Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Ervaringen RV campertrip met baby

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
iris1991
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 5

Ervaringen RV campertrip met baby

Bericht door iris1991 »

Ha allen,

Na lang twijfelen door alle ontwikkelingen in Amerika toch besloten om onze droomreis van 5 weken naar de VS door te zetten met onze dan 7 maanden oude baby. We gaan in oktober rondrijden in een RV van 6 à 7 meter (voor het gemak met een kleine baby wel zo praktisch).

Voorheen reisden we natuurlijk met zijn 2’en, gingen we met een kleine huurauto een park in en maakten we daar lange hikes xD (ervaring in Amerika: everglades en volcano national park). Nu vroegen we ons af wat de ervaringen zijn met parkeren met een RV in de nationale parken relatief dichtbij mooie wandelingen (we gaan waarschijnlijk kortere wandelingen doen dan voorheen).

Parken waar we heen willen: Redwood, Yosemite, Grand Canyon, Zion, Bryce canion, Capitol reef, Arches, Canyonlands.
Voor de ervaring willen we een stukje death valley inrijden (niet per se heel lang).
Ik wilde ook graag naar Seqouia national park. Maar daar schijnen de wegen vrij stijl te en wellicht dus niet zo geschikt met RV?

Ik hoor graag of mensen ervaringen hebben in dit deel van de VS met een RV én baby :)
2016: Washington DC + NYC
2017: Hawai'i > O'ahu + Kaua'i
2018: Hawai'i > Maui + Moloka'i
2024-02: Hawai'i > Big island + Seattle
2024-11: Florida + the keys
Plan: 2025-09 Roadtrip VS
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Ervaringen RV campertrip met baby

Bericht door Martin & Marianne »

Geen ervaring met RV of baby, maar wel wat vragen/opmerkingen. Heb je al campings gereserveerd? Zelfs in oktober zal dat zo hier en daar nodig zijn als je in de parken wilt staan. Het voordeel van in de parken staan is dat je dan vaak de camper kunt laten staan en de shuttlebus kunt pakken.
De wegen in Sequoia zijn in mijn herinnering niet zozeer steil, als wel erg kronkelig. Daarom is het stuk vanaf Three Rivers naar het Giant Forest ook niet toegestaan voor grotere campers. Maar je kunt prima via Kings Canyon het park in- en uitrijden. Kijk ook eens op de NPS-sites, daar staat vaak wel iets over de bereikbaarheid met een RV, zoals hier voor Yosemite en hier voor Sequoia.
In Sequoia rijden de shuttlebussen vanaf september niet meer, maar parkeren zal in oktober waarschijnlijk niet meer een probleem zijn.

Denk er aan dat je voor Arches een toegangsreservering nodig hebt als je niet in het park overnacht. Zie voor meer informatie www.nps.gov/arch.

Wat bedoel je met DV inrijden? Hoe ziet je route er uit? Het mooiste is om er doorheen te rijden, het kost veel tijd om heen en weer te rijden.
Qua route zou je dan vanuit San Francisco eerst naar Sequoia kunnen gaan en dan naar Yosemite. Vervolgens rij je dan via de Tioga Road en door Death Valley richting Las Vegas.

Marianne
iris1991
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door iris1991 »

Ah dank voor de informatie over de park websites, die gaan we eens goed bestuderen!

We twijfelen nog een beetje over de route en omdat we dus lang twijfelden, moeten we inderdaad nog campings reserveren, dus dat kan nog best een dingetje worden...
We twijfelen over ofwel een one way (en dan de extra kosten voor lief nemen) ofwel toch wen loepvormige route.
Qua DV bedoel ik vooral er doorheen rijden inderdaad, maar niet echt stoppen of iets dergelijks.
1ceebe45-2107-4d4d-8a7e-2eab62867fa1.jpeg
3b8c7b8f-981b-46cb-bcae-ac7349a893c8.jpeg
2016: Washington DC + NYC
2017: Hawai'i > O'ahu + Kaua'i
2018: Hawai'i > Maui + Moloka'i
2024-02: Hawai'i > Big island + Seattle
2024-11: Florida + the keys
Plan: 2025-09 Roadtrip VS
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Dat lijken me best wel grote rondjes voor 5 weken. Ik zou me, zeker in die periode, beperken tot het zuidwesten. Voor Yellowstone is oktober niet aan te raden; de meeste voorzieningen en campings zijn dan al gesloten. Kijk ook eens op www.nps.gov/yell wanneer de wegen sluiten.

Als je het standaardrondje zuidwesten (zie hier) uitbreidt met de parken bij Moab, dan is 5 weken mooi.
Ik weet niet of een one way veel duurder is dan een rondje; voor de vluchten zal het niet veel uitmaken, misschien wel voor de camperhuur. Ik zou hoe dan ook niet al te lang wachten met iets te boeken; camperhuur wordt alleen maar duurder. Voor een rondje is beginnen in Las Vegas niet gek; dan kun je eerst naar Yosemite en Sequoia, en de warmere gebieden doe je dan later in de maand. Schrijf eens wat route uit; op een kaartje zie je niet hoe lang je ergens bent. Reken voor de meeste parken 2 nachten, maar voor Yosemite is 3 nachten niet gek.
Hou er rekening mee dat je voor Yosemite al te laat bent met reserveren. Zie hier voor het schema. Je moet afwachten of er nog iets vrij komt in de vallei (je kunt daarvoor een alert aanmaken) of reserveer alvast iets buiten de vallei, zoals Hodgdon Meadows. De campings in de vallei zijn de Pines-campgrounds. Alleen vanaf die campings kun je gebruik maken van de shuttlebussen. Zit je buiten de vallei dan moet je met de camper naar de vallei en daar parkeren. Ik neem aan dat dat in oktober niet echt een probleem zal zijn, zeker niet als je op tijd naar de vallei rijdt.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer