Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

highway one en invoeren fruit

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
anne uit Asse
Amerika-ontdekker

highway one en invoeren fruit

Bericht door anne uit Asse »

Hallo,

Ik ben onze route in detail aan het uitstippelen via Mapquest. Vanuit San Francisco willen we de kustroute rijden tot in LA in verschillende dagen. Bij vertrek vanuit San Francisco stuurt Mapquest mij eerst een stuk door het binnenland vooraleer highway one op te gaan. Missen we dan iets moois ? Is het aangeraden om de kustweg vanaf San Francisco zelf te nemen of wat lager erop te gaan ? Vermoedelijk geeft Maquest de kortste route.
Een ander vraagje : iemand vertelde mij dat je bij het binnenrijden in California geen fruit mag invoeren, is dat nog steeds zo ? ( haar ervaring dateert van jaren terug).
Alvast bedankt.

Anne
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Ik herinner me dat ook van járen geleden, maar volgens mij wordt daar allang niet meer op gecontroleerd. In 1983 zijn we voor het laatst aangehouden op de grens tussen Californië en Oregon.

De laatste reizen zijn we vanuit zowel Oregon als Nevada Californië ingekomen en nooit controles meer gezien.
jta
Amerika-expert

Bericht door jta »

In 1983 zijn we voor het laatst aangehouden
en waar heb je dan gezeten : alcatraz ? san questin ? :)

jacques
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

jta schreef:
In 1983 zijn we voor het laatst aangehouden
en waar heb je dan gezeten : alcatraz ? san questin ? :)

jacques
Hi, is echt waar hoor. Met mijn ouders en kennissen die in CA wonen, met de camper. Toen controleerden ze zelfs de koelkast op fruit!!
jta
Amerika-expert

Bericht door jta »

natuurlijk is dat juist, we hebben het ook meegemaakt. hier in vlaanderen gebruiken we ,,aanhouden" meestal wanneer je in de cel belandt, daarom mijn vraagje :)

jacques
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Re: highway one en invoeren fruit

Bericht door Coyote »

anne uit Asse schreef:Ik ben onze route in detail aan het uitstippelen via Mapquest. Vanuit San Francisco willen we de kustroute rijden tot in LA in verschillende dagen. Bij vertrek vanuit San Francisco stuurt Mapquest mij eerst een stuk door het binnenland vooraleer highway one op te gaan. Missen we dan iets moois ? Is het aangeraden om de kustweg vanaf San Francisco zelf te nemen of wat lager erop te gaan ? Vermoedelijk geeft Maquest de kortste route.
Vorig jaar zomer vertrok ik vanuit Pacifica (net onder San Francisco aan de kust). Het stuk tussen Pacifica en Half Moon Bay was toen afgesloten ivm herstelwerkzaamheden aan het wegdek door aardverschuivingen. Ik ben toen vanaf de snelweg (I-280) naar Half Moon Bay gereden (via de SR-92) en daar de kustweg genomen naar het zuiden. Dit is zeker een mooi stuk maar omdat ik nog vroeg was, zat dit stuk tot Santa Cruz in een dik wolkendek. Iets om rekening mee te houden als je vroeg vertrekt uit San Francisco. De mist trekt rond een uur of 10 vaak wel op.
Een ander vraagje : iemand vertelde mij dat je bij het binnenrijden in California geen fruit mag invoeren, is dat nog steeds zo ? ( haar ervaring dateert van jaren terug).
Die controleposten heb je nog steeds. Vorig jaar nog meegemaakt toen ik van Carson City over de US -395 reed richting Tioga Pass. Dat was bij Topaz Lake. Ik reed door de controlepost maar toevallig controleerden ze die dag niet. Er wordt echter nog steeds op gecontroleerd volgens mij.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
paula58
Amerika-expert

Bericht door paula58 »

Coyote schreef:
Die controleposten heb je nog steeds. Vorig jaar nog meegemaakt toen ik van Carson City over de US -395 reed richting Tioga Pass. Dat was bij Topaz Lake. Ik reed door de controlepost maar toevallig controleerden ze die dag niet. Er wordt echter nog steeds op gecontroleerd volgens mij.

Roland
En dan, een boete of zo?
Je kan het dus voor de zekerheid maar beter allemaal opeten?
Paula
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

paula58 schreef:En dan, een boete of zo?
Je kan het dus voor de zekerheid maar beter allemaal opeten?
Een boete denk ik niet. Als je aangeeft dat je fruit bij je hebt, zul je dat moeten afstaan. Hoe men reageert als je aangeeft dat je geen fruit bij je hebt maar men ontdekt het wel als ze je auto of camper controleren, weet ik natuurlijk niet. Kan me voorstellen dat je dan op z'n minst een paar vermanende woorden toegeslingerd krijgt... :wink:

Dus ja, zorg dat je het fruit op hebt voordat je zo'n post passeert.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
matthijs en rian
Amerikafan

Bericht door matthijs en rian »

zo hoog mogelijk beginnen aan highway 1...

fruit controles niet gehad op de weg, wel uit het vliegtuig komend... oops die appel vonden ze toch onderin de tas... :$
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Die fruit controles zijn het gevolg van de angst voor fruit vliegjes die eventueel de Californische oogst zouden kunnen aantasten. Hier is een uitreksel uit de wet van California op dat gebied:

CALIFORNIA CODES
FOOD AND AGRICULTURAL CODE
SECTION 6321

It is unlawful for any person to import into, or transport
thereafter within, the state any plant, fruit, or vegetable which is
known to be, or may become, a host of any species of the fruit fly
family Tephritidae from any territory, state, or district where such
species of Tephritidae is known to exist except under permit and
regulation of the director if the director finds that the species is
harmless to agriculture or that an effective treatment of the hosts
eliminates fruit fly risk.
sweatbox
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door sweatbox »

anne uit Asse schreef:
Ik ben onze route in detail aan het uitstippelen via Mapquest. Vanuit San Francisco willen we de kustroute rijden tot in LA in verschillende dagen. Bij vertrek vanuit San Francisco stuurt Mapquest mij eerst een stuk door het binnenland vooraleer highway one op te gaan. Missen we dan iets moois ? Is het aangeraden om de kustweg vanaf San Francisco zelf te nemen of wat lager erop te gaan ? Vermoedelijk geeft Maquest de kortste route.

Bij de Hertz werd me de weg naar Monterey uitgelegd als: eerste straat rechts tot je bij de zee komt, dan naar links. We zijn begonnen op Mason St. en hebben vervolgens Geary St. afgereden. Op het allerlaatse moment zie je de zee ineens voor je liggen.

Van fruit heb ik geen verstand.
rene.jager
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door rene.jager »

O, ik dacht dat dit gewoon standaard was. Wij werden ook gecontroleerd. Ik dacht tussen Nevada en Californië. Wij hebben toen ook ons fruit gewoon afgegeven. Niet gebruikelijk dus?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer