Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Route Zuidwest 3weken

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
kristien
Amerika-ontdekker

Route Zuidwest 3weken

Bericht door kristien »

Hoi,

wat vinden jullie van onderstaande route. Wij zijn groentjes (allebei 1e keer Amerika) en ik kan heel slecht kiezen, wil alles zien maar dat lukt natuurlijk niet.

Omdat deze formule (verre reis, 3weken, huurwagen,...) nieuw is voor ons hebben we via een reisagentschap route en hotels/motels al laten vastleggen. Het zal voor ons al avontuurlijk genoeg zijn zonder daar nog op zoek te moeten gaan naar overnachting. We kozen een route "uit de boekjes" maar verlengden de reis door in Los Angeles, Las Vegas, Grand Canyon, Yosemite en San Francisco een extra dag te boeken, enSan Diego er op het einde nog bij te nemen.

7aug Brussel - Atlanta - Los Angeles
8aug Los Angeles
9aug Los Angeles
10aug Los Angeles - Barstow - Las Vegas
11aug Las Vegas
12aug Las Vegas - Peach Springs - Williams
13aug Keuze uit
trip naar Montezuma Castle-Sedona-Jerome
of volledige dag naar Grand Canyon
overnachting opnieuw in Williams
14aug Willams - Grand Canyon (indien 13aug voor Sedona gekozen) - Page/Lake Powell
15aug Page - Bryce Canyon
16aug Bryce - Zion - St George
17aug St George - Death Valley - Bishop
18aug Bishop - Yosemite / Mariposa
19aug Yosemite
20aug Mariposa - San Francisco
21aug SF
22aug SF
23aug San Francisco - Monterey - Carmel - Big Sur - San Simeon
24aug San Simeon - Solvang - Santa Barbara - Los Angeles
25aug Los Angeles - San Diego
26aug San Diego
27aug San Diego - Atlanta - Brussel
Laatst gewijzigd door kristien op 30 jul 2007, 23:12, 2 keer totaal gewijzigd.
kristien
Amerika-ontdekker

vervolg

Bericht door kristien »

De rit St George - Bishop baart mij wel zorgen. We kregen van reisagentschap de boodschap dat in en rond Death Valley alles vol zat. Ze stelden voor om nog 2 uurtjes door te rijden naar Bishop...
Volgens mij heeeeele lange dag, volgens hen te doen, ze stellen geen dingen voor die niet haalbaar zijn zeggen ze... tja, wat is haalbaar natuurlijk.
Death Valley zal grotendeels aan ons voorbij gaan denk ik. Maar misschien vinden we dat op dat moment niet zo heel erg als ik de hitte daar bekijk :wink:

In Williams hadden we een dag langer geboekt om de Grand Canyon wat beter te kunnen bekijken (als we een helicoptervlucht nemen bijvoorbeeld). Maar ze doen het voorstel om die dag naar Montezuma Castle, Sedona en Jerome te gaan. Is dit aan te raden? Dan wordt Grand Canyonbezoek wel heel kort natuurlijk... Overnachting is sowieso Williams dus eigenlijk hebben we de keuze. Voorstellen?

Page / Lake Powell ook nogal kort denk ik.

Vind het jammer dat Monument Valley er niet bij is... had ik heel graag gezien maar is te ver uit de buurt om nog naar daar te rijden als we in Page zijn denk ik? Dan zien we helemaal niets van Lake Powell?

Je kan ook niet alles hebben in één reis he? Zien misschien nu plaatsen waar we volgende keer beslist langer willen blijven. Ben van plan om het niet bij deze ene keer zuidwest usa te houden :wink:

groetjes en alvast bedankt voor eventuele reacties, kristien
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Tja,typische reisbureau route,beetje ondoordacht.

Waarom van LA naar Las Vegas,en niet via blythe/jerome/sedona naar de Grand canyon? Dan kan je en de GC en Sedona en omgeving doen.
Je kan LV makkelijker doen na bryce/zion.
Erg weinig tijd voor Yosemite,verdient een dag langer.

Vertrek uit San Diego is ook wat onlogisch,beter vertrekken uit LA,die ene dag San Diego (halve dag eigenlijk) heb je niks aan,en kan je beter elders besteden,desnoods door toch Monument Valley mee te nemen,of langer Yosemite. (zou mijn keuze zijn)
thebes
Amerika-expert

Bericht door thebes »

Waarom via het reisbureau en niet zelf een route puzzelen?
Er staan legio voorbeelden op dit forum, en iedereen wil graag zijn/haar kennis en ervaringen met jullie delen.
En zelfs voor een eerste keer is het heel goed te doen om zonder geboekte hotels op reis te gaan. Je hebt op die manier veel meer vrijheid. De USA is het land van de hotels/motels. Wij boeken alleen de overnachtingen bij aankomst en gaan met een grof routeplan op weg.
We hebben nog nooit "vol" te horen gekregen.
kristien
Amerika-ontdekker

Bijgewerkte route

Bericht door kristien »

Route was misschien niet helemaal duidelijk doordat ik eerste bericht per ongeluk gepost heb voordat ik klaar was, ziehier volledige route (mét extra dag in Yosemite en San Diego):

*edit heb ik ondertussen aangepast in eerste post (thanx lelie)
enkele dagen waren immers nog niet toegevoegd in eerste post :oops: beetje geknoeid

Nu al bedankt voor de vlugge antwoorden. Tja, had ik eerder op de hoogte geweest van dit forum... Reis kwam toch beetje onverwacht en - hoewel ik er al lang naartoe wou- niet echt veel tijd om voor te bereiden. Dus maar naar een reisbureau... Voor volgende keer weet ik beter he.
Route is misschien nog steeds niet ideaal maar toch al een beetje logischer dan een halve dag san diego :wink: zat eigenlijk niet in route maar ik wou wel eens sea world zien, vandaar

groetjes, kristien
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Hi Kristien.
Maakt niet uit wat je doet, het is allemaal mooi, maar aangezien je dit op het forum zet..
Pete zei het al, beetje ondoordacht ja. Waarom, zoals gezegd, eerst naar Las Vegas. Van St, George (Springdale zou beter zijn) kom je weer door Las Vegas. St. George naar Bishop is meer dan 7 uur rijden als je via Death Valley gaat dus dan zal er weinig tijd over zijn om iets te bekijken. Lone Pine ligt al iets dichterbij en dat zou ik die dag als eindbestemming kiezen. Ligt ook mooier dan Bishop. Net als Pete zou ik vertrekken vanaf Los Angeles en San Diego voor een andere keer bewaren.
En dan Williams. Ik zou van Williams via GC naar Page rijden en een extra dag in Page of Monument Valley. Het is hinken op 2 gedachten en een dag voor Montezuma, Jerome en Sedona is veel te kort als je alles wilt bekijken.
Yeehaw.
lelie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door lelie »

Hoi, misschien kun je beter de juiste route in je openingspost zetten, dat kun je namelijk wel veranderen door in dat bericht op EDIT (met het schaartje, rechtsboven in je bericht) te klikken en met wat knip- en plakwerk heb je de juiste route daar staan.

Groetjes
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Tja,

Wat ik vaak zo jammer vind van de routevoorstellen die hier gepost worden is dat mensen in 90% van de gevallen alles al vastgelegd hebben en dan hier komen om advies. Er valt voor ons dan weinig advies meer te geven als je begrijpt wat ik bedoel. :wink:

Niettemin wil ik jullie toch nog wel een tip geven hoor. :wink: Jullie route is best te doen, m.u.v. 17 augustus. Daar zou ik toch echt iets op gaan verzinnen. Heb je zelf al gekeken voor overnachtingen in Death Valley via http://www.xanterra.com bij Furnace Creek Ranch? Misschien kun je dat zelf wel regelen en laat je die nacht gewoon open in je schema.

Ik zou daar echt even naar kijken omdat dit wel een hele lange rit wordt.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
kristien
Amerika-ontdekker

Bericht door kristien »

En dan Williams. Ik zou van Williams via GC naar Page rijden en een extra dag in Page of Monument Valley. Het is hinken op 2 gedachten en een dag voor Montezuma, Jerome en Sedona is veel te kort als je alles wilt bekijken.
Ok, doen we, Sedona en co houden we voor volgende keer!
Waarom via het reisbureau en niet zelf een route puzzelen?
Er staan legio voorbeelden op dit forum, en iedereen wil graag zijn/haar kennis en ervaringen met jullie delen.
En zelfs voor een eerste keer is het heel goed te doen om zonder geboekte hotels op reis te gaan. Je hebt op die manier veel meer vrijheid. De USA is het land van de hotels/motels. Wij boeken alleen de overnachtingen bij aankomst en gaan met een grof routeplan op weg.
We hebben nog nooit "vol" te horen gekregen.
'k weet het, we zouden dit jaar wel een reisje plannen maar door de bouwplannen die we hadden niet zo ver weg en slechts voor een korte periode... Maar door omstandigheden werden de bouwplannen tot volgend jaar uitgesteld en plots werd een grote reis weer mogelijk. Maar we hadden natuurlijk niet meer zó veel tijd (begin juni) om te beslissen...

Zelf een route puzzelen lijkt me heel leuk en hoe meer ik te weten kom, hoe meer ik er het nut van inzie, maar aanvankelijk dacht ik: "als ik niet vlug boek, zitten misschien alle vluchten vol en dan kan het nog wel enkele jaartjes duren voor ik weer over usa mag dromen (dan konden we misschien enkel nog kiezen uit Benidorm of Blankenberge :lol: , niet dat daar iets mis mee is hoor :roll: ). Dan ren je domweg naar het eerste het beste reisbureau en eenmaal alles geboekt, begin je zaken op te zoeken over je route en pas dan kom je op deze site vol nuttige tips terecht...
Als leek weet je ook niet wat de moeite is, wat haalbaar is, wat te ver weg is, wat geen bezoek waard is,... je moet gaan selecteren. Je bent aangewezen op de brochures die je kreeg en je komt bij een route van 15dagen, je zoekt alle plaatsen waar je halt houdt op en je denkt: oh, mooi, dat moeten we zien! Pas in tweede instantie denk je: is die route wel haalbaar? Je vertrouwt als amerikaleek dan iets sneller op een reisbureau dat zegt dat het echt wel haalbaar is (naïef, I know) maar voor alle zekerheid boek je hier en daar nog een nacht bij om het tempo toch wat naar beneden te halen. En dan denk je dat het wel goed zit...

Misschien zijn we achteraf ook wel overtuigd dat je best enkel de vlucht en eerste overnachting boekt en mits grof uitgestippelde route de rest ter plaatse wel ziet. Maar daar durfde ik in eerste instantie niet aan te beginnen. We nemen dit zeker mee als tip voor later!

Wat ik vaak zo jammer vind van de routevoorstellen die hier gepost worden is dat mensen in 90% van de gevallen alles al vastgelegd hebben en dan hier komen om advies. Er valt voor ons dan weinig advies meer te geven als je begrijpt wat ik bedoel.
Ik begrijp het maar al te goed. Alles mag dan wel geboekt zijn, door op dit forum te lezen begon ik meer en meer te twijfelen aan onze route. Misschien hoopte ik op wat feedback dat we niettegenstaande wat onlogische keuzes in de reisroute, toch een hele mooie reis zullen hebben... :lol: Wat niet wegneemt dat andere reacties ook mogen blijven komen hoor! Goed of minder goed advies omtrent deze route, alles is waardevol!

groetjes kristien
Laatst gewijzigd door kristien op 30 jul 2007, 23:13, 1 keer totaal gewijzigd.
lelie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door lelie »

Met enkele aanpassingen wordt het vast een prachtige route hoor!
thebes
Amerika-expert

Bericht door thebes »

Kristien,

We hebben je echt niet willen ontmoedigen hoor! Jullie eerste reis naar de VS wordt vast schitterend!

Reisbureau's zijn vaak wat overmoedig en proppen zoveel mogelijk moois in een rondreis terwijl hun keuze in hotels maar beperkt is. Zelf kun je via het internet veel meer hotels vinden en 2 of meer overnachtingen per nationaal park inplannen. Maar dat is een tip voor de volgende keer.

Veel plezier in de VS binnenkort!
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Ik snap ook wel dat zo'n eerste keer het reisbureau een hele houvast lijkt. Het is gewoon jammer dat velen dat ook pretenderen te zijn, maar er eigenlijk niet echt veel van blijken te weten.

Ach, weet je, na zo'n eerste Amerikareis komt bijna altijd wel een tweede, tijd genoeg om het dan een keer wel vanaf de grond gedegen aan te pakken :lol:

Voor een kennismakingsreis is dit gewoon best goed, als je je nog even wat laat 'bijpraten' door een aantal experts hier. :P
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Kristien,maak je geen zorgen,je gaat een prachtige reis maken!

Er zitten gewoon wat onlogische puntjes in,maar echt niks wat onoverkomelijk is of werkelijk volslagen belachelijk.
Gewoon een paar punten die handiger hadden gekunt,thats it.

Ik heb trouwens even gekeken voor 17 augustus in Death valley,maar inderdaad,alles zit vol,ook de dagen er omheen.
Madphil
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Madphil »

nieuwenoord schreef:Ik snap ook wel dat zo'n eerste keer het reisbureau een hele houvast lijkt. Het is gewoon jammer dat velen dat ook pretenderen te zijn, maar er eigenlijk niet echt veel van blijken te weten.

Ach, weet je, na zo'n eerste Amerikareis komt bijna altijd wel een tweede, tijd genoeg om het dan een keer wel vanaf de grond gedegen aan te pakken :lol:

Voor een kennismakingsreis is dit gewoon best goed, als je je nog even wat laat 'bijpraten' door een aantal experts hier. :P
Ben ik het helemaal mee eens. Ik heb dit jaar hetzelfde gedaan, gewoon omdat ik dan weet dat ik eens goed kan kennismaken met de omgeving. En inderdaad, als ik dit forum had ondekt voordat ik de reis boekte, had ik het misschien ook wel zelf gedaan. Met de hulp van iedereen hier op het forum was ik er zeker wel uitgekomen.

Neemt niet weg dat ik middels dit forum en een aantal andere sites ontzettend veel voorpret heb door alle reisverslagen te lezen en foto's te bekijken.

Ik weet daarom niet of ik het helemaal eens moet zijn met Roland dat alles al voor 90% vastgelegd is.
Dat klopt weliswaar voor de overnachtingen, maar niet voor de activiteiten.
Een verblijf in Page bijvoorbeeld kan een heleboel activiteiten hebben. Zo wist ik voor dit forum helemaal niet dat Antelope Canyon bestond, en misschien was ik er wel nooit achtergekomen. Maar ik weet nu zeker dat dit op het lijstje staat om te bezoeken als wij eenmaal in september gaan.
kristien
Amerika-ontdekker

Bericht door kristien »

Thanx voor alle reacties! Ik hoop echt dat het inderdaad schitterend zal zijn! Ik kijk er heel erg naar uit (nog 11 dagen...) :D
Pete.Z schreef:Kristien,maak je geen zorgen,je gaat een prachtige reis maken!

Er zitten gewoon wat onlogische puntjes in,maar echt niks wat onoverkomelijk is of werkelijk volslagen belachelijk.
Gewoon een paar punten die handiger hadden gekunt,thats it.

Ik heb trouwens even gekeken voor 17 augustus in Death valley,maar inderdaad,alles zit vol,ook de dagen er omheen.
Bedankt om dit toch even te checken! :) 't zal effe doorzetten worden die dag
Laatst gewijzigd door kristien op 30 jul 2007, 23:14, 1 keer totaal gewijzigd.
kristien
Amerika-ontdekker

Bericht door kristien »

Madphil schreef: Ben ik het helemaal mee eens. Ik heb dit jaar hetzelfde gedaan, gewoon omdat ik dan weet dat ik eens goed kan kennismaken met de omgeving. En inderdaad, als ik dit forum had ondekt voordat ik de reis boekte, had ik het misschien ook wel zelf gedaan. Met de hulp van iedereen hier op het forum was ik er zeker wel uitgekomen.

Neemt niet weg dat ik middels dit forum en een aantal andere sites ontzettend veel voorpret heb door alle reisverslagen te lezen en foto's te bekijken.

Zo wist ik voor dit forum helemaal niet dat Antelope Canyon bestond, en misschien was ik er wel nooit achtergekomen. Maar ik weet nu zeker dat dit op het lijstje staat om te bezoeken als wij eenmaal in september gaan.
Inderdaad, dit forum is een geweldige hulp, ook al ligt er een groot gedeelte van je reis reeds vast.
Antelope canyon vind ik eveneens een must see! Ziet er prachtig uit, nu alleen nog kiezen tussen lower of upper, maar dat was dan weer een ander topic als ik mij goed herinner
Laatst gewijzigd door kristien op 30 jul 2007, 23:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

kristien schreef:Thanx voor alle reacties! Ik hoop echt dat het inderdaad schitterend zal zijn! Ik kijk er heel erg naar uit (nog 11 dagen...) :D
Pete.Z schreef:Kristien,maak je geen zorgen,je gaat een prachtige reis maken!

Gewoon een paar punten die handiger hadden gekund,thats it.

Bedankt om dit toch even te checken! :) 't zal effe doorzetten worden die dag
Overigens kan je altijd ter plaatse naar binnen lopen en kijken of er een kamer/cabin vrij is,er zijn regelmatig afzeggingen,en dus toch nog plek.

Je komt en lang Furnace creek,en langs Stovepipe Wells als je door DV rijdt,dus....

Ik neem de telefoonnummers altijd mee,en bel de ochtend van vertrek of er iets vrij is,afgelopen mei hebben we zo toch in Furnace Creek overnacht,en ook In Yosemite.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer