Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Texas (Houston - Galveston - Austin - San Antonio)
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Re: Texas (Houston - Galveston - Austin - San Antonio)
Ik begin te twijfelen of ik niet een extra day in San Antonio moet blijven (3 ipv 2) en eentje minder in Houston (3 ipv 4).
Voor een gigantische stad valt het me niet zo mee om 4 dagen te vullen… in Austin/San Antonio lijkt me meer te doen.
Voor een gigantische stad valt het me niet zo mee om 4 dagen te vullen… in Austin/San Antonio lijkt me meer te doen.
- bedeve
- Amerika-expert
Ga je Houston gebruiken als uitgangsbasis voor Galveston ?
Dan begrijp ik dat je er meer dagen wilt blijven.
Anders is een hele dag daar besteden toch voldoende ?
San Antonio heeft meer kanten ...
Zonder the Alamo eer te bewijzen ben je niet in Texas geweest...
Verder kun je er als een toerist in Amsterdam je wat over het water laten voeren , en/of op een terrasje aan het water zitten.
Twee dagen is dan ruim voldoende
Als je vakantie alweer een aantal dagen gaande is zijn een paar dagen Austin niet te versmaden .
@hemmie noemde al het Bullock Texas State History Museum ....
Daar had ik na een paar uur de beleving dat alle puzzelstukjes over Texas bij elkaar vielen.
Wat een geschiedenis !
In de directe omgeving zijn meer musea en het Capitool.
Water liefhebber ?
Lake Travis is schitterend , en er omheen zijn veel restaurants en andere zitgelegenheden te vinden.
Wij besloten onze zondagmiddag in het Bob Wentz park..
Indien gewenst : er naast is een nudistenstrand.
S avonds op stap ?
Sixr Street en omgeving
Kom je je tijd wel door....
Austin is wel een paar dagen waard !
Eind maart was Buda mijn uitvalsbasis om Austin te bezoeken.
Makkelijk bereikbaar ; prima hotelkeuzes.
Wij waren daar ook om het graf van Americana muzikant Blaze Foley te bezoeken.
Dan begrijp ik dat je er meer dagen wilt blijven.
Anders is een hele dag daar besteden toch voldoende ?
San Antonio heeft meer kanten ...
Zonder the Alamo eer te bewijzen ben je niet in Texas geweest...
Verder kun je er als een toerist in Amsterdam je wat over het water laten voeren , en/of op een terrasje aan het water zitten.
Twee dagen is dan ruim voldoende
Als je vakantie alweer een aantal dagen gaande is zijn een paar dagen Austin niet te versmaden .
@hemmie noemde al het Bullock Texas State History Museum ....
Daar had ik na een paar uur de beleving dat alle puzzelstukjes over Texas bij elkaar vielen.
Wat een geschiedenis !
In de directe omgeving zijn meer musea en het Capitool.
Water liefhebber ?
Lake Travis is schitterend , en er omheen zijn veel restaurants en andere zitgelegenheden te vinden.
Wij besloten onze zondagmiddag in het Bob Wentz park..
Indien gewenst : er naast is een nudistenstrand.
S avonds op stap ?
Sixr Street en omgeving
Kom je je tijd wel door....
Austin is wel een paar dagen waard !
Eind maart was Buda mijn uitvalsbasis om Austin te bezoeken.
Makkelijk bereikbaar ; prima hotelkeuzes.
Wij waren daar ook om het graf van Americana muzikant Blaze Foley te bezoeken.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
-
- Amerika-expert
Iets helemaal anders: iemand tips in de buurt van San Antonio of Houston voor een goede range, die (uiteraard) wapens verhuurt om te schieten mét assistentie?
Heb al twee keer een pakket geboekt in Vegas, dus wel al geschoten maar ga dus hulp/assistentie nodig hebben.
Heb al twee keer een pakket geboekt in Vegas, dus wel al geschoten maar ga dus hulp/assistentie nodig hebben.
@Timothy555
Beetje uit de buurt maar op weg naar Houston ben ik in Baton Rouge bij FRC Indoor Shooting Range geweest.
Beetje uit de buurt maar op weg naar Houston ben ik in Baton Rouge bij FRC Indoor Shooting Range geweest.
19 States so far...
- houstonwehaveaproblem
- Amerika-expert
Binnen of buiten? En wat voor assistentie heb je dan nodig? Bedoel je instructie/les?Timothy555 schreef: ↑22 apr 2025, 14:29Iets helemaal anders: iemand tips in de buurt van San Antonio of Houston voor een goede range, die (uiteraard) wapens verhuurt om te schieten mét assistentie?
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
-
- Amerika-expert
Maakt me niet zoveel uit of het binnen of buiten is.
Laden/herladen, korte instructie hoe mijn armen te houden/waarop te letten/specifieke dingen van een bepaald wapen.
Laden/herladen, korte instructie hoe mijn armen te houden/waarop te letten/specifieke dingen van een bepaald wapen.
- houstonwehaveaproblem
- Amerika-expert
Deze dan in Houston: https://www.topgunrange.com/range/
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
-
- Amerika-expert
Dat ziet er top uit, en niet te ver van ons hotel zelfs- awesome!
Mijn welgemeende dank!
Mijn welgemeende dank!

-
- Amerika-expert
Even updaten - de prijzen blijven zakken…Timothy555 schreef: ↑05 apr 2025, 09:28Even updaten…Timothy555 schreef: ↑26 nov 2024, 18:32Het kan natuurlijk nog veranderen, maar alle accomodaties die ik geboekt heb zijn intussen in prijs omhoog gegaan. Ik kijk elke dag 2-3 dagen eens.
Voor Austin had ik initieel Marriott Bonvoy - The Otis Autograph Collection geboekt voor $1,174 - parking niet inbegrepen. Tijdens het checken voor prijs zag ik dat mijn bestaande boeking omhoog gegaan was naar $1,315, dezelfde prijs als voor nieuwe reserveringen.
Een foutje, dacht ik, en contact opgenomen met Marriott. Zeer vriendelijk, maar uitgelegd dat het hotel zelf gekozen heeft om vanaf dit jaar een ‘destination fee $25 + tax/dag’ aan te rekenen (heb ik op zich geen enkel probleem mee), en deze ook toe te passen op bestaande boekingen die al in 2024 gemaakt werden (dit vind ik ‘shady’…). Ik heb de reservering momenteel nog staan, maar neig naar Hampton Inn & Suites Austin Convention Center nu, omwille van volgende redenen:
- ik ben de laatste tijd meer gaan focussen op het Hilton Programma - wil graag Waldorf Astoria in Vegas op punten doen in 2026 of 2027 - bovendien vind de perks voor Gold beter bij Hilton dan bij Marriott (ben bij beide gold door credit card)
- Hampton ligt écht downtown, op wandelafstand van vele restaurants en bars (ik ga graag ‘s avonds nog een glas drinken, en dan is het een dikke plus dat ik naar het hotel kan wandelen en geen rideshare moet nemen - zelf rijden is dan uiteraard uitgesloten)
- Dit hotel heeft een volledig gratis ontbijt - zelfs al is dat zeer basic, dan heeft het nog als voordeel dat je niet verplicht bent meteen op zoek te gaan naar een ontbijt - ik zie ons hier wel 2 of 3 van de 4 nachten gebruik van maken.
- De prijs… $680 met de ‘2x points’ rate, $648 in de ‘most flexible rate’. Da’s $640 minder dan het Marriott-hotel en daar kan je al iets mee. Parking is wat duurder en brengt dit verschil wat terug, maar ik bespaar nog steeds een kleine $600…
Momenteel heb ik dus twee reserveringen voor Austin, ga er binnenkort wel eentje uithalen.
Voor San Antonio: initieel flexible rate zonder meer geboekt bij het volledig nieuwe InterContinental San Antonio, 2 nachten voor $860 zonder parking ($55/nacht). Dit herboekt voor $540 in een flexible tarief met self parking inbegrepen - Fantastische deal lijkt me.
Voor Houston: The Chifley geboekt voor $840 voor 4 nachten - dit is intussen $910 geworden dus hier hou ik mijn reservering vast, uiteraard. Hier moet nog parking bij, $35/nacht.
De AirBnB in Big Bend is iets duurder geworden, ook hier dus niets gedaan (zit aan $780 voor 2 nachten alle fees inclusief).
Ik zit dus aan rond $3,200 voor 12 nachten (als ik de Hampton in Austin neem), alle parking inclusief. Da’s maar nét over $250/nacht, wat ik meestal als richtlijn neem om te bepalen of ik meer dan gemiddeld aan hotels geef of niet. Heel tevreden. Ik blijf uiteraard checken.
Een lichtpuntje bij alle malaise op de financiële markten is de dalende USD - als dit zo blijft is dat effectief een korting van 8% op hotels, eten en entertainment/shoppen.
Rental heb ik momenteel een medium SUV staan bij Avis, €588. Ik zou een upgrade van 1 categorie moeten krijgen door m’n Presidents Club.
Hampton Inn & Suites Downtown Austin: $488 + parking voor 4 nachten.
Intercontinental San Antonio: $540 incl. Parking voor 2 nachten (intussen weer wat duurder geworden dus niet verboekt)
The Chifley Houston: $687 + parking voor 4 nachten.
Huurauto is intussen een Full Size SUV bij Avis.es - €543 voor 12 dagen.
Ik vind het wel leuk zo… wat een verschil met wat ik eerst had.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 33 Reacties
- 8114 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa
-
- 10 Reacties