Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
All about LA!
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: All about LA!
Hallo @USAFAM2025 , welkom op het forum!
Lastige keuze inderdaad en je krijgt ongetwijfeld verschillende antwoorden. Disneyland lijkt veel op Eurodisney dus daar kun je je wel een beeld bij vormen. Wij deden eens zowel Disneyland als California Park op 1 dag, dat is te doen. Goedkoper dan een dag per park.
Universal heeft veel interessante attracties op studio-gebied zoals de studiotour en verschillende shows. Als jullie filmliefhebbers zijn is dat een must vind ik, zeker als je bekend bent met klassiekers als Jaws. Ik denk dat je online wel alle attracties kunt vinden, dat helpt misschien om een keuze te maken.
Spreekt Disneyland meer aan maar wil je ook iets van een filmstudio meekrijgen dan is een dag Disney en een tour bij bijvoorbeeld Warner Bros of Paramount misschien een idee.
Anaheim is qua hotels wel aantrekkelijker denk ik. Neem een hotel tegenover het park, dan kun je lopend naar de ingang. Vergeet niet bij de kostenvergelijking ook naar de ticketprijzen en eventuele kosten van fast passes te kijken.
Marianne
Lastige keuze inderdaad en je krijgt ongetwijfeld verschillende antwoorden. Disneyland lijkt veel op Eurodisney dus daar kun je je wel een beeld bij vormen. Wij deden eens zowel Disneyland als California Park op 1 dag, dat is te doen. Goedkoper dan een dag per park.
Universal heeft veel interessante attracties op studio-gebied zoals de studiotour en verschillende shows. Als jullie filmliefhebbers zijn is dat een must vind ik, zeker als je bekend bent met klassiekers als Jaws. Ik denk dat je online wel alle attracties kunt vinden, dat helpt misschien om een keuze te maken.
Spreekt Disneyland meer aan maar wil je ook iets van een filmstudio meekrijgen dan is een dag Disney en een tour bij bijvoorbeeld Warner Bros of Paramount misschien een idee.
Anaheim is qua hotels wel aantrekkelijker denk ik. Neem een hotel tegenover het park, dan kun je lopend naar de ingang. Vergeet niet bij de kostenvergelijking ook naar de ticketprijzen en eventuele kosten van fast passes te kijken.
Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 08 sep 2024, 11:43, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Amerika-newbie
Hartstikke bedankt in ieder geval, zal idd nog even online de parken goed (laten) bekijken (door de tieners).
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik heb met de zoekfunctie gekeken of deze vraag al eens voorbij is gekomen en ik vond dit topic. Wel oud, maar misschien heb je er iets aan.
Marianne
Marianne
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Ik ben op zoek naar een hotel met zwembad in LA, beetje centraal gelegen voor Universal, Santa Monica en Beverly Hills. Op booking.com vind ik bar weinig beschikbaarheid voor juli 2025 en onder de 500 dollar voor 2 nachten (1 kamer 2 volwassenen, 2 kinderen) is weinig te vinden. Liefst ook nog met ontbijt, maar dan zit ik je al gauw op 600 dollar. In 2019 voor het laatst in LA geweest; toen betaalden we minder dan 150 dollar per nacht :(Holiday Inn Burbank). Tijden zijn veranderd 

2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
2025: camperreis Las Vegas-San Diego
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je zou eens naar een Motel6 kunnen kijken. Zijn natuurlijk geen luxe kamers, maar je zit er toch alleen maar om te slapen. Er zit wel vaak een zwembad bij. Maar geen ontbijt. Voor ene paar dagen een koelbox aanschaffen zal wel niet de bedoeling zijn maar misschien kun je een koeltasje meenemen en dan zelf wat voor het ontbijt aanschaffen.
Marianne
Marianne
- Big-AL
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Ramada Inn, op Santa Monica Blvd, midden in West Hollywood. Vlakbij de freeway opritten en vlakbij Universal.
Centraal gelegen om overal makkelijk te komen. Met zwembad.
Vriend van mij heeft er in 2018 gezeten en was erg tevreden.
https://www.wyndhamhotels.com/ramada/we ... ooms-rates
Centraal gelegen om overal makkelijk te komen. Met zwembad.
Vriend van mij heeft er in 2018 gezeten en was erg tevreden.
Los Angeles in 2015, 2016, 2017, 2019, 2023 en 2024
-
- Amerika-expert
Ik ga kijken maar motel6! Koelbox schaffen we zeker aan; gebruiken we met de camper ook voor de drankjes (want koelkast is niet zo groot en er gaat nog al wat drinken doorheen op een dag en een beetje koel water is wel fijn). Ontbijt is geen must, maar heeft wel de voorkeur.Martin & Marianne schreef: ↑21 okt 2024, 14:21Je zou eens naar een Motel6 kunnen kijken. Zijn natuurlijk geen luxe kamers, maar je zit er toch alleen maar om te slapen. Er zit wel vaak een zwembad bij. Maar geen ontbijt. Voor ene paar dagen een koelbox aanschaffen zal wel niet de bedoeling zijn maar misschien kun je een koeltasje meenemen en dan zelf wat voor het ontbijt aanschaffen.
Marianne
-
- Amerika-expert
Ga ik ook naar kijken, dank!Big-AL schreef: ↑21 okt 2024, 14:46Ramada Inn, op Santa Monica Blvd, midden in West Hollywood. Vlakbij de freeway opritten en vlakbij Universal.
-
- Amerika-expert
Even gekeken: Motel6 heeft geen zwembad en de Ramada Inn heeft hele slechte recensies (en voor die prijs 500 euro ex ontbijt voor 2 nachten) wil ik wel goede recensies. Ik zoek nog even verder 

-
- Amerika-expert
Ik heb het Holiday Inn Express Von Nuys geboekt, inclusief ontbijt. Voor 4 personen, 1 kamer met 2 queensize bedden voor 440 euro voor 2 nachten, juli 2025. Ontbijt is uitgebreid en ligging best prima.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Klinkt goed. Heb je via het hotel geboekt? Kijk dan ook eens naar hun membership korting. Of gebruik de AAA korting als je ANWB lid bent.
Marianne
Marianne
-
- Amerika-expert
@Martin & Marianne : via de IHG site. Gratis te annuleren en ik twijfel alweer want lees bij sommige reviews over veel zwervers in de buurt. Maar ja. Is dat niet op heel veel plaatsen? Bij.booking.com een 7.8 score en een uitgebreid ontbijt wat ik wel prettig vind.
Zal eens kijken naar AAA korting (die krijg je met ANWB pas?)
Zal eens kijken naar AAA korting (die krijg je met ANWB pas?)
Bij mijn laatste bezoek in oktober 2018 behoorlijk veel daklozen gezien. Ook veel tentenkampen.
-
- Amerika-expert
Specifiek rond dat hotel of in zijn algemeen in LA?
Algemeen.
-
- Amerika-expert
Ik heb voor komende zomer het Park Plaza Lodge hotel in LA op het oog. Heb al meerdere hotels geboekt (en weer geannuleerd) want vindt het maar lastig; we komen woensdag om 14.55 uur aan met de KLM vlucht; donderdag gaan we naar Universal en vrijdag via Ronald Reagan Library & Museum naar Lone Pine. Ergens tussendoor willen we Beverly hills, het Griffith Observatorium en misschien Santa Monica pier bezoeken.
Ik heb nu als idee om woensdagavond vanuit Park Plaza Lodge Beverly Hills te bezoeken (wat doorheen te rijden) en donderdag op de terugweg van Universal naar hotel het Griffith Observatorium. Vrijdag dan Santa Monica, Ronald Reagan Library & museum en dan door naar Lone Pine. Zou dat haalbaar zijn?
Tips voor ander centraal gelegen hotel (max 300 euro per nacht voor een kamer met 2 queen bedden) zijn ook welkom.
Ik heb nu als idee om woensdagavond vanuit Park Plaza Lodge Beverly Hills te bezoeken (wat doorheen te rijden) en donderdag op de terugweg van Universal naar hotel het Griffith Observatorium. Vrijdag dan Santa Monica, Ronald Reagan Library & museum en dan door naar Lone Pine. Zou dat haalbaar zijn?
Tips voor ander centraal gelegen hotel (max 300 euro per nacht voor een kamer met 2 queen bedden) zijn ook welkom.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het klinkt wat krap allemaal. Maar het hangt er natuurlijk van af wat je bijvoorbeeld in Santa Monica wilt doen. Maar daar kun je je natuurlijk makkelijk een dag vermaken. En dan wil je nog door naar Lone Pine. Ik denk dat je niet te veel moet kijken naar afstanden; er is natuurlijk niets dat echt centraal ligt in een stad als LA.
Marianne
Marianne
-
- Amerika-expert
Zijn in 2019 ook al in LA geweest; ook bij Santa Monica, willen daar alleen een uurtje over de pier lopen. Denk dat het wel gaat lukken; als we laat aan komen in Lone Pine is ook niet erg.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 8
eerste week mei heb ik 3 nachten in ... The Adler A Hollywood Hotel... loopafstand van walk of fame en langs de 101... vlakbij Universal..
ziet er mijn inziens goed uit en met zwembad... ben 360,- euro kwijt voor 3 nachten... met 3 personen...
ziet er mijn inziens goed uit en met zwembad... ben 360,- euro kwijt voor 3 nachten... met 3 personen...
@Moose1975 Ik heb vorig jaar ook lange tijd een reservering voor Adler gehad (was toen ook erg gunstig geprijsd). Toch op laatste moment gecancelled vanwege de extra valet parkeerkosten en gekozen voor een Best Western in Sherman Oaks. Uiteindelijk was de locatie niet zo heel belangrijk. LA is zo groot dat je altijd met je auto op pad bent om alle bezienswaardigheden te bereiken.