Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Bobby: wegbrengcamper naar Las Vegas.

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Bobby
Amerika-newbie

Reis Bobby: wegbrengcamper naar Las Vegas.

Bericht door Bobby »

Wij zijn ook van plan om een camper te brengen naar Las Vegas in de periode eind februari/ begin maart. Hebben als concept in gedachten om eerst naar het Zuiden af te buigen (Nashville, Memphis in ieder geval). Dat betekent een aantal "rijdagen". We hebben geen idee welke afstand je op zo n dag kunt afleggen waarin we kilometers moeten maken om in Las Vegas te komen. Heeft iemand daar ervaring mee? Verder ben ik benieuwd naar de weersomstandigheden in de Great Planes in die periode. Ervaringen hoor ik graag. Bedankt alvast!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis Bobby: wegbrengcamper naar Las Vegas.

Bericht door Martin & Marianne »

Halo, welkom op het forum!
Misschien heb je iets aan dit topic, daar worden de eerste dagen ook flinke afstanden afgelegd om naar het zuiden te rijden.

Hoeveel tijd hebben jullie in totaal met de camper? Ligt er al iets vast?

Marianne
Iseut
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Iseut »

Wij gaan ook wegbrengen in maart naar Las Vegas. We hebben in 2018 al eens een wegbrengcamper naar Los Angeles gereden.

Het kan in die periode alle kanten op met het weer. Wij begonnen met sneeuw in de buurt van Chicago, voorbij St Louis werd het milder en bij Oklahoma kon de korte broek uit de kast. Ik lees echter ook verhalen van heftig slecht weer in Texas en New Mexico. Ik zou even goed zoeken op het forum, dan kom je de nodige draadjes tegen en verwijzingen naar blogs van camperaars.

Over de rijafstanden verschillen de meningen. Ik reken zelf met idealiter 350 kilometer per dag, met heel af en toe een rijdag tot ongeveer 500 kilometer, maar ook kortere dagen en rustdagen. De vorige keer hebben we ook wel eens 600 kilometer gereden, maar dat vonden we achteraf te veel. Ik lees ook wel van camperaars die op een rijdag 800 kilometer wegstampen, maar daar moet ik zelf niet aan denken.

Als je nog aan je route moet werken, houd er dan rekening mee dat campgrounds in National parks en de meeste State parks al gereserveerd kunnen worden en al wel eens volgeboekt kunnen zijn, zeker in de weekeinden.
covri
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door covri »

Wij hebben in 2016 een wegbrengcamper naar Las Vegas gebracht.
We zijn eerst naar het zuiden afgezakt.
Zie ons verslag, misschien doe je wat ideeën op.
https://chicagonaarlasvegas2016.reislogger.nl/archief
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa »

Wij hebben het in 2018 gedaan en zijn er in 2020 aan begonnen, maar door covid moesten we eerder naar huis.
Kijk eens naar onze verslagen, misschien heb je er wat aan, al is die van 2020 natuurlijk niet echt representatief. Op de voorbereidigen na dan.
https://usa-chicago-lasvegas-losangeles ... gspot.com/
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer