Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Advies gevraagd: NPS camping boeken in Labor day weekend

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
WeernaardeVS
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Advies gevraagd: NPS camping boeken in Labor day weekend

Bericht door WeernaardeVS »

Een aantal jaar geleden is onze VS-reis nogal onverwacht na een week beëindigd na door een valpartij en de medische nasleep. Inmiddels is het toch weer gaan kriebelen en gaan we eind augustus weer die kant op.
Dit heeft als consequentie dat wij in het Laborday weekend ook een camping moeten boeken en wel de Fruita campground in Capitol Reef NP. We zouden op zondag 31/8 aankomen en dinsdag 3/9 weer vertrekken. Fruita campground mag je voor - ik meen - 5 nachten tegelijk boeken. Eerder boeken zodat we de "grote massa" voor zijn is dus niet effectief. Schuiven in ons reisschema is niet haalbaar en creëert op een andere campground natuurlijk een soortgelijk probleem.

Heeft iemand een idee hoe de Amerikanen zich gedragen reserveringstechnisch? Is Fruita sowieso populair in dit weekend? Boeken zij met vertrek 1/9 of pas 2/9, zodat ze nog de hele dag rond kunnen "hangen" op de campground?
En heeft iemand een idee hoe we de kans dat we op Fruita kunnen staan zo groot mogelijk te maken? We kamperen met de tent.
Voor de volledigheid: de nacht ervoor hopen we bij Escalante Petrified Forest te staan, na Fruita gaan we naar Goblin Valley State park.
2019: rondom Las Vegas
2018: Noord-West USA (San Francisco - Seattle v.v.)
2017: Florida
2011: Yellowstone, Grand Teton en Rocky Mountains NP
2008: Hawaii
2007: Florida en Canada
2002: rondje Las Vegas
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Advies gevraagd: NPS camping boeken in Labor day weekend

Bericht door Martin & Marianne »

Ik denk dat het erg lastig is om iets te zeggen over de drukte. Maar als ik nu kijk naar eind augustus zie ik erg veel vrije plaatsen. Dus misschien valt het mee? Het lijkt me dat men op maandag weer zal vetrekken. Die tweede nacht zal geen probleem zijn denk ik.
Ik lees inderdaad dat je 5 nachten kunt reserveren. Je zou dus al 3 nachten voor je werkelijk aankomstdatum 5 nachten kunnen vastleggen en dan later die eerste drie nachten kunnen annuleren. Is dat wat jij bedoelt met eerder boeken? En waarom zou dat niet effectief zijn?
Het lijkt trouwens alsof je 6 nachten kunt reserveren.

Let erop dat het op recreation.gov niet goed gaat met de datum die in het schema wordt weergegeven. Het lijkt nu alsof je al voor 25 augustus kunt reserveren maar dat is niet zo. De datum onderaan klopt wel - zie hieronder.
image.png
image.png (32.96 KiB) 2876 keer bekeken
Marianne
WeernaardeVS
Amerikafan

Hi Marianne, dank voor je reactie.
Inderdaad zijn er eind augustus nog veel vrije plekken, maar ik heb geen idee of het dan in het Labordayweekend wel heel druk is.
We bedoelen hetzelfde met "eerder boeken". Echter, wij kunnen dan 5 dagen vóór 3 september boeken (wij vertrekken op 3/9). Stel dat mensen alleen het weekend willen boeken, dan kunnen zij 5 dagen vóór 1 september boeken. Ze zijn ons dan dus voor :wink: . We hebben nu het idee om in etappes te boeken en/of te kijken of we de boeking aan kunnen passen.

Dat de "datum-bug" nog niet opgelost is, zag ik. Een paar jaar geleden speelde dit issue ook al. Ik los dit op door de tijdzone van mijn computer aan te passen. Dan gaat het zonder problemen.
ONYX666
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door ONYX666 »

wellicht kun je al eerder het weekend meeboeken en dan een paar minuten voordat de volgende reeks vrijgegeven wordt deze annuleren en vervolgens de reeks inclusief je eigen dagen boeken ? Ik weet alleen niet of als je annuleert het meteen beschikbaar komt maar als je dit net voor 16.00 doet denk ik dat niemand die site "klaar" heeft staan voor te boeken omdat de meeste op tijd alles klaar zet om alleen nog op add to cart te drukken en die jullie dan annulere nog op reserved staat. (moeilijk verhaal hoop dat iemand het begrijpt :) )
houstonwehaveaproblem
Amerika-expert

Bericht door houstonwehaveaproblem »

Op dit moment zou ik sowieso voorzichtig zijn met boeken in Nationale Parken. Zolang je niet weet welke kant het op gaat, kan het goed zijn dat zelfs als je een boeking hebt, deze misschien wordt geannuleerd door het park zelf als er te weinig personeel is.
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
WeernaardeVS
Amerikafan

@ONYX666 : ik snap het helemaal :thumbup: Ik weet alleen niet of het werkt, ofwel hoe snel die systemen geupdate worden. Anderzijds, als je een plek tijdens het boeken uit je mandje gooit, is hij daarna doorgaans snel weer beschikbaar in het overzicht.

@houstonwehaveaproblem : we weten inderdaad niet hoe het allemaal gaat lopen. De meeste overnachtingen hebben we op stateparks en die zijn pas 4 maanden van te voren te boeken.

Inmiddels lijkt Canyonlands niet zo'n favoriete bestemming te zijn in het Laborday weekend. We gaan er nu vanuit dat het qua reservering wel goed gaat komen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer