Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

San Francisco: Coit Tower, parkeren.

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Pascal
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 23

San Francisco: Coit Tower, parkeren.

Bericht door Pascal »

Na 20+ reizen naar de VS nog steeds niet te snappen deze borden. Gevonden op Google Maps bij de Coit tower in SF. Al enkele keren de stad bezocht maar nog nooit naar de Coit tower gegaan. Nu zit dat in de planning op een zaterdag.
Mag je er nu parkeren of niet :?: :blink: :roll:

IMG_1266.JPG
Laatst gewijzigd door Pascal op 19 jun 2024, 11:03, 1 keer totaal gewijzigd.
deebee7
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Colt Tower

Bericht door deebee7 »

Hoe ik het bord interpreteer is 'no parking anytime on saturday and sunday'. Dus nee, je mag er niet parkeren op een zaterdag lijkt me. (tenzij 30min)
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Coit Tower

Bericht door Martin & Marianne »

Lekker overzichtelijk. :wink:
Verstandig is het sowieso niet. :wink:
En het lijkt mij dat het op zaterdag en zondag niet mag, ook geen 30 minuten.
Waarom zou je trouwens met de auto willen gaan? Wij liepen er naar toe, geeft een extra dimensie.

Het is Coit Tower.

Marianne
Pascal
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 23

Bericht door Pascal »

dank @Martin & Marianne had op kleine scherm niet het verschil gezien tussen de i en de l :D .
Heb het aangepast.

Waarom we er naartoe zouden rijden? Omdat we de auto meehebben voor dit deel van de route. In de namiddag gaan we dan te voet maar dan zitten we daar niet in de buurt.
paulr
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door paulr »

Hoi, huur een fiets ! Verreweg het beste vervoermiddel in SF. Doe wel een elektrische, want de heuveltjes zijn kuitenbijters anders. En parkeren van je fiets bij Coit Tower mag altijd :) . Met dit rondje zie je in een halve/3-kwart dag bijna alles wat leuk is: Fishermans Warf, Lombard Street, Coit tower, China Town, down town, golden gate park, golden gate bridge, sausalito, ferry terug naar Fishermans Warf. Je kunt op die dag zelfs nog Alcatraz toevoegen als je de boot van 08.40 neemt….
Paul
PS: de lift in Coit Tower werkt al jaren niet meer. Je zal naar boven moeten lopen en je krijgt geen korting omdat ie stuk is :wink:
Oranjeboom
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Oranjeboom »

Je mag van ma tm vrijdag tussen 9 am en 9 pm max 30 minuten parkeren.
MikeS1988
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door MikeS1988 »

@paulr heb jij zelf een route uitgestippeld? Of via een organisatie? Wij zijn zelf aan het kijken om fietsen te huren in augustus (wsl een tandem voor mij en mijn zoontje bij Blazing Saddles). Een georganiseerde tour is dus niet echt een optie omdat ons zoontje van 8 jaar er ook bij is en hij niet echt iets heeft aan engelstalige tours. Ik dacht eerst via bajabikes maar blijkbaar toch geen nederlandstalige tours in SF.
Daarmee dus dat ik aan het kijken ben om zelf een fietstocht uit te stippelen, maar een kant en klare route zou gemakkelijk zijn :)
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Routes genoeg te vinden:

https://www.bikemap.net/en/l/5391959/
Artemis20
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0
Contacteer:

Bericht door Artemis20 »

@MikeS1988
En op de website van Blazing Saddles zelf staat ook een voorbeeldroute:
https://www.blazingsaddles.com/san-fran ... s-and-apps

Wij deden ongeveer deze route (maar niet naar Sausolito, zijn alleen een eind op de brug gefietst en dan teruggekeerd) met onze zonen. Die van toen 11 zat achterop een gewone tandem bij papa, die van toen 8 zat voorop op zo'n speciale kindertandem bij mij (waarbij het kind vooraan zit, maar de ouder stuurt achteraan).
Die van 11 wilden we ook graag op zo'n fiets, maar hij was te groot: de bestuurder kon niet goed genoeg over hem kijken. Dus moest hij achterop een gewone tandem.
Heel goed bevallen!
Een voorgestelde route is wel een groot voordeel. Want door de grote hellingen kan je het op een kaart soms niet zien, maar twee parallelstraten kunnen een héél verschillende klim betekenen.
Dat gezegd zijnde, wij hebben ook stukken moeten stappen hoor want echt, die hellingen zijn soms niet normààl! Maar het was echt een heel leuke fietstocht, zeker een aanrader!
juli - aug 2024: rondje Denver https://www.polarsteps.com/LienDlhy
Roadtrip Zuidwesten juli 2022: https://broertjesmama.wordpress.com/202 ... /comeback/
Weekje New York met kinderen 2019: ook op bovenstaande blog
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

Oranjeboom schreef:
19 jun 2024, 19:43
Je mag van ma tm vrijdag tussen 9 am en 9 pm max 30 minuten parkeren.
Correct. En mon-fri midnight-8am en 9pm-midnight onbeperkt. Maar let op: zaterdag 12.01am moet je auto weg zijn, of je moet een A permit hebben. Maar zelfs met een A permit moet je mon-fri tussen 8am en 9am je auto weghalen ivm street cleaning.

Zo moeilijk is het op zich niet. Verbod gaat boven permissie.
paulr
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 17

Re: San Francisco: Coit Tower, parkeren.

Bericht door paulr »

Zelf uitgestippeld, maar zoals gezegd kun je bij Blazing Saddles een kaartje meekrijgen. 1e keer (jaar of 7 geleden) met gewone fiets gedaan, afgelopen oktober met elektrische (ja, van eerste keer geleerd :) ). Ik had gewoon even via maps een route gepland, maar ook af en toe afgeweken omdat een straat parallel net ff wat rustiger was of een fietsstrook had. Als ik weer thuis ben kan ik even kijken of ik route nog heb. Ik heb m ooit eens in een ander topic geplakt met kaartje, dus even zoeken kan ook…
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer