Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reserveren Goblin Valley Campground

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
EstherJ
Amerika-ontdekker

Reserveren Goblin Valley Campground

Bericht door EstherJ »

Hoi,

Wie kan me verder helpen met de juiste info voor het reserveren van Goblin Valley Campground?
Ik zie nergens hoe laat de reservering voor Goblin Valley Campground start.

Als ik het goed begrijp kun je deze camping 4 maanden vooraf reserveren.
Een overnachting van 21 - 22 mei reserveer ik dus op 21 januari als ik het goed heb.

Twee vragen:
1. Via welke website doe ik dit?
deze: https://utahstateparks.reserveamerica.c ... 44291#sr_a
of deze: https://www.reserveamerica.com/explore/ ... geNumber=0

2. Hoe laat gaat de reservering open.
Is dit net als bij Recreation.gov om 16.00 uur of is dit een ander tijdstip?

Ik hoor het graag!
Groet, Esther
Allard
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Re: Reserveren Goblin Valley Campground

Bericht door Allard »

Ik kan je niet gespecificeerd helpen. Overigens had ik pas toegang tot de Utah Stateparks nadat ik mijn VPN had ingeschakeld met een server in de USA.

Tijden veranderen. Ik ken de StatePark campings nog van de tijd dat "First in First served" gangbaar. Simpel maar goedkoop. Briefje invullen en met een paar dollars in een envelopje in een container stoppen... Buiten het hoogseizoen eigenlijk altijd plek.

Welke link je volgt maakt niet uit denk ik. En indien ik het goed begrepen moet je steeds per geselecteerde plaats proberen of die nog vrij is. Ik zou maar vroeg op 21 januari beginnen. Is het nog te vroeg dan merk je het wel.

Ik lees ook: "Only 24 sites makes this one of the hardest campgrounds in Utah to book." Wat ik me wel kan voorstellen gezien de ligging. Ik denk dat veel mensen op een plekje azen. Je kan je kansen vergroten door met meerdere personen tegelijk aan de gang te gaan. Ik hoop dat het je gaat lukken. Het is een mooi plekje op een mooie route.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Beetje onduidelijk inderdaad, maar ik denk dat je via https://utahstateparks.reserveamerica.com moet boeken. Ik kan de site van het park hiervandaan niet openen dus ik weet niet of daar meer informatie op staat.
Qua tijdstip zou ik uitgaan van 7 uur plaatselijke tijd, dus 15.00 uur hier. Probeer het eens de komende dagen, dan zie je vanzelf wel wanneer het open gaat.

Marianne
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa »

Inderdaad via Reserve America https://utahstateparks.reserveamerica.c ... kId=344291.
Zo te zien is hij op dit moment tot en met 2 april te boeken. Verder is het nog niet vrijgegeven.
Wij kennen Goblin Valley nog uit 1995. Toen was het een lange onverharde weg naar een simpele camping in hoefijzervorm zonder voorzieningen. Heerlijk, die goede oude tijd. Geen idee wat het toen kostte, maar vast niet zoveel als nu.
EstherJ
Amerika-ontdekker

Bericht door EstherJ »

Dank voor de reacties.

Ik ga het de komende dagen nog eens in de gaten houden en om 15.00 uur klaar zitten om te kijken of dan de reservering open gaat.
Mochten we met reserveren achter het net vissen, zijn er dan nog andere campings/ plekken waar je kunt overnachten in de buurt?

Groet, Esther
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Je kunt eens gorgelen op campground Hanksville. Duke's RV park is een optie.

Marianne
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa »

Misschien is dit dan een optie, maar wel first come, first served. 9 mijl van Goblin Valley.
https://www.blm.gov/visit/temple-mounta ... campground
Er is er nog een vlakbij, maar die heeft geen website. Temple Mountain Campground East.
Van Google Maps:
6 maanden geleden
Het kampeerterrein is geüpgraded in vergelijking met afbeeldingen op Google Street View. Het heeft nu aangewezen kampeerplekken (10) en twee groepsplekken. Er geldt nu een toeslag van $ 15 per nacht, [aid by honor box. Er is nog steeds veel ruimte voor een podium of camping voor het geval de aangewezen plekken vol zijn (hoogstwaarschijnlijk in het weekend). De groepslocatie op de Upper Temple Mountain-camping (1,6 km verderop) is veel mooier met een geweldig prieel en een enorme vuurplaats voor grote groepen. We brachten een week door op de lager gelegen camping en hebben veel op onze quads door de omgeving gereden. Geweldige locatie. Geschikt voor elk formaat rig of combinatie
EstherJ
Amerika-ontdekker

Bericht door EstherJ »

Ik heb laatst vlak na 15.00 uur gekeken en het lijkt erop dat de reservering toen is open gegaan. Er waren toen nog enkele plekken beschikbaar.
Ik verwacht dat het in januari wel een stuk drukker zal zijn.

Iemand toevallig ervaring met enkele dagen eerder boeken en daarna de nachten annuleren?

@jojostravelusa en @Martin & Marianne dankjewel voor de tips. Deze ga ik zeker als alternatief meenemen.

Groet, Esther
ONYX666
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door ONYX666 »

je ik heb 2 jaar geleden een yurt gehuurd voor 1 nacht door meerdere dagen eerder te reserveren en daarna te annuleren. Geen probleem
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer