Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Overnachten in of buiten centrum San Francisco?
Overnachten in of buiten centrum San Francisco?
hoihoi,
Waar raden jullie aan om te overnachten in SF? In of net buiten het centrum?
Wat kost het ongeveer om naar het centrum te reizen met het openbaar vervoer? (2 volwassenen en 4 pubers, 18,17,16,13 jaar?
Welke wijken zijn betaalbaar en ook veilig?
Ik hoor het graag, vast bedankt.
gr. Simone
Waar raden jullie aan om te overnachten in SF? In of net buiten het centrum?
Wat kost het ongeveer om naar het centrum te reizen met het openbaar vervoer? (2 volwassenen en 4 pubers, 18,17,16,13 jaar?
Welke wijken zijn betaalbaar en ook veilig?
Ik hoor het graag, vast bedankt.
gr. Simone
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: overnachten in of buiten centrum SF?
Wij vinden het heel fijn om centraal te zitten; je kunt dan de meeste dingen lopend doen. De laatste jaren zaten we steeds in een van de Motor Inns (Columbus Motor Inn, Coventry Motor Inn, Cow Hollow Motor Inn). Die liggen allemaal goed. Voor ons was het ook belangrijk om gratis te kunnen parkeren. Als je geen auto hebt is de keuze wel groter. Jullie hebben geen auto? Hoe ga je naar de camperverhuurder?
Kijk voor het OV eens op https://www.sfmta.com/getting-around-san-francisco.
Wij hebben ook wel eens in de buurt van het vliegveld overnacht, zoals in de BW El Rancho Inn in Millbrea. Daar kun je de Bart nemen naar het centrum. De hotels daar zijn echter ook niet heel goedkoop.
Marianne
Kijk voor het OV eens op https://www.sfmta.com/getting-around-san-francisco.
Wij hebben ook wel eens in de buurt van het vliegveld overnacht, zoals in de BW El Rancho Inn in Millbrea. Daar kun je de Bart nemen naar het centrum. De hotels daar zijn echter ook niet heel goedkoop.
Marianne
Wij besloten vanwege de kosten (ver) buiten de stad te slapen. Met 5 personen konden we in 1 kamer slapen in de La Quinta Dublin/Pleasanton, dat was een enorm verschil in prijs met in de stad overnachten. We liepen vanuit het hotel naa de trein. Die is ook niet goedkoop, maar wij wonen in de VS en hadden de dag dat we in de bay area aan kwamen bij een of ander kantoor van het ov in de regio voor alledrie de kinderen een kortingskaart gehaald. Daardoor viel het wel mee. Ook gekeken naar parkeren in SF trouwens, maar dat was echt gigantisch duur, en dan ben je uiteindelijk minder flexibel, want je moet altijd daar weer terugkomen.
Hey zou zeker mijn voorkeur hebben in de stad te overnachten, maar dit werkte eigenlijk ook prima, en enorm veel geld bespaard.
Hey zou zeker mijn voorkeur hebben in de stad te overnachten, maar dit werkte eigenlijk ook prima, en enorm veel geld bespaard.
Terug in Texas!
Wij hebben laatste keer in de RIU Fishermans Warf geslapen, top qua locatie ! Maar...kostbaar en zeker met 4 pubers. We hebben ook een keer (met een camper onderweg en ik vond de campings niks in SF) in Oakland een hotel geboekt (was toen niet veel duurder dan een camping en ook wel eens lekker wat privacy/luxe). Dat beviel erg goed. Hotel lag naast het BART station en we waren binnen 15 minuten in hartje SF ! Wellicht een wat goedkopere overweging. Mogelijk zit je dan al in de buurt van de camperverhuurder ?
De kosten voor een overnachting zullen veelal afhangen van je situatie en je budget. Maar ik zou in SF altijd proberen om in de stad te verblijven. Openbaar vervoer is ook niet heel goedkoop. Jullie zijn met 6 dus dan krijg je sowieso al 2 kamers.
Ik denk dat je voor juli nog best een hotel of motel kunt vinden met een acceptabele prijs. Kijk eens eerst op booking.com en dan vooral de reviews voor hotels per locatie waar je graag zou willen verblijven (ikzelf zoek alleen op 8+ beoordelingen).
Als je daar iets ziet in je prijs range kijk dan op Expedia of de website van het hotel/motel zelf. Vaak zijn die nog goedkoper dan booking.com.
Wij hebben vorig jaar overnacht in Handlery Union Square. Het is een oud pand met dunne wanden waardoor de kamers best gehorig zijn. Maar de schone kamers, de toplocatie en het zwembad bij het hotel waren voor ons perfect.
Ik denk dat je voor juli nog best een hotel of motel kunt vinden met een acceptabele prijs. Kijk eens eerst op booking.com en dan vooral de reviews voor hotels per locatie waar je graag zou willen verblijven (ikzelf zoek alleen op 8+ beoordelingen).
Als je daar iets ziet in je prijs range kijk dan op Expedia of de website van het hotel/motel zelf. Vaak zijn die nog goedkoper dan booking.com.
Wij hebben vorig jaar overnacht in Handlery Union Square. Het is een oud pand met dunne wanden waardoor de kamers best gehorig zijn. Maar de schone kamers, de toplocatie en het zwembad bij het hotel waren voor ons perfect.
Re: Overnachten in of buiten centrum San Francisco?
Net als de rest hier zou ik zeggen: ga altijd ergens of downtown, of rond Fishermans Wharf zitten. Daar tussenin kan ook nog, daar zitten diverse goedkopere motelachtige opties, terwijl je downtown en aan de wharf veelal in wat meer stadshotels uitkomt.
Het gemak van de deur uit wandelen en op je bestemming zijn, t.o.v. eerst nog een uur moeten reizen, is toch ook wel wat waard?
Een andere leuke optie is Japantown, net aan de overkant van van Ness. Op zich loopbaar tot aan downtown, maar wel een eindje wandelen. Verder zitten er een hele hoop goedkope accomodaties langs de 101 tussen van Ness en de Presidio, maar dat is (IMHO) de minst fijne buurt van San Francisco om te verblijven.
Ga je nog verder weg dan zul je al snel afhankelijk worden van de auto. OV kan uiteraard ook, maar met zoveel mensen wordt het OV al snel duurder dan gewoon de auto pakken en de parkeerkosten voor lief te nemen.
Als je ergens downtown of in Fishermans Wharf gaat zitten dan moet je overigens ook rekening houden met relatief hoge kosten voor parkeren. Als je trip start- of eindigt in San Francisco dan kun je ook overwegen om de auto later op te halen, c.q. eerder in te leveren, zodat je die kosten bespaart. Voor het inleveren kun je een vestiging downtown pakken, maar voor ophalen kan het de moeite waard zijn om toch naar het vliegveld te gaan ivm vrije keuze tov een toegewezen auto bij een stadsvestiging. Maar in dat laatste geval zou ik ook niet met de hele familie naar het vliegveld gaan, dat is $11 oid per persoon voor de BART. Je kunt de auto ook alleen om met z'n tweeen gaan ophalen en daarna de rest ophalen in de stad.
Het gemak van de deur uit wandelen en op je bestemming zijn, t.o.v. eerst nog een uur moeten reizen, is toch ook wel wat waard?
Een andere leuke optie is Japantown, net aan de overkant van van Ness. Op zich loopbaar tot aan downtown, maar wel een eindje wandelen. Verder zitten er een hele hoop goedkope accomodaties langs de 101 tussen van Ness en de Presidio, maar dat is (IMHO) de minst fijne buurt van San Francisco om te verblijven.
Ga je nog verder weg dan zul je al snel afhankelijk worden van de auto. OV kan uiteraard ook, maar met zoveel mensen wordt het OV al snel duurder dan gewoon de auto pakken en de parkeerkosten voor lief te nemen.
Als je ergens downtown of in Fishermans Wharf gaat zitten dan moet je overigens ook rekening houden met relatief hoge kosten voor parkeren. Als je trip start- of eindigt in San Francisco dan kun je ook overwegen om de auto later op te halen, c.q. eerder in te leveren, zodat je die kosten bespaart. Voor het inleveren kun je een vestiging downtown pakken, maar voor ophalen kan het de moeite waard zijn om toch naar het vliegveld te gaan ivm vrije keuze tov een toegewezen auto bij een stadsvestiging. Maar in dat laatste geval zou ik ook niet met de hele familie naar het vliegveld gaan, dat is $11 oid per persoon voor de BART. Je kunt de auto ook alleen om met z'n tweeen gaan ophalen en daarna de rest ophalen in de stad.
Wij hebben beide keren met de kinderen besloten om in de buurt van Silicon Valley/ San José te verblijven.
De hotels zijn daar een stuk voordeliger en als je je vooraf inleest, lukt het ook om een garage in downtown San Francisco te vinden waar je $15/ $20 per dag betaalt.
Waar de kinderen erg blij mee waren is dat de temperatuur daar toch iets hoger (bij ons scheelde het meer dan 10 graden. 31 in San José/ 21 in de baai) ligt dan langs de baai en ze dus 's avonds nog even lekker konden zwemmen.
De hotels zijn daar een stuk voordeliger en als je je vooraf inleest, lukt het ook om een garage in downtown San Francisco te vinden waar je $15/ $20 per dag betaalt.
Waar de kinderen erg blij mee waren is dat de temperatuur daar toch iets hoger (bij ons scheelde het meer dan 10 graden. 31 in San José/ 21 in de baai) ligt dan langs de baai en ze dus 's avonds nog even lekker konden zwemmen.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Wij hadden in South San Francisco een goed en betaalbaar hotel, waar je gratis kunt parkeren.
In een half uurtje ben je in het centrum met de huurauto, waar ook goedkope parkeergarages zijn van $20 of $25 per dag.
Je kunt dan ook "Lombard Street" rijden, naar het uitzichtpunt "Twin Peaks" of over "The Golden Gate Bridge" rijden...
In een half uurtje ben je in het centrum met de huurauto, waar ook goedkope parkeergarages zijn van $20 of $25 per dag.
Je kunt dan ook "Lombard Street" rijden, naar het uitzichtpunt "Twin Peaks" of over "The Golden Gate Bridge" rijden...
2016: Zuidwest USA
2017: Noordwest USA incl. Yellowstone
2018: Zuidoost Australië
2019: Thailand
2020: Roadtrip New York-Miami
2023: Java-Bali-Lombok
2025: Roadtrip New York-Miami
2017: Noordwest USA incl. Yellowstone
2018: Zuidoost Australië
2019: Thailand
2020: Roadtrip New York-Miami
2023: Java-Bali-Lombok
2025: Roadtrip New York-Miami
- Ragjee
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Wij hebben voor deze zomer gekozen voor het Chelsea Inn op Lombard Street. Gratis parking inbegrepen in de prijs en centraal gelegen.
Vorige roadtrip sliepen we in het Townhouse Motel. Niets bijzonder maar zeker ok!
Ik kies zeer bewust voord deze regio om centraal te zitten en veel op wandelafstand te kunnen doen.
Vorige roadtrip sliepen we in het Townhouse Motel. Niets bijzonder maar zeker ok!
Ik kies zeer bewust voord deze regio om centraal te zitten en veel op wandelafstand te kunnen doen.
Zomer 2025: Zuidwesten
Zomer 2023: Rondje SLC
Dec 2021: NYC + Washington DC
Zomer 2019: Zuidwesten
Mei 2017: NYC
maart 2016: NYC
Zomer 2023: Rondje SLC
Dec 2021: NYC + Washington DC
Zomer 2019: Zuidwesten
Mei 2017: NYC
maart 2016: NYC
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
@wisi Ik neem aan dat jullie geen auto hebben? Is wel goed om te vermelden, want dat heeft invloed op de keuze.
En hoeveel nachten hebben jullie? Met meerdere nachten zou ik eerder voor iets buiten het centrum kiezen.
Marianne
En hoeveel nachten hebben jullie? Met meerdere nachten zou ik eerder voor iets buiten het centrum kiezen.
Marianne
hoihoi,
Bedankt allemaal voor de reacties.
Door jullie tips/ ervaringen hebben wij inmiddels een plek gevonden in SF.
Het is niet direct midden in het centrum, maar wel op korte afstand .
We gaan naar het Orange Village Hostel. (vlakbij Union Square)
Nogmaals dank voor het meedenken en alle tips!
Bedankt allemaal voor de reacties.
Door jullie tips/ ervaringen hebben wij inmiddels een plek gevonden in SF.
Het is niet direct midden in het centrum, maar wel op korte afstand .
We gaan naar het Orange Village Hostel. (vlakbij Union Square)
Nogmaals dank voor het meedenken en alle tips!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 26 Reacties
- 4091 Weergaves
-
Laatste bericht door swissdutchie
-
- 4 Reacties