US 550 van Ouray naar Durango: hoe lastig/gevaarlijk is deze weg?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
laanvdj
Amerikakenner
Berichten: 676
Lid geworden op: 07 feb 2008, 08:02
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: stein

US 550 van Ouray naar Durango: hoe lastig/gevaarlijk is deze weg?

Bericht door laanvdj »

Wij zijn van plan om over twee weken de US550 van Ouray naar Durango te rijden. Nu lees ik dat dit de “deadliest Highway” van the US is. Heeft iemand deze recentelijk nog gereden? Ik zie dat er veel stukken zonder vangrail zijn.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42300
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: US 550 van Ouray naar Durango: hoe lastig/gevaarlijk is deze weg?

Bericht door Martin & Marianne »

Niet recent, maar ik weet niet of dat veel uitmaakt, maar in 2013. Ik ben geen held maar ik kan me niet herinneren dat het eng was. En wij hadden nog wel sneeuw onderweg. Zie hier ons verslag voor het stuk vanaf Silverton.

Marianne
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1285
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: US 550 van Ouray naar Durango: hoe lastig/gevaarlijk is deze weg?

Bericht door paulr »

Ik weet niet wie dat toch elke keer weer schrijft. Ik zou er niet met veel sneeuw of extreme regen overheen rijden wellicht, maar wij hebben ‘m met een 30ft camper moeiteloos gereden….
laanvdj
Amerikakenner
Berichten: 676
Lid geworden op: 07 feb 2008, 08:02
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: stein

Re: US 550 van Ouray naar Durango: hoe lastig/gevaarlijk is deze weg?

Bericht door laanvdj »

@paulr als je gaat zoeken heeft het de meeste dodelijke ongelukken na us 1 in Florida, en die hebben we al x gereden en nooit gevaar gevoeld.
https://www.dangerousroads.org/north-am ... y-usa.html
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1285
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: US 550 van Ouray naar Durango: hoe lastig/gevaarlijk is deze weg?

Bericht door paulr »

Ik weet t, zie die artikelen ook. Vraag me af of deze auteurs de weg ooit gereden hebben :) . Vraag mij zelfs af of de foto bij genoemd artikel zelfs wel op dit stuk genomen is…. Maar goed, als je niet kan sturen, dan wordt elke bergpas gevaarlijk….
tomhster
Amerikakenner
Berichten: 921
Lid geworden op: 09 okt 2015, 22:00
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: US 550 van Ouray naar Durango: hoe lastig/gevaarlijk is deze weg?

Bericht door tomhster »

Niet. Nu kunnen Amerikanen niet rijden, maar met een Nederlands rijbewijs is het gewoon een mooie route en verder niks.
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2219
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: US 550 van Ouray naar Durango: hoe lastig/gevaarlijk is deze weg?

Bericht door jojostravelusa »

Wij hebben ooit de Independance pas in Colorado gereden. Die stond ook in de lijst van engste wegen. Duidelijk geschreven door iemand die nog nooit in de Alpen is geweest.
Gebruikersavatar
Marco en Cindy
Amerikafan
Berichten: 207
Lid geworden op: 23 jul 2014, 17:01
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Re: US 550 van Ouray naar Durango: hoe lastig/gevaarlijk is deze weg?

Bericht door Marco en Cindy »

Ook onze ervaring is dat het voor Europese begrippen zelfs een brede bergpas is. Wij hebben die in 2016 gereden en het was een gewelig mooie route en zeker niet gevaarlijk. Het wordt (typisch Amerkaans) allemaal een beetje opgeblazen hoe gevaarlijk deze weg wel niet zou zijn.
Volg onze reizen via polarsteps: https://www.polarsteps.com/MarcoBos6
MartijnL
Amerika-ontdekker
Berichten: 40
Lid geworden op: 31 jul 2019, 14:51
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: US 550 van Ouray naar Durango: hoe lastig/gevaarlijk is deze weg?

Bericht door MartijnL »

Wij hebben de weg in 2015 gereden en vonden hem niet gevaarlijk.
Prima brede weg, plekken om te stoppen en eventueel te wandelen of uitzichten te bekijken.

Stop in Silverton, wellicht als de stoomtrein er binnenkomt in de binnenstad!
Gebruikersavatar
Symbolio
Amerikafan
Berichten: 177
Lid geworden op: 06 jun 2011, 23:01
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Omgeving Eindhoven

Re: US 550 van Ouray naar Durango: hoe lastig/gevaarlijk is deze weg?

Bericht door Symbolio »

In 2016 gereden en dit jaar weer en die weg is totaal niet gevaarlijk. De A2 tussen Utrecht en Amsterdam kent op een normale werkdag een gevaarlijker verkeersbeeld dan de US-550.
Gebruikersavatar
kalaman
Amerika-expert
Berichten: 5547
Lid geworden op: 29 nov 2011, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 24
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Re: US 550 van Ouray naar Durango: hoe lastig/gevaarlijk is deze weg?

Bericht door kalaman »

De Amerikanen zijn gewoonweg niets gewoon van echte bergpassen, net zoals ze meestal niet met de auto kunnen rijden zoals wij Europeanen. Heb mij bvb al doodgeërgerd aan hoe ze een bergweg naar beneden rijden. Constant op hun rem drukken want van remmen op de motor hebben ze nog nooit gehoord.
Zo ook met de Million Dollar Highway, dit is een prachtige weg, helemaal niets gevaarlijk aan.
We hebben hem 2x gereden: 1x in april toen we echt achter een sneeuwruimer moesten rijden en dreigden vast te zitten in Ouray en 1x op Kerstmis.

Hier de links naar die 2 ritten (inclusief video's):
https://kalaman0032dec2013.blogspot.com ... ghway.html
https://kalaman0032apr2013.blogspot.com ... ngton.html
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5875
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: US 550 van Ouray naar Durango: hoe lastig/gevaarlijk is deze weg?

Bericht door roelb »

kalaman schreef: De Amerikanen zijn gewoonweg niets gewoon van echte bergpassen, net zoals ze meestal niet met de auto kunnen rijden zoals wij Europeanen. Heb mij bvb al doodgeërgerd aan hoe ze een bergweg naar beneden rijden. Constant op hun rem drukken want van remmen op de motor hebben ze nog nooit gehoord.
Ik deel je frustratie. Maar het wordt wel steeds lastiger om "fatsoenlijk" bergpassen te rijden met de huidige trend in bediening van versnellingsbakken. GMC met hun knopjes in het verticale deel van de middenconsole. Ford met de draaiknop op de middenconsole met een "+" en "-" knopje eronder, soms wel flippers, maar dan draaien ze mee met het stuur, etc.

Met een ouderwets pookje wat je met je rechterhand naar links of rechts kan tikken, of met statische flippers kun je prima de versnellingsbak gebruiken op een bergpas. Maar op de tast zoeken naar knopjes terwijl je een bochtje in stuurt, nee, dat werkt echt niet. Dus ik maak me tegenwoordig ook steeds vaker schuldig aan onnodig remmen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer