Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Hekkie goes USA mei/juni 2007

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
monster
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door monster »

Jeetje Marjan, wat een ellende....ik kan me voorstellen dat je zo langzamerhand je spullen graag terug hebt!
Ik hoop voor jullie dat de overige bagage spoedig terecht is!
http://annekestefan.web-log.nl ( vakantie's USA 2006 en 2007)
http://annekeenstefan.blogspot.com ( vakantie Ijsland/ USA/ Canada 2008)
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Zo juist is al onze bagage (4 stks) per koerier bij ons thuis afgeleverd. En dat nog wel op zondagmiddag...... :wink:

Ben dus helemaal blij....... :lol:

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
mrloes
Amerikafan

Bericht door mrloes »

Hee, das goed nieuws ja - kan meteen de wasmachine aan, hihi!!!
paula58
Amerika-expert

Bericht door paula58 »

:doublethumb: Gelukkig alles toch nog goedgekomen na al die misère.
Nu maar uitpakken, wassen en die dagen van ellende gauw vergeten.
hekkie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door hekkie »

paula58 schreef::doublethumb: Gelukkig alles toch nog goedgekomen na al die misère.
Nu maar uitpakken, wassen en die dagen van ellende gauw vergeten.
Het was niet leuk om 48 uur over de terugreis te doen, maar aan de andere kant hebben we weer een hoop beleefd en nieuwe ervaringen opgedaan. Door dit hele geval hebben we leuke contacten gehad met een aantal mensen en ook een hoop gelachen....... :lol:

Al met al voelde het nou niet als een extreem grote ramp, het had ook wel "iets"...... :wink:

Gisteravond zijn we nog uitgebreid op stap geweest hier in Assen. Het was overal nog feest als afsluiting van de TT. Vandaag ben ik erg blij dat de bagage terecht is en moet ik dus nu wel aan het werk..... :cry: :wink: :lol:

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Noa
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door Noa »

Jee Marjan, het is wel een terugreis met hindernissen geweest. In ieder geval heb je alles gelukkig weer terug. Ik wens je veel plezier met het wassen. :wink:
Leuk he, die vakantiewas????

Groetjes Marja
Fan of the U.S.A.
BigAppleLover
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door BigAppleLover »

Wat een ellende zeg. Gelukkig dat jullie weer terug zijn. Hopelijk komen de laatste 2 koffers ook nog aan.

Wij zijn de 27e juni vanuit San Francisco terug gevlogen via Detroit naar Brussel. In Detroit was er een hevig onweer waardoor onze runway gesloten was. We hebben ruim 1,5uur in het vliegtuig moeten wachten tot we konden vertrekken.
Maar mij hoor je niet klagen, zeker nu ik jullie verhalen hoor. :wink:
Volg je hart, dat klopt altijd (zeker in Amerika) !
Henriëtte
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Henriëtte »

Wat een gedoe zeg! Ik zat dit zaterdagavond in Salt Lake City te lezen (de avond voor ons vertrek naar huis) en ik zeg nog tegen Hans "straks haal ik me nog vanalles in mijn hoofd over de terugreis, dit is niet het goede moment op dit te lezen!" En ja hoor, ook bij ons leek het even helemaal mis te gaan zondagochtend... Omdat onze vlucht naar Atlanta was vertraagd dreigden we onze aansluiting naar Amsterdam te missen. Op het allerlaatste nippertje besloot Delta Airlines ons om te boeken naar Cincinnatti... ook een korte overstaptijd maar gelukkig, we hebben het gehaald! Het boarden begon 10 minuten nadat we daar aankwamen. Maar onze bagage... tja, die staat nog ergens in Atlanta of Parijs. Zo kregen we op Schiphol te horen. Ze hebben beloofd dat de koffers morgenmiddag thuis worden bezorgd.... toch wel lekker dat we vandaag in de trein niet meer hoefden te sjouwen en dat ik vandaag (ik heb nog niet geslapen) nog niet aan de was hoefde te beginnen. 't Heeft dus ook wel z'n voordelen :wink: :wink:
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
hekkie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Henriëtte schreef:Wat een gedoe zeg! Ik zat dit zaterdagavond in Salt Lake City te lezen (de avond voor ons vertrek naar huis) en ik zeg nog tegen Hans "straks haal ik me nog vanalles in mijn hoofd over de terugreis, dit is niet het goede moment op dit te lezen!" En ja hoor, ook bij ons leek het even helemaal mis te gaan zondagochtend... Omdat onze vlucht naar Atlanta was vertraagd dreigden we onze aansluiting naar Amsterdam te missen. Op het allerlaatste nippertje besloot Delta Airlines ons om te boeken naar Cincinnatti... ook een korte overstaptijd maar gelukkig, we hebben het gehaald! Het boarden begon 10 minuten nadat we daar aankwamen. Maar onze bagage... tja, die staat nog ergens in Atlanta of Parijs. Zo kregen we op Schiphol te horen. Ze hebben beloofd dat de koffers morgenmiddag thuis worden bezorgd.... toch wel lekker dat we vandaag in de trein niet meer hoefden te sjouwen en dat ik vandaag (ik heb nog niet geslapen) nog niet aan de was hoefde te beginnen. 't Heeft dus ook wel z'n voordelen :wink: :wink:
Welkom terug Henriette. Ik heb vaak aan jullie gedacht deze vakantie. Ik had heel wat uitgeprinte velletjes met info van jouw site op mijn schoot tijdens onze diverse avontuurlijke tochten.

Ik moet jullie verslag ook nog helemaal lezen. Ik ga er zo gauw mogelijk aan beginnen.

Altijd dat "gedoe" als je weer terug bent: druk, druk, druk, druk..... :wink:

Groetjes Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Manonneke

Bericht door Manonneke »

Wat ik me afvraag he Marjan:

-Als ze je bagage nou nasturen, worden de koffers dan ook nog gecontroleerd? Ik bedoel, als je het gewoon van de band haalt heb je dikke kans dat je eruit gepikt wordt om alles open te maken! Hoe doen ze dat nu dan? Gewoon, hup doorlaten?
Als dat zo is heb je in ieder geval een klein voordeeltje gehad....!

En de TT nacht was niet zoals anders... We hebben vreselijk gelachen op het Koopmansplein om "enge buren" wat een gekken zijn dat zeg, heerlijk! Maar de sfeer was anders dan anders... heel weinig motorpakken, "opstootjes" en brandjes. Zelfs op de kermis was het om 00.30 nog rustig..... jammer hoor!

Groetjes!

Je "bijna"buurvrouw Manon :wink:
hekkie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Manonneke schreef:Wat ik me afvraag he Marjan:

-Als ze je bagage nou nasturen, worden de koffers dan ook nog gecontroleerd? Ik bedoel, als je het gewoon van de band haalt heb je dikke kans dat je eruit gepikt wordt om alles open te maken! Hoe doen ze dat nu dan? Gewoon, hup doorlaten?
Als dat zo is heb je in ieder geval een klein voordeeltje gehad....!
Om onze twee grote reistassen met campingspulletjes zat een band en die zat er nog keurig stevig om heen. De andere twee tassen binden we bij de ritssluitingen altijd dicht met van de zakkensluiters. Ook die zater er nog aan. Er is dus niet gecontroleerd op de inhoud gelukkig..... :wink:
En de TT nacht was niet zoals anders... We hebben vreselijk gelachen op het Koopmansplein om "enge buren" wat een gekken zijn dat zeg, heerlijk! Maar de sfeer was anders dan anders... heel weinig motorpakken, "opstootjes" en brandjes. Zelfs op de kermis was het om 00.30 nog rustig..... jammer hoor!
Bedoel je de donderdag- of de vrijdagavond? Beide avonden waren zeer geslaagd heb ik begrepen, mede dankzij de nieuwe organisatie. De donderdagavond is altijd voor de burgers en vreselijk gezellig met al die terrassen en muziek e.d. We hadden het zo mooi gepland om op donderdag terug te zijn, maar helaas hebben we dit moeten missen.

P.S. Waar woon je dan in Friesland Manon?

Gr. Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Manonneke

Bericht door Manonneke »

Ik woon net over de grens! (18 kilometer van Assen)
In het eerste toeristendorp rechts bij Smilde...
De naam hangt aan fruitbomen...
Moet ik nog cryptischer zijn?

Nou weet je het vast wel! :wink: hihi

We zijn vrijdagavond geweest; Ilse de Lange was het geluid niet echt denderend dus daar hebben we maar even gekeken. Het was wat raar geregeld vonden wij; er waren veel optredens tegelijk (is altijd wel zo maar nu leek het meer op te vallen) en dan was het bijna "rustig"op de doorgaande straten in de stad. Als er dan optredens waren afgelopen dan stroomde alles weer vol om vervolgens weer naar de podia te trekken.
Ik weet niet hoe ik uit moet leggen maar de sfeer was heel anders, meer een festival gebeuren dan het oude vertrouwde TT gevoel... Ik hoorde meer mensen erover dus ik geloof dat ik niet de enige was die het zo voelde... Maargoed je kunt het nooit voor iedereen naar zijn zin maken natuurlijk!
Maar ik kon altijd erg genieten van de dronken motorpakken op het koopmansplein die een beetje aan het ouwehoeren en fikkiesteken waren... haha

Groetjes,

Manon
hekkie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Manonneke schreef:Ik woon net over de grens! (18 kilometer van Assen)
In het eerste toeristendorp rechts bij Smilde...
De naam hangt aan fruitbomen...
Moet ik nog cryptischer zijn?

Nou weet je het vast wel! :wink: hihi
:offtopic:
Ik snap je volkomen........ :wink:

Wij komen daar geregeld, zeker in de zomer als we wat meer fietsen. Toevallig moet ik daar volgende week op kraamvisite.

Wij hebben zaterdagavond ons eigen TT-feestje gevierd in Witten. Lekker ouderwets als je begrijpt wat ik bedoel..... :lol:

Gr. Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Manonneke

Bericht door Manonneke »

Witten is super! kijk dat bedoel ik nou met sfeer! :wink:

Manon
Henriëtte
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Henriëtte »

Als ze je bagage nou nasturen, worden de koffers dan ook nog gecontroleerd?
Onze koffers zijn niet tegelijk met ons op Schiphol aangekomen, en moeten morgen worden nageleverd. De werkneemster van Delta Airlines vroeg wel of de koffers zijn afgesloten, en we moesten een formulier ondertekenen waarin we verklaren dat we niets aan hoeven te geven. Ik begreep van haar dat het met die verklaring geen probleem moet zijn om de koffers door de douane te krijgen.
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
hekkie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Henriëtte schreef:
Als ze je bagage nou nasturen, worden de koffers dan ook nog gecontroleerd?
Onze koffers zijn niet tegelijk met ons op Schiphol aangekomen, en moeten morgen worden nageleverd. De werkneemster van Delta Airlines vroeg wel of de koffers zijn afgesloten, en we moesten een formulier ondertekenen waarin we verklaren dat we niets aan hoeven te geven. Ik begreep van haar dat het met die verklaring geen probleem moet zijn om de koffers door de douane te krijgen.
Dat klopt Henriëtte. Wij moesten ook zo'n formulier voor de Douane invullen en ondertekenen. Onze bagage is gisteren gebracht zonder dat het gecontroleerd is.

Ik hoop voor jullie dat de koffers ook gauw komen. Het is geen ramp maar wel heel vervelend als je je bagage niet hebt.

Gr. Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Henriëtte
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Henriëtte »

Op 2 juni zijn ze naar Death Valley NP geweest en hebben ze een zware spectaculaire tocht door Titus Canyon gemaakt.
Marjan, nou ben ik toch wel super benieuwd hoe deze dag is geweest. Ik begrijp dat het een zware rit is geweest, was dat het gedeelte voor de canyon of juist de canyon zelf? Al zal het niet op korte termijn zijn, ooit hoop ik hier zelf nog eens te komen!
hekkie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Henriëtte schreef:
Op 2 juni zijn ze naar Death Valley NP geweest en hebben ze een zware spectaculaire tocht door Titus Canyon gemaakt.
Marjan, nou ben ik toch wel super benieuwd hoe deze dag is geweest. Ik begrijp dat het een zware rit is geweest, was dat het gedeelte voor de canyon of juist de canyon zelf? Al zal het niet op korte termijn zijn, ooit hoop ik hier zelf nog eens te komen!
Ik geef hier binnenkort zeker een update van en zal dan ook wat foto's plaatsen. Nog even geduld, want ik heb nog niet alles op een rijtje.

Gr. Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Henriëtte
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Henriëtte »

Geduld genoeg.... voorlopig gaan we nog niet terug hoor :wink:
hekkie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Yeehaw schreef:Geweldig Marjan. Some like it hot is een van mijn all time favorite films.
Daar gaan wij nu ook zeker heen!
TH
hekkie schreef:Gisteren kreeg ik nog wat tips van iemand die regelmatig zowel zakelijk als privé heeft gelogeerd in het Coronado Hotel in San Diego.

Een overnachting in dit hotel is nou niet direct goedkoop maar een hele bijzondere en mooie locatie. Mocht je besluiten om hier een keer te overnachten, boek dan een kamer in het oude gedeelte van dit hotel. Daar ga je echt terug in de tijd.

Verder kun je hier fantastisch eten. Ben je hier op zondag, zorg dan dat je tegen elf uur aanwezig bent voor het overvloedige en exquise brunch buffet. Je moet even in de rij staan, maar qua food een éénmalige belevenis en streling voor de tong. Ben je hier op een doordeweekse dag, wordt als lunchhapje de Chicken Wings aanbevolen, maar de rest is ook geweldig.
Zoals in de planning lag, zijn we naar het Coronado Hotel in San Diego geweest. Je komt op het schiereiland Coronado via een spectaculaire brug. Het hotel is inmmens groot en moeilijk om in z'n geheel te fotograferen. Er wordt momenteel ook heel veel bijgebouwd, maar wel in de oude stijl. Als je er omheen loopt, mag je wel haast brood meenemen voor onderweg...... :wink:

De ligging is grandioos aan de zee en het strand en met een geweldige view. Het is de moeite waard om even naar binnen te gaan. Het ziet er allemaal prachtig uit. Schitterende tapijten, marmeren vloeren, kroonluchters en veel goud wat er blinkt.

Beneden (kelderverdieping) bevinden zich allemaal exclusieve winkeltjes die voor iedereen toegankelijk zijn. In de tuinen en binnenplaatsen bevinden zich mooie terrasjes, ik zag sauna, zwembaden en verdere luxe die je maar kunt bedenken.

Hier een paar foto's in en om dit beroemde hotel...

Afbeelding Afbeelding
Afbeelding Afbeelding
Afbeelding Afbeelding
Afbeelding Afbeelding

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht