Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

tips gevraagd: een dag "over " in LA met camper

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
peter verhoeven
Amerika-ontdekker

tips gevraagd: een dag "over " in LA met camper

Bericht door peter verhoeven »

Hallo bezoekers van het forum,

Wij vertrekken 18 juli naar La.
De volgende ochtend vroeg staat er bij Cruise America een camper klaar waarmee wij bijna 4 weken door de westelijke staten gaan trekken.
Jan Doets heeft voor ons een eerste nacht geboekt op Koa Pomona.
Wij hebben onze route met reserveringen hierop gebaseerd.
Ons plan is eigenlijk om de middag te gebruiken om Hollywood, Beverly Hills e.o. te bezoeken.

Maar ik zit eigenlijk een beetje met die camper. Hebben jullie tips?
Is het mogelijk om ergens in de buurt van hollywood de camper te parkeren ?
Of is het verstandig om de camper in Pomona te droppen en met openbaar vervoer terug te gaan naar "the walk of Fame?
Ieder advies is welkom :!:

Peter Verhoeven
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Mmm, zou het niet echt weten. Er zijn drie pickup-locaties van CA in Los Angeles, dus ik weet eigenlijk ook niet welke jullie hebben. De KOA in Ponoma is in elk geval niet echt dichtbij in het centrum van LA.

Wij zijn LA-ontvluchters, zijn altijd zo snel mogelijk weg. Anderzijds: vorig jaar hebben wij ook vroeg onze camper opgehaald in LA, net als nu in San Francisco. We waren dit jaar al om 9.00 uur op pad. Maar dan gaan we altijd eerst boodschappen doen, standaard naar Wal*Mart en een grote supermarkt. De koffers moeten worden uitgepakt, ik vind het heerlijk om de camper een beetje naar mijn hand in te richten en te trutten om dat ding wat gezellig te maken.

Daarna vind ik het zo'n dag allang best. Je moet wennen aan het verkeer, aan je camper, aan het tijdverschil (je bent kapot 's avonds!) en wij plannen verder gewoon niks, zo'n eerste dag. Lekker genieten van het gevoel van weg zijn, ergens gaan eten of de barbecue aan en de volgende dag pas echt mijlen maken.

Maar als je toch naar Hollywood of iets anders wil, het verkeer in LA is gewoon altijd druk, houd daar rekening mee. Daarnaast is parkeren met een camper bijna altijd wel te doen, al is het bij een supermarkt of een fastfoodketen of zo. Mijn advies blijft echter: lekker kalm aan, zo'n eerste dag, dan breekt het lijntje niet.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Zeker als dit je eerste camperreis is moet er op rekenen dat (ook met een Early Bird pickup) het al een heel eind tegen de middag zal zijn voor je bij het verhuurstation weg bent, dan nog boodschappen doen en wennen aan camper en verkeer. je zal blij zijn als je gelijk naar de campground kan en je camper in kan richten.
CaroLine
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door CaroLine »

Ja, ook wij hebben de eerste dag geen tijd gehad voor sightseeing. Wij haalden de camper 's ochtends op en hadden de hele dag nodig voor het inrichten, de boodschappen en het wennen aan rijden met een RV.
Carola
f.lammertsma
Amerika-ontdekker
Contacteer:

la

Bericht door f.lammertsma »

pomona is niet echt dicht bij het centrum van la zeker een half uur tot drie kwartier in de trein maar is wel een mooie camping om even bij te komen mijn dochter heeft haar man ontmoet in het wirlpool aldaar wonen al 3 jaar samen in alkmaar maar dit terzijde groetjes f.l
amerika mijn vacantieland
KIJK NAAR MIJN SITE http://www.ferlammertsma.nl voor mijn planning 2008.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer