Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Waar kampeerspullen kopen of overnemen

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
carolinek
Amerika-ontdekker

Waar kampeerspullen kopen of overnemen

Bericht door carolinek »

Hoi Wij zijn vanaf 3 augustus in Los Angelos en willen daar kampeerspullen kopen tent, luchtbed, slaapzak, campinggas.
WE kunnen alles wel meeslepen maar dan komen we voor 4 personen snel over ons max gewicht.
Is er mogelijk iemand die dan net terug komt van een kampeerrondje en waar we spullen van kunnen overnemen ?
Of zijn er tips waar goedkoop of used kamperspul kan kopen.
we gaan namelijk maar ong 6 nachten in Zion en yosimeti buiten slapen.
Na onze reis willen we alles achterlaten, homeless ofzo.

graag tips

groeten Caroline
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

De enige winkel die ik weet die kampeerspullen verhuurt is REI, maar ze zijn meestal niet echt goedkoop. Als je een goedkoop tentje en wat andere spullen koopt bij Walmart zal dat niet veel schelen in prijs.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Waar kampeerspullen kopen of overnemen

Bericht door Martin & Marianne »

carolinek schreef:Hoi Wij zijn vanaf 3 augustus in Los Angelos en willen daar kampeerspullen kopen tent, luchtbed, slaapzak, campinggas.
WE kunnen alles wel meeslepen maar dan komen we voor 4 personen snel over ons max gewicht.
Waarom? Met 4 personen kun je juist makkelijk dingen verdelen. Ik zou in elk geval slaapzakken zelf meenemen, die ga je toch niet van iemand overnemen? Tentjes en andere spullen haal je bij de Walmart. Gebruik ook eens de zoekfunctie, er is al meer over geschreven hier.

Hebben jullie al gereserveerd in Yosemite? Zit snel vol, dus voor je kampeerspullen meeneemt, of aanschaft, eerst maar eens kijken of er nog plaats is.
carolinek schreef:Is er mogelijk iemand die dan net terug komt van een kampeerrondje en waar we spullen van kunnen overnemen ?
Ik neem alles altijd weer mee terug. Bij motels bij de luchthavens zie je wel eens afgedankte koelboxen staan. Die koop je trouwens voor weinig geld nieuw (een lekkende keolbox is ook niets).

Marianne
plien
Amerikafan

Bericht door plien »

Dag Caroline,

Wij zijn iets gelijkaardigs van plan. Op basis van ervaringen van vrienden hebben wij al min of meer beslist over volgende zaken:
- matjes nemen we mee. Als je op een rotsachtige bodem ligt, toch belangrijk dat je wat kan slapen en dan is een goed matje fijn om te hebben.
- slaapzakken kopen we daar. Bij Walmart kan je blijkbaar fleece slaapzakken kopen voor 10 dollar of zo (oa bedoeld om in koude nachten in je 'echte' slaapzak te steken', en daar zou je naar het schijnt meer dan genoeg aan hebben in de hete zomermaanden. (als iemand denkt dat dat niet zo is, waarschuw me maar!) Die slaapzakken willen we weer mee terug naar hier nemen, handig misschien nog voor later?
- Tent kopen we daar, en laten we daar.

Als iemand hier een antwoord op weet: er is al veel geschreven over campinggaz enz. Nu hoorde ik dat het wèl mogelijk is om Europese toestellen mee te nemen, en dat je dan alleen een tussenstuk moet kopen om ze te kunnen aansluiten op de Amerikaanse gasflessen. Iemand hier ervaring mee? (Bestaat dit inderdaad, waar vind je het, wat kost het, werkt het goed...?)

Groetjes
Plien
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Ik las in een boek van Rik Vanwalleghem dat hij wel eens reiskoffers kocht in zo'n tweedehandswinkel. Wij zouden het hier een Kringloopwinkel noemen, maar ik dacht dat het ginder iets van het Salvation Army was of zo? Hij kocht daar ooit spullen die nog nieuw in de verpakking zaten.
Hebben de forumleden in Amerika een idee waar je die winkels kan vinden?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

plien schreef: Als iemand hier een antwoord op weet: er is al veel geschreven over campinggaz enz. Nu hoorde ik dat het wèl mogelijk is om Europese toestellen mee te nemen, en dat je dan alleen een tussenstuk moet kopen om ze te kunnen aansluiten op de Amerikaanse gasflessen. Iemand hier ervaring mee? (Bestaat dit inderdaad, waar vind je het, wat kost het, werkt het goed...?)

Groetjes
Plien
Hoi Plien,
Nog nooit van gehoord. Klinkt wel handig, hoewel ik moet zeggen dat ik die dingen al eng vind zonder tussenstukjes.
Wij hebben ooit een toestel in Amerika gekocht (en die reist elk keer weer mee), en kopen ter plekke propaanflessen. Ik weet niet wat een toestel kost, maar misschien is het niet eens zoveel duurder dan een tussenstuk.

Marianne
Ceetje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Ceetje »

plien schreef:- Tent kopen we daar, en laten we daar. Dat dachten wij ook: inmiddels gaan we voor de derde keer op vakantie met deze tent. Overigens bij de Walmart gekocht/Ozark = eigen merk.

Als iemand hier een antwoord op weet: er is al veel geschreven over campinggaz enz. Nu hoorde ik dat het wèl mogelijk is om Europese toestellen mee te nemen, en dat je dan alleen een tussenstuk moet kopen om ze te kunnen aansluiten op de Amerikaanse gasflessen. Iemand hier ervaring mee? (Bestaat dit inderdaad, waar vind je het, wat kost het, werkt het goed...?) Ik zou niet moeilijk doen met tussenstukken. Voor Europakampeervakanties hebben we ook een ding voor campinggaz, bij de Walmart hebben we een simpele brander gekocht van Coleman en hier gaan van die kleinere blikjes in. De prijs was iets van $20. Deze brander hebben we ook mee genomen. We laten alleen de koelbox, twee stoeltjes en het afwasteiltje achter. Fijne vakantie!
Groetjes
Plien
'98:Ca,Az,Ut,Nv
'05:Co,Nm,Az,Ut,Id,Mt,Wy
'06:Canada+Mt,Id,Wa; Fl
'07:Ny,Ct,Ri,Ma,Me,Nh,Vt,Pa,Va,WDc,Nj; Fl
'08:Az,Ut,Nv; Fl,NyC
'09:Ak,Wa; Fl
'12:NyC
'15: Fl
'17: Ca, Or
antonia
Amerikakenner

Bericht door antonia »

plien schreef:- slaapzakken kopen we daar. Bij Walmart kan je blijkbaar fleece slaapzakken kopen voor 10 dollar of zo (oa bedoeld om in koude nachten in je 'echte' slaapzak te steken', en daar zou je naar het schijnt meer dan genoeg aan hebben in de hete zomermaanden. (als iemand denkt dat dat niet zo is, waarschuw me maar!)
Ik weet niet waar je heen gaat, maar volgens mij kan het bijvoorbeeld in de Grand Canyon 's nachts flink koud zijn in de zomer.
Ik ga dit jaar zelf ook voor het eerst die kant op maar ik heb op diverse plaatsen gelezen dat de nachten verraderlijk koud kunnen zijn op sommige plekken.
Ik neem zelf èn een gewone slaapzak mee (eentje die tegen de kou kan - had 'm vorig jaar mee naar Alaska- gaat geloof ik tot -8 C) èn een fleecelakenzak.
Reisverslag Zuidwesten 2007: http://josesylviausa07.blogspot.com/
plien
Amerikafan

Bericht door plien »

Hoi,

@Marianne: ik weet nog niet of en wanneer ik ooit naar Amerika terugkeer... Ik weet wel al wat ik er allemaal nog wil zien, maar naar onze normen is dit een erg dure reis, en de kans om dat nog eens over te doen gaan we niet gauw krijgen. Daarom dat ik een tussenstuk zou overwegen... Maar je hebt zeker gelijk, en als het toestel zelf inderdaad evenveel kost als een tussenstuk... Tja, dan is het stom om zo'n tussenstuk te kopen. Vandaar ook dat ik me afvroeg of iemand er al meer over weet / ervaring mee heeft.

@Ceetje: :lol: Dat zie ik ook nog wel gebeuren, misschien kunnen wij wel helemaal geen afscheid nemen van onze tent en komen we mét terug.

@Antonia: we gaan inderdaad naar de Grand Canyon :-s We slapen op Mather Campground en willen oa ook bij Zion, Bryce en Monument Valley kamperen. Toch nog maar even uitzoeken of we dan niet beter onze slaapzak meenemen. Bedankt!

@Caroline: een koelbox was ik nog vergeten in mijn lijstje :-) Ik ben trouwens met de zoekfunctie op dit forum eens een lijstje tegengekomen van kampeergerief en wat het in Walmart kostte. Ik vind het niet meteen terug, misschien kan je daar nog eens naar zoeken?

groetjes
Plien
Plien
pnijssen
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door pnijssen »

Big 5 is ook een goedkope sportzaak die iets minder in hun assortiment hebben dan REI maar toch rond de prijs van Wallmart ligt.
http://www.big5sportinggoods.com/
In Los Angeles hebben ze drie winkels zag ik net, misschien heb je hier wat aan.
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

kastelke schreef:Ik las in een boek van Rik Vanwalleghem dat hij wel eens reiskoffers kocht in zo'n tweedehandswinkel. Wij zouden het hier een Kringloopwinkel noemen, maar ik dacht dat het ginder iets van het Salvation Army was of zo? Hij kocht daar ooit spullen die nog nieuw in de verpakking zaten.
Hebben de forumleden in Amerika een idee waar je die winkels kan vinden?
Dat noemen ze hier "Thrift Stores". Je hebt er verschillende ketens ook van, hier in Colorado heb je bijvoorbeeld ARC. Bij ARC komt de opbrengst ten goed van geestelijk gehandicapte mensen. Vaak staan er ook gehandicapten in de winkel. Je hebt echt ook gewone commerciele thrift stores.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Loek schreef: Dat noemen ze hier "Thrift Stores".
Bedankt, Loek!
Kan je ook zelf spullen (gratis) afgeven die zij dan mogen hebben om te verkopen?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Dirk Jan
Amerikafan

Bericht door Dirk Jan »

In de Nationale Parken die wij hebben bezocht (2006) was er ook campinggaz te koop (oa Bryce, Zion, Grand Canyon North Rim) ik weet niet of dit altijd het geval is?

Verder niet echt op gelet, want wij hebben aan het begin van de rit Coleman branders gekocht (die verkopen ze overal) en dus niet voor Camping Gaz moeten zoeken (hadden de branders ook niet bij)

Dit jaar gaan de US branders uiteraard weer mee. Net als de tent, 2pers luchtbed en slaapzakken (alles in één grote backpack, en klaar), campinggerei en pompje op sigaretten aansteker in een koffer.
2 personen, 2 koffers en een backpack.

Verder kussens, koelbox en een tweetal opberg kratten in de US gekocht en weggeven op de laatste camping en hotel

Groeten
Dirk Jan
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

kastelke schreef:
Loek schreef: Dat noemen ze hier "Thrift Stores".
Bedankt, Loek!
Kan je ook zelf spullen (gratis) afgeven die zij dan mogen hebben om te verkopen?
Ja. Ik heb pas nog een oud bankstel nog uit nederland daar afgegeven. Je krijgt dan een receipt die je nodig hebt bij de belastingaangifte, wat deze giften mag je weer van de belasting aftrekken.
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Ga naar http://www.walmart.com
Dan heb je een idee van prijzen
pnijssen
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door pnijssen »

Thrift Stores daar had ik nog niet aangedacht.
lelie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door lelie »

Quote van Plien:
Bij Walmart kan je blijkbaar fleece slaapzakken kopen voor 10 dollar of zo (oa bedoeld om in koude nachten in je 'echte' slaapzak te steken', en daar zou je naar het schijnt meer dan genoeg aan hebben in de hete zomermaanden. (als iemand denkt dat dat niet zo is, waarschuw me maar!)
Nou, wij hebben gekampeerd in Yosemite (aanrader) en 's nachts was het erg koud!!!
En ik denk niet alleen in Yosemite.
Ik denk dat je aan 1 zo'n deken niet genoeg hebt als je gaat kamperen.

Groetjes van Marloes
Marby
Amerikafan

Bericht door Marby »

Wij hebben een ultralight lantarn, maar van welk merk kan ik me even niet herinneren. In ieder geval gebruikt dat ding ook Gaz en we hebben geen probleem om dat overal waar wij zijn wezen kampeeren (ook in California) te kopen.
Verder ga ik graag winkelen in Surplus stores, waar de prijzen vaak nog goedkoper liggen als bij Walmart.
En in LA zijn er hier enkelen te vinden.

Margaret
Ceetje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Ceetje »

Ik heb al vaker gelezen dat in de parken in het westen wel campinggaz te koop is, maar in Yellowstone, Grant Teton, Canadeze parken, Mesa Verde etc allemaal niet. Met een Colemanbrander [of een benzinebrander, dat kan weer moeilijkheden in het vliegtuig opleveren] zit je altijd goed. Overal zijn gasflesjes te koop.
'98:Ca,Az,Ut,Nv
'05:Co,Nm,Az,Ut,Id,Mt,Wy
'06:Canada+Mt,Id,Wa; Fl
'07:Ny,Ct,Ri,Ma,Me,Nh,Vt,Pa,Va,WDc,Nj; Fl
'08:Az,Ut,Nv; Fl,NyC
'09:Ak,Wa; Fl
'12:NyC
'15: Fl
'17: Ca, Or
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties