Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Vervoer naar American Football wedstrijd
-
- Amerika-ontdekker
Vervoer naar American Football wedstrijd
Over 12 dagen vertrek ik naar de USA om een rondreis te maken door het zuidwesten van Amerika! We landen op Los Angeles op 1 september om 17 uur lokale tijd. Om 19.15 uur begint de American Football wedstrijd USC Trojans - Idaho vandals waar ik kaartjes voor heb.
Ik moet dus in 2 uur tijd van het vliegveld, eerst naar het hotel en dan naar het stadion gaan. Voordeel is dat het hotel op 10 minuten van het stadion ligt. Ik vraag me nu af of ik beter met de auto naar het stadion kan gaan of met het openbaar vervoer? (ivm met parkeren en drukte)
Heeft hier iemand ervaring mee?
Ik moet dus in 2 uur tijd van het vliegveld, eerst naar het hotel en dan naar het stadion gaan. Voordeel is dat het hotel op 10 minuten van het stadion ligt. Ik vraag me nu af of ik beter met de auto naar het stadion kan gaan of met het openbaar vervoer? (ivm met parkeren en drukte)
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Nee, niet echt. Ik ben altijd al blij als ik twee uur na een landing (als die al op tijd is) in mijn hotel ben. Ik wil dan meestal alleen nog slapen. Voor jezelf is het dan toch 9 uur later, dus kwart over 4 in de nacht begint voor jou die wedstrijd ... Veiligheidshalve misschien een taxi nemen?
Ik hoop dat je jong, gezond en sterk bent, want ik zo er na zo'n reis echt niet meer aan moeten denken nog naar een wedstrijd te moeten.
Ik hoop dat je jong, gezond en sterk bent, want ik zo er na zo'n reis echt niet meer aan moeten denken nog naar een wedstrijd te moeten.
-
- Amerika-ontdekker
We landen tussendoor nog in Chicago dus immigratie moeten we al gehad hebben. Ik heb er ook rekening mee gehouden dat ik het begin misschien wel niet ga halen...GinoW schreef:Hmm.. Ik had begrepen dat je alleen met de immigratie en check out al ruim 2 uur bezig bent?
Dus tenzij jullie met een tussenstop vliegen en daar de hele immigratie al gehad hebben, ga je volgens mij het begin van de wedstrijd niet halen...
- mirdj
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Ik vind dit soort dingen altijd erg gevaarlijk. Er hoeft maar iets te gebeuren en je mist je vlucht op Chicago, weg wedstrijd. Zelf zou ik dit soort dingen nooit op de dag van aankomst plannen, na de vlucht ben je al helemaal versleten en om dan nog eens een paar uur in een stadion te gaan zitten. Dan weet ik zeker dat ik het einde van de wedstrijd niet haal, maar ieder z'n eigen keuze en ik hoop niet dat je tegen problemen aan loopt.
Website reisverslagen oa New York, New Jersey, Philadelphia, Washington, Rondje Zuid West, Rondje Zuid Oost
-
- Amerika-ontdekker
Ik heb ticket insurence wat betekent dat ik 100% teruggave krijg als ik vertraging heb met het vliegtuig.mirdj schreef:Ik vind dit soort dingen altijd erg gevaarlijk. Er hoeft maar iets te gebeuren en je mist je vlucht op Chicago, weg wedstrijd.
Ik ben het met je eens dat het niet ideaal is, maar het was voor ons de enige mogelijk (na lang onderzoek) om naar een American Football wedstrijd te gaan. En ik wilde echt heel graag naar zo'n wedstrijd.
Ik ken het probleem. Wij willen graag op 2 of 3 september naar een baseball wedstrijd in LA of 4 september in San Diego.Maurice Brouwers schreef:Ik heb ticket insurence wat betekent dat ik 100% teruggave krijg als ik vertraging heb met het vliegtuig.mirdj schreef:Ik vind dit soort dingen altijd erg gevaarlijk. Er hoeft maar iets te gebeuren en je mist je vlucht op Chicago, weg wedstrijd.
Ik ben het met je eens dat het niet ideaal is, maar het was voor ons de enige mogelijk (na lang onderzoek) om naar een American Football wedstrijd te gaan. En ik wilde echt heel graag naar zo'n wedstrijd.
We komen waarschijnlijk uit bij de LA Angels of Anaheim...
Ben ook heel benieuwd of je het begin van de wedstrijd haalt. Soms gaat het nog wel met het ophalen van de koffer enzo, maar het ophalen van de auto kan nog wel eens wat tijd kosten. Maar misschien zit het mee, waarom niet!?!
En moe zijn kan best meevallen. Ik zelf ben altijd heel erg energiek omdat ik weer in Amerika ben en er dan met volle teugen van wil genieten. Vaak ga ik met degene met wie ik meestal ga gewoon nog naar een cafeetje o.i.d. en wordt het gauw 2 uur (plaatselijke tijd!!). En als je meteen gaat slapen als je aankomt zit je om 2 of 3 uur klaarwakker rechtop in bed en dat is ook niks

En moe zijn kan best meevallen. Ik zelf ben altijd heel erg energiek omdat ik weer in Amerika ben en er dan met volle teugen van wil genieten. Vaak ga ik met degene met wie ik meestal ga gewoon nog naar een cafeetje o.i.d. en wordt het gauw 2 uur (plaatselijke tijd!!). En als je meteen gaat slapen als je aankomt zit je om 2 of 3 uur klaarwakker rechtop in bed en dat is ook niks

Hmm ik hoop dat ik het ook zo kan doen.Pete99 schreef:Ben ook heel benieuwd of je het begin van de wedstrijd haalt. Soms gaat het nog wel met het ophalen van de koffer enzo, maar het ophalen van de auto kan nog wel eens wat tijd kosten. Maar misschien zit het mee, waarom niet!?!
En moe zijn kan best meevallen. Ik zelf ben altijd heel erg energiek omdat ik weer in Amerika ben en er dan met volle teugen van wil genieten. Vaak ga ik met degene met wie ik meestal ga gewoon nog naar een cafeetje o.i.d. en wordt het gauw 2 uur (plaatselijke tijd!!). En als je meteen gaat slapen als je aankomt zit je om 2 of 3 uur klaarwakker rechtop in bed en dat is ook niks![]()
Ik heb van diverse mensen als tip gekregen om het zo lang mogelijk vol te houden. Hoe langer je het vol houdt, hoe sneller het ritme om slaat.
Maar dat moet ik nog ervaren...
Wat een energie hebben jullie !
Na aankomst in SF tolt mijn hoofd en heb ik hartkloppingen van het slaaptekort. Ik de slaap de nacht voor vertrek maar kort, want we gaan al rond half zes van zes. In het vliegtuig doen we geen oog dicht. Ik vraag me al jaren af hoe die passagiers dat doen, die na vertrek in slaap vallen en pas vlak voor aankomst wakker worden. Dat lijkt me heerlijk!
Meer dan douchen en even een lichte maaltijd consumeren doen wij na aankomst niet. We zijn moe en gaan vroeg naar bed. De vorige keer sliepen we al om 9 uur 's avonds, om dan de volgende ochtend om 5 uur kiplekker en uitgerust wakker te worden.
Na aankomst in SF tolt mijn hoofd en heb ik hartkloppingen van het slaaptekort. Ik de slaap de nacht voor vertrek maar kort, want we gaan al rond half zes van zes. In het vliegtuig doen we geen oog dicht. Ik vraag me al jaren af hoe die passagiers dat doen, die na vertrek in slaap vallen en pas vlak voor aankomst wakker worden. Dat lijkt me heerlijk!
Meer dan douchen en even een lichte maaltijd consumeren doen wij na aankomst niet. We zijn moe en gaan vroeg naar bed. De vorige keer sliepen we al om 9 uur 's avonds, om dan de volgende ochtend om 5 uur kiplekker en uitgerust wakker te worden.
-
- Amerika-ontdekker
Ik heb nog nooit zo'n lange vlucht gemaakt, maar ik merk alweer dat het echt per persoon kan verschillen hoe je uit dat vliegtuig stapt.thebes schreef:Wat een energie hebben jullie !
Nog tips om zo fit mogelijk uit het vliegtuig te stappen?
In ieder geval fit het vliegtuig INstappen, zorg dat je goed uitgerust bent.Maurice Brouwers schreef:Nog tips om zo fit mogelijk uit het vliegtuig te stappen?
En geen alcohol drinken.
Ik ben zelf ook nooit moe als ik lange vluchten maak richting het westen.
Ik slaap niet onderweg maar toch voel ik me energiek, dit in tegenstelling tot de terugreis...
De eerste avond in Vegas ben ik ook nog tot laat opgebleven.
Het verschilt echt van persoon tot persoon.
Het ligt denk ik aan het feit of je een ochtend- of een avondmens bent.
Avondmensen hebben naar verluid minder last van tijdsverschil.
Aangezien mijn echtgenoot en ik beiden overduidelijk ochtendmensen zijn, zijn we na een vlucht van 11 uur best wel moe. Na een ritje naar het hotel, douchen, wat drinken en eten en misschien een klein rondje Borders bookstore zitten we er echt doorheen en willen we alleen maar slápen.
We worden moe van het vliegen op zich, van dat katterige "gehang". Vliegen vind ik niet echt een ontspannende bezigheid. Na een uur of drie weet ik al niet meer hoe ik moet zitten.
Overigens drinken we geen alcohol, dat is inderdaad funest.
Ondanks de lange vlucht hebben we het graag voor een reis naar de VS over hoor
Maar is het dan zo erg om na aankomst vroeg naar bed te gaan om de volgende ochtend fris en vrolijk wakker te worden?
Avondmensen hebben naar verluid minder last van tijdsverschil.
Aangezien mijn echtgenoot en ik beiden overduidelijk ochtendmensen zijn, zijn we na een vlucht van 11 uur best wel moe. Na een ritje naar het hotel, douchen, wat drinken en eten en misschien een klein rondje Borders bookstore zitten we er echt doorheen en willen we alleen maar slápen.
We worden moe van het vliegen op zich, van dat katterige "gehang". Vliegen vind ik niet echt een ontspannende bezigheid. Na een uur of drie weet ik al niet meer hoe ik moet zitten.
Overigens drinken we geen alcohol, dat is inderdaad funest.
Ondanks de lange vlucht hebben we het graag voor een reis naar de VS over hoor

Maar is het dan zo erg om na aankomst vroeg naar bed te gaan om de volgende ochtend fris en vrolijk wakker te worden?
-
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
ik kan wel herrineren dat we een keer naar Las vegas gingen, en we vanuit deventer vertrokken om ongeveer 4 uur en het rijden kosste ongeveer anderhalf uur. om 9 uur vlogen we vanaf schiphol naar Atlanta, een aardig lange vlucht en geen minuut geslapen. het beroertste was dat we in atlanta ook al langer dan 3 uur moesten wachten voordat we in het vliegtuig naar las vegas konden stappen en ondertussen waren we al zeker bijna 24 uur op.
het plan was om vol te houden, maar ik heb jammer genoeg niks meegekregen van deze vlucht omdat ik echt alleen maar heb zitten slapen en kapot was. ( gelukkig wel bij aankomst vanuit het vliegtuig alle lichtjes gezien van Las Vegas ) en misschien waren we rond 8/9 (local) uur in ons hotelkamer, en na even rondgelopen te hebben toch maar te gaan slapen en om 4 uur 's nachts wakker te worden.
toch wel leuk om 's nachts hetzelfde beeld te aanschouwen als dat je de avond ervoor naar je hotelkamer gaat...
het plan was om vol te houden, maar ik heb jammer genoeg niks meegekregen van deze vlucht omdat ik echt alleen maar heb zitten slapen en kapot was. ( gelukkig wel bij aankomst vanuit het vliegtuig alle lichtjes gezien van Las Vegas ) en misschien waren we rond 8/9 (local) uur in ons hotelkamer, en na even rondgelopen te hebben toch maar te gaan slapen en om 4 uur 's nachts wakker te worden.
toch wel leuk om 's nachts hetzelfde beeld te aanschouwen als dat je de avond ervoor naar je hotelkamer gaat...
-
- Amerikakenner
Re: Vervoer naar American Football wedstrijd
Hoi,Maurice Brouwers schreef:Over 12 dagen vertrek ik naar de USA om een rondreis te maken door het zuidwesten van Amerika! We landen op Los Angeles op 1 september om 17 uur lokale tijd. Om 19.15 uur begint de American Football wedstrijd USC Trojans - Idaho vandals waar ik kaartjes voor heb.
Ik ben blij dat je inderdaad kaartjes hebt kunnen kopen.

Zelf heb ik helemaal geen slechte ervaringen met nog iets doen meteen na aankomst (zoals ik ergens anders al had verteld) dus ga het gewoon lekker doen! Lukt het niet kan je je er dan wel druk om gaan maken. Grote kans dat je zo onder de indruk bent van het stadion, de wedstrijd en alles er omheen dat je aan slaap al helemaal niet meer denkt!

Een football wedstrijd kan enorm lang duren dus zelfs al zou je het begin missen, dan nog hou je genoeg wedstrijd over om van te genieten.
Over het vervoer. Ik heb geen ervaring met SF persoonlijk maar wel andere grote steden. Over het algemeen vertrekken er vanaf een centraal metro punt en andere prominente plekken (ook wel eens hotels) de zogenaamde 'stadium shuttles', bussen die je naar het stadion brengen. Dat is dan meestal nog een ritje van zo'n 5-10 minuten.
Met eigen vervoer gaan zou ik sowieso niet doen. Parkeren is vaak erg duur en het kan heel lang duren voor je er bent vanwege het verkeer. Dan doe je het over het algemeen te voet nog sneller.
Wat ik jou zou aanraden is te kijken of je er inderdaad gewoon heen kunt lopen (ook leuk als je onderweg al al die peanut verkopers tegenkomt

-
- Amerikakenner
PS ik was je andere draadje na mijn laatste antwoord daar kwijtgeraakt en heb er verder niet meer gelezen.... ik zag hem nu net weer en zag dat je vertelde dat de kaartjes via StubHub niet naar NL konden worden gestuurd. Aangezien je zegt dat je kaartjes hebt neem ik aan dat het allemaal is goed gekomen, maar ik ben toch even nieuwsgierig hoe je het hebt opgelost? 

-
- Amerika-ontdekker
Ik heb de kaartjes via Coast to Coast tickets (http://www.coasttocoasttickets.com) aangeschaft.BuckeyeRed schreef:PS ik was je andere draadje na mijn laatste antwoord daar kwijtgeraakt en heb er verder niet meer gelezen.... ik zag hem nu net weer en zag dat je vertelde dat de kaartjes via StubHub niet naar NL konden worden gestuurd. Aangezien je zegt dat je kaartjes hebt neem ik aan dat het allemaal is goed gekomen, maar ik ben toch even nieuwsgierig hoe je het hebt opgelost?
-
- Amerikakenner
-
- Amerika-ontdekker
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 10 Reacties
- 3859 Weergaves