Bij uitzichtpunten enz wordt je echt niet gek aangekeken. Soms maken Amerikanen even een praatje, dat vind ik zelf wel leuk. Ik ben vrouw, maar heb me buiten de steden nooit onveilig gevoeld. Heb ook vaker alleen gekampeerd in de nationale parken, ook daar geen problemen. Alleen in de steden met al die daklozen na corona (vorig jaar seattle en portland met veel daklozen) let ik goed op de recente recensies qua veiligheid/daklozen en dat het een hotel is met receptie waar je langs moet naar de kamers (en geen bijv. Motel 6 waar iedereen zomaar aan je hoteldeur kan komen). Met autorijden heb ik de eerste 2,5-3 weken geen probleem (en leg vaak vrij veel km af die ik alleen moet rijden), alleen op het einde heb ik moeite met lange afstanden rijden, maar daar kan ik bij plannen van route rekening mee houden.
Ik maak wel altijd vooraf een overzicht wat er te doen is, zodat ik dat ter plekke niet nog hoef uit te zoeken. Wel maak ik bijv alleen de iets drukkere wandelingen, zodat stel je slaat je enkel om oid dat er zeker nog wandelaars langskomen om me te kunnen redden