Nu is een stukje van de reis tussen Roswell (ufo-verhalen aanhoren
Het plan is om van Roswell naar Terlingua te rijden, om vanaf daar 1 dag Big Bend te bezoeken.
Vanaf daar naar San Antonio, met een overnachting in de buurt van BB, gezien de lange dag in het NP
We beseffen ons dat 1 dag BB veel te kort is, dus in geval van nood
Het gaat me nu niet zo zeer over het park in 1 dag (tips altijd welkom, maar ik heb al wat topics gelezen). maar meer over de afstand van/naar BB.
We hebben uit voorzorg al een hotel in Terlingua geboekt, (gezien de beperkte mogelijkheden en het gratis annuleren) en die afstand naar het NP is een 3 kwartier 's ochtends.
Nu ben ik aan het kijken naar een hotel of Airbnb voor na die lange dag, bijv in Marathon of Alpine.
Alpine is niet direct richting San Antonio, maar die weg blijkt beter te zijn, dan de weg naar Marathon die weer wat meer richting SA ligt.
Als ik via google kijk, is de reistijd/afstand zeer variërend, aangezien ze volgens mij het midden of juist de rand van het NP pakken.
Het is maar net of je maps volgt, of de info van een overnachtingsplek, die reclame maken voor het park "om de hoek"
Terug naar het hotel van de avond ervoor is ook een optie (we hebben al 2 nachten geboekt), maar volgens mij is Marathon dan net zo makkelijk.
Het liefste rijden we dus na een dag BB door naar Alpine of Marathon, maar hangt dat ook niet af van de route die we in BB rijden?
De concrete vragen zijn dus: iemand ervaring met de afstanden tussen die plaatsen en Big Bend?
Is dit afhankelijk van de route die men rijd in het park? Of maakt dat niet veel uit, gezien de uitgangen van het NP?
pfff..... Hopelijk snappen jullie dit nog
Normaal boeken we niet echt op voorhand, maar dit gebied heeft niet echt een ruime collectie hotels. Dus na een lange dag BB is een gerichte route wel fijn