Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Camping reserveren in het Yosemite National Park.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Camping reserveren in het Yosemite National Park.
Wij vonden de Cedar Lodge wel leuk, we zaten aan de rivier. Maar de voorzieningen zijn beperkt en kamperen daar lijkt mij ook heel mooi. De Sentinel cg lag vlak bij de lodge. Maar de andere twee campings liggen misschien net iets mooier.
Marianne
Marianne
- Tantelotje
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Dank je!
Ik vind op de plaatjes de lodge er wat somber uitzien, maar misschien valt dat best mee.
Nou ja, misschien helemaal geen punt van discussie want we moeten eerst maar eens zien een plekje op een camping in Yosemite te bemachtigen
Ik vind op de plaatjes de lodge er wat somber uitzien, maar misschien valt dat best mee.
Nou ja, misschien helemaal geen punt van discussie want we moeten eerst maar eens zien een plekje op een camping in Yosemite te bemachtigen
- Ragjee
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Zijn hier mensen succesvol geweest bij de loterij?
Onze deelnames zijn op niets uitgedraaid spijtig genoeg! Dus we maken ons klaar voor 15de's oefenen en in ons geval op 15 maart voor écht aan een plekje te raken voor in juli.
Onze deelnames zijn op niets uitgedraaid spijtig genoeg! Dus we maken ons klaar voor 15de's oefenen en in ons geval op 15 maart voor écht aan een plekje te raken voor in juli.
Zomer 2025: Zuidwesten
Zomer 2023: Rondje SLC
Dec 2021: NYC + Washington DC
Zomer 2019: Zuidwesten
Mei 2017: NYC
maart 2016: NYC
- Tantelotje
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Wij waren ook niet succesvol, dus ook hier wordt het oefenen in januari om voor het 'echie' te gaan in februari!
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Wij ook niet succesvol bij de loterij. Dus ook wij gaan voor 15 maart. Hopelijk met succes, zoals de vorige keer (2019)
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
2025: camperreis Las Vegas-San Diego
- Ragjee
- Amerikafan
Ik ben een bestandje aan het samenstellen om komende maanden te oefenen en daarna "voor echt" te boeken aan de hand van het bovenstaande plan met verschillende tabs.
Hebben jullie plekken die je zou aanraden op Upper, Lower of North? Zo kan ik een lijstje aanleggen. En mss leuk voor anderen hier ook!
In 2019 stonden wij op de Upper Pines site 172 en die vonden we erg fijn. Zelfs met een beetje rivier er langs. Heb ik toen niet naar gezocht, was de plek die ik in m'n mandje heb gekregen.
Hebben jullie plekken die je zou aanraden op Upper, Lower of North? Zo kan ik een lijstje aanleggen. En mss leuk voor anderen hier ook!
In 2019 stonden wij op de Upper Pines site 172 en die vonden we erg fijn. Zelfs met een beetje rivier er langs. Heb ik toen niet naar gezocht, was de plek die ik in m'n mandje heb gekregen.
-
- Amerika-expert
Wij stonden in 2019 op Upper Pines nummer 15. Aan de rand en elke avond kwam daar een beer scharrelen , pal achter onze camper. Heel bijzonder. Ik had bewust geen plekken aan de rivier gekozen om de kansen te vergroten (dus gekozen voor een ogenschijnlijk minder populaire plek)
Ga binnenkort ook maar eens een lijstje maken inderdaad.
Ga binnenkort ook maar eens een lijstje maken inderdaad.
Re: Reis Ragjee: zomer 2025 3de rondreis LA-SF-LV, adviezen gezocht.
Voor Yosemite nog een vraag: wat is nu de beste tactiek om te doen?
Wij willen daar 3 nachten staan; lower of upper maakt me niets uit.
Wat ik nu weet is dit:
-zoveel mogelijk tabbladen open hebben staan en gebruik maken van Control Tab om daar snel doorheen te gaan.
-de juiste periode alvast selecteren en 1 seconde voor 16.00 uur op "add to chart" klikken
-tijd bijhouden via wereldklok
Zet je dan per tabblad 1 dag of gewoon de gehele periode dat je daar wil zitten? Hoe doe je dat als je voor verschillende parken (Upper en Lower) wil gaan? Als je met meerdere personen bent, kan je dat natuurlijk verdelen, maar hoe doe je dat het slimste als je alleen bent?
Nog andere tips? Oefenen heb ik al gedaan en zal ik 15 jan ook nogmaals doen.
Dank alvast!
Wij willen daar 3 nachten staan; lower of upper maakt me niets uit.
Wat ik nu weet is dit:
-zoveel mogelijk tabbladen open hebben staan en gebruik maken van Control Tab om daar snel doorheen te gaan.
-de juiste periode alvast selecteren en 1 seconde voor 16.00 uur op "add to chart" klikken
-tijd bijhouden via wereldklok
Zet je dan per tabblad 1 dag of gewoon de gehele periode dat je daar wil zitten? Hoe doe je dat als je voor verschillende parken (Upper en Lower) wil gaan? Als je met meerdere personen bent, kan je dat natuurlijk verdelen, maar hoe doe je dat het slimste als je alleen bent?
Nog andere tips? Oefenen heb ik al gedaan en zal ik 15 jan ook nogmaals doen.
Dank alvast!
Is het vandaag iemand gelukt om een site binnen Yosemite te reserveren? Vandaag geoefend met 30 tabbladen open, maar niet gelukt om iets te scoren...
Alle tips zijn dan ook welkom voor 15 februari als het er daadwerkelijk om gaat...
Dank alvast!
Alle tips zijn dan ook welkom voor 15 februari als het er daadwerkelijk om gaat...
Dank alvast!
- analogkid
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Yesss! Gelukt. Lower Pines van 20-23 Mei!
NO USA 2010; NYC 2012; Oost Canada / US 2012, DC/NYC 2018 http://reisnoordoostusa.blogspot.com/
Florida 2014, 2015, 2016, 2018; http://reisflorida2016.blogspot.nl
- analogkid
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Dank je!
Site 15. Geheim heb ik niet echt, misschien gewoon geluk. Ik heb wel de aanwijzingen gevolgd, meerdere site open gezet en precies om 16:00 op de add to cart knoppen gedrukt. Ik heb wel alleen 24ft plekken geselecteerd omdat ik denk dat dat minder animo voor is dan voor de 35ft plekken. Misschien heeft dat geholpen. Ik ben er in ieder geval heel blij mee.
Direct de plek op de backup camping (India Flat) geannuleerd dus die is nu beschikbaar!
Site 15. Geheim heb ik niet echt, misschien gewoon geluk. Ik heb wel de aanwijzingen gevolgd, meerdere site open gezet en precies om 16:00 op de add to cart knoppen gedrukt. Ik heb wel alleen 24ft plekken geselecteerd omdat ik denk dat dat minder animo voor is dan voor de 35ft plekken. Misschien heeft dat geholpen. Ik ben er in ieder geval heel blij mee.
Direct de plek op de backup camping (India Flat) geannuleerd dus die is nu beschikbaar!
NO USA 2010; NYC 2012; Oost Canada / US 2012, DC/NYC 2018 http://reisnoordoostusa.blogspot.com/
Dank voor je snelle reactie. Ik had voor nu juist de 24ft plekken niet geselecteerd; wellicht dat dat een rol heeft gespeeld. Volgende maand schakel ik ook nog hulptroepen in (mijn vrouw).
Punt is dat we pas bij het ophalen van de camper zekerheid hebben hoe groot die is. We hebben een 24ft gereserveerd, maar ze behouden zich het recht voor om een (iets) grotere daadwerkelijk mee te geven. Zou dat een probleem in Yosemite zijn; dus een 24ft site reserveren, maar aankomen met een 26ft? Iemand daar ervaring mee?
Wij hebben Indian Flat ook als back-up gereserveerd...
Punt is dat we pas bij het ophalen van de camper zekerheid hebben hoe groot die is. We hebben een 24ft gereserveerd, maar ze behouden zich het recht voor om een (iets) grotere daadwerkelijk mee te geven. Zou dat een probleem in Yosemite zijn; dus een 24ft site reserveren, maar aankomen met een 26ft? Iemand daar ervaring mee?
Wij hebben Indian Flat ook als back-up gereserveerd...
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hulptroepen inschakelen is inderdaad een goed idee, en verder is het denk ik vooral een kwestie van geluk hebben. Het is ons inmiddels een paar keer gelukt, maar bij het oefenen is het ook wel gebeurd dat we niets hadden.
Kijk eens op de foto's van de sites; je kunt dan vaak wel zien of het een probleem is als de camper iets groter is.
Marianne
Kijk eens op de foto's van de sites; je kunt dan vaak wel zien of het een probleem is als de camper iets groter is.
Marianne
-
- Amerika-expert
Ik was gisteren aan het kijken bij Oh Ridge campground (June Lake) omdat ik daar over een paar dagen moet boeken; toen zag ik dat veel plekken zeker voor een dag of 10 gereserveerd zijn en dat ik op de datum dat wij aankomen nog maar 6 vrije plekken zie. Als je 18 juli aan wil komen kun je vandaag al geen vrije plekken meer zien en vis je dus achter het net; 0 kans. Wij komen de 20e aan maar ik ga het morgen om 16 uur maar proberen en dan vanaf de 19e boeken. Ik vermoed dus dat veel mensen ruim boeken en later een aantal dagen annuleren.
Heb nu even gekeken op recreation.gov naar upper pines en daar hetzelfde verhaal; als ik goed kijk kun je 15 februari al geen plekken meer reserveren voor 15 juli; die zijn al allemaal weg; wij komen 22 juli aan in Yosemite; ik denk dus dat ik beter 15 februari heel ruim kan boeken, dan wachten op 15 maart met de kans dat dan de plekken voor 22 juli al geboekt zijn door mensen die bijvoorbeeld 17 juli tot en met 23 juli boeken. Misschien een tip voor anderen hier......geen goede ontwikkeling, maar als je er niet aan mee doet vis je denk ik achter het net. Moet je dus wel even extra dagen voorschieten, die je na annulering weer teruggestort krijgt.
Ik merk dat ik het jammer vind dat het zo moet gaan; in 2019 gingen we voor het eerst en toen heb ik elke camping echt precies 6 maanden van te voren geboekt (Yosemite natuurlijk 4-5 maanden), maar nu word je eigenlijk gedwongen ruimer te boeken omdat iedereen dat doet.
Heb nu even gekeken op recreation.gov naar upper pines en daar hetzelfde verhaal; als ik goed kijk kun je 15 februari al geen plekken meer reserveren voor 15 juli; die zijn al allemaal weg; wij komen 22 juli aan in Yosemite; ik denk dus dat ik beter 15 februari heel ruim kan boeken, dan wachten op 15 maart met de kans dat dan de plekken voor 22 juli al geboekt zijn door mensen die bijvoorbeeld 17 juli tot en met 23 juli boeken. Misschien een tip voor anderen hier......geen goede ontwikkeling, maar als je er niet aan mee doet vis je denk ik achter het net. Moet je dus wel even extra dagen voorschieten, die je na annulering weer teruggestort krijgt.
Ik merk dat ik het jammer vind dat het zo moet gaan; in 2019 gingen we voor het eerst en toen heb ik elke camping echt precies 6 maanden van te voren geboekt (Yosemite natuurlijk 4-5 maanden), maar nu word je eigenlijk gedwongen ruimer te boeken omdat iedereen dat doet.
Laatst gewijzigd door jill1234 op 19 jan 2025, 09:07, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Amerika-expert
Ik snap er niks van: nu zijn op Oh Ridge de 6 plekken die vanaf 19 juli nog beschikbaar waren ook niet meer beschikbaar. 18 juli was niks beschikbaar toen ik vanmorgen keek, hoe kan dat dan? Kan dus niet dat mensen om 16 uur vandaag plekken voor de 19e hebben kunnen boeken toch? Als die plek de 18e niet beschikbaar was?
Ik moet dus op zoek naar een alternatief want er is geen één plek vrij tot en met de 22e juli en dan zijn we alweer weg. Beetje erg balen.
Ik moet dus op zoek naar een alternatief want er is geen één plek vrij tot en met de 22e juli en dan zijn we alweer weg. Beetje erg balen.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Vreemd inderdaad. Maar ik zou zeggen: blijf kijken of maak een alert aan, er zal ook weer veel geannuleerd worden. Is het bij de andere campings in June Lake ook zo erg? Is Silver Lake iets? Of kijk in Mammoth Lakes, bijvoorbeeld bij Convict Lake. Lee Vining ligt natuurlijk ook goed.
Marianne
Marianne
- Ragjee
- Amerikafan
Als ik kijk naar Upper Pines zie ik overal nog "NR" staan? deze zijn nog niet vrijgegeven toch? Ten laatste 21 juni staan er al reservaties bij. Mij lijkt het dus nog echt wel mogelijk op 15 februari?jill1234 schreef: ↑18 jan 2025, 08:43
Ik ben zelf ook op zoek voor 15 juli namelijk en het zweet schoot me te binnen bij het lezen van dit bericht.
-
- Amerika-expert
Sorry, ik bedoel 15 juni; 15 juni is alles al vol, dus als je 15 juli wil aankomen kun je beter 15 feb boeken en niet 15 maart.
-
- Amerika-expert
Alert heb ik ingesteld. Lee Vining hebben we vorige keer gestaan op Mono Vista RV, maar ik wil echt een natuurcamping. Silver Lake en Convict Lake ook niet meer te boeken ; eerste mogelijke aankomstdatum 21 juli. Of zit er een bug ergens op mijn laptop? Ik zie echt alleen aankomstmogelijkheden vanaf 21 juli.Martin & Marianne schreef: ↑18 jan 2025, 20:06Vreemd inderdaad. Maar ik zou zeggen: blijf kijken of maak een alert aan, er zal ook weer veel geannuleerd worden. Is het bij de andere campings in June Lake ook zo erg? Is Silver Lake iets? Of kijk in Mammoth Lakes, bijvoorbeeld bij Convict Lake. Lee Vining ligt natuurlijk ook goed.
Marianne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves