6 dagen San Francisco + Yosemite/Sequoia Park

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Mavilopi
Amerika-ontdekker
Berichten: 14
Lid geworden op: 09 dec 2017, 12:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

6 dagen San Francisco + Yosemite/Sequoia Park

Bericht door Mavilopi »

Binnen twee weken "moeten" wij weer naar Hawai'i voor het werk en dit zal de 8ste keer zijn. We willen nu eerst via San Francisco gaan en dan doorreizen naar Oahu. We landen in San Francisco 4 september en moeten in Oahu de 10de zijn.
Ik reken dus op 5 dagen San Francisco.
Mijn echtgenoot wil echter graag Yosemite en/of Sequia Park zien en bezoeken.
Ik denk dat we er een twee tot drie dagen kunnen voor uittrekken, inclusief het rijden naar daar. Qua afstand is dat te doen (geen kinderen mee, enkel twee volwassenen die beide vaak rijden in US).
We willen niet onmiddellijk een lange hike / wandeling doen, maar wel de highlights doen en zien. Meestal keren we nog eens terug met onze kinderen en doen we dan wel de grotere wandelingen.
De vlucht naar Oahu is nog niet geboekt, dus hoeft niet te vertrekken vanuit San Francisco.

Must do's in San Francisco (twee dagen?)
Beide parken bezoeken of ééntje ?
Kom er zelf niet goed uit.
Hawai'i (7 x) , Los Angeles (2x) , Rondreis Florida , Phoenix (3x), Molokai, Washington (2x), Las Vegas (3x), New York (3x), Rondreis NY-Chicago (lang Niagara Falls), Rondreis Texas en Louisiana
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42775
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: 6 dagen San Francisco + Yosemite/Sequoia Park

Bericht door Martin & Marianne »

Met twee dagen SF blijft er niet veel tijd over, dus ik zou sowieso voor een van de parken gaan en niet voor beide. Zelfs als je er niet veel gaat doen ben je toch de nodige tijd kwijt met heen en weer rijden. Het is kort dag dus accommodatie vinden in de parken zal al lastig worden.
Je kunt het beste eens wat opties uitwerken zodat je kunt zien wat mogelijk is. Met die twee dagen SF blijft er maar 1 volle dag voor een park over. Je vliegt op 10 september? Ik weet niet hoe laat die vluchten vertrekken, maar ik vermoed dat je de dag ervoor al in de buurt van het vliegveld moet zijn. Dan ziet het er dus zo uit. Of Yosemite in plaats van Sequoia (met uoia).

4-sep naar SF
5-sep SF
6-sep SF
7-sep SF - Sequoia
8-sep Sequoia
9-sep Sequoia - SF/LA
10-sep SF/LA - Oahu

In dit schema zou je op 7 september Kings Canyon kunnen bezoeken. En dan de volle dag naar Sequoia met een bezoek aan de General Shermna Tree. en misschien de Congress trail. En Moro Rock. Het mooiste zou zijn om dan in Grant Grove Village te overnachten. OF - met een vlucht vanuit LA, de tweede nacht in Three Rivers.
Mocht je voor Yosemite kiezen; de watervallen in Yosemite zijn in september nog maar kleine stroompjes, dan wel helemaal opgedroogd (Yosemite Fall). Maar het blijft mooi. Je kunt de vallei bezoeken en de eerste of laatste dag via de Mariposa Grove rijden om sequoia's te zien. Ook de rit naar Glacier Point (met een korte wandeling naar bv Taft Point of Sentinel Dome) is mooi.

In 2013 en 2017 bezochten wij zowel Sequoia als Yosemite; misschien heb je iets aan onze reisverslagen. En in 2019 waren we in september in Yosemite.
Hou er rekening mee dat de weekenden in de parken druk zijn. In Yosemite geldt dan nog een toegangsreservering. Kijk eens op www.nps.gov/yose hoe dat werkt en of dat nog lukt. Je bent bekend met de NPS-sites? Bekijk die eens voor activiteiten en bezienswaardigheden.
In 2015 en 2017 hadden we beide keren 1 dag in SF. Misschien ook leuk om te zien wat je daar allemaal kunt doen in 1 dag.

Marianne
Mavilopi
Amerika-ontdekker
Berichten: 14
Lid geworden op: 09 dec 2017, 12:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: 6 dagen San Francisco + Yosemite/Sequioa Park

Bericht door Mavilopi »

Dat beantwoord al veel van mijn vragen. Ik kon zelf geen voorkeur voor een park opmaken, dus wordt het nu wel Sequioa (met uoia :thumbup: ).
Accomodatie komt wel goed, niet van de parken zelf, dat is ofwel volzet ofwel onbetaalbaar.
Vertrekken uit LA is inderdaad goeie optie!
Ik puzzel verder, dankjewel!
Hawai'i (7 x) , Los Angeles (2x) , Rondreis Florida , Phoenix (3x), Molokai, Washington (2x), Las Vegas (3x), New York (3x), Rondreis NY-Chicago (lang Niagara Falls), Rondreis Texas en Louisiana
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42775
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: 6 dagen San Francisco + Yosemite/Sequoia Park

Bericht door Martin & Marianne »

Mavilopi schreef:
24 aug 2024, 12:47
Sequioa (met uoia )
:lol: :lol:

Misschien helpt het als je de uitspraak in gedachten houdt: zoiets als "sekwooja".

Marianne
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2164
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: 6 dagen San Francisco + Yosemite/Sequoia Park

Bericht door dejong89 »

Mavilopi schreef:
24 aug 2024, 10:54
Binnen twee weken "moeten" wij weer naar Hawai'i voor het werk
Vraag voor jou. Zoeken jullie nog mensen? :lol: :lol:
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer