Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Monument Valley met de auto

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
tiggerific
Amerika-ontdekker

Monument Valley met de auto

Bericht door tiggerific »

Wij gaan in mei naar Monument Valley met een huurauto. Wij mogen officieel geen onverharde wegen rijden. Is het mogelijk Monument Valley te rijden of is dit heel onverstandig.
Ik heb gelezen dat je ook een jeeptour kan doen, maar het lijkt mij leuker om het zelf te rijden :roll: .
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Hoi Tiggerific,

Zelf rijden zal geen problemen geven. je ziet zelfs grote campers rijden maar of het leuker is wens ik persoonlijk te betwijfelen.
Je mag maar een klein gedeelte met een eigen wagen berijden, de rest van het park is voorbehouden aan de Jeeptours dus zie je dan veel meer en als je een goede gids treft leer je ook nog een heleboel.
Gr.
Rob
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

En wij vonden het juist fijn, dat we onze eigen auto hadden. In de open trucks, die je anders kon huren, zat iedereen stof te happen en er werd niet gestopt om foto's te maken waar je maar wilde. De meest indrukwekkende rots formaties zie je ook heel goed op de 17 mijl lange onverharde weg, die je zelf mag rijden. Voor ons was dat plenty. En we konden stoppen waar we wilden, ook een groot voordeel.
Maar de weg is geen probleem met een auto, om op de originele vraag te antwoorden.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Ik sluit me bij Petra aan. Ook wij zijn blij dat we met onze eigen auto zijn gereden, want we konden inderdaad overal stoppen en foto's nemen. Het viel ons op dat de jeeps niet overal stoppen en gewoon (in een behoorlijk) tempo doorrijden. En ja, dat stof hè....... Ik zou achterin de truck zeker een astma-aanval hebben gekregen.

Jacqueline
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Bart40
Amerikakenner

Bericht door Bart40 »

Met eigen auto kan wel maar die weg is heel erg slecht tenminste in september. Wij zijn niet verder gegaan dan John Ford point want het was eigenlijk niet te doen. Waarschijnlijk omdat het de dag daarvoor geregend had.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Toen wij de jeeptour deden waren we om 08:15 al op de parking bij het Visitorcenter en konden we met zijn tweeen mee met een gids en die stopte overal waar wij het vroegen, zelfs al begreep hij eerst niet waarom ik vroeg om te stoppen toen hij eenmaal doorhad dat ik interesse had in cactussen stopte hij al uit zichzelf op plaatsen waar hij er wist te staan.
Dus vroeg beginnen dat heb je mogelijk een gids voor je eigen.
Wij waren met een camper en stonden op 6 mile van het park.
zie reisverslag 1999.
Gr.
Rob
Sanny Rocks
Amerikafan

Bericht door Sanny Rocks »

Ik vond Monument Valley echt super mooi. Wij zijn ook met ons eigen auto gegaan. Je komt misschien niet overal maar je ziet zeker hele mooie formaties. En persoonlijk vind ik het mooiste uitzicht toch het uitzicht bij het visitors center op de West en East Mittens.

Groetjes Sanny
Sanny Goes New York!!
tiggerific
Amerika-ontdekker

Bericht door tiggerific »

Wauw, dat is snel!!! Al zes reacties!!!
Bedankt allemaal. Ik denk dat we het met de auto gaan proberen. Ik vind het altijd heel prettig als ik zelf kan bepalen waar ik stop.
Natuurlijk zie je dan wel minder, maar je kan ook langer op een plek blijven staan op van de omgeving te genieten. :wink:
Bart40
Amerikakenner

Bericht door Bart40 »

tiggerific schreef:Wauw, dat is snel!!! Al zes reacties!!!
Bedankt allemaal. Ik denk dat we het met de auto gaan proberen. Ik vind het altijd heel prettig als ik zelf kan bepalen waar ik stop.
Natuurlijk zie je dan wel minder, maar je kan ook langer op een plek blijven staan op van de omgeving te genieten. :wink:
Als je mooi weer hebt kan je die ronde zelf wel met je auto maken. Als maar droog is en je kan net zo lang over doen als je wilt. Eigenlijk overal waar je stopt heb je dat mooie uitzicht. Wij hadden slecht weer en dan is het een ander verhaal. Maar we hadden het al eens eerder gedaan dus niet zo'n ramp.
Marco Polo
Amerika-ontdekker

Bericht door Marco Polo »

Hoi Tiggerific,

Wij waren daar laat in de middag. Ook toen was het erg rustig. We bestelden een kleine tour. Het bleek dat we maar met zijn tweeen in de jeep zaten.
De gids was erg informatief en erg nieuwsgierig naar ons Hollanders.
Zo bleven we maar kletsen en rijden en stoppen. In plaats van de korte tour van een uur zijn we bijna twee en een half uur weg geweest en heeft de gids ons vele speciale plekjes laten zien. Na afloop hebben wij nog wat met deze gids van orginele indiaanse afkomst gedronken.
Het was een unieke ervaring. Kortom mijn tip ga vroeg of ga laat dan heb je grote kans op een "prive" gids
Veel succes en plezier.

Marco Polo
Marco Polo is discovering the USA and had found a lone shining star, in Texas
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer