Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reserveren campings in NP's nodig?
Reserveren campings in NP's nodig?
Hallo iedereen,
is het nodig om de campings in de NP's zoals yosemite en Death Valley op voorhand te reserveren? We zouden dit liever niet doen om niet gebonden te zijn aan een plaats. Gewoon stoppen in een van de campings die we onderweg tegenkomen en waar plaats is.
We vertrekken in september.
Thanks,
Mike
Note mod (Roland): Titel aangepast
is het nodig om de campings in de NP's zoals yosemite en Death Valley op voorhand te reserveren? We zouden dit liever niet doen om niet gebonden te zijn aan een plaats. Gewoon stoppen in een van de campings die we onderweg tegenkomen en waar plaats is.
We vertrekken in september.
Thanks,
Mike
Note mod (Roland): Titel aangepast
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wij hebben het nooit gedaan, maar we zorgden er altijd wel voor om op tijd in het park te zijn. In yosemite lukt het toen niet in de vallei, maar wel er vlak buiten. In de weekenden is het misschien toch wel handig om te reserveren, misschien gewoon een paar dagen van te voren even bellen, als je weet wanneer je er aankomt.
Ga je met een tent of camper? Tent lijkt me in Death valley wat minder.
Marianne
Ga je met een tent of camper? Tent lijkt me in Death valley wat minder.
Marianne
Hoi mike,
wij waren vorig jaar rond 10 september in yosemite en de campings waren allemaal vol aan het einde van de dag. (gelukkig hadden wij gereserveerd). Maar bij grand canyon een paar dagen later was er nog voldoende plaats.
Als je echt in de NP wil overnachten zou ik de grotere wel reserveren.
Arches en capitol reef ware bv ook helemaal vol rond 20 september.
en eind september in yellowstone liepen de campings ook aardig vol maar dit had er ook mee te maken dat er al een stel gesloten waren.
Maar rond de parken liggen ook veel mooie campings dus als je niet wil reserveren is er altijd genoeg plaats in de buurt zonder dat je erg veel extra km moet maken. (sommige parken uitgezonderd.)
gr niels
wij waren vorig jaar rond 10 september in yosemite en de campings waren allemaal vol aan het einde van de dag. (gelukkig hadden wij gereserveerd). Maar bij grand canyon een paar dagen later was er nog voldoende plaats.
Als je echt in de NP wil overnachten zou ik de grotere wel reserveren.
Arches en capitol reef ware bv ook helemaal vol rond 20 september.
en eind september in yellowstone liepen de campings ook aardig vol maar dit had er ook mee te maken dat er al een stel gesloten waren.
Maar rond de parken liggen ook veel mooie campings dus als je niet wil reserveren is er altijd genoeg plaats in de buurt zonder dat je erg veel extra km moet maken. (sommige parken uitgezonderd.)
gr niels
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
-
ndekker
- Amerikakenner
- Contacteer:
Tot nu toe hebben wij nog nooit wat gereserveerd, ik denk dat we altijd geluk gehad hebben aangezien we altijd in het hoogseizoen waren. Dit jaar heb ik voor het eerst wel gereserveerd voor een nachtje in de rocky mountains, je kan je eigen plekje alvast kiezen, vond dat wel grappig dus maar gedaan!
Wil je zeker zijn van waar je slaapt dan zou ik reserveren, heb je zo iets van ik zie wel, dan zou ik het zeker niet doen!
Wil je zeker zijn van waar je slaapt dan zou ik reserveren, heb je zo iets van ik zie wel, dan zou ik het zeker niet doen!
can't wait to travel again.....
-
inge van den berg
- Amerika-ontdekker
Hoe zijn de ervaringen met kamperen? Ik ga ook in oktober, en ga er vanuit dat het op sommige plaatsen te koud of te warm zal zijn (we doen groot rondje: SF, LA, Yosemite, GC, Las Vegas etc), maar ben benieuwd hoe dat anderen is bevallen? Kan het een dag niet nemen we gewoon een (h)(m)otel... 
voor het eerst naar The U.S.A.!!!
Wij hebben met onze camper gestaan in Rocky Mountains, Bryce en Zion. Arches was een wens, maar zat om 8 uur 's ochtends al vol. Zion waren we rond 13.00 uur en hadden de laatste plaats (doordeweeks). Bryce en Rockies waren nog veel plekken vrij. Dit was in okober.
En over kamperen gesproken. Zelf niet gedaan hoor, maar in Bryce vroor het 's nachts in oktober - dus alleen aan te raden met goed materiaal!
En over kamperen gesproken. Zelf niet gedaan hoor, maar in Bryce vroor het 's nachts in oktober - dus alleen aan te raden met goed materiaal!
-
ndekker
- Amerikakenner
- Contacteer:
Van de week voor het eerst dus wel een camping gerserveerd! Kwam op de site waar je kon reserveren voor het Rocky Mountains NP, je kon zelfs je plekje kiezen 
Dus toch maar gedaan, via internet lukte het niet, pakte me credit card niet ofzo, bleef error krijgen. Toen maar gebeld... dat duurde dus meer dan een kwartier om alles uit te spellen
Anyway hebben mooi plekje voor die nacht!
Dus toch maar gedaan, via internet lukte het niet, pakte me credit card niet ofzo, bleef error krijgen. Toen maar gebeld... dat duurde dus meer dan een kwartier om alles uit te spellen
Anyway hebben mooi plekje voor die nacht!
can't wait to travel again.....
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 1 Reacties
- 1107 Weergaves
-
Laatste bericht door Big Al
-