Park Plaza Lodge hotel hebben wij gekozen voor de komende zomer. Dat leek ons een perfecte ligging en de parking is er gratis.jill1234 schreef: ↑02 jan 2025, 15:59Ik heb voor komende zomer het Park Plaza Lodge hotel in LA op het oog. Heb al meerdere hotels geboekt (en weer geannuleerd) want vindt het maar lastig; we komen woensdag om 14.55 uur aan met de KLM vlucht; donderdag gaan we naar Universal en vrijdag via Ronald Reagan Library & Museum naar Lone Pine. Ergens tussendoor willen we Beverly hills, het Griffith Observatorium en misschien Santa Monica pier bezoeken.
Ik heb nu als idee om woensdagavond vanuit Park Plaza Lodge Beverly Hills te bezoeken (wat doorheen te rijden) en donderdag op de terugweg van Universal naar hotel het Griffith Observatorium. Vrijdag dan Santa Monica, Ronald Reagan Library & museum en dan door naar Lone Pine. Zou dat haalbaar zijn?
Tips voor ander centraal gelegen hotel (max 300 euro per nacht voor een kamer met 2 queen bedden) zijn ook welkom.
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
All about LA!
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Re: All about LA!
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Ben ik niet helemaal met je eens.. Ik kom met de parkeerkosten erbij nog steeds 100,- goedkoper uit met alles wat in de buurt vd. Hollywood blvd zit.
Het is maar wat je lopend wilt doen en waarheen je een uber wilt nemen. Op loopafstand van Runyon Canyon om een ochtend hike te doen en de zons opkomst te zien. Lopend naar Beachwood cafe en na het ontbijt een uber naar Griffith Park. Dit zijn enkele overwegingen die ik genomen heb en dan is Adler denk ik wel een redelijke keus... ondanks de parkeer kosten....
Het is maar wat je lopend wilt doen en waarheen je een uber wilt nemen. Op loopafstand van Runyon Canyon om een ochtend hike te doen en de zons opkomst te zien. Lopend naar Beachwood cafe en na het ontbijt een uber naar Griffith Park. Dit zijn enkele overwegingen die ik genomen heb en dan is Adler denk ik wel een redelijke keus... ondanks de parkeer kosten....
@Moose1975 je hebt gelijk, het is qua prijs en kwaliteit heel gunstig voor die locatie. Maar zoals ik al zei was uiteindelijk de locatie niet doorslaggevend voor ons. We hebben er uiteindelijk slechts 3 uurtjes rondgewandeld en veel meer tijd elders in LA doorgebracht.
En ik ben geen fan van verplicht valet parkeren.
En ik ben geen fan van verplicht valet parkeren.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Wij hebben hier afgelopen mei geslapen. Prima hotel, dichtbij Farmers Markt om lekker te eten.Park Plaza Lodge hotel hebben wij gekozen voor de komende zomer. Dat leek ons een perfecte ligging en de parking is er gratis.
Wij zijn vroeg (early access) naar universal gegaan en na universal (17 uur park uit) door beverly hills gereden, zowel langs sign als Observatorium. Het is druk in de middag met mooi weer, met mensen wandelen, eten in park en je kan dan niet dichtbij parkeren, moet je wel half uur tot uur uittrekken om er heen te lopen.
Wij hebben metro gepakt vanuit supermarkt Target (halte La Cienega/Jefferson), dat was ongeveer 30 minuten. Parkeren had ook gekund zowel bij Santa Monica pier als ook richting Venice Beach. Heen en weer lopen kost je toch 2 uur, als je ook wilt genieten.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 2
ThomasVH04 schreef: ↑20 mar 2025, 13:34
Park Plaza Lodge hotel hebben wij gekozen voor de komende zomer. Dat leek ons een perfecte ligging en de parking is er gratis.
Wij hebben deze uiteindelijk toch geboekt en daarna geannuleerd en opnieuw geboekt omdat hij ineens veel goedkoper werd (van 660 euro naar 460 euro voor 2 nachten 4 persoonskamer). Ben benieuwd. Ligging lijkt me inderdaad heel goed. En gratis parkeren is een enorme pré.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
2025: camperreis Las Vegas-San Diego
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
2025: camperreis Las Vegas-San Diego
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 14
LA-experts! Kunnen jullie wellicht een autoverhuurlocatie aanraden in LA (Hertz/Alamo/Avis)? Bij voorkeur Downtown maar in ieder geval niet de luchthaven? Heb wat gezocht op Google Maps maar de locaties die ik vind zien er allemaal erg klein/pauper uit en krijgen ook slechte reviews. Dus wellicht zit er hier iemand met ervaring
(Ja, ook al in het autotopic gevraagd maar daar lijk ik te zijn ondergesneeuwd
)

Tja, wat wil je horen? Ik trek me persoonlijk nooit zoveel aan van de reviews over autoverhuur bedrijven. Wat ga je er doen? Je auto ophalen en wegrijden. Dus ik zou gewoon huren en ophalen waar het voor jou het makkelijkst is. Op de luchthaven heb je sowieso meer keus, maar wellicht ook slechte reviews.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 14
Nouja wat ik zei: of iemand weleens naar tevredenheid een auto heeft opgehaald op een andere locatie dan het vliegveld
Omdat zoals gezegd de locaties er veelal klein uitzien en als ik dan reviews lees over een auto gereserveerd hebben maar op de locatie komen en geen auto beschikbaar zijn…dan zit ik daar uiteraard niet op te wachten.

-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 5
We gaan in oktober dit jaar voor 4 nachten naar Los Angeles. We zijn hier 2 keer eerder geweest. 1 keer geslapen in Hollywood en 1 keer in Los Feliz. Los Feliz was duidelijk een stuk fijner om te verblijven dan Hollywood. Ik vond Hollywood zelf ook niet heel leuk.
We zoeken nu voor in oktober een nieuwe plek en het aanbod in Los Feliz is voor nu minimaal binnen het prijssegment dat we zoeken. Dus kijken we naar andere plekken. We zijn een gezin van 2 volwassenen met 2 jonge kinderen van bijna 5 en 3 als we vertrekken. We zoeken een plek wat een geschikt is voor kinderen. Dus een speeltuin / park in de buurt en een redelijk veilige omgeving. Wat we vooral wel willen is een fijne plek waar de kinderen ook kunnen ontladen na een dag op pad zijn en wat restaurants in de buurt om lekker te kunnen eten.
Wat we graag willen zien:
- La Brae Tarpits
- Natural History Museum
- Griffith Park / Observatory
- LACMA
- The Grove
- Hollywood Sign
- Downtown Los Angeles
- Eventueel 1 dag naar Venice Beach. Geen must aangezien we na Los Angeles nog 3 dagen aan het strand zitten in La Jolla / San Diego
ChatGPT zegt het volgende:
- Los Feliz
- Glendale
- Atwater Village
In Glendale zien we aardig wat leuke plekken binnen budget. Maar ik vraag me af naar de praktische realiteit van het verblijven in Glendale qua reistijd. Vanuit Los Feliz was het vorige keer eenvoudig en snel, maar Glendale is wel een stukje verder. En hoe veilig is bijvoorbeeld een plek als Atwater Village?
We zoeken nu voor in oktober een nieuwe plek en het aanbod in Los Feliz is voor nu minimaal binnen het prijssegment dat we zoeken. Dus kijken we naar andere plekken. We zijn een gezin van 2 volwassenen met 2 jonge kinderen van bijna 5 en 3 als we vertrekken. We zoeken een plek wat een geschikt is voor kinderen. Dus een speeltuin / park in de buurt en een redelijk veilige omgeving. Wat we vooral wel willen is een fijne plek waar de kinderen ook kunnen ontladen na een dag op pad zijn en wat restaurants in de buurt om lekker te kunnen eten.
Wat we graag willen zien:
- La Brae Tarpits
- Natural History Museum
- Griffith Park / Observatory
- LACMA
- The Grove
- Hollywood Sign
- Downtown Los Angeles
- Eventueel 1 dag naar Venice Beach. Geen must aangezien we na Los Angeles nog 3 dagen aan het strand zitten in La Jolla / San Diego
ChatGPT zegt het volgende:
- Los Feliz
- Glendale
- Atwater Village
In Glendale zien we aardig wat leuke plekken binnen budget. Maar ik vraag me af naar de praktische realiteit van het verblijven in Glendale qua reistijd. Vanuit Los Feliz was het vorige keer eenvoudig en snel, maar Glendale is wel een stukje verder. En hoe veilig is bijvoorbeeld een plek als Atwater Village?