Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
highway one en invoeren fruit
-
- Amerika-ontdekker
highway one en invoeren fruit
Hallo,
Ik ben onze route in detail aan het uitstippelen via Mapquest. Vanuit San Francisco willen we de kustroute rijden tot in LA in verschillende dagen. Bij vertrek vanuit San Francisco stuurt Mapquest mij eerst een stuk door het binnenland vooraleer highway one op te gaan. Missen we dan iets moois ? Is het aangeraden om de kustweg vanaf San Francisco zelf te nemen of wat lager erop te gaan ? Vermoedelijk geeft Maquest de kortste route.
Een ander vraagje : iemand vertelde mij dat je bij het binnenrijden in California geen fruit mag invoeren, is dat nog steeds zo ? ( haar ervaring dateert van jaren terug).
Alvast bedankt.
Anne
Ik ben onze route in detail aan het uitstippelen via Mapquest. Vanuit San Francisco willen we de kustroute rijden tot in LA in verschillende dagen. Bij vertrek vanuit San Francisco stuurt Mapquest mij eerst een stuk door het binnenland vooraleer highway one op te gaan. Missen we dan iets moois ? Is het aangeraden om de kustweg vanaf San Francisco zelf te nemen of wat lager erop te gaan ? Vermoedelijk geeft Maquest de kortste route.
Een ander vraagje : iemand vertelde mij dat je bij het binnenrijden in California geen fruit mag invoeren, is dat nog steeds zo ? ( haar ervaring dateert van jaren terug).
Alvast bedankt.
Anne
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Re: highway one en invoeren fruit
Vorig jaar zomer vertrok ik vanuit Pacifica (net onder San Francisco aan de kust). Het stuk tussen Pacifica en Half Moon Bay was toen afgesloten ivm herstelwerkzaamheden aan het wegdek door aardverschuivingen. Ik ben toen vanaf de snelweg (I-280) naar Half Moon Bay gereden (via de SR-92) en daar de kustweg genomen naar het zuiden. Dit is zeker een mooi stuk maar omdat ik nog vroeg was, zat dit stuk tot Santa Cruz in een dik wolkendek. Iets om rekening mee te houden als je vroeg vertrekt uit San Francisco. De mist trekt rond een uur of 10 vaak wel op.anne uit Asse schreef:Ik ben onze route in detail aan het uitstippelen via Mapquest. Vanuit San Francisco willen we de kustroute rijden tot in LA in verschillende dagen. Bij vertrek vanuit San Francisco stuurt Mapquest mij eerst een stuk door het binnenland vooraleer highway one op te gaan. Missen we dan iets moois ? Is het aangeraden om de kustweg vanaf San Francisco zelf te nemen of wat lager erop te gaan ? Vermoedelijk geeft Maquest de kortste route.
Die controleposten heb je nog steeds. Vorig jaar nog meegemaakt toen ik van Carson City over de US -395 reed richting Tioga Pass. Dat was bij Topaz Lake. Ik reed door de controlepost maar toevallig controleerden ze die dag niet. Er wordt echter nog steeds op gecontroleerd volgens mij.Een ander vraagje : iemand vertelde mij dat je bij het binnenrijden in California geen fruit mag invoeren, is dat nog steeds zo ? ( haar ervaring dateert van jaren terug).
Roland
En dan, een boete of zo?Coyote schreef:
Die controleposten heb je nog steeds. Vorig jaar nog meegemaakt toen ik van Carson City over de US -395 reed richting Tioga Pass. Dat was bij Topaz Lake. Ik reed door de controlepost maar toevallig controleerden ze die dag niet. Er wordt echter nog steeds op gecontroleerd volgens mij.
Roland
Je kan het dus voor de zekerheid maar beter allemaal opeten?
Paula
groeten Paula
Thailand 2011 / Oostenrijk 2011 / Zuid-Afrika 2012/ Texas en NM 2014 / Rondje Phoenix 2016
Thailand 2011 / Oostenrijk 2011 / Zuid-Afrika 2012/ Texas en NM 2014 / Rondje Phoenix 2016
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Een boete denk ik niet. Als je aangeeft dat je fruit bij je hebt, zul je dat moeten afstaan. Hoe men reageert als je aangeeft dat je geen fruit bij je hebt maar men ontdekt het wel als ze je auto of camper controleren, weet ik natuurlijk niet. Kan me voorstellen dat je dan op z'n minst een paar vermanende woorden toegeslingerd krijgt...paula58 schreef:En dan, een boete of zo?
Je kan het dus voor de zekerheid maar beter allemaal opeten?

Dus ja, zorg dat je het fruit op hebt voordat je zo'n post passeert.
Roland
-
- Amerikafan
- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
Die fruit controles zijn het gevolg van de angst voor fruit vliegjes die eventueel de Californische oogst zouden kunnen aantasten. Hier is een uitreksel uit de wet van California op dat gebied:
CALIFORNIA CODES
FOOD AND AGRICULTURAL CODE
SECTION 6321
It is unlawful for any person to import into, or transport
thereafter within, the state any plant, fruit, or vegetable which is
known to be, or may become, a host of any species of the fruit fly
family Tephritidae from any territory, state, or district where such
species of Tephritidae is known to exist except under permit and
regulation of the director if the director finds that the species is
harmless to agriculture or that an effective treatment of the hosts
eliminates fruit fly risk.
CALIFORNIA CODES
FOOD AND AGRICULTURAL CODE
SECTION 6321
It is unlawful for any person to import into, or transport
thereafter within, the state any plant, fruit, or vegetable which is
known to be, or may become, a host of any species of the fruit fly
family Tephritidae from any territory, state, or district where such
species of Tephritidae is known to exist except under permit and
regulation of the director if the director finds that the species is
harmless to agriculture or that an effective treatment of the hosts
eliminates fruit fly risk.
anne uit Asse schreef:
Bij de Hertz werd me de weg naar Monterey uitgelegd als: eerste straat rechts tot je bij de zee komt, dan naar links. We zijn begonnen op Mason St. en hebben vervolgens Geary St. afgereden. Op het allerlaatse moment zie je de zee ineens voor je liggen.
Van fruit heb ik geen verstand.
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 1 Reacties
- 1343 Weergaves