Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Cathedral Valley en Factory Butte bezoeken, info gevraagd.
-
Cindysimone
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Cathedral Valley en Factory Butte bezoeken, info gevraagd.
Ik ben me al een beetje aan het oriënteren op een reis naar het zuidwesten.
Ik wik graag de Cathedral valley loop tour doen. Niet zelf rijden maar ik zie aanbieders van een privé tour. In dezelfde regio Moonscape overlook en factory butte als tour met chauffeur.
Als ik het goed zie zijn het twee verschillende gebieden dus wil ik ze allebei doen.
Wie heeft ze ook allebei gedaan? Iemand ervaring met een organisatie?
Waar kun je beter overnachten Torrey of Hanksville?
Ik wik graag de Cathedral valley loop tour doen. Niet zelf rijden maar ik zie aanbieders van een privé tour. In dezelfde regio Moonscape overlook en factory butte als tour met chauffeur.
Als ik het goed zie zijn het twee verschillende gebieden dus wil ik ze allebei doen.
Wie heeft ze ook allebei gedaan? Iemand ervaring met een organisatie?
Waar kun je beter overnachten Torrey of Hanksville?
Laatst gewijzigd door markro op 30 okt 2025, 04:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Topictitel aangepast voor de duidelijkheid.
Reden: Topictitel aangepast voor de duidelijkheid.
-
jeppiepruts
- Amerikafan
Re: Cathedral Valley Factory Butte
Cathedral Valley loop kan handig zijn met chauffeur. Wij kwamen (zelf, geen tour) vast te zitten bij de westelijke start van de loop in de rivierdoorgang. Die is erg lastig, afhankelijk van de tijd van het jaar. Je kunt de oostelijke start nemen, maar als je de loop wilt doen wordt die wel erg lang als je aan het einde om moet keren en terug.
Moonscape overlook en Factory Butte is wel goed te rijden met een auto die high ground clearance heeft (gewoon een SUV). Daar heb je geen chauffeur voor nodig. Wil je er echter vanuit Little Wild Horse Canyon naar toe rijden (Wild Horse road), dan moet je wel weer een rivier doorkruisen. Of dat te doen is hangt af van recente regenval.
Cathedral Valley Inn (Caineville) ligt centraal voor de door jou genoemde gebieden en is zeer betaalbaar.
Moonscape overlook en Factory Butte is wel goed te rijden met een auto die high ground clearance heeft (gewoon een SUV). Daar heb je geen chauffeur voor nodig. Wil je er echter vanuit Little Wild Horse Canyon naar toe rijden (Wild Horse road), dan moet je wel weer een rivier doorkruisen. Of dat te doen is hangt af van recente regenval.
Cathedral Valley Inn (Caineville) ligt centraal voor de door jou genoemde gebieden en is zeer betaalbaar.
Laatst gewijzigd door jeppiepruts op 29 okt 2025, 19:41, 3 keer totaal gewijzigd.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Cathedral Valley en Factory Butte
Torrey is een aardige plaats om te overnachten, leuker dan Hanksville denk ik. Hoeveel nachten plan je hiervoor, ga je nog meer delen van Capitol Reef bezoeken? En naar Little wild Horse Canyon etc?
Als je de zoekfunctie gebruikt kun je over beide gebieden wel wat vinden; ik ben nog niet tegengekomen dat iemand hier een georganiseerde tocht heeft gedaan.
Misschien goed om even de topictitel aan te passen (met een komma of 'en' er tussen), het zijn immers twee verschillende gebieden.
Marianne
Als je de zoekfunctie gebruikt kun je over beide gebieden wel wat vinden; ik ben nog niet tegengekomen dat iemand hier een georganiseerde tocht heeft gedaan.
Misschien goed om even de topictitel aan te passen (met een komma of 'en' er tussen), het zijn immers twee verschillende gebieden.
Marianne
In Torrey laatst op Thousand Lakes RV park gestaan, 1110 UT-24, Torrey, UT 84775. Was met een camper, maar ze hebben ook cabins. Een prachtig uitzicht op de rode rotsen heb je daar.
27 States so far...
-
Cindysimone
- Amerika-ontdekker
Re: Cathedral Valley, Factory Butte
Bedankt voor de reacties. We gaan pas volgend jaar begin oktober maar alvast plannen is zo leuk.
Ik wil in ieder geval vier nachten Torrey, vier nachten Moab en drie Kanab. Alles kan langer we hebben drie weken maar ik wil graag een aantal plekken wat uitgebreider bezoeken.
Ik noteer de canyon ook.
Ik wil in ieder geval vier nachten Torrey, vier nachten Moab en drie Kanab. Alles kan langer we hebben drie weken maar ik wil graag een aantal plekken wat uitgebreider bezoeken.
Ik noteer de canyon ook.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wij hebben in 2017 daar in een cabin overnacht (zie hier); dat is goed bevallen. Met een camper zou ik eerder voor Fruita gaan, maar als je meer voorzieningen wilt is Thousand Lakes prima.
Je zou alle nachten in Torrey kunnen overnachten of drie in Torrey en een in Caineville.
Lekker om daar zoveel tijd te hebben!
Marianne
- kalaman
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 24
- Contacteer:
Re: Cathedral Valley en Factory Butte bezoeken, info gevraagd.
Als je naar onze indexpagina gaat, dan kan je op verschillende reizen klikken voor de bestemmingen die je vraagt (inclusief video's).
https://kalamanindex.blogspot.com/
Wij sliepen altijd in The Whispering Sands in Hanksville. Basic maar voldoende.
https://kalamanindex.blogspot.com/
Wij sliepen altijd in The Whispering Sands in Hanksville. Basic maar voldoende.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 18 Reacties
- 4428 Weergaves
-
Laatste bericht door BjornSnelders
-
- 25 Reacties