Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reisschema september 2005

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Souraia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Reisschema september 2005

Bericht door Souraia »

Hallo allemaal,

Ik heb met ontzettend veel plezier dit forum gelezen. Wij gaan in september 2005 naar de USA. Mijn droom komt uit.
Wij vliegen 1 september naar LA en vliegen 25 september terug vanuit LA naar Washington alwaar wij 4 dagen zullen verblijven om vervolgens weer naar huis te gaan :(

Ik heb vorige week een landkaart van Canyonlands maar ik kwam tot de ontdekking dat Californie er niet op staat.

Ik weet totaal niet hoe ik mijn route moet gaan plannen, ik weet alleen dat ik de dag na aankomst naar San Diego wil om daar 2 dagen te blijven, de rest is nog geheel blanco.

Kan iemand mij helpen om een leuke route te plannen voor deze leek?

Wat willen wij graag? Wij willen Arches waarschijnlijk overslaan omdat ik heb gehoord dat dat niet echt geschikt is met een 3 jarig kind wegens steile klimpartijen.
Las Vegas willen wij ruim 3 dagen blijven (ik ben dol op waanzinnige steden :lol: ). Bryce en Grand willen wij beiden 1 hele volle dag verblijven. Zion willen wij graag heen voor 1 volle dag of misschien wel 2. Yosemite willen wij zeker 2 dagen blijven. Death Valley lijkt ons ontzettend leuk om te zien, overnachten hoeft niet perse. San Fransisco ook zeker een dag of 3 en vandaar richting strand, Santa Monica of Santa Barbara iets wat op rij afstand ligt van Hollywood en Beverly Hills.

Is dit mogelijk in 24 dagen? is er iemand die mij nog wat tips kan geven. Alle tips en adviesen zijn meer dan welkom.

USA here we come :D
PBa
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door PBa »

Souraia,

Wat ik erg handig vind is Map Quest.

Op deze site kun je kaarten opvragen van elk gebied ter wereld. Dankzij de routeplanner krijg je ook een beetje gevoel voor de reistijden.

Ik heb zelf alle routes gepland o.b.v. Map Quest... erg handig.

Ik zou verder gewoon beginnen met het maken van een planning waarin je alle dagen die je zeker wilt besteden alvast invult. Je zult dan wellicht dagen over houden of te kort komen. Je kunt vervolgens makkelijk gaan schuiven.

Hou wel rekening met de enorme afstanden. Als de routeplanner aangeeft dat iets 6 uur rijden is, hebben wij gewoon een hele dag aangehouden voor het reizen. Vaak wil je na een lange dag autorijden toch niet veel meer doen en onderweg kom je genoeg tegen om af en toe te stoppen.

Wat ik ook een handige site vond is VerenigdeStaten.info. Hier hebben ze bij de beschrijvingen van de nationale parken altijd een afstanden tabel staan.

Succes met plannen

Peter
Marceljesse
Amerikakenner

Bericht door Marceljesse »

Kijk even in het draadje van Diane in het zuidwesten gedeelte.
Jasmino heeft een super reisschema gemaakt en dat zou ik in grote lijnen direct overnemen.
Bart40
Amerikakenner

Re: Reisschema september 2005

Bericht door Bart40 »

Arches hoef je niet echt te klimmen. De windowssectie van het park heeft prachtige natuurlijke bogen arches dus die je heel makkelijk kan belopen.
De afstand is niet meer dan een paar honderd meter en vlak.
1 van de parken voor iedereen geschikt. Als je het kan aandoen zou ik het zeker doen.
Souraia
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Souraia »

PBa bedankt voor je link, daar heb ik zeker wat aan. Top.

Bart ik zal Arches zeker opnemen in mijn reisschema, want het ziet er op foto's heel mooi uit dus ik baalde al wel een beetje.
Bart40
Amerikakenner

Bericht door Bart40 »

Souraia schreef:PBa bedankt voor je link, daar heb ik zeker wat aan. Top.

Bart ik zal Arches zeker opnemen in mijn reisschema, want het ziet er op foto's heel mooi uit dus ik baalde al wel een beetje.
Ga je geen spijt van krijgen, de mooiste wandeling is de delicate arch maar die is zwaar en klimmen maar de windows sectie kun je een paar hele mooie bekijken zoals de double arch en turret arch en die zijn heel makkelijk te bereiken. Ook de balanced rock is erg makkelijk en heel apart.
Marco Polo
Amerika-ontdekker

Bericht door Marco Polo »

Arches np heeft wandelingen op elk niveua. Persoonlijk vond ik de hike naar delicate arche net zo erg zwaar. Mijn vrouw had wat meer moeite boven te komen, maar is er uiteindelijk wel gekomen. De beloning was voor ons erg bevredigend.
We hebben daar een schitterende zonsondergang gezien. Ga je tegen de avond zorg dan wel dat je op tijd (voor het donker) weer terug bent. Of neem een zaklantaarn mee. Je zult zeker niet de enige zijn,

Groetjes
Marco Polo
Marco Polo is discovering the USA and had found a lone shining star, in Texas
jta
Amerika-expert

reisschema

Bericht door jta »

allo,
voorstelletje reisschema zonder arches (minder kilometers):
1. aankomst LA
2.LA even bekomen
3. naar las vegas
4.5.6. las vegas en omgeving (ieder zijn smaak, ik zou geen 3 dagen l vegas doen maar een dagje meer bryce of zion)
7. via hoover dam naar grand canyon south
8. g canyon
9.naar kanab
10. omgeving kanab, wonderbaarlijke canyons
11.naar Bryce , bezoek bryce
12. naar zion, weg kanab-bryce en bryce-zion : mooier kan niet
13. naar las vegas
14. naar yosemite
15.16 yosemite (logies in yosemite zelf is behoorlijk duur)
17. naar s francisco
18.19.20 S.F., huur eens fiets en rijdt over golden gate naar overkant, kom met de veerboot terug, alcatraz (reserveren),
21. naar los angeles
22. 23.24 los angeles . logies op overschot, kort bij hollywood/beverly hills/griffitch park bijvoorbeeld in glendale (niet duur) en op enkele minuten ben je in hollywood.

dit is schema met niet te veel kilometers, toch 3 wereldsteden en verschillende natuurparken waarmee je kennismaakt. zowel in kanab als bryce als zion kun je echter verschillende dagen doorbrengen om toffe wandelingen te maken. wij gaan in julie 3 weken en beperken ons tot las vegas, bryce, kanab (hebben zelfs vergunning voor the wave !!!!), zion en los angeles.

beste groeten

jacques
Souraia
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Souraia »

Hoi Jta,

Leuk schema, maar wij willen toch proberen om naar Arches te gaan. Ook mis ik San Diego.
Wordt dit jullie route voor aankomende zomer? Misschien een stomme vraag maar wat is wave?
jta
Amerika-expert

the wave

Bericht door jta »

the wave : is wat velen omschrijven als het mooiste stukje natuur van de us. zie op het forum nu pagina 3 (in november) resem berichtjes over de wave.
arches en omgeving : formidabel mooi en ook san diego de moeite waard maar dan wordt het aantal kilometers en de rijtijd fors opgedreven. het is heel moeilijk kiezen want er is zoveel te zien, niet makkelijk ideaal evenwicht te vinden tussen kijktijd en rijtijd.
jacques
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer