Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Van San Francisco Airport naar hotel met BART

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Marianneke
Amerika-ontdekker

Van San Francisco Airport naar hotel met BART

Bericht door Marianneke »

Hoi allemaal,

17 juli begint mijn grote reis samen met vriend naar Amerika. We zijn nog druk met de route bezig en ik hoop dat jullie daar binnenkort jullie op en aanmerkingen op willen geven. Alle tips zijn natuurlijk welkom.
Ik zag op internet dat ons hotel Holiday Inn Civic Center toch een redelijk ver van het airport ligt. Een taxi kost ongeveer 45 dollar. BART stopt vrijwel voor ons hotel. Nou is mijn vraag: is het veilig om met je koffers met BART te reizen of is dit af te raden?

In dezer dagen gaan we onze reis kortsluiten. Ik zet m dan op dit forum. Ik hoop dat jullie tips ons nog verder kunnen helpen. Dit is onze eerste grote reis en onze eerste keer naar Amerika. We hebben er onwijs veel zin in!

Groetjes,

Marianne
fcolos
Amerikakenner

Bericht door fcolos »

Met koffers in de BART is zeer goed te doen; ik heb er goede ervaringen mee.
Mantoinette
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Mantoinette »

Marianne,

Met de Bart kun je vanuit de luchthaven SFO prima reizen. Zeer netjes, schoon en snel. Station van de Bart is meteen op de luchthaven gesitueerd. (kaartje kopen was even ingewikkeld want dat moest met een automaat) Wij wilden naar het centrum van San Francisco, dat duurde ca. 30 minuten. Ik weet natuurlijk niet waar jullie hotel ligt en hoe laat jullie aankomen maar de Bart biedt overdag prima vervoer naar het centrum.

MAS
2005.... again in 2007!!!... again in 2009!!!

reisverslag zuidwesten 2005
reisverslag zuidwesten en New York 2007
reisverslag 2009
http://www.asmas.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gerda&Lucas
Amerikakenner

Bericht door Gerda&Lucas »

Is het adres van jullie hotel 8th-street? Wij zaten vorig jaar in 4th-street en zijn ook met de BART gegaan.
De kaartautomaat liep inderdaad niet over van duidelijkheid, maar het is gelukt: 4 kaartjes á $4,95.
Omdat het vliegveld het beginpunt is, heb je voldoende tijd om in te stappen met al je bagage en er is ook ruimte genoeg in de trein.
Wij kwamen om 2 uur 's middags aan, overdag dus, en het was niet druk; ik weet niet hoe de "sfeer" bijvoorbeeld 's avonds is.
Vanaf station Powell Street was het maar een paar honderd meter lopen naar osn hotel.
Kortom: ons is het heel goed bevallen.
Gerda
niels
Amerikafan

Bericht door niels »

Kan iemand mij vertellen of het veilig (en makkelijk door alle bagage) is s'avonds met de BART te reizen vanuit het vliegveld naar de stad, wij overnachten in het Adante hotel in san fransisco 610 Geary Street (vlak bij BART station aan Powel street)

Wij komen om 20.10 uur plaatselijke tijd op 9 September aan in San Francisico.

Of raden jullie toch Taxi of shuttle bus aan (las dat die ook langs hotels rijden naar san francisico.

Wat kost bv een taxi naar de stad?

Alvast bedankt Niels
HannyUSA
Amerika-ontdekker

Bericht door HannyUSA »

Naar het antwoord op voorgaande vraag ben ik ook erg benieuwd.
Wij komen om 23.00 uur op de luchthaven aan, is het dan met BART ook nog goed te doen of adviseren jullie een hotel-shuttle-taxi?
Gerda&Lucas
Amerikakenner

Bericht door Gerda&Lucas »

niels schreef:Kan iemand mij vertellen of het veilig (en makkelijk door alle bagage) is s'avonds met de BART te reizen vanuit het vliegveld naar de stad, wij overnachten in het Adante hotel in san fransisco 610 Geary Street (vlak bij BART station aan Powel street)

Of raden jullie toch Taxi of shuttle bus aan (las dat die ook langs hotels rijden naar san francisico.

Alvast bedankt Niels
Deze vraag had ik vorig jaar ook gesteld en wat betreft de prijs o.a. dit antwoord gekegen:
marcuscj schreef:Daar zijn verschillende services dat will bring you directly to your hotel,
Het cost tussen $10-$15 per persoon.
Als je met zijn vieren ben ,kan je beter een taxi nemen dat kost ongeveer $35- $40.
Hoe het 's avonds in de metro is weet ik niet. Niet meegemaakt.
Groeten Gerda
Skitser
Amerika-ontdekker

Bericht door Skitser »

Van een vorige keer in de BART weet ik nog dat er een gewapende bewaker met een hond door de treinstellen heen liep, waarschijnlijk ook ivm terrorisme dreiging, maar dat gaf wel een erg veilig gevoel.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Skitser op 13 jul 2006, 19:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Xerxes
Amerikafan

Bericht door Xerxes »

niels schreef:Kan iemand mij vertellen of het veilig (en makkelijk door alle bagage) is s'avonds met de BART te reizen vanuit het vliegveld naar de stad, wij overnachten in het Adante hotel in san fransisco 610 Geary Street (vlak bij BART station aan Powel street)

Alvast bedankt Niels
Het is veilig om met BART te reizen vanaf SFO to San Francisco. San Francisco is zowiezo een zeer veilige stad.
Live and let live is what I aspire to
American
Californian
novw
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door novw »

je bent zo bang als je zelf wil zijn. Ik werk in de Amsterdamse metro, en ik heb me nog nooit onveilig gevoeld onder de grond. Mijn moeder daarentegen is doodsbang en heeft dus om de haverklap "ongewenste contacten". Als je uitstraalt dat het je niets kan schelen loopt die klojo (pardonez le mot :wink: ) naar de volgende toerist.

Wel gewoon logisch blijven denken (maar dat geldt altijd, overal). Als je 's avonds na 11-en met een videocamera van 1000 euri om je nek loopt en je portemonee heel dik in je achterzak hebt zitten en de laptoptas nonchalant naast je op de grond zet...:roll: sja, sorry, maar dan verdien je problemen. Ook in staphorst op zondag avond.
Niels

Afbeelding
aspers
Amerikafan

Bericht door aspers »

Vraagje:

Wij willen waarschijnlijk ook met de BART gaan. Maar ons hotel ligt aan Fisherman's Wharf. Heb ooit eens ergens een BART kaartje gezien, en er was geen halte in de buurt. Dus dan zouden we voor het laatste stukje nag een Taxi moeten nemen. Of kunnen we dan beter het hele stuk met de Taxi doen? Nog makkelijkere manieren om vanuit de luchthaven snel aan de wharf te komen...?

Bedankt!
pnijssen
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door pnijssen »

Beste Hana,

Voor jullie zal het iets moeilijker worden om met BART te reizen. De laatste trein gaat namelijk rond 23.45uur.
Krom maar waar BART rijdt niet na 0.00uur behalve aankomende weekend wanneer men de Bay Bridge 4 dagen sluiten voor aanpassing aan de brug.

Echter voor de rest is BART veilig, wij stappen ook altijd in de subway als we via SFO vliegen.
Madphil
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Madphil »

Wij gaan ook met de BART naar downtown na aankomst op SFO. Maar ons hotel (Holiday Inn Golden Gateway) ligt ongeveer 15 blokken verder dan het dichtstbijzijnde BARt station. Dus dat wordt lopen of de taxi. :?

Nou ik denk dat ik het al weet na een 24 uur wakker. ;)
aspers
Amerikafan

Bericht door aspers »

Maakt het wat uit bij welk BART station we uitstappen (qua klaarstaande taxi's ed.)? Als ik op het BART kaartje kijk, kunnen we het beste op het laatste station uitstappen (Embarcadero). Maar ik kan me voorstellen dat Civic centre of Powwel een wat groter station is (?).

Wet iemand wat we vanuit het laatste BART station nog kwijt zullen zijn voor een taxi naar Fisherman's Wharf? Als dat nog best prijzig is, kunnen we het beste meteen een taxi nemen vanuit SFO. Was 'maar' 45,-. Heb trouwens nog niet gekeken wat de BART kost....
Madphil
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Madphil »

Een ritje BART SFO-downtown enkele reis kost $5,15.
pnijssen
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door pnijssen »

Ik heb geen flauw benul of er een taxi-standplaats is op Embarcadero.
De tram gaat wel vanaf hier richting Fisherman's Wharf. Echter de kans dat je hier een taxi kunt pakken is groter dan bij Powel.

Succes
aspers
Amerikafan

Bericht door aspers »

Hmmm... ben er sterk over het denken om op SFO meteen een taxi te pakken. Niet dat ik straks met de BART ga, en dan om het station sta te kijken met m'n koffers.
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Ik zou ook een taxi pakken. Na de paar keer dat ik in San Francisco ben geweest, ben ik tot de conclusie gekomen, dat de mensen die de BART hebben gebouwd, nooit met dat systeem reizen. Ik moest een paar trappen af, door een parkeer garage lopen, met een lift naar boven en dan moet je maar raden wel treintje je moet nemen om bij het BART station uit te komen.

Wel te doen, natuurlijk, maar een taxi lijkt me geen overbodige luxe na een vliegreis van zo'n 10 uur. En met de huidige dollarkoers moet dat toch te doen zijn, dan ga je maar eens heel goedkoop eten. Gewoon een droog broodje halen bij een bakker of een 99 cent hamburger bij een sneleetrestaurant.

Tenzij je natuurlijk met een rugzakje reist en geen geld hebt. Ik ging indertijd met het openbaar vervoer van Manhattan naar JFK, dat was toen bij elkaar $1,25 als ik me goed herinner. Maar het duurde wel anderhalf uur en je moest minstens een keer overstappen.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
houbi
Amerikafan

Bericht door houbi »

Ik reis veel met de BART over de hele baai en ik vind het erg veilig en aangenaam reizen. Ik heb het hier altijd zo gedaan ook met mijn zoontje in de kinderwagen en heb me nooit onveilig gevoeld. :dunno:

En een taxi vinden op Embarcadero lijkt me ook niet zo moeilijk.
In Maart hebben we voor een taxi vanuit China Town naar de Powel Station $ 10 betaald.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Re: Van San Francisco Airport naar hotel met BART

Bericht door nieuwenoord »

Even een oud topic opgezocht. Wij blijven volgend jaar twee nachten in het Hampton Inn in Burlingame. We zijn met z'n vieren en willen één dag San Francisco in. Van hotel wisselen zien we niet zitten, we worden na de tweede nacht vroeg opgehaald door Road Bear voor onze camper.

Wat zouden jullie doen: met de hotelshuttle naar het vliegveld voor de BART en dan uitstappen bij Powell óf met een taxi naar Fisherman's Warf. Doel is een tour met de Hop on - Hop off bus.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer