Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Mooie RV-campings kustroute
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Mooie RV-campings kustroute
Goedemiddag,
Ik ben op zoek naar twee leuke RV parken langs de kustroute van LA, naar Santa Barbara, naar Monterey.
Ik wil de route van LA naar Monterey graag opdelen in 2 nachten. Maar kan vooralsnog geen leuke RV's vinden.
Heb bijv. in Santa Barbara Sunrise RV Park gezien, maar lees daar slechte dingen over omdat je direct naar de snelweg zit.
Iemand goede suggesties voor 2 overnachtingsplekken op deze route? Bij voorkeur nabij de route & de zee.
Groetjes!
Ik ben op zoek naar twee leuke RV parken langs de kustroute van LA, naar Santa Barbara, naar Monterey.
Ik wil de route van LA naar Monterey graag opdelen in 2 nachten. Maar kan vooralsnog geen leuke RV's vinden.
Heb bijv. in Santa Barbara Sunrise RV Park gezien, maar lees daar slechte dingen over omdat je direct naar de snelweg zit.
Iemand goede suggesties voor 2 overnachtingsplekken op deze route? Bij voorkeur nabij de route & de zee.
Groetjes!
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Mooie RV-campings kustroute
Wat zoek je precies? Je noemt nu RV parken, maar mag iets eenvoudigers ook? Waarom kijk je niet naar de verschillende stateparks langs de route? Voor wanneer is het? Stateparks zijn snel volgeboekt, die moet je bij voorkeur 6 maanden van te voren reserveren.
Marianne
Marianne
Morro Bay S.P. campsite was een mooie paar jaar terug. Hookup mogelijk. Wel op tijd reserveren.
19 States so far...
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik heb even je routetopic opgezocht (het is ook niet gek om vragen als deze in je routetopic te stellen want dan weten we meer over wanneer, hoe etc) en ik zie daar dat het begin van de route er zo uitziet:
1 VLUCHT Amsterdam (12:45) Los Angeles (14:50) (overnachting hotel)
2 Los Angeles - Santa Barbara (camper halen)
3 Santa Barbara - Monterey
4 Monterey - Yosemite Valley
5 Yosemite
Ik had even begrepen dat je twee campings zocht tussen LA en Monterey maar je zoekt dus ook in Monterey zelf iets, en dan nog een dichtbij LA. Hoe laat kun je de camper ophalen, heb je een early bird? Veel verder dan Santa Barbara zal wel niet lukken zonder early bird. In plaats van Moterey kun je ook kijken naar Big Sur. Wij stonden daar in 2019, zie hier. In Monterey zou je naar Marina Dunes kunnen kijken.
Je had gisteren voor Yosemite moeten reserveren. Heb je dat gedaan? Zo nee, kijk dan zo snel mogelijk of het nog lukt om iets in de vallei te vinden.
Zie voor meer informatie https://www.nps.gov/yose/planyourvisit/camping.htm.
Marianne
1 VLUCHT Amsterdam (12:45) Los Angeles (14:50) (overnachting hotel)
2 Los Angeles - Santa Barbara (camper halen)
3 Santa Barbara - Monterey
4 Monterey - Yosemite Valley
5 Yosemite
Ik had even begrepen dat je twee campings zocht tussen LA en Monterey maar je zoekt dus ook in Monterey zelf iets, en dan nog een dichtbij LA. Hoe laat kun je de camper ophalen, heb je een early bird? Veel verder dan Santa Barbara zal wel niet lukken zonder early bird. In plaats van Moterey kun je ook kijken naar Big Sur. Wij stonden daar in 2019, zie hier. In Monterey zou je naar Marina Dunes kunnen kijken.
Je had gisteren voor Yosemite moeten reserveren. Heb je dat gedaan? Zo nee, kijk dan zo snel mogelijk of het nog lukt om iets in de vallei te vinden.
Zie voor meer informatie https://www.nps.gov/yose/planyourvisit/camping.htm.
Marianne
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Kirk Creek campground in Big Sur is een hele mooie camping, bovenop een klif, uitzicht over zee. Heel primitief (geen douches en toilet is een toilet boven een gat in de grond, maar het uitzicht is waanzinnig.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
2025: camperreis Las Vegas-San Diego
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
2025: camperreis Las Vegas-San Diego
-
- Amerika-ontdekker
Ja! Yosemite is binnen en Zion ook. Staan op Upper Pines & Watchman (beide 3 nachten), dus perfect.
Nationale Parken reserveren tussen LA en Monterey is bemoeilijkt door vrijdag/zaterdag/zondag.
Je moet daar dubbele nachten boeken vanwege Holiday Restriction, terwijl wij maar 1 nacht willen. Vandaar dat ik RV's zoek langs de kust. Had bijv. ook al CERRO ALTO CAMPGROUND bij Morray Bay gezien, maar dat gaat niet vanwege die weekend restrictie.
Hoven niet perse in Santa Barbaa en MOnterey, maar om en nabij is volgens mij een goede opdeling van die route.
We hebben Early Bird, in die zin dat we 11.30 camper ophalen.
Dus zo'n 2 a 3 uur is de max voor dag 1.
Nationale Parken reserveren tussen LA en Monterey is bemoeilijkt door vrijdag/zaterdag/zondag.
Je moet daar dubbele nachten boeken vanwege Holiday Restriction, terwijl wij maar 1 nacht willen. Vandaar dat ik RV's zoek langs de kust. Had bijv. ook al CERRO ALTO CAMPGROUND bij Morray Bay gezien, maar dat gaat niet vanwege die weekend restrictie.
Hoven niet perse in Santa Barbaa en MOnterey, maar om en nabij is volgens mij een goede opdeling van die route.
We hebben Early Bird, in die zin dat we 11.30 camper ophalen.
Dus zo'n 2 a 3 uur is de max voor dag 1.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Mooi dat Yosemite en Zion gelukt zijn! Prima campings!
Wij hebben eens bij Carpinteria gestaan, misschien is dat iets? Of kijk bij Sun Outdoors in Santa Barbara.
Marianne
Je bedoelt staatsparken, niet nationale parken. Ja, dat is lastig in het weekend. Maar misschien is meerdere nachten boeken toch goedkoper dan 1 nacht op een commerciële camping. Je bent niet verplicht om er ook meerdere nachten te staan.Estragon112 schreef: ↑16 jun 2024, 13:56Nationale Parken reserveren tussen LA en Monterey is bemoeilijkt door vrijdag/zaterdag/zondag.
Wij hebben eens bij Carpinteria gestaan, misschien is dat iets? Of kijk bij Sun Outdoors in Santa Barbara.
RV's zijn de campers, je zoekt RV parks.

Marianne
-
- Amerika-ontdekker
Thanks voor tip van stateparks. Ik kende de https://www.reservecalifornia.com/ website niet.
Heb nu al een mooie plek op Pismo SB - Oceano Camp voor nacht 1!
Heb nu al een mooie plek op Pismo SB - Oceano Camp voor nacht 1!
-
- Amerika-ontdekker
Thanks voor de tips! Ik heb deze gereserveerd.
We gaan nu vanuit LA -> El Capitan Campground,
Dan van El Capitan Campground -> Morray Bay S.P. Campsite.
We gaan dan vanuit Morray Bay naar Yosemite en slaan de route naar Monterey Bay over. Kustroute is dat stuk toch dicht. Dus dan doen we korter deel highway 1, maar wel met minder reistijd en meer quality time ter plekke.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 6 Reacties
- 938 Weergaves
-
Laatste bericht door Ska_Amerika
-
- 7 Reacties