Wat dat betreft is het (naar mijn mening) jammer dat het reserveringssysteem voor Yosemite dit jaar niet geldt. Het was vorig jaar echt meer dan goed te doen.
Wij waren dit jaar op zondag 9 juli in Zion. Tsja, soms komt je planning enigzins waardeloos uit.
We voorzagen wel veel drukte in de canyon en omdat het zeker niet ons eerste bezoek was, hadden we daar niet zo'n zin in. Als alternatief had ik (via AllTrails) de Many Pools Trail gevonden. Een wandeling net na de tunnel, een eindje verder dan de Overlook Trail.
Nu hadden wij niet meer zo many pools, maar je volgt hier een jaarlijks opdrogende loop van de rivier die over de rotsen stroomt (die dus pools achterlaat die gedurende het jaar uitdrogen) en je loopt, bij vlagen behoorlijk steil maar echt heel erg leuk, via het slickrock naar boven. Eigenlijk tot zover je wilt. Wij liepen daar, dus op die zondag in juli, helemaal ALLEEN. Heerlijk.
Mocht iemand interesse hebben: je rijdt dus de parkeerplaats van de Canyon Overlook Trail voorbij. Ik gok ongeveer een kilometer verder heb je aan de rechterkant van de weg een toilethokje. Daar is ook ruimte om te parkeren. Hier start de wandeling waarbij je naast de weg loopt en dan de weg onderdoor steekt. Er zit een soort tunneltje. Aan de andere kant van de weg kun je eigenlijk niet mis lopen. Je moet alleen af en toe even kijken of je linksom of rechtsom langs een (opgedroogde) pool loopt.
Een heel landschap van opgestapelde pannenkoekjes

. Wij vonden het prachtig. Wel heet, maar ja, water en nog meer water.