Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Austin; Texas State Capitol bezoeken

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
nettie
Amerikafan

Austin; Texas State Capitol bezoeken

Bericht door nettie »

Hallo, we willen volgende week ws het Texas State Capitol bezoeken ...
Ik zie dat er dagelijks tussen 9.30u & 15.30/16u tours zijn [van zo'n 30 minuten]
en dat je self-guided tour kunt doen tussen 7u & 18u.
Verder zag ik nog Seasonal Tour; Texas Capitol Rest in Peace Halloween Tour October 1st to 31st, at 10.30am and 1.00pm.
Ik zie dat de toegang gratis is maar ik kan niet vinden hoe je toegang krijgt,
waar kun je kaarten reserveren
of meld je je daar gewoon bij een balie?
Wie heeft het Capitol al een bezocht en kan mij opweg helpen?
En wie heeft er eens zo'n Seasonal Tour gedaan? Is dat een aanrader?
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 31
Contacteer:

Re: Austin; Texas State Capitol bezoeken

Bericht door Coyote »

Afgelopen mei heb ik Texas State Capitol in Austin bezocht. Ik heb daar de self guided tour gedaan. Hoewel tour? Ik kon zelf vrij rondlopen, volgde geen specifieke route. Ik was er al vroeg en daarom geen guided tour gedaan. Kan je daar dus niets over vertellen. De auto kun je overigens nabij parkeren in een parkeergarage. Vanaf daar is het enkele minuten lopen naar State Capitol.

Roland
Since 1982: 31 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
nettie
Amerikafan

Bericht door nettie »

Bedankt voor je reactie, kon je er gewoon naar binnen lopen of heb je je van te voren [online] aangemeld?
[In 2019 hebben we een tour in het Capitol in Washington gedaan en daar moest je ver van te voren online
een tijd reserveren en was het erg druk, dus vandaar mijn vraag]
woutervg
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door woutervg »

4 jaar geleden konden wij zo binnen lopen en zelfs op de publieke tribune plaatsnemen tijdens een zitting van de kamer.
nettie
Amerikafan

Bericht door nettie »

Oke, dan ga ik er vanuit dat we ons niet online hoeven aan te melden, bedankt!
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Ik ben al wel vaker in de capitol geweest, maar nu al wat jaren niet. De keren dat wij er waren liep je gewoon binnen en hadden ze elk half uur ofzo een tour. Zo te zien is het nog steeds zo.
Als ik de website zo lees is het voor de halloweentour niet anders, behalve dan dat die op gezette tijden is. Denk er wel aan dat het wat tijd kost om binnen te komen door de controlepoortjes, dus niet op het nippertje voor de deur staan.
Terug in Texas!
nettie
Amerikafan

Bericht door nettie »

Oke we zullen wat extra tijd plannen om naar binnen te gaan.
En over die Halloweentour twijfel ik een beetje, lijkt me wel leuk maar dan ws ook extra drukte en midden op de dagdelen dus ligt er ook aan wat we de rest vd dag gaan doen. Maar fijn om te weten dat we van te voren geen tijd hoeven te reserveren en gewoon kunnen gaan wanneer het ons uitkomt.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 31
Contacteer:

Bericht door Coyote »

nettie schreef:
05 okt 2024, 09:34
kon je er gewoon naar binnen lopen of heb je je van te voren [online] aangemeld?
Zoals de anderen ook al aangeven, je kunt zo naar binnen. Wel moet je door controlepoortjes maar dat is alles. Toen ik het half mei bezocht, was het totaal niet druk. Dus direct langs de controle en vervolgens vrij rondlopen binnen State Capitol.

Roland
Since 1982: 31 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

Ik was er dit voorjaar en heb /wel/ de guided tour gedaan. Het is gewoon een kwestie van binnenlopen en aansluiten bij de eerste tour die vertrekt, links van de hoofdingang.

Mocht er bij de hoofdingang aan de voorzijde een rij staan, je kunt ook naar een van de zijingangen toe (links of rechts om de hoek).

Op zich wel grappig en altijd leuker dan zelf rondlopen (wat je altijd nog kunt doen). Wij maken er al enige tijd een sport van om alle 50 state capitols / state houses gezien te hebben. Geeft een doel he ;-)
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa »

Wij zijn in april geweest en je kunt zo naar binnen lopen. Wel even langs de security. Wij zijn niet met een tour meegeweest omdat, dat was vooral in het begin, de acoustiek maakte dat de gids van de tour die er stond, heel slecht te verstaan was. Bovendien zijn wij altijd erg van het zelluf doen :lol:
Kijk naar ons verslag van hoe wij het toen beleefd hebben.
https://total-eclipse-texas.blogspot.co ... lanco.html

Gisteren net teruggekomen uit het oosten en daar in Washington DC naar het Capitool geweest en in Richmond, Virginia ook. Die laatste was eigenlijk het leukst. Niet zo groot natuurlijk, maar de medewerkers waren er zo aardig en gezellig. Heel bijzonder dat we er zomaar vrijwel overal rond konden lopen. Daarna zijn we nog in Montgomery, Alabama geweest. Ze zijn allemaal anders, dus je kunt prima alle 50 bezoeken.
nettie
Amerikafan

Bericht door nettie »

Bedankt allemaal!
Erg fijn zo’n forum, ben je net iets meer voorbereid/ weer je iets mee van wat je kunt verwachten.
We zijn gisteren geweest om de Halloween tour van 10.30u te doen … we waren al om 10.10u binnen en hebben even getwijfeld om met de tour van 10.15u mee te gaan.
Maar indd wat jojotravelusa meldde de akoestiek is erg, de tourgids van 10.15u was een man die we ook niet zo goed konden horen/ verstaan en in die groep zaten 6 kids bij … dus die gids & groep hebben wij niet gevolgd.
De Rest In Peace Halloween tour gids was een vrouw en haar stem geluid was beter te horen (& kleine groep totaal maar 8 personen).
Het was een net-even-wat-anders tour, met verhalen over ongelukken die er gebeurde en over geesten in het Capitol. Stelde opzich niet zo heel veel voor maar was net even wat interessanter dan alleen maar jaar getallen horen en ze maakte ons een beetje wegwijs in het gebouw.
Na de tour konden we “vrij” rondlopen en zijn we op elke verdieping geweest + buiten aan de achterkant.
Was erg leuk om gezien te hebben, “Texas” zit in veel details zoals de schanieren, deurknoppen en ramen.
Nogmaals bedankt allemaal, vanavond gaan we weer terug naar NL
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer