Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Yellowstone-Sonora-LA! Haalbaar?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Jonas
Amerika-ontdekker

Yellowstone-Sonora-LA! Haalbaar?

Bericht door Jonas »

Zoals velen onder ons ook wel weten, Tegen de amerika verslaving kan je niets beginnen.
Vorige zomer hebben we het (typische) rondje in het zuidwesten gedaan. Het was een fantastisch avontuur, iets waar ik elke dag aan terug denk.
We hebben dan ook besloten om volgend jaar terug te gaan. Nu hebben we allebei natuurlijk plaatsen in gedachten waar we absoluut naar toe willen gaan. En het probleempje is het volgende? We willen beiden naar Yellowstone, mijn vriendin wil zeker terug naar LA, en ik had het zuiden van Arizona (sonora) willen zien. Zijn er mensen die deze gebieden reeds in een en dezelfde reis bezocht hebben? Is het haalbaar? We hebben ongeveer 23 dagen. :help:

Alvast bedankt!
groetjes, Jonas
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Wat is haalbaar?
In 23 dagen kan je best LA,Yellowstone en Sonora bekijken,maar het is veel te veel rijden tussendoor,waardoor je langs andere dingen heen "vliegt".
Ik zou Yellowstone vergeten,of LA en Sonora, en een route maken die daar in past.
Je zou ook kunnen aanvliegen op Phoenix en vertrekken uit Las Vegas,en LA weglaten.

Alle drie in 23 dagen is wel heel erg ambitieus!
Yellowstone past eigenlijk niet echt in het rondje zuid-west.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik ken het probleem, wij willen voor volgend jaar ook Yellowstone en LA combineren, maar we hebben wel wat meer tijd.
Kijk eens naar de mogelijkheid om in Salt Lake City te beginnen en in LA te eindigen, dat scheelt alweer een hoop heen en weer reizen. Of zoals Pete zegt terug via Phoenix.
Je zult wat mogelijkheden uit moeten werken, en kijken of er voldoende tijd overblijft voor wat je wilt zien. Ik vind voor Yellowstone 3 dagen het minimum.

Marianne
jta
Amerika-expert

Bericht door jta »

allo,

3 mogelijkheden :
1. zoals al vermeld, er 2 vakanties van maken : zuid-westen, het volgende jaar yellowstone
2. zuid-westen en dan een vlucht naar jackson hole. wij deden ooit las vegas - moab-denver en dan een mini-vlucht naar jackson hole en terugvlucht eveneens van jackson hole. in dit geval is misschien een vlucht phoenix-jackson hole, of las vegas - jackson hole mogelijk ?
3. tamelijk veel rijden.

jacques
Jonas
Amerika-ontdekker

Bericht door Jonas »

Martin & Marianne schreef:Kijk eens naar de mogelijkheid om in Salt Lake City te beginnen en in LA te eindigen, dat scheelt alweer een hoop heen en weer reizen.
Marianne
Ik was ook al aan het denken om eventueel op Denver te vliegen en zo via Yellowstone richting LA te reizen. Dan moeten we Sonara dessert wel vergeten.
Zijn er buiten de Sonora dessert ook nog andere plaatsen de befaamde cactussen kan zien?
groetjes, Jonas
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Jonas schreef:Ik was ook al aan het denken om eventueel op Denver te vliegen en zo via Yellowstone richting LA te reizen. Dan moeten we Sonara dessert wel vergeten.
Dat kan, zie ons reisverslag 2004.
Jonas schreef: Zijn er buiten de Sonora dessert ook nog andere plaatsen de befaamde cactussen kan zien?
Lijkt me wel, maar die vraag spelen we door naar Rob :wink:

Marianne
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Martin & Marianne schreef:
Jonas schreef: Zijn er buiten de Sonora dessert ook nog andere plaatsen de befaamde cactussen kan zien?
Lijkt me wel, maar die vraag spelen we door naar Rob :wink:

Marianne
Ja, dank u :wink: .
Je vindt ze (van nature) van oostelijk California tot oostelijk Arizona, en van Mexico tot zo'n 20 mile boven Phoenix.
Alle ander plaatsen kan je er van uitgaan dat ze er door de mens gebracht zijn, maar deze week begreep ik van YH dat er in de buurt van Oatman (tussen Kingsman AZ en Needles CA) ook een kleine natuurlijke populatie voorkomt.
Jonas
Amerika-ontdekker

Bericht door Jonas »

Bedankt. Het zal nog een beetje puzzelen worden, maar we hebben nog genoeg tijd voor enkele dingen uit te werken. Ik ben zeker niet vies van grote afstanden maar het moet natuurlijk haalbaar blijven.

Mischien probeer ik nog een extra weekje vakantie bij te nemen :wink:
groetjes, Jonas
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer