Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Upper of Lower Antelope Canyon, of Canyon X?
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Upper of Lower Antelope Canyon, of Canyon X?
Eind april / begin mei maken we een reis naar het zuidwesten van de VS.
We overwegen om dan ook een van de canyons te bezoeken, maar eerlijk is eerlijk, ik schrik nogal van de prijs van de Upper Antelope Canyon.
Daarom ook maar eens kijken naar de Lower of wellicht een alternatief Canyon X.
We zijn in alle 3 de Canyons nog niet geweest en zie dat de mooiste tijdstippen van de upper al volgeboekt zijn voor de dagen dat wij kunnen.
Wie heeft de tip?
We zijn met z'n 3en, mijn man en ik en onze zoon van 8. M'n ouders gaan ook mee, maar ik weet nog even niet hoe haalbaar het is voor mijn vader om mee te gaan (ivm nieuwe knie). Ik heb zelf een blessure aan mijn voet, maar een stukje lopen lukt wel, geen mega lange wandelingen, maar 1 - 1,5 uur gaat wel lukken.
We overwegen om dan ook een van de canyons te bezoeken, maar eerlijk is eerlijk, ik schrik nogal van de prijs van de Upper Antelope Canyon.
Daarom ook maar eens kijken naar de Lower of wellicht een alternatief Canyon X.
We zijn in alle 3 de Canyons nog niet geweest en zie dat de mooiste tijdstippen van de upper al volgeboekt zijn voor de dagen dat wij kunnen.
Wie heeft de tip?
We zijn met z'n 3en, mijn man en ik en onze zoon van 8. M'n ouders gaan ook mee, maar ik weet nog even niet hoe haalbaar het is voor mijn vader om mee te gaan (ivm nieuwe knie). Ik heb zelf een blessure aan mijn voet, maar een stukje lopen lukt wel, geen mega lange wandelingen, maar 1 - 1,5 uur gaat wel lukken.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Upper, lower of canyon X?
Ik heb alleen ervaring met de Lower, en dat vond ik geweldig. Er zijn echter wel wat trappen, dus of dat voor je vader te doen is weet ik niet.
Misschien heb je iets aan dit topic voor meer ervaringen.
Als de mooiste tijdsstippen voor de Upper al niet meer beschikbaar zijn zou de Lower toch wel mooi zijn. Doe het bijvoorbeeld vroeg in de ochtend, dan kun je de rest van de dag zelf indelen.
Kijk voor een vergelijking ook eens op https://www.ontdek-amerika.nl/bezienswaardigheden.html onder Arizona.
De zoekfunctie geeft je ook veel tips. Ik heb gezocht op Upper en Lower in de titel, en alleen in het zuidwesten algemeen subforum (op X zoeken lukt niet). Dan krijg je deze resultaten: search.php?keywords=lower+upper&terms=a ... ubmit=Zoek
Marianne
Misschien heb je iets aan dit topic voor meer ervaringen.
Als de mooiste tijdsstippen voor de Upper al niet meer beschikbaar zijn zou de Lower toch wel mooi zijn. Doe het bijvoorbeeld vroeg in de ochtend, dan kun je de rest van de dag zelf indelen.
Kijk voor een vergelijking ook eens op https://www.ontdek-amerika.nl/bezienswaardigheden.html onder Arizona.
De zoekfunctie geeft je ook veel tips. Ik heb gezocht op Upper en Lower in de titel, en alleen in het zuidwesten algemeen subforum (op X zoeken lukt niet). Dan krijg je deze resultaten: search.php?keywords=lower+upper&terms=a ... ubmit=Zoek
Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 09 feb 2025, 14:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Upper, lower of canyon X?
Omdat mijn vrouw toen op een knieoperatie wachtte, hebben we de Upper Tour gedaan in de vroege ochtend. Werkelijk prachtig en een prima gids die ons hielp met het vinden van de mooiste fotoplekken. Voor mensen met mobiliteitsproblemen is dit een prima Tour. De prijzen waren in 2022 al fors maar ik zie dat het nu nog flink duurder is. Er zijn wel meerdere aanbieders en sommigen werken met b.v. vroegboekkorting.
Ik zie dat m.n. hun vroege tour nog steeds concurrerend is qua prijs.
Wij gingen met de Antelope Slot Canyon tour (Chief Tsosie: 55 S Lake Powell Blvd)
Ik zie dat m.n. hun vroege tour nog steeds concurrerend is qua prijs.
- Tantelotje
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Re: Upper of Lower Antelope Canyon, of Canyon X?
Wij deden in 2022 de lower met mijn ouders. Weliswaar geen nieuwe knieën, maar wel knieën van 75 jaar oud.
MIjn moeder nam de trappen wat voorzichtiger, zij ziet eerder gebroken heupen voor zich mocht ze misstappen, maar daar nam de gids prima de tijd voor. Eerlijk is eerlijk: het was ook weer niet zo dat ze er heel veel langer over deed dan de rest.
Het zijn ook niet echt hoge/lange trappen, dat scheelt misschien ook nog.
Ik snap het dilemma want eenmaal geboekt kun je natuurlijk niet meer kosteloos annuleren. Hoe gaat het trappenlopen thuis?
MIjn moeder nam de trappen wat voorzichtiger, zij ziet eerder gebroken heupen voor zich mocht ze misstappen, maar daar nam de gids prima de tijd voor. Eerlijk is eerlijk: het was ook weer niet zo dat ze er heel veel langer over deed dan de rest.
Het zijn ook niet echt hoge/lange trappen, dat scheelt misschien ook nog.
Ik snap het dilemma want eenmaal geboekt kun je natuurlijk niet meer kosteloos annuleren. Hoe gaat het trappenlopen thuis?
Zo, usd 92,- voor de Upper zie ik nu. Ja, dat is kostbaar voor ca 2-3 uur excursie (inclusief jeepritje), maar volgens mij betaalden wij een jaar of 10 geleden ook al ruim 50 usd... En het Navajo-land he, zij weten wel raad met dollars. Ik zou me om het tijdstip niet teveel zorgen maken. Ja, midden op de dag het mooiste omdat er dan op 1 of 2 plaatsen nét wat zonnestralen de canyon in komen. Maar als je dat niet weet, dan is het op elk uur van de dag prachtig !
De Lower hebben we 3-4 jaar geleden gedaan en ik moet zeggen: zeker zo mooi en indrukwekkend. Het beetje klauteren en de trappen maken het extra leuk. Maar...die zitten je vader wellicht wel in de weg. Het zijn meen ik 3-4 trappen (ijzer, steil) en bij de ingang moet je met een way langere trap (achterwaarts) naar beneden de canyon in.
Kortom, qua schoonheid en beleving (zeker de eerste keer) zou ik me niet laten leiden door mensen die zeggen dat de Upper de allermooiste is en de Lower daar voor onder doet.
Canyon X ken ik niet.
Paul
De Lower hebben we 3-4 jaar geleden gedaan en ik moet zeggen: zeker zo mooi en indrukwekkend. Het beetje klauteren en de trappen maken het extra leuk. Maar...die zitten je vader wellicht wel in de weg. Het zijn meen ik 3-4 trappen (ijzer, steil) en bij de ingang moet je met een way langere trap (achterwaarts) naar beneden de canyon in.
Kortom, qua schoonheid en beleving (zeker de eerste keer) zou ik me niet laten leiden door mensen die zeggen dat de Upper de allermooiste is en de Lower daar voor onder doet.
Canyon X ken ik niet.
Paul
-
- Amerika-ontdekker
Bedankt voor jullie reacties. Zo te lezen toch wel echt de moeite waard. Ik ga het even bespreken, ook met mijn ouders, wat haalbaar is.
Mocht iemand ervaring hebben met Canyon X dan ben ik ook benieuwd.
Mocht iemand ervaring hebben met Canyon X dan ben ik ook benieuwd.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Wij hebben afgelopen zomer lower voor de tweede keer gedaan. Echt prachtig en niet te vergelijken met Canyon X. Die hebben we ook afgelopen zomer gedaan. Heel mooi. Iets meer ruimte om te lopen, wel wat verder lopen en eerste stuk met de auto. Wij vonden hem heel mooi ook mooie vormen maar lower en upper zijn uniek.
Dit lijkt me een redelijk objectieve vergelijking:
-
- Amerikafan
Ik volg ook even. Eerder deden we de Lower al eens (prachtig), gezien de kosten overwegen we nu X te doen.
- kalaman
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 24
- Contacteer:
Wij deden ze alle drie en vinden Canyon X toch wel de minste van de drie.
Hier een verslag daarvan https://kalaman0032april2018.blogspot.c ... -mine.html
Hier een verslag daarvan https://kalaman0032april2018.blogspot.c ... -mine.html
-
- Amerika-ontdekker
Bedankt allemaal voor jullie adviezen, ik heb net de upper antelope canyon geboekt. M'n vader gaat gelukkig super goed met zijn knie dus heb er vertrouwen in dat dit helemaal goed gaat komen. Heel veel zin in!
-
- Amerika-ontdekker
We zijn inmiddels terug na een prachtige reis. Bedankt voor de tips!
We vonden het echt prachtig in de Upper Antelope Canyon. Een grote aanrader!
Ze maken de terugtocht op de website nogal een ding maar wij vonden dit erg meevallen (en mijn conditie is echt niet zo top). Stukje omhoog en daarna vooral veel trappen weer naar beneden.
We vonden het echt prachtig in de Upper Antelope Canyon. Een grote aanrader!
Ze maken de terugtocht op de website nogal een ding maar wij vonden dit erg meevallen (en mijn conditie is echt niet zo top). Stukje omhoog en daarna vooral veel trappen weer naar beneden.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Fijn dat het goed bevallen is! Ik begrijp dat je dus bij de Upper ook trappen hebt? Ik dacht altijd dat die juist een optie was voor mensen die wat minder goed ter been zijn of voor kleine kinderen.
Marianne
Marianne
- jojostravelusa
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
-
- Amerika-ontdekker
Eerder ging je bij de Upper de zelfde weg heen en terug. Maar inmiddels is dat veranderd. Je gaat aan de achterkant de kloof uit en dan over de berg heen weer terug. Grootste deel hebben ze daar trappen gemaakt dus is prima te doen. Daar doen ze op de website nogal dramatisch over, maar ik vond het erg meevallen.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 3 Reacties
- 1744 Weergaves
-
Laatste bericht door dejong89
-
- 7 Reacties