Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Overnachten Yosemite juni 2025

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
TradeMarkNL83
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Overnachten Yosemite juni 2025

Bericht door TradeMarkNL83 »

Begin juni ga ik voor werk naar LA en daar wil ik wat tijd (minimaal 1, maximaal 2 weken) aan vast plakken met als hoofddoel Yosemite (eerste keer) bezoeken. Aangezien dit zo last-minute is, zijn de bij mij bekende opties om te overnachten helaas al vol. Denk aan campsites of betaalbare cabins in het park. Daarom mijn vraag of er hier nog ervaringsdeskundigen zijn die wellicht toch nog opties hebben.

Wellicht of er toch nog campsites ook op kortere termijn plekken vergeven bijvoorbeeld? Want anders heeft het ook weinig zin om langer te blijven :mrgreen: M'n doel is vooral hiken. Dus natuurlijk is Sequoai ook nog wel een optie (ook nog niet geweest) of andere gebieden in de buurt. Maar Yosemite staat al zo lang op m'n lijst dat dat toch wel prioriteit heeft :) (in 2021 had ik de perfecte reis helemaal samengesteld en geboekt, camp site was gelukt, ik had zelfs een permit voor half dome gewonnen, maar toen kwam covid :( )
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Overnachten Yosemite juni 2025

Bericht door Martin & Marianne »

De reserveringen voor de campings zijn dit jaar anders dan anders. Zo is voor een aantal campings pas deze week de periode van 15 juni tot 15 juli vrijgegeven. Andere campings worden later vrijgegeven. Ik neem aan dat je al wel de NPS site hebt geraadpleegd? Zie daarvoor hier: https://www.nps.gov/yose/planyourvisit/camping.htm.

Voor een tent in Curry Village of Housekeeping Camp moet je op www.travelyosemite.com kijken. Er is altijd een kans dat er nog iets vrij komt, er zijn altijd wel annuleringen.

Buiten het park zou je bijvoorbeeld Yosemite Bug kunnen proberen. Ik geloof dat Indian Flat ook cabins heeft. En misschien ook tentplaatsen.
Edit: ik zie dat je in je vorige topic de Yosemite Bug al genoemd had,

Als je op recreation.gov zoekt op Yosemite zie je ook campings buiten het park. Wellicht zit daar ook wel iets tussen.

Mooie tijd om te gaan! Hopelijk is de Tioga Road ook al open dan.

Marianne
TradeMarkNL83
Amerikakenner

Dankje Marianne, ik ga het weekend nog eens goed kijken naar de campsites. Het spreekt voor zich dat ik graag op het park of er zo dichtbij mogelijk verblijf zodat ik mooie dag hikes kan doen. Gok dat je anders in juni wel tegen files aanloopt of met volle parkeerplaatsen zit in het park.

Curry village en housekeeping camp waren allemaal wel bezet dacht ik maar idd, dan moet ik maar af en toe kijken voor annuleringen. En yosemite view lodge in el portal ook nog wel een optie kunnen zijn. Die zie ik hier op het forum ook vaak voorbij komen. Ziet er allemaal een beetje uit oud maar wel nog dichterbij het park dan Bug.
TradeMarkNL83
Amerikakenner

Hoe zit het eigenlijk met Agoda, is dat een beetje betrouwbaar? Ik lees wisselende reacties. Zij claimen nl nog wel een kamer te hebben in de Yosemite Valley Lodge, terwijl ie via de officiele kanalen uitverkocht is. Als ik boek is het natuurlijk meteen betalen en ook niet meer te annuleren, dus kan ook geen gokje wagen.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik zou nooit een andere site gebruiken dan die van de concessiehouder. Zij zijn namelijk de enige die accommodatie mogen verhuren. Andere organisaties moeten bij Aramark een kamer huren, en als die niet beschikbaar is ben je vaak reserveringskosten kwijt. Bekend/berucht zijn bijvoordeeld usparklodges.com en nationalparkreservation.com. Wegblijven daar.

Als de lodge ook voor jou een optie is dan zijn je mogelijkheden best groot. Alles vn Curry Village, de Lodge en Housekeeping Camp zijn dan mogelijk. Kijk voor 1 of 2 nachten, dan is de kans dat je iets vindt alweer wat groter. Zeker in de week voor aankomst zal er nog wel wat vrijkomen omdat tot een week van te voren nog gratis geannuleerd kan worden.

Marianne
TradeMarkNL83
Amerikakenner

Ja heb je helemaal gelijk in Marianne! In theorie zijn de lodges zeker een optie, alleen allemaal al bezet :P Maar we gaan het in de gaten houden en Yosemite Bug of Valley Lodge in El Portal bv maar boeken voor als ik niks anders kan vinden last-minute. :thumbup:
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Misschien gaat het bij Agoda wel goed als daar nu iets beschikbaar is. Dan hebben zij al kamers vastgelegd. Bij die andere die ik noemde maak je eigenlijk alleen maar een reservering, en als er dan geen kamer is ben je de reserveringskosten kwijt.

Marianne
TradeMarkNL83
Amerikakenner

Ja ik gok dat Agoda inderdaad gewoon elk jaar een x aantal kamers afneemt bij hotels :)
Resetovic
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Resetovic »

TradeMarkNL83 schreef:
29 mar 2025, 13:22
Hoe zit het eigenlijk met Agoda, is dat een beetje betrouwbaar? Ik lees wisselende reacties.
Agoda is gewoon goed en heel vaak interessant qua prijs is mijn ervaring, valt onder van Booking Holding net als Priceline, Kayak, Rentalcars.com en sites als Cheapflights en Momondo zo even allemaal genoemd.
Laatst gewijzigd door Resetovic op 29 mar 2025, 19:47, 2 keer totaal gewijzigd.
TradeMarkNL83
Amerikakenner

Resetovic schreef:
29 mar 2025, 16:47
TradeMarkNL83 schreef:
29 mar 2025, 13:22
Hoe zit het eigenlijk met Agoda, is dat een beetje betrouwbaar? Ik lees wisselende reacties.
Agoda is gewoon goed en heel vaak erg intrek is mijn ervaring, valt onder van Booking Holding net als Priceline, Kayak, Rentalcars.com en sites als Cheapflights en Momondo zo even allemaal genoemd.
Hey wat goed om te horen, dank voor je reactie :thumbup: Betaal graag wat meer om daadwerkelijk in het park te kunnen overnachten dus dan is dat zeker een optie.
WeernaardeVS
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door WeernaardeVS »

Een paar jaar geleden hebben wij tijdens ons verblijf in Yosemite onze kampeerplek geannuleerd, omdat basic kamperen in een klein tentje niet meer lukte door een valpartij.
Omdat er een hoop geregeld moest worden voor onze repatriëring, wilden we nog een paar dagen in de vallei doorbrengen. Wij hebben toen per dag gekeken wat er beschikbaar was en zeker in housekeeping camp en curry village kwam er redelijk wat vrij. Ik meen mij te herinneren dat dit rond 1500 uur elke dag was (voor de volgende dag) maar dat weet ik niet meer zeker. Ook op het moment dat je er bent kan het dus de moeite waard zijn om nog ad hoc onderdak te zoeken.
2019: rondom Las Vegas
2018: Noord-West USA (San Francisco - Seattle v.v.)
2017: Florida
2011: Yellowstone, Grand Teton en Rocky Mountains NP
2008: Hawaii
2007: Florida en Canada
2002: rondje Las Vegas
TradeMarkNL83
Amerikakenner

Ah top, goed om te horen. Dat is dan wel het nadeel natuurlijk als ik nu bv via agora iets niet-annuleerbaars boek. Maar goed eerste de vliegtickets maar eens, dan weet ik de exacte data tenminste haha
TradeMarkNL83
Amerikakenner

Edit: toch maar even verplaatst

Sorry als dit hier niet thuishoort, laat het vooral weten als dit in een los topic moet. Maar ik vroeg me nog af wat jullie als experts zouden doen met een dag of 5. Ik denk zelf aan enkel Yosemite (komende vanuit en terug naar LA), of zeggen jullie nee het is echt zonde als je dit of niet ook meepakt? Sequoia bijvoorbeeld? Ik ben echt van het hiken en Yosemite staat al lang op m'n lijst dus wil daar wel flink wat trails doen. En een dag nog iets anders doen kost dan natuurlijk ook wel weer wat tijd. Maar het is toch wel 6u rijden van LA naar Yosemite dus dan zou een tussenstop in Sequoai natuurlijk misschien wel een idee zijn. Ook de kustroute van California naar Yosemite staat nog op m'n bucketlist maar dat is natuurlijk nog langer rijden :) En als ik dan toch de rit niet in 1 keer wil doen maar met een overnachting dan is de kust misschien een leukere/afwisselendere omgeving dan Sequoia vs Yosemite.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer