Iemand recente ervaring met bezoek aan de Coal Mine Canyon?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
daisydpl
Amerikafan
Berichten: 176
Lid geworden op: 11 aug 2013, 19:55

Iemand recente ervaring met bezoek aan de Coal Mine Canyon?

Bericht door daisydpl »

Hallo iedereen,

Iemand enige ervaring met coal mine canyon en die er onlangs zou geweest zijn. Gaat dit zonder permit of niet? Zoniet, waar kan ik online de permit aanvragen?

Is Coal Mine Canyon eerder een fijne tussenstop of kan je daar toch wel een hele dag rondlopen?

Groetjes, Daisy.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7765
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Coal mine canyon

Bericht door mtl »

daisydpl
Amerikafan
Berichten: 176
Lid geworden op: 11 aug 2013, 19:55

Re: Iemand recente ervaring met bezoek aan de Coal Mine Canyon?

Bericht door daisydpl »

@mtl deze site had in inderdaad ook al wel gevonden maar als ik dan de link naar https://navajonationparks.org/ volg is het me niet duidelijk hoe ik dit permit nu moet invullen. Ik zie daarin niets staan over coal mine canyon. En als ik moet invullen welke trailhaid etc.. tja dat weet ik ook niet. Bedoeling is om daar even te stoppen en wat uitkijkpunten mee te nemen. Niet zozeer om daar ergens een trail (als die dan al bestaat) te gaan volgen...
BjornSnelders
Amerika-ontdekker
Berichten: 31
Lid geworden op: 20 dec 2023, 20:48
Aantal x V.S. bezocht: 2
Contacteer:

Re: Iemand recente ervaring met bezoek aan de Coal Mine Canyon?

Bericht door BjornSnelders »

@daisydpl Heb je hier toevallig al iets over te weten gekomen? Ik zou het deze zomer ook willen bezoeken, en online aanvragen is makkelijker dan ter plekke. Het kan maar gedaan zijn :wink:
Gebruikersavatar
Robbie&Irene
Amerikakenner
Berichten: 523
Lid geworden op: 12 jan 2015, 12:21
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Dordrecht

Re: Iemand recente ervaring met bezoek aan de Coal Mine Canyon?

Bericht door Robbie&Irene »

Ooit moeite gedaan bij diverse Navajo permit offices, maar zij wisten van niks. Het is een kwestie van afslag 6751 nemen, een onverhard weggetje langs een waterbasin en dan kom je bij picknickplaatsen. Daar kun je links of rechts wat wandelen langs de Canyon en heb je prachtige uitzichten.
Schijnt dat deze kant van de Navajo is en in de Canyon van de Hopi's waar je wel een gids moet hebben.
Geloof niet dat de Natives moeilijk doen als je hier komt,of ze het uberhaupt interesseert: in ieder geval niet voor ons in 2015 -2016 en 2018. Heb ze gewoon vriendelijk begroet.
image.png
image.png (366.96 KiB) 361 keer bekeken
1N9R1D
Amerikafan
Berichten: 151
Lid geworden op: 21 jan 2019, 16:32
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Iemand recente ervaring met bezoek aan de Coal Mine Canyon?

Bericht door 1N9R1D »

Wij waren er 5 jaar geleden, mei 2019, ook niet heel recent dus :wink: Wij zijn ook gestopt bij de picknickplaats die Robbie&Irene noemt. We waren daar de hele tijd alleen... Konden een stuk links en een stuk rechts langs de canyon lopen (er in is niet aan te raden omdat het erg steil is en je er misschien niet meer zelfstandig uitkomt). Soms gaan permits dmv een brievenbusje, formulier invullen, paar dollar erbij en klaar. Die heb ik daar niet gezien. Ik zou er gewoon naar toe gaan en van de prachtige omgeving én de rust genieten! Wij krijgen het net niet ingepast in onze reis komende zomer, anders waren we er zeker weer naar toe gegaan!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer