Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

5 weken West-Amerika in September/Oktober

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
lilianenpiet
Amerika-ontdekker

5 weken West-Amerika in September/Oktober

Bericht door lilianenpiet »

7 Sept. vertrekken wij naar West-Amerika. Hieronder volgt onze route. Mijn vragen zijn de volgende:

1. Soms zie ik op deze site zo'n mooie afbeelding van West-Amerika met de route aangestreept. Dit zou ik heel graag ook willen hebben voor onze Weblog, die wij aan het maken zijn.
Wie kan mij vertellen hoe ik hieraan kom?
2. Wie heeft ervaringen met Hotel Beverly Terrace in Los Angeles?
3. Wie weet een leuk hotel in een goede buurt in San Francisco? Het zou ook een studio mogen zijn.

Ander tips hoor ik graag.

Route:

1. 07-09-2007 Schiphol - Los Angeles
2. 08-09-2007 Camper ophalen dan naar San Diego
3. 09-09-2007 San Diego
4. 10-09-2007 San Diego
5. 11-09-2007 Joshua Tree
6. 12-09-2007 Sedona via Rout 66
7. 13-09-2007 Sedona
8. 14-09-2007 Grand Canyon
9. 15-09-2007 Grand Canyon
10. 16-09-2007 Page
11. 17-09-2007 Monument Valley
12. 18-09-2007 Arches NP (Moab)
13. 19-09-2007 Arches NP (Moab)
14. 20-09-2007 Capitol Reef
15. 21-09-2007 Bryce Canyon
16. 22-09-2007 Bryce Canyon
17. 23-09-2007 Zion
18. 24-09-2007 Las Vegas
19. 25-09-2007 Las Vegas
20. 26-09-2007 Las Vegas
21. 27-09-2007 Mono Lake via Death Valley
22. 28-09-2007 Yosemite via Tioga Pass
23. 29-09-2007 Yosemite
24. 30-09-2007 Yosemite
25. 01-10-2007 San Francisco
26. 02-10-2007 Camper inleveren San Francisco
27. 03-10-2007 San Francisco
28. 04-10-2007 San Francisco
29. 05-10-2007 Auto ophalen Monterey
30. 06-10-2007 Kustweg
31. 07-10-2007 Kustweg
32. 08-10-2007 Kustweg
33. 09-10-2007 Los Angeles
34. 10-10-2007 Los Angeles
35. 11.10-2007 Los Angeles (auto inleveren
36. 12-10-2007 Los Angeles - Schiphol

(sorry, was de route vergeten)
Laatst gewijzigd door lilianenpiet op 20 jun 2007, 21:57, 2 keer totaal gewijzigd.
Jikke
Amerikafan

Bericht door Jikke »

Hoi lilianenpiet,

onder het kopje "Reizen Algemeen" staat een sticky Routekaartjes 2007. Hier staat hoe jij ook zo'n kaartje kunt krijgen!

Groet,
Jikke
USA 2007: http://arnojikke.web-log.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Florida 2010: http://florida2010.reismee.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
New York 2011: http://newyork2011.reismee.nl" onclick="window.open(this.href);return false; (under construction)
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Re: 5 weken West-Amerika in September/Oktober

Bericht door Coyote »

lilianenpiet schreef:7 Sept. vertrekken wij naar West-Amerika. Hieronder volgt onze route.
Ik zie geen route. :dunno:

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
lilianenpiet
Amerika-ontdekker

Nog een vraagje.
Hoe kom je aan een boekje met alle KOA campings erin?
Via hun site kom ik niet veel verder
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

lilianenpiet schreef:Nog een vraagje.
Hoe kom je aan een boekje met alle KOA campings erin?
Via hun site kom ik niet veel verder
Zou toch moeten lukken, zie: http://www.koa.com/orderadirectory/
Je kunt ook per staat zoeken via de site, zie onder Find a KOA.

Zoek ook even hier naar andere directory's, er is al vaker over geschreven. Voor de parken kun je het beste naar de site van de parken gaan, via http://www.nps.gov .

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 20 jun 2007, 22:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Je route:
Prima!!! Wat zou ik eraan veranderen?
1. Dag minder Grand Canyon. Als je vanaf Sedona naar GC south rim rijdt heb je de rest van de dag en nog een hele dag. Zou voor mij meer dan genoeg zijn.
2. Dag extra in Page. Veel te zien en te doen.
3. Een dag meer voor Zion en een dag minder voor Bryce. Neem de tijd tussen Torrey en Bryce over ut12
4. 3 dagen Las Vegas, pfffff. Bezoek Valley of Fire SP tussen Zion en Las Vegas en als het kan Red Rock ten westen van Las Vegas.
5. Las Vegas-Lee Vining via Death Valley. Eind september zou ik wel adviseren om een nacht in DV te blijven anders in Lone Pine. Death Valley is te mooi en speciaal om zo doorheen te rijden, zeker als je alle tijd hebt zoals jullie.
Verder prachtig en heel veel tijd!
Yeehaw
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: 5 weken West-Amerika in September/Oktober

Bericht door Martin & Marianne »

lilianenpiet schreef:7 Sept. vertrekken wij naar West-Amerika. Hieronder volgt onze route.

Ander tips hoor ik graag.
Mooie route, wat gaan jullie heerlijk lang! Jullie hebben veel tijd overal. Alleen Zion vind ik wat kort, als het kan zou ik daar twee nachten blijven. Is qua temperatuur dan waarschijnlijk ook nog heerlijk (in Bryce kun je al sneeuw hebben eind september, ook mooi). Ook in Moab zitten jullie niet erg lang, eigenlijk maar een volle dag, terwijl Arches en Canyonlands beide de moeite waard zijn.
De rit van Las Vegas naar Mono Lake is te veel voor 1 dag, daar zou ik een extra overnachting plannen.

En ook al zitten jullie niet meer in het hoogseizoen: boek toch voor Yosemite alvast een campground als je in het park wilt overnachten.

Marianne
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Als Moab-fan mis ik hier Canyonlands NP, wat mij betreft zeker zo mooi als Arches! Het uitzicht vanaf Dead Horse Point op de Colorado River is zo waanzinnig mooi! Twee dagen Moab kan, ik zou er eerder drie van maken en Canyonlands zeker bezoeken.

Daarnaast: KOA is zeker niet de enige mogelijkheid om leuke campers te vinden. Ik maak al jaren gebruik van TL Directory. Je kan hun boek ook bestelen, maar persoonlijk werk ik liever met hun website. Voor $ 7,95 ben je drie maanden goldmember, ik geloof dat je voor een jaar $ 24,95 betaalt. Ik ben al een paar jaar 'goldmember', op die manier kan je ook hun waarderingen voor campgrounds zien en alles wat een campground te bieden heeft. Vanuit hun site klik je zo door op de site van de campground.
How to Read Trailer Life Directory Ratings
Our readers tell us that cleanliness ranks high in importance to them. Therefore, when a park receives full points in the cleanliness of restroom sinks, toilets, showers, walls, floors and mirrors, a star will appear next to their restroom rating.

Located near the top of each campground listing is our exclusive Triple-Rating. It looks like this:

TL RATING 10/10 /10.
All three ratings are on a scale of 1 to 10, with 10 being the best. Less than 1 percent of parks or campgrounds receive a rating of 10. Campgrounds with a 10/10/10 rating have more facilities, are better maintained and are more visually appealing than 5/5/5 - rated campgrounds. Campgrounds are inspected annually by dedicated RVers like you. Unannounced, random Quality Checks are also made throughout the year.

Completeness of facilities
10 / 10 / 10
The first campground rating evaluates completeness and quality of facilities. In this category we rate interior roads, sites, registration area, hookups, recreation, swimming, security, laundry, store and building maintenance.

Cleanliness and physical characteristics of restrooms and showers.
10 / 10 / 10
The second rating category concerns restrooms, which RVers are very particular about; therefore, we divide this rating category into two subcategories: cleanliness and physical characteristics. Trailer Life rates the cleanliness of toilets, walls, showers, sinks/counters/mirrors and floor. (Full points in each of the above earns a rating)

We also rate physical characteristics of restrooms such as interior construction, adequate supplies/odor free, adequate number of facilities, exterior appearance and location to park spaces, and interior appearance.

Visual Appeal and Environmental Quality.
10 / 10 / 10
According to our research, nature is the barometer by which most people judge a campground's visual appeal. Parks score points in four subcategories that measure how harmoniously they blend with their natural surroundings: Function, identification, and first impression of the park entrance; landscaping of park and sites; park grounds and sites free of litter and debris; and aesthetics of park and surrounding area.
Vaak als ik twijfel tussen een paar campgrounds neem ik er ook nog RV Park Reviewsbij. De KOA's staan trouwens bij beide sites er gewoon tussen.

Ik vind de KOA's niet slecht, maar vaak wel een beetje eenheidsworst. Het is juist zo leuk om allerlei andere campings te zien!
lilianenpiet
Amerika-ontdekker

Het is gelukt om de KOA gids via internet te bestellen.
We zullen ons nog gaan verdiepen in de andere camping organisaties.
Klopt het dat je soms ook gratis kan staan, dat dacht ik wel eens gelezen te hebben.
Gypsygirl1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9
Contacteer:

Bericht door Gypsygirl1 »

lilianenpiet schreef: Klopt het dat je soms ook gratis kan staan, dat dacht ik wel eens gelezen te hebben.
Ja hoor kijk hier maar eens:
http://www.freecampgrounds.com/
lilianenpiet
Amerika-ontdekker

Ja hoor kijk hier maar eens:
http://www.freecampgrounds.com/
Zijn er nog mensen die hier ervaringen mee hebben en zeggen, hier moet je absoluut naar toe, dat was een mooie camping?
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Nog nooit gedaan, zo'n gratis camping. Hou er maar rekening mee dat heel veel Wal Marts geen campers meer accepteren op hun parkeerterreinen in elk geval.

Ik betaal liever wat voor een bewaakte, veilige plek met wat voorzieningen ...
lilianenpiet
Amerika-ontdekker

Ik betaal liever wat voor een bewaakte, veilige plek met wat voorzieningen ...
Dat zijn we ook wel van plan hoor, om op gewone campings te gaan staan, ik vroeg het me gewoon af.
Gypsygirl1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9
Contacteer:

Bericht door Gypsygirl1 »

Wij gaan er wel voor, staan ook wel eens bij de Walmart.
De parkeerterreinen van de Walmart zijn bewaakt en verlicht en de Walmart is de hele nacht open.
Je kan 's er avonds lekker rondhangen, naar de wc, sommigen hebben ook douches schijnt het, 's morgens lekker warme broodjes halen en je staat weer een nachtje gratis. Niks mis mee dus.
De andere gratis of bijna gratis campings gaan we zeker in september weer proberen.
We hebben al vaker op plekken gestaan van maar ong. 5 euro en dat zijn vaak de mooiste plekken, midden in een mooi natuurgebied zonder faciliteiten.
lilianenpiet
Amerika-ontdekker

kamperen in bv. San Diego

Ik ga dus in september 5 weken naar amerika en nu had ik de volgende vraag.
We gaan dus vanuit Los Angeles met de camper de rondreis maken.
Hoe gaat dat in z'n werk als je op een camping staat voor een paar dagen, kun je dan de stad in met je camper om bezienswaardigheden te bekijken, kun je dan "makkelijk" parkeren, of is het verstandiger om dan het openbaar vervoer te nemen om alles zo'n beetje te zien.

Lilian

Wie o Wie weet antwoord hierop.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer