Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Verblijf in Yucca Valley
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Verblijf in Yucca Valley
In juli en augustus 2025 gaan we weer een paar weken naar USA. Heen vliegen we op San Diego en terug vanaf Las Vegas.
We verblijven voor de 3e keer een kleine week in Yucca Valley (Californie), wat ons super bevallen is, de eerdere keren. Wat ons opvalt is dat je maar heel weinig forum-leden over Yucca Valley hoort. Ben benieuwd of daar een reden voor is, of dat men gewoon (nog) niet weet hoe prettig je daar kunt verblijven.
Een hotel in San Diego kost ons (voor 4 personen), minimaal 200 dollar per nacht en een villa in Yucca Valley, met alles erop en eraan (Jacuzzi, cowboy-zwembad, hammocks, BBQ, enorm veel ruimte en een view om nooit te vergeten, kost rond de 150 dollar per nacht. Er is in het plaatsje zelf misschien niet veel te doen, maar voor een eerste paar dagen lekker uitrusten en quality-time met het gezin, vinden wij het echt het mooiste wat er is. Yoshua Tree is natuurlijk echt om de hoek en zelfs een dagje LA is heel goed te doen.
Ben benieuwd of meer forumleden dit kennen en wat jullie ervaringen zijn....
We verblijven voor de 3e keer een kleine week in Yucca Valley (Californie), wat ons super bevallen is, de eerdere keren. Wat ons opvalt is dat je maar heel weinig forum-leden over Yucca Valley hoort. Ben benieuwd of daar een reden voor is, of dat men gewoon (nog) niet weet hoe prettig je daar kunt verblijven.
Een hotel in San Diego kost ons (voor 4 personen), minimaal 200 dollar per nacht en een villa in Yucca Valley, met alles erop en eraan (Jacuzzi, cowboy-zwembad, hammocks, BBQ, enorm veel ruimte en een view om nooit te vergeten, kost rond de 150 dollar per nacht. Er is in het plaatsje zelf misschien niet veel te doen, maar voor een eerste paar dagen lekker uitrusten en quality-time met het gezin, vinden wij het echt het mooiste wat er is. Yoshua Tree is natuurlijk echt om de hoek en zelfs een dagje LA is heel goed te doen.
Ben benieuwd of meer forumleden dit kennen en wat jullie ervaringen zijn....
Re: Verblijf in Yucca Valley
Voor dat prijsverschil zou ik liever in San Diego blijven.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Voor een bezoek aan San Diego of LA lijkt het mij wat te ver rijden. En heet in de zomer. Ik denk ook dat voor de meeste mensen een stop daar niet gunstig is omdat het bijvoorbeeld te dicht bij LA ligt om de afstand naar de Grand Canyon in twee dagen te overbruggen. En er is voor een rondje Zuidwesten meestal ook niet voldoende tijd om meerdere dagen ergens te relaxen.
Voor Joshua Tree (met een j ) is het natuurlijk een mooi startpunt.
En ik vind best wel veel hits met de zoekfunctie.
Misschien leuk om te vermelden waar jullie verblijven en waar je hebt geboekt? Dat kan voor anderen ook interessant zijn.
Marianne
Voor Joshua Tree (met een j ) is het natuurlijk een mooi startpunt.
En ik vind best wel veel hits met de zoekfunctie.
Misschien leuk om te vermelden waar jullie verblijven en waar je hebt geboekt? Dat kan voor anderen ook interessant zijn.
Marianne
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Prima plek,niks mis mee, en veel te zien en doen in de omgeving, maar de meeste mensen rijden nou eenmaal van hoogtepunt naar hoogtepunt, en nemen niet de tijd om ergens langer te zitten.
Logisch, want er is overal veel te zien en te doen, ook ik heb de eerste reizen vooral rijdend doorgebracht, en pas de laatste paar jaar nemen wij de tijd om lekker een dag of vijf ergens te blijven en de omgeving te verkennen.
Logisch, want er is overal veel te zien en te doen, ook ik heb de eerste reizen vooral rijdend doorgebracht, en pas de laatste paar jaar nemen wij de tijd om lekker een dag of vijf ergens te blijven en de omgeving te verkennen.
Laatst gewijzigd door Pete.Z op 02 dec 2024, 11:30, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Amerika-ontdekker
Dank voor de reacties en excuses voor de typo
Zo zie je maar weer dat smaken verschillen. Wij boeken liever een paar dagen extra aan het begin of aan het einde van de vakantie en daar is Yucca Valley wat ons betreft een superplek voor.
Zo zie je maar weer dat smaken verschillen. Wij boeken liever een paar dagen extra aan het begin of aan het einde van de vakantie en daar is Yucca Valley wat ons betreft een superplek voor.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik denk dat je het niet helemaal begrijpt; waarschijnlijk willen veel mensen wel eens ergens relaxen, maar niet iedereen heeft de tijd en/of het geld voor extra dagen. Als je voor één keer naar het zuidwesten gaat - en dat geldt natuurlijk voor de meeste mensen - dan probeer je zoveel mogelijk highlights mee te nemen in die ene reis, en daar hoort - zeker midden in de zomer - geen Yucca Valley bij.
Marianne
Marianne
Ik sluit me aan bij Marianne en daarbij lees ik geen enkele reactie van iemand die aangeeft dat ze nergens willen relaxen.
Om eerlijk te zijn, ik vind het ook niet zo'n goede tip. Yucca Valley is alleen fijn om er te verblijven als je naar Joshua Tree NP wil of dat je idd extra wil relaxen. Echter eerder in de buurt van LA dan San Diego. Midden in de zomer is het daar bloedheet. Ik zou dan eerder een andere plek kiezen om extra te relaxen. Ik verblijf er toevallig ook enkele nachten komende reis maar als uitvalsbasis voor JT. Buiten de zomermaanden is het weer wel aangenaam, maar de prijzen vallen dan hoger uit.
Om eerlijk te zijn, ik vind het ook niet zo'n goede tip. Yucca Valley is alleen fijn om er te verblijven als je naar Joshua Tree NP wil of dat je idd extra wil relaxen. Echter eerder in de buurt van LA dan San Diego. Midden in de zomer is het daar bloedheet. Ik zou dan eerder een andere plek kiezen om extra te relaxen. Ik verblijf er toevallig ook enkele nachten komende reis maar als uitvalsbasis voor JT. Buiten de zomermaanden is het weer wel aangenaam, maar de prijzen vallen dan hoger uit.
-
- Amerika-ontdekker
Dank voor jullie reacties allemaal! We zijn er 2 jaar geleden ook 6 nachten geweest (in 2 verschillende villa's), begin augustus en het was inderdaad warm, maar goed te doen, zolang je je tempo maar aanpast.
Ik wilde er met name mee aangeven - wanneer je kijkt naar prijs/ kwaliteit - je daar prima kunt toeven.
Maar snap heel goed dat het soms qua aantal dagen passen en meten is.
Ik wilde er met name mee aangeven - wanneer je kijkt naar prijs/ kwaliteit - je daar prima kunt toeven.
Maar snap heel goed dat het soms qua aantal dagen passen en meten is.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Mijn man heeft als tiener jaren in Yucca Valley gewoond en noemt het altijd Yucky Valley. Het is er 's zomers vies heet, het waait veel, is stoffig, en er zijn veel drugsverslaafden en meth labs. We zijn een paar jaar geleden teruggegaan naar het huis waar hij destijds woonde, en ik vond dat er in de stad een naar sfeertje hing. Het zal vast prima zijn als je in een fijne villa zit, maar ik denk dat er betere plaatsen zijn om te ontspannen.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Als uitvalsbasis voor Joshua NP, Mohave desert, Salton Sea, Palm Springs, Anza Borrego SP en Salvation Mountain prima. Maar voor een daytrip LA of San Diego is het toch nog erg ver rijden imo.
Prima plek, mits idd een goede villa of airbnb of dergelijke. Maar ik vond het niet de gezelligste plaats om heel lang te verblijven
Prima plek, mits idd een goede villa of airbnb of dergelijke. Maar ik vond het niet de gezelligste plaats om heel lang te verblijven
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 6 Reacties
- 1222 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 18 Reacties