Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Sitgreaves Pass met 30ft camper

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
anjaschreurs
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Sitgreaves Pass met 30ft camper

Bericht door anjaschreurs »

Hallo amerikagangers,

Wij gaan over ruim 3 maand vertrekken naar Los Angeles en gaan 15 dagen rond met een 30ft camper.
Vandaar uit rijden wij via Joshua Tree park richting Needless en overnachten bij The Palms River Resort.
De volgende dag rijden we naar de Grand Canyon, en daar gaat mijn vraag dan ook over.

Op het forum hier lees ik dat de Sitgreaves Pass via Oatman naar Kingman eigenlijk een must do is, maar het lijkt mij dus heel griezelig met zo'n grote camper.
Is mijn angst ongegrond of is het echt best een smalle weg voor een camper? Rijdt je langs de bergkant of langs het ravijn als je van Oatman naar Kingman rijdt?
Mijn 2e keus is om vanuit Needles eerst naar Topock te rijden en dan via
de I40 naar Kingman.

Het stukje Kingman - Seligman rijden we R66.

De Sitgreaves Pass lijkt me geweldig, maar niet als ik het doodeng vindt.

Heel graag tips voor het maken van een goeie keus.

Groetjes Anja
Laatst gewijzigd door anjaschreurs op 13 apr 2015, 20:03, 1 keer totaal gewijzigd.
gastxyz

Re: Sitgreaves Pass met 30ft camper

Bericht door gastxyz »

anjaschreurs
Amerika-ontdekker

Dank je wel Arno voor de snelle reactie.
Deze verslagen was ik al eens tegengekomen maar deze mensen rijden van Kingman naar Oatman. Ik hoopte dat ik ergens Oatman - Kingman tegen zou komen en dat er bij zou staan dat je dan aan de bergkant rijdt :wink:

Maar ik begrijp wel dat de meeste mensen het goed te rijden vinden en dat het prachtig is. Daarom willen we hem eigenlijk ook wel graag rijden en Oatman lijkt me heel erg leuk.
Maar ja, ....
Marenko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Marenko »

Vandaar uit rijden wij via Joshua Tree park richting Needless en overnachten bij The Palms River Resort.
Ben er benieuwd naar de ervaring van deze campground. Wij willen hier in oktober ook gaan staan, een nacht of 2 / 3 :)

Wij hebben de sitgraves pass tijdens onze eerste reis ook gereden. De wel is smal dus het maakt niet meer uit of je aan de berg kant of afgrond kant rijdt. ;)
Maar ik zou het zeker doen. Oatman is geweldig leuk en de weg is prachtig!
anjaschreurs
Amerika-ontdekker

Hai marenko,

Leuk om te lezen dat je dezelfde campground hebt gekozen.
Het plekje aan de Colorado river trok mij op de foto's erg aan, maar de recensies zijn nogal wisselend.
Wij zijn dus zelf ook wel erg benieuwd.

Ik neem aan dat jij de pass ook met een camper hebt gereden....
We hebben gelukkig nog tijd om te denken, maar tot nu toe is dit de enige route waar ik m'n twijfels over heb.

We kunnen nl net voordat we naar de the palms gaan, ook op en neer naar Oatman als we die dag nog tijd en zin hebben.
Maar je rijdt dat kleine stukje dan 2 x
babarage
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 21

Bericht door babarage »

Als je het al wil zien dan vind je al wat fimpjes op youtube.... Maar wel spoiler alert hoor! Ik zou de route gewoon rijden en het lekker meemaken!

2 voorbeelden:

met motor

Of

met camper
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
anjaschreurs
Amerika-ontdekker

Hai babarage,

Ik heb de filmpjes bekeken en het is echt prachtig.
Ik laat het mijn man zien, en dan wil ik zijn reactie eens horen.
Wij zijn een grote auto gewend en hij is niet zo'n schijterd als dat ik ben.

Dus, wordt vervolgd.
Alvast bedankt voor het plaatsen.
girltje155
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door girltje155 »

Wij hebben het gereden van Oatman naar Kingman, ook met een 30ft camper en ik vond er echt niks engs aan, prima te doen. Het was ook zeker niet het moeilijkste stuk weg van die vakantie. Ik kan me niet herinneren dat er stukken waren waar maar 1 voertuig past, misschien op 2 plekken, maar dat kan je in Nederland ook hebben op een Bweggetje. Gewoon rustig aan rijden, volgens mij ging het grootste deel heuvel op en dat is toch net iets makkelijker dan naar beneden.
We zijn er bijna! Maar nog niet helemaal.
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

girltje155 schreef: volgens mij ging het grootste deel heuvel op en dat is toch net iets makkelijker dan naar beneden.
Ik neem aan dat je ook weer naar beneden rijdt. :wink:
Groet,

Old Faithful
Handyman
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door Handyman »

Wij hebben het vorig jaar, welliswaar met een 25 foot camper, dat stuk gereden, moet ook goed te doen zijn voor een "1,50 meter" grotere .... :thumbup:

Trouwens, wellicht leuk om te vermelden, als ik jullie over "bergop en bergaf" zie schrijven:

Ik heb de hele route een GPS-Logger laten meelopen, die niet alleen je exacte lokatie vastlegt, maar ook snelheid e.d.
Plus je aktuele hoogte!

Toen ik alle dagtrajecten, op de PC bij elkaar voegde en zo de gehele gereden route netjes in Google Maps voorgeschoteld kreeg, totaliseerde de software, niet alleen de volledige route, nl, 5727,7 km, de topsnelheid 66 mph en aantal gereden uren, 89 uur en 20 minuten, maar ook het aantal meters dat er omhoog en omlaag gereden was .... Uiteraard waren die bijna gelijk, en wel: ruim 48000 meter, om precies te zijn: Geklommen werden in totaal 48302 meter, afdalingen waren totaal 48254 meter omhoog en die ook weer omlaag !! De route had als start- en eindpunt LA. Via JT, GC, Page, MV, Moab, Cap.Reef, Bryce, Zion, LV, Barstow, yosemite en SF erug via Monterey en Highway 1.

Gr. Daniël
... always remember, the world is full of nice people ...
...... and if you can't find one, be one ! ...
girltje155
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door girltje155 »

Old Faithful schreef:
girltje155 schreef: volgens mij ging het grootste deel heuvel op en dat is toch net iets makkelijker dan naar beneden.
Ik neem aan dat je ook weer naar beneden rijdt. :wink:
Gelukkig wel :wink: , alleen was dat voor mijn idee wel meer voorbij de sitgreaves pass :thumbup:
We zijn er bijna! Maar nog niet helemaal.
anjaschreurs
Amerika-ontdekker

Nou, we zijn er wel uit hoor.
Hele grote kans dat we de pass gaan rijden. Jullie hebben ons goed over de streep getrokken met jullie adviezen.
Heel erg bedankt. :thumbup: :clap:

Ik zoek me nu trouwens nog te pletter, of je je camper kunt parkeren bij het Griffith Observatory in Los Angeles.
Ik zag wel dat het bij Bronson Canyon - Griffith Park kon, maar heb je daar net zo'n mooi uitzicht als bij het Observatory?
babarage
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 21

Bericht door babarage »

D'r is wel een parkeerterrein bij de observatory, weet niet zeker of je er mag parkeren maar ik zou me met zo'n bakbeest er niet aan wagen. Zeker niet in het weekend. Ik weet even niet op wat voor dag wij er waren maar het was er loeidruk. Langs de weg naar het observatory stond al veel volk geparkeerd en de P was vol. Was ff kunstig manoeuvreren om er heelhuids vandaan te komen want d'r reden wat oliebollen op de weg die zo naar het midden reden om de geparkeerde auto's te ontwijken dat je als tegenligger goed op je spiegels moest letten. Had ik niet graag met een camper gereden :).

Misschien is deze shuttle een idee?
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
anjaschreurs
Amerika-ontdekker

Hai,
Tja, deze shuttle had ik dus ook al gezien, maar rijdt helaas in het weekend. :sadcry: Wij zijn in LA op maandag.
jill1234
Amerika-expert

Bericht door jill1234 »

Oud topic maar ik vroeg me af of je in Oatman een parkeerplaats hebt voor de camper om vervolgens lopend het plaatsje te verkennen. Zo ja, wat is de locatie van die parking? Zie op google maps alleen maar parkings waar auto's op staan, geen campers. En klopt het dat je met je camper dwars door het smalle centrumpje rijdt?
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
2025: camperreis Las Vegas-San Diego
Kokopelli
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25
Contacteer:

Bericht door Kokopelli »

Oatman is eigenlijk maar 1 straat en ja daar rijdt je doorheen met je camper/auto. Zowel aan het begin als een het einde van Oatman zijn parkeerplaatsen. Diegene aan de kant van Kingman moet je dacht ik betalen, de andere is gratis.
Toen wij er vorige maand waren was het niet druk en kon je daar ook met een camper staan (wij waren met een auto) Wij stonden op de gratis parkeerplaats. Je loopt in beide gevallen zo de straat in.
In september weer naar het Zuidwesten geweest: www.noord-amerika.com/reisverslagen/
jill1234
Amerika-expert

Bericht door jill1234 »

Dank je!
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
2025: camperreis Las Vegas-San Diego
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen