Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Praktische vraag over verblijf in het Zion NP.
Praktische vraag over verblijf in het Zion NP.
Ik kon via dit forum en google niet een duidelijk antwoord vinden. Ik heb mijn planning voor volgend jaar af, heb alle verblijven binnen de NP's geboekt en ben nu bezig met de uitwerking van het activiteitenschema. Een aantal te bezoeken NP's ben ik al een paar keer geweest, alleen Bryce en Zion niet.
Ik heb een boeking voor Zion lodge. Ik begrijp dat je een speciaal ticket toegestuurd krijg, waardoor je het park in mag rijden om daar te parkeren.
Dat is mooi maar ik lees ook dat de shuttlebussen en fietsverhuur bij de ingang van het park is.
Als wij aankomen moet ik sowieso stoppen bij de ingang omdat we nog een "America the beautiful pass" moeten kopen (is het eerste NP dat we aandoen). Daarna kan ik dus doorrijden, maar wat als ik nu een fiets wil huren? Moet ik dan de shuttle weer terug nemen?
Ook willen we de volgende ochtend vroeg The Narrows lopen, maar de shuttlebus start bij de ingang van het park. Is de bus dan helemaal vol als hij aankomt bij Zion lodge?
Nu ik het zo uitwerk, vraag ik me af of het wel zo gunstig is, om in het park te verblijven.
Ik heb een boeking voor Zion lodge. Ik begrijp dat je een speciaal ticket toegestuurd krijg, waardoor je het park in mag rijden om daar te parkeren.
Dat is mooi maar ik lees ook dat de shuttlebussen en fietsverhuur bij de ingang van het park is.
Als wij aankomen moet ik sowieso stoppen bij de ingang omdat we nog een "America the beautiful pass" moeten kopen (is het eerste NP dat we aandoen). Daarna kan ik dus doorrijden, maar wat als ik nu een fiets wil huren? Moet ik dan de shuttle weer terug nemen?
Ook willen we de volgende ochtend vroeg The Narrows lopen, maar de shuttlebus start bij de ingang van het park. Is de bus dan helemaal vol als hij aankomt bij Zion lodge?
Nu ik het zo uitwerk, vraag ik me af of het wel zo gunstig is, om in het park te verblijven.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Praktische vraag Zion
Interessante vraag!
Dat je bij de ingang moet stoppen is geen punt, je moet sowieso stopen bij de entreehokjes, pas of geen pas. Bij de afslag naar Zion Canyon kun je dan met de code langs de slagboom. En je kunt dan naar de lodge rijden. Je krijgt daar een kaart met je aankomst- en vertrekdatum erop voor in de auto. Mocht je terug willen naar de ingang of naar Springdale dan kan dat met de auto of met de shuttlebus.
Ik heb er dit jaar, toen wij in de lodge zaten, niet echt op gelet, maar ik vermoed dat er altijd wel plaatsen vrijkomen in de shuttlebus omdat veel mensen bij de lodge uitstappen (voor de lodge en de Emerald Pools). En bij de volgende halte (voor Angels Landing en Emerald Pools) stappen er nog meer mensen uit.
Wij waren er dit jaar en in 2017 maar 1 nacht, en beide keren vonden we het ideaal om in de lodge te zitten omdat we de shuttlebus niet nodig hadden voor onze plannen. Maar het hangt wel van je plannen af.
Overnachten in Springdale heeft wel voordelen; je hoeft niet meer het park uit als je ergens anders wilt eten dan bij de Lodge, en je betaalt over het algemeen minder en hebt vaak nog een zwembad bij het hotel. Je hebt wel twee shuttlebussen; die in Springdale en die in het park, met zeker voor die tweede soms lange wachttijden. Als je fietsen huurt om het park in te gaan omzeil je die wachttijden. Of dat vanuit Springdale handiger is dan vanuit de lodge weet ik niet. Als je de auto bij de verhuurder kunt parkeren is dat een mooie optie, dan heb je de shuttlebus niet nodig. Maar op en neer gaan met de bus zal ook niet echt een probleem zijn want je gaat dan tegen de stroom in als je in de avond vanaf de fietsverhuur weer terug naar de lodge gaat.
Marianne
Dat je bij de ingang moet stoppen is geen punt, je moet sowieso stopen bij de entreehokjes, pas of geen pas. Bij de afslag naar Zion Canyon kun je dan met de code langs de slagboom. En je kunt dan naar de lodge rijden. Je krijgt daar een kaart met je aankomst- en vertrekdatum erop voor in de auto. Mocht je terug willen naar de ingang of naar Springdale dan kan dat met de auto of met de shuttlebus.
Ik heb er dit jaar, toen wij in de lodge zaten, niet echt op gelet, maar ik vermoed dat er altijd wel plaatsen vrijkomen in de shuttlebus omdat veel mensen bij de lodge uitstappen (voor de lodge en de Emerald Pools). En bij de volgende halte (voor Angels Landing en Emerald Pools) stappen er nog meer mensen uit.
Wij waren er dit jaar en in 2017 maar 1 nacht, en beide keren vonden we het ideaal om in de lodge te zitten omdat we de shuttlebus niet nodig hadden voor onze plannen. Maar het hangt wel van je plannen af.
Overnachten in Springdale heeft wel voordelen; je hoeft niet meer het park uit als je ergens anders wilt eten dan bij de Lodge, en je betaalt over het algemeen minder en hebt vaak nog een zwembad bij het hotel. Je hebt wel twee shuttlebussen; die in Springdale en die in het park, met zeker voor die tweede soms lange wachttijden. Als je fietsen huurt om het park in te gaan omzeil je die wachttijden. Of dat vanuit Springdale handiger is dan vanuit de lodge weet ik niet. Als je de auto bij de verhuurder kunt parkeren is dat een mooie optie, dan heb je de shuttlebus niet nodig. Maar op en neer gaan met de bus zal ook niet echt een probleem zijn want je gaat dan tegen de stroom in als je in de avond vanaf de fietsverhuur weer terug naar de lodge gaat.
Marianne
Re: Praktische vraag Zion
Denk dat het ook nog wel uitmaakt hoe lang je er verblijft. 1 nacht lijkt me ideaal, 2 nachten mwah, 3 nachten denk ik (te) lang. Ik zou als s ik daar zou verblijven niet zo snel fietsen huren denk ik. Wij staan altijd op Watchman, dus dan is het leuk om de shuttle te vermijden. Vanaf de Lodge verder het dal in is er meestal wel weer plek in de bus, er stappen ervoor voldoende mensen uit. Ik zou dus eerder 1 nacht Lodge en 1 nacht Springdale adviseren…..
Re: Praktische vraag over verblijf in het Zion NP.
Dank voor jullie reacties. Ik laat de reservering voor nu staan. Als er toch mensen uitstappen bij de lodge of een halte verder dan is het wel te doen.
Het liefst verblijf ik in het park ook al heeft een hotel er buiten ook zijn voordelen.
Het liefst verblijf ik in het park ook al heeft een hotel er buiten ook zijn voordelen.
- Big Al
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 999
- Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 9 jaar in Virginia
Ik had het idee dat mensen die in de Lodge verblijven vrij in en uit kunnen rijden. Misschien even de Lodge bellen? Als je het handig vindt kan ik dat wel even voor je doen.
Overigens hadden wij een gehandicaptenkaart bij het Visitor Center gehaald. Daarmee mochten we tot de parkeerplaats bij de Gateway of the Narrows rijden met onze eigen auto. Wellicht een optie voor andere gehandicapten op het forum.
Overigens hadden wij een gehandicaptenkaart bij het Visitor Center gehaald. Daarmee mochten we tot de parkeerplaats bij de Gateway of the Narrows rijden met onze eigen auto. Wellicht een optie voor andere gehandicapten op het forum.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je kunt dan inderdaad vanuit de ingang naar de lodge heen en weer rijden maar niet verder dan de lodge. Wil je bijvoorbeeld de Narrows lopen dan moet je toch de shuttlebus nemen. En dan is het de vraag of die al vol is.
En vanuit de lodge fietsen huren is ook een logistieke puzzel.
Marianne
En vanuit de lodge fietsen huren is ook een logistieke puzzel.
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Wij gaan eind april naar Zion national park en wij hebben juist gekozen om 2 nachten in Springdale te overnachten. Wij hebben een leuke accommodatie gevonden met gratis parkeren. Accommodatie is op loopafstand van fietsverhuur, restaurants en winkels. Wij vonden een verblijf in het park mooi maar juist omdat wij een fiets willen huren iets te onhandig liggen. Springdale ligt ook gunstig en mochten eij toch een shuttle willen nemen dan kan dat vanaf springdale of wij lopen een half uurtje naar het bezoekerscentrum.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hou er wel rekening mee dat de Springdale-shuttle niet het park in gaat. Je moet vlak voor de ingang van het park overstappen en een stukje lopen, en dan alsnog in de rij voor de parkshuttle.
Maar met alle fietsers zijn er straks geen rijen meer voor de shuttlebussen.
Marianne
Maar met alle fietsers zijn er straks geen rijen meer voor de shuttlebussen.

Marianne
- HennyCox
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Ik zat even te kijken voor fietshuur: $95 / dag

- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik denk dat het maar voor 1 dag is? Maar een hoop geld inderdaad.
Voor wat betreft TS: je zou kunnen overwegen of een fiets nodig of handig is als je in het park overnacht.
Marianne
Voor wat betreft TS: je zou kunnen overwegen of een fiets nodig of handig is als je in het park overnacht.
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Het gaat om 1 dag en iedereen moet natuurlijk vooral doen wij ze zelf leuk vinden. Op de totale reissom valt de huur van fietsen ook wel mee en wij geven dan weer minder geld uit op andere punten. Maar ik weet zeker dat mijn twee zoons fietsen in Zion erg leuk zullen vinden. Beter dan wachten op (drukke) shuttle bussen.
- HennyCox
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 16
@Vlinder72 Klopt, lijkt me inderdaad supergaaf om daar te fietsen, vandaar dat ik ook ff keek voor info. Echter dat ga ik er echt niet aan uitgeven. En dat bepaalt iedereen inderdaad zelf 

Nee hoor, een fiets huren is geen must en ligt in principe niet in de planning. Ik bedoelde in mijn post meer "als ik spontaan besluit een fiets te huren". In Yosemite huur ik wel fietsen voor de vallei maar daar zit ik dan ook vier dagen.Martin & Marianne schreef: ↑26 aug 2024, 16:48Voor wat betreft TS: je zou kunnen overwegen of een fiets nodig of handig is als je in het park overnacht.
Marianne
The Narrows staat wel op ons wensenlijstje. We gokken er op dat we vroeg in de ochtend gewoon aan kunnen sluiten bij de shuttlebus in het park.
- Big Al
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 999
- Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 9 jaar in Virginia
Houd er rekening mee dat "The Narrows" kan worden gesloten/afgeraden als het risico op "flash floods" te groot is. Het is aan te raden om een alternatief plan klaar te hebben.
@Big Al Ik weet het. Dank je wel. Er zijn dan genoeg andere mooie routes
Wij zijn net terug, met onder andere Zion en verblijf in de Lodge.
In Zion bij de entreepoorten koop je een America the Beautiful Pas. Bij de brug sla je linksaf en kom je in de Canyon. Hier zit een slagboom, daar moet je een code invoeren die je per post krijgt thuisgestuurd, met die code kun je vrij in en uit rijden (maar niet verder de canyon in dan de Lodge).
Wij verbleven om de reden dat de shuttle in het park vroeger rijdt dan die in Springdale dus in de Lodge. Daar rijdt de bus al vanaf 6 uur, in het dorp vanaf 7 uur (en dat is dan ook nog starten bij het verste punt). Dan is het -ga ik vanuit- bij de overstap naar de bus in het park al smoordruk waardoor je nog later aankomt bij The Narrows.
Het is ivm flash floods aan te raden de wandeling vroeg te starten omdat de buien meestal na de middag ontstaan. Wij wilden absoluut The Narrows doen en verbleven daarom in The Lodge zodat we vroeg met de bus konden.
De shuttle was bij ons overigens bij lange na niet vol. Wij hadden de shuttle van ca. 07.45 uur (we waren later dan de bedoeling was, pubermeiden mee
). The Narrows is sowieso smoordruk, dus vroeg of iets minder vroeg starten heeft amper invloed.
Hou er overigens rekening mee dat je echt lang bezig bent. Wij zijn in totaal 6,5 uur onderweg geweest (Riverside Walk meegerekend) en waren nog (bij lange na) niet bij de Wall Street, het smalste stuk.
Oh, en neem oude gympen en een wandelstok mee. Dan hoef je dat niet duur te huren, leuk dat neopreen spul, maar zeiknat wordt je alsnog
Goed gestrikte gympen en gewone sokken ipv enkelsokjes werkt heel prima. Stok is echt wel noodzakelijk.
In Zion bij de entreepoorten koop je een America the Beautiful Pas. Bij de brug sla je linksaf en kom je in de Canyon. Hier zit een slagboom, daar moet je een code invoeren die je per post krijgt thuisgestuurd, met die code kun je vrij in en uit rijden (maar niet verder de canyon in dan de Lodge).
Wij verbleven om de reden dat de shuttle in het park vroeger rijdt dan die in Springdale dus in de Lodge. Daar rijdt de bus al vanaf 6 uur, in het dorp vanaf 7 uur (en dat is dan ook nog starten bij het verste punt). Dan is het -ga ik vanuit- bij de overstap naar de bus in het park al smoordruk waardoor je nog later aankomt bij The Narrows.
Het is ivm flash floods aan te raden de wandeling vroeg te starten omdat de buien meestal na de middag ontstaan. Wij wilden absoluut The Narrows doen en verbleven daarom in The Lodge zodat we vroeg met de bus konden.
De shuttle was bij ons overigens bij lange na niet vol. Wij hadden de shuttle van ca. 07.45 uur (we waren later dan de bedoeling was, pubermeiden mee

Hou er overigens rekening mee dat je echt lang bezig bent. Wij zijn in totaal 6,5 uur onderweg geweest (Riverside Walk meegerekend) en waren nog (bij lange na) niet bij de Wall Street, het smalste stuk.
Oh, en neem oude gympen en een wandelstok mee. Dan hoef je dat niet duur te huren, leuk dat neopreen spul, maar zeiknat wordt je alsnog
Reisverslagen USA:
2019 - West-USA (17 dagen) - wordt nog overgezet naar Blogspot
2024 - West-USA & Yellowstone (21 dagen)
@1N9R1D Dank voor je uitleg en toelichting
Ik zat er aan te denken om bij Target of Walmart goedkope stokken en waterschoenen te kopen, maar mocht ik ruimte in de koffer hebben, zal ik er wat oude gympen ingooien.
Ik ben overigens ook met mijn tienerzoon maar we doen dit aan het begin van de vakantie dus ga er vanuit dat hij door de jetlag vroeg op kan staan

Ik zat er aan te denken om bij Target of Walmart goedkope stokken en waterschoenen te kopen, maar mocht ik ruimte in de koffer hebben, zal ik er wat oude gympen ingooien.
Ik ben overigens ook met mijn tienerzoon maar we doen dit aan het begin van de vakantie dus ga er vanuit dat hij door de jetlag vroeg op kan staan

- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik heb voor de Narrows teva sandalen gebruikt, dat beviel prima.
Vorig jaar heb ik voor een wandeling in Vietnam waarbij we veel stukken door een rivier moesten lopen op aangeven van de organisatie wandelschoenen gekocht die niet waterdicht waren. Voordeel daarvan is dat het water er snel weer uitloopt. Die schoenen kun je dan in principe de hele dag gebruiken. Als ik nog eens de Narrows zou doen zou ik die schoenen gebruiken denk ik.
@1N9R1D Jullie hebben wel ver gelopen! Wij liepen nog niet eens tot Orderville Canyon.
Marianne
Vorig jaar heb ik voor een wandeling in Vietnam waarbij we veel stukken door een rivier moesten lopen op aangeven van de organisatie wandelschoenen gekocht die niet waterdicht waren. Voordeel daarvan is dat het water er snel weer uitloopt. Die schoenen kun je dan in principe de hele dag gebruiken. Als ik nog eens de Narrows zou doen zou ik die schoenen gebruiken denk ik.
@1N9R1D Jullie hebben wel ver gelopen! Wij liepen nog niet eens tot Orderville Canyon.
Marianne
@Martin & Marianne &marianne
Wij zijn ook zover nog niet gekomen. We dachten na elke bocht dat we nu toch eindelijk bij de splitsing zouden zijn, maar dat kwam maar niet. Ik heb de gelopen route in een work-out staan, dus kon het later vergelijken met Google Maps. Het was naar de splitsing met Orderville Canyon nog 600 meter...
Wij zijn ook zover nog niet gekomen. We dachten na elke bocht dat we nu toch eindelijk bij de splitsing zouden zijn, maar dat kwam maar niet. Ik heb de gelopen route in een work-out staan, dus kon het later vergelijken met Google Maps. Het was naar de splitsing met Orderville Canyon nog 600 meter...

Reisverslagen USA:
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Home depot verkoopt voor 9,95 de perfecte broom stick voor de Narrows. Neem degene helemaal van hout en niet met de metalen punt. Deze week nog gebruikt.
Verder volstaan eigenlijk alle wandelschoenen. Als er maar profiel onder zit.
Verder volstaan eigenlijk alle wandelschoenen. Als er maar profiel onder zit.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 6 Reacties
- 1118 Weergaves
-
Laatste bericht door ClaireVHaut
-
- 9 Reacties