Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Overnachten in Kayenta of Mexicat Hat?
Overnachten in Kayenta of Mexicat Hat?
Nog precies een maand en dan vliegen we richting het wilde westen! Inmiddels zit ik diep in de voorbereiding en ben bezig met het boeken van hotels e.d. Nu sta ik voor een dilemma: een paar maand geleden was ik in de veronderstelling dat we een cabin hadden gereserveerd bij Goulding's in Monument Valley, maar na dit vorige week nog eens te hebben nagevraagd blijkt er iets mis te zijn gegaan met de reservering, en is nu alles volgeboekt! Balen dus, en nu moeten we op zoek naar een andere plek om te overnachten in de buurt van MV. Opties zijn Mexican Hat en Kayenta. Nou vroeg ik me af wat voor ons het handigst zou zijn: we komen die dag uit Torrey, en gaan de volgende dag door naar de Grand Canyon. We willen natuurlijk graag de zonsondergang (en evt. zonsopgang) bekijken in MV. Iemand een idee waar we dan het beste kunnen overnachten?
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Re: Overnachten in Kayenta of Mexicat Hat?
In principe maakt het niet zoveel uit, de afstand van Mexican Hat naar MV is gelijk aan die vanaf Kayente. Ik ga er vanuit dat je vanuit Torrey via Capitol Reef en de Scenic SR 95 rijdt? In dat geval kom je eerst in Mexican Hat. Bij de Juan River is een lodge waar je kunt overnachten. Een prachtige plek maar een beetje oudbollig motel. Van hieruit zou je in de namiddag naar MV kunnen gaan. Vanaf deze kant (oostkant) heb je een pracht gezicht op MV.kostersm schreef:Nog precies een maand en dan vliegen we richting het wilde westen! Inmiddels zit ik diep in de voorbereiding en ben bezig met het boeken van hotels e.d. Nu sta ik voor een dilemma: een paar maand geleden was ik in de veronderstelling dat we een cabin hadden gereserveerd bij Goulding's in Monument Valley, maar na dit vorige week nog eens te hebben nagevraagd blijkt er iets mis te zijn gegaan met de reservering, en is nu alles volgeboekt! Balen dus, en nu moeten we op zoek naar een andere plek om te overnachten in de buurt van MV. Opties zijn Mexican Hat en Kayenta. Nou vroeg ik me af wat voor ons het handigst zou zijn: we komen die dag uit Torrey, en gaan de volgende dag door naar de Grand Canyon. We willen natuurlijk graag de zonsondergang (en evt. zonsopgang) bekijken in MV. Iemand een idee waar we dan het beste kunnen overnachten?
In Kayente zijn wat meer overnachtingsmogelijkheden, maar in dat geval moet je dus terugrijden voor de zonsondergang in MV. Ook geen probleem in principe, alleen ik vind persoonlijk Kayente geen prettige plaats. Je bent wel de volgende dag wat dichterbij de Grand Canyon.
Ik zou gewoon kijken op internet waar een plek vrij is voor de overnachting.
Gr. Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 19
- Contacteer:
Wij hebben vorig jaar zomer in Kayenta overnacht. Was prima te doen. Wij sliepen in Holiday Inn, uitstekend hotel en helemaal niet duur. Wij reden als ik me niet vergis in een krappe 25 minuten naar Monument Valley. Veel plezier in MV, het is er schitterend!
Our most basic common link is that we all inhabit this small planet. We all breathe the same air, we all cherish our children's futures and we are all mortal - John F. Kennedy, 10 juni 1963.
- markro
- Moderator
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
De San Juan Inn, zie http://www.sanjuaninn.net/kostersm schreef:Zo rijden we inderdaad ja. Hoe heet die lodge aan de San Juan River? Ga ik even kijken of ik daar kan reserveren via internet. Dank voor je reactie!
Ik zou kiezen voor Mexican Hat. The Hat Rock Inn is aan San Juan River en even verder is San Juan Inn. Er is ook een prachtig gelegen B&B nl Valley of the Gods B&B. Als je van Moki Dugway afkomt dan naar links de onverharde Valley of the Gods road op en dan aan je linker hand. Het beste hotel vind ik dat in Bluff, Desert Rose Inn. Ik spreek niet uit ondervinding want ik heb in geen van deze hotels geslapen maar ze wel gezien. Als je 's morgens vroeg naar MV rijdt stop dan even bij milemarker 13 tussen MH en MV......
Yeehaw.
Yeehaw.
-
- Amerika-expert
Allo,
we hadden ooit autopech in Kayenta. We logeerden in Wetheril Inn Motel, en het indiaanse restaurant ernaast hielp ons, na sluitingstijd, mooi uit de nood met service-in-onze-motelkamer. die indianen vielen dus best mee...
maar inderdaad : kayenta heeft zijn ligging en uitzicht niet echt mee.
Kayenta of Mexican Hat : gezien het traject en om niet te vaak dezelfde route te doen lijkt Mexican Hat aangewezen.
Jacques
we hadden ooit autopech in Kayenta. We logeerden in Wetheril Inn Motel, en het indiaanse restaurant ernaast hielp ons, na sluitingstijd, mooi uit de nood met service-in-onze-motelkamer. die indianen vielen dus best mee...
maar inderdaad : kayenta heeft zijn ligging en uitzicht niet echt mee.
Kayenta of Mexican Hat : gezien het traject en om niet te vaak dezelfde route te doen lijkt Mexican Hat aangewezen.
Jacques
Kayenta is niet een plaats om te onthouden qua sfeer, maar naargeestig vond ik het nou ook weer niet. Het ligt op een kruising en daar bestaat het door. We hebben twee keer in het Best Western geslapen en vonden het hotel prima. De kamers zijn schoon, ruim, het zwembadje is prettig en het gratis ontbijt viel best mee. Ik heb op slechtere plekken geslapen.
1999: Florida
2001: California, Nevada, Arizona, Utah, Hawaii
2004: Colorado, Utah, Arizona, Nevada
2006: British Columbia, Alberta, Montana, Wyoming, Idaho, Oregon, Washington
2008: California, Arizona, New Mexico, Colorado, Utah, Nevada
2001: California, Nevada, Arizona, Utah, Hawaii
2004: Colorado, Utah, Arizona, Nevada
2006: British Columbia, Alberta, Montana, Wyoming, Idaho, Oregon, Washington
2008: California, Arizona, New Mexico, Colorado, Utah, Nevada
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Nog een consideratie is, dat het Navajo Reservaat "droog" gebied is en Mexican Hat ligt buiten het reservaat. Wij vinden een biertje of wijntje bij het eten erg lekker en in het Holiday Inn hadden ze enkel de non-alcoholische versies. We hebben lunch gegeten bij de San Juan Inn een aantal jaren geleden en dat was lekker en een leuke ligging. Maar inderdaad, net als Jolanneke vonden wij het Holiday Inn ook prima.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Inderdaad, een niet te onderschatten voordeel dat biertje (wijntje) bij het eten (en ervoor en erna?) Helaas schenken ze in Utah alleen 3.2 alc. bier dus onze auto hangt altijd door zijn veren met onze "Coors" als we Utah binnenrijden (mag trouwens niet, die drank in de auto). Staatswinkels verkopen sterker bier in Utah.
Yeehaw
Yeehaw
kayenta
Hallo,
wij hebben 2 weken geleden in Kayenta overnacht in de Hampton Inn, zeer mooi en vriendelijk en goed restaurant aan, naast de Hamptonn is een Burger King en een supermarkt , het klopt dar er uiteraard veel indianen zijn maar dit is geen enkel bezwaar, naast de supermarkt is een kino zaal en onze zonen ( 20 en 24 jaar) zijn er s'avonds naar de nieuwe Harry Potter film gaan kijken ( uiteraard ook tussen de plaatselijke bewoners) en ze hebben er nog leuk met gepraat want niet elke dag zitten er 2 belgen in de zaal.
In kayenta lopen wel nogal wat zwerfhonden rond , maar die lopen even mee en leven van wat schooien, dit heb ik voor de rest nergens gezien.
kijk eventueel eens op tripadvisor voor info en foto's van de Hampton Inn Kayenta
groeten dirky
ps onze eerste reis door het westen was super ik zet hier nog wel wat info op, en heb zelf veel info gehaald uit dit forum en dank aan allen daarvoor
wij hebben 2 weken geleden in Kayenta overnacht in de Hampton Inn, zeer mooi en vriendelijk en goed restaurant aan, naast de Hamptonn is een Burger King en een supermarkt , het klopt dar er uiteraard veel indianen zijn maar dit is geen enkel bezwaar, naast de supermarkt is een kino zaal en onze zonen ( 20 en 24 jaar) zijn er s'avonds naar de nieuwe Harry Potter film gaan kijken ( uiteraard ook tussen de plaatselijke bewoners) en ze hebben er nog leuk met gepraat want niet elke dag zitten er 2 belgen in de zaal.
In kayenta lopen wel nogal wat zwerfhonden rond , maar die lopen even mee en leven van wat schooien, dit heb ik voor de rest nergens gezien.
kijk eventueel eens op tripadvisor voor info en foto's van de Hampton Inn Kayenta
groeten dirky
ps onze eerste reis door het westen was super ik zet hier nog wel wat info op, en heb zelf veel info gehaald uit dit forum en dank aan allen daarvoor
-
- Amerika-expert
1981,Kayenta, en geen biertje ( eerste reis, nog geen internet, wisten eigenlijk van niets). Gewoon efkens naar Utah rijden, toch mooi landschap (o.m. langs Monument Valley), om pintje te kopen. Net over de grens, in Utah : tralies voor de rekken met alcohol, het was zondag en dan mocht er geen alcohol verkocht worden ( weet niet of het nu nog zo is). Terug naar Arizona en Navajoland, gelukkig was er het landschap.Inderdaad, een niet te onderschatten voordeel dat biertje (wijntje) bij het eten (en ervoor en erna?)
Nog iets over een pintje, in Tucson Arizona. In het pretpark Old Tucson ( juiste naam ?) . Zitten buiten aan ingang, wil aan toog 2 pintjes kopen. Kreeg er maar 1, moest dat dan buiten gaan afgeven en dan dat tweede pintje gaan kopen. Zou daar de wet zijn.... ????????????
jacques
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Ik wou nog een kanttekening maken bij de San Juan Inn. Wij hebben daar 2 jaar geleden gezeten. En het is inderdaad niet het meest moderne motel. Maar het ligt wel op een hele mooie locatie.
Maar wij hadden wel heel veel pech met onze kamer, want het zat helemaal vol kleine insecten (geen idee wat het was, maar het was klein en kon niet vliegen). De avond er voor had ik het niet gezien, maar 's morgens werd ik wakker met een stuk of 3 van die insecten op mijn hoofdkussen, en toen ik er op begon op te letten, zag ik ze overal, in onze frigobox, in onze koffers, in de badkamer... letterlijk overal. Dus we zijn daar ongeveer onze kamer uitgespurt, en om het goed te maken zijn we gaan ontbijten met een mooi uitzicht in Gooseneck SP wat er vlak bij ligt.
Waarschijnlijk hebben wij wel gewoon pech gehad en zijn andere kamers wel gewoon in orde, maar ik kom hier van mijn leven niet meer
.
Maar wij hadden wel heel veel pech met onze kamer, want het zat helemaal vol kleine insecten (geen idee wat het was, maar het was klein en kon niet vliegen). De avond er voor had ik het niet gezien, maar 's morgens werd ik wakker met een stuk of 3 van die insecten op mijn hoofdkussen, en toen ik er op begon op te letten, zag ik ze overal, in onze frigobox, in onze koffers, in de badkamer... letterlijk overal. Dus we zijn daar ongeveer onze kamer uitgespurt, en om het goed te maken zijn we gaan ontbijten met een mooi uitzicht in Gooseneck SP wat er vlak bij ligt.
Waarschijnlijk hebben wij wel gewoon pech gehad en zijn andere kamers wel gewoon in orde, maar ik kom hier van mijn leven niet meer

Die plaag is na ons vertrek in september 2003 plotseling uitgebroken, denk ik
Wij hadden een nette kamer. We hebben heerlijk een poosje zitten lezen in de ligstoelen aan de rivier.
Met het restaurant van de San Juan Inn hebben wij slechte ervaringen.
's Avonds kleffe koude frites en baggervette kipreepjes. 's Ochtends een koud ontbijt dat warm had moeten zijn en een zeer chagrijnige bediening. Maar misschien hebben we het gewoon slecht getroffen....

Wij hadden een nette kamer. We hebben heerlijk een poosje zitten lezen in de ligstoelen aan de rivier.
Met het restaurant van de San Juan Inn hebben wij slechte ervaringen.
's Avonds kleffe koude frites en baggervette kipreepjes. 's Ochtends een koud ontbijt dat warm had moeten zijn en een zeer chagrijnige bediening. Maar misschien hebben we het gewoon slecht getroffen....
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht