Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reserveren bus Glacier Point voor Panorama Trail (Yosemite NP).

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reserveren bus Glacier Point voor Panorama Trail (Yosemite NP).

Bericht door Martin & Marianne »

Ja, dat is wat te prijzig ...
Ik zie wel een leuke manier om een verblijf in Yosemite betaalbaar te maken: een paar keer per dag met wat betalende passagiers naar Glacier Point rijden. :wink:

Naar boven lopen is zwaar, maar het is ons ook gelukt. Gewoon rustig aan doen. En het mooie is dat het uitzicht steeds beter wordt.

Marianne
Somarits
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Somarits »

800 is inderdaad wat te duur Marianne.

Als we daar aankomen kunnen we nog vragen of er een betaalbare optie is.
Het is pas over 2 maanden dus er kan nog wat getraind worden :-D .

Cor
Fleecedeken
Amerika-ontdekker

Bericht door Fleecedeken »

Ik lijk nu wel de bus te kunnen reserveren voor begin september via deze website: https://reservations.ahlsmsworld.com/Yo ... ch/Results

Klopt dat inderdaad? Wij willen op 4 of 5 september graag met de bus naar Glacier Point omhoog en lopend terug via de Panorama trail.

De informatie op de website is tegenstrijdig. In het groen staat dat de Glacier Point Tour beschikbaar is tot 13 oktober 2024. In de meer gedetailleerde informatie staat bij availability 15 juni tot 15 augustus. Helaas lijkt de chat op de website bij mij niet te werken. Ik heb het contactformulier ingevuld, maar heb nog een reactie ontvangen.
Schermopname_14-8-2024_112337_www.travelyosemite.com.jpeg
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik denk dat je via www.travelyosemite.com op die pagina bent gekomen? Dat is wel de juiste site.

Hier staat nu bovenin dat de bus tot in oktober rijdt maar verderop staat inderdaad nog 15 augustus. Het lijkt erop dat het mogelijk is maar dat ze de datum nog niet overal hebben aangepast.

Je kunt het naar mijn idee nu probleemloos reserveren. Mocht de bus toch niet rijden dan krijg je je geld terug.

Marianne
Fleecedeken
Amerika-ontdekker

Bericht door Fleecedeken »

Dank voor de reactie Marianne.
Ik heb inmiddels de tickets gekocht voor de one way Tour en heb ook de bevestiging van het park gekregen (reactie op m’n bericht via het contactformulier) dat de Glacier point Tour inderdaad tot half oktober beschikbaar is.

Hopelijk nog een tip voor anderen die ook graag in september/oktober willen gaan.

Hartstikke leuk want deze wandeling wilde ik graag doen. Ben benieuwd! Nog wel een aanvullende vraag. Weet iemand of het mogelijk is om de tickets de dag van tevoren al op te halen? Dat zou ons ‘s ochtends voor vertrek met de bus weer wat tijd schelen. We overnachten buiten het park.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Jammer dat je buiten het park zit, dat kost je veel reistijd. Misschien is dat nog aan te passen?
Ik raad altijd aan om op tijd naar het park te rijden - je moet immers ook nog een parkeerplaats vinden - en dan bij de Lodge te gaan ontbijten. Dan kun je voor of tijdens het ontbijt je tickets ophalen.
Of het een dag eerder kan weet ik niet; dat zou in je bevestigingsmail moeten staan denk ik. Je kunt het natuurlijk altijd proberen als je er in de buurt bent.

Marianne
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik bedenk me nu dat je waarschijnlijk toch op de dag van vertrek langs moet komen. Ze geven de plaatsen van mensen die niet op komen dagen vrij voor mensen op de wachtlijst.

Marianne
dejong89
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door dejong89 »

Wij zaten de afgelopen dagen in Yosemite en hebben getwijfeld om de bus te boeken naar Glacier Point. Het verwarrende was dat er in in het krantje dat we bij de ingang kregen stond, dat de bus niet meer operationeel was. Einde seizoen. Bij het information centre zeiden ze hetzelfde. Uiteindelijk hebben we het bij de lodge nagevraagd en die zeiden wat wij al dachten: Hij gaat gewoon. Hij was ook gewoon te boeken op de bovengenoemde site.
De bus was uiteindelijk niet nodig. We liepen via de 4 mile trail omhoog.. Viel ons alles mee. 06:00 gestart, 09:15 boven. Via de Panorama trail en de John Muir trail zijn we naar beneden gelopen en om 14:15 stonden we bij Happy Isles.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Amerika-expert
Contacteer:

Petje af @dejong89 ! Snelle tijd! Het kostte ons ruim een uur meer om boven te komen. :oops:

Marianne
Barry Winkels
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Barry Winkels »

dejong89 schreef:
23 sep 2024, 05:57
Wij zaten de afgelopen dagen in Yosemite en hebben getwijfeld om de bus te boeken naar Glacier Point. Het verwarrende was dat er in in het krantje dat we bij de ingang kregen stond, dat de bus niet meer operationeel was. Einde seizoen. Bij het information centre zeiden ze hetzelfde. Uiteindelijk hebben we het bij de lodge nagevraagd en die zeiden wat wij al dachten: Hij gaat gewoon. Hij was ook gewoon te boeken op de bovengenoemde site.
De bus was uiteindelijk niet nodig. We liepen via de 4 mile trail omhoog.. Viel ons alles mee. 06:00 gestart, 09:15 boven. Via de Panorama trail en de John Muir trail zijn we naar beneden gelopen en om 14:15 stonden we bij Happy Isles.
Ik twijfelde ook een aantal keer, maar heb de tour toch kunnen boeken. Ik vroeg mij nog even af hoe je Yosemite in deze tijd ervaren hebt qua drukte en natuur. Was je er doordeweeks of in de weekenden, scheelt ook nog wel natuurlijk.
2009: Los Angeles, Route 1, San Fransisco, Yosemite, Death Valley, Las Vegas
2010: 10 dagen Las Vegas
2017: Grand Canyon, Monument Valley, Capitol Reef, Bryce, Zion, Las Vegas
2020: Route 1, Yosemite, Death Valley en Las Vegas
girltje155
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door girltje155 »

Voor een uurtje omhoog rijden vond ik het ook best prijzig, maar had voor de grap eens gekeken voor een Uber en dat was een stuk goedkoper en reed ook gewoon in Yosemite. Misschien ook een optie om eens te proberen.
We zijn er bijna! Maar nog niet helemaal.
jeppiepruts
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door jeppiepruts »

Weet je zeker dat die daar rijden?
Volgens mij niet hoor.
Ik heb heel wat onderzoek gedaan vorig jaar tijdens mijn bezoek toen er geen bus reed. Uber was er niet.

Dat de uber app het aangeeft en je een prijs geeft wil nog niet zeggen dat ze er ook rijden. Ik heb dat al vaker gehad. Dat ik dacht een uber te kunnen pakken maar die waren er helemaal niet.
Als er 'langere wachttijd' staat is de kans groot dat ze daar niet zijn.
dejong89
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door dejong89 »

@Barry Winkels We kwamen op woensdag aan in El Portal en zijn tot zaterdag gebleven. Hoewel het bij Yosemite village soms erg druk was met autos hebben wij het in het park totaal niet als druk ervaren. Op vrijdagavond leek het iets drukker te worden maar dan nog was het behapbaar. De watervallen waren nagenoeg opgedroogd maar dit wisten we vooraf natuurlijk. De natuur zelf is prachtig. We hebben echt schitterende dagen gehad met strak blauwe luchten en heerlijk wandelweer! :)
De Tioga road ging trouwens wel even dicht vanwege sneeuwval. Dit was op de woensdag. Maar toen wij er zaterdag overheen reden hebben we geen vlokje gezien. Wel een beer. :mrgreen:
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Smellycat500 »

Voor diegenen die dit jaar plannen hebben om de Panorama Trail te lopen vanaf Glacier Point:
het is vanaf vandaag mogelijk om op https://www.travelyosemite.com/ de bus te reserveren voor de periode van 9-5-2025 tot en met 12-10-2025.
2005 CA, AZ, NV, UT
2006 CA, OR, WA, ID, MT, WY, UT
2008 NV, UT, WY, MT, SD, CO
2009 FL en CA, AZ, NV
2012, 2014, 2014, 2015 en 2017 FL
2019 FL, GA, SC
2022 UT, ID, WY, SD, NE, CO
2023 Canada, WA, ID, MT
2024 FL
2024 DC, VA, DE, NJ, PA, NY, CT, RI, MA
Fleur1994
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Fleur1994 »

Van 17 t/m 19 mei zit ik in Curry Village en hierna nog 1 nacht in Wawona. 18 mei is dus de enige volle dag in de vallei. Voor mijzelf is het de 2e keer in Yosemite, voor de vriendin waar ik mee ga de 1e keer. Ikzelf zou graag de PT lopen, maar er is natuurlijk verder nog veel meer te zien en te doen. Wat zouden jullie aanraden? Bus reserveren en kijken of we de 18e de PT willen gaan lopen? Of gewoon andere plannen maken om te doen?
2019 - Zuidwest https://bitly.cx/MM7ec
2022 - Zuid- & Midwest https://bitly.cx/o5qx
2024 - Noordoost https://bitly.cx/ub0UA
2025 - Zuidwest https://bitly.cx/Wyx5
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Deze vraag past eigenlijk beter in je routetopic (ik zie dat ik daar nog wat vragen had gesteld :wink: ).
Met de PT combineer je verschillende delen van het park. Wat zou je in Yosemite doen als je niet de PT zou gaan lopen? Meestal wordt de Mist Trail (deels) gelopen. Die doe je ook als je de PT loopt. En je ziet Glacier Point. Wat je daar mist is de mogelijkheid om naar Sentinel Dome of Taft Point (beide langs de Glacier Point Road) te lopen. Voor de vallei heb je ook nog tijd als je naar Wawona (Fish Camp?) rijdt.

Hou er wel rekening mee dat in mei de kans bestaat dat de Glacier Point Road nog niet open is. Maar alvast reserveren kan altijd natuurlijk.

Marianne
hanneke_vv
Amerika-ontdekker

Bericht door hanneke_vv »

Smellycat500 schreef:
12 feb 2025, 22:30
Voor diegenen die dit jaar plannen hebben om de Panorama Trail te lopen vanaf Glacier Point:
het is vanaf vandaag mogelijk om op https://www.travelyosemite.com/ de bus te reserveren voor de periode van 9-5-2025 tot en met 12-10-2025.
Dank voor de melding! Ik heb hem direct gereserveerd voor onze reis in augustus. Je kunt er maar op tijd bij zijn :)
2004 camperreis Oost Amerika
2006 West Amerika per Mustang Cabrio
2007 14 dagen New York
2008 Florida
2009 camperreis West Amerika
2010 7 dagen New York
2013 New York
2017 Florida
2025 West Amerika
TradeMarkNL83
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door TradeMarkNL83 »

Top ik ga hem ook boeken voor in juni. Daarna nog even bekijken of omhoog lopen niet eventueel te doen en mooi is :thumbup:
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

De 4MT omhoog en de PT naar beneden is natuurlijk geweldig als je dat ziet zitten! :thumbup: De 4MT is ook prachtig!
In juni is het lekker lang licht dus je kunt er de hele dag over doen.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer