Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Duurdere of goedkopere startpunten
Duurdere of goedkopere startpunten
Wij willen volgend jaar zomer richting west USA. Welke vliegvelden met Autohuur combi zijn nu het duurste? Ik hoor dat SFO erg duur is, wat zou een alternatief kunnen zijn? LAX?LAS? Of een ander vliegveld richting SAN Francisco?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Duurdere of goedkopere startpunten
Als je het standaardrondje maakt zijn alle genomede luchthaven een mogelijkheid. Je kunt ook nog kijken nar een one way LAX-Phoenix. Ik denk niet dat er veel te zeggen is over de prijzen voor volgend jaar. Je kunt zelf wat uitproberen voor de komende zomer, en dus zowel autohuur als tickets vergelijken. Voordeel van starten of eindigen in SF kan zijn dat je niet direct een auto hoeft te huren, zeker als je er meerdere dagen bent scheelt dat in autohuur. Maar of dat eventuele duurdere tickets compenseert is maar de vraag. Hangt er ook van af met hoeveel personen je reist natuurlijk.
Lees ook eens mee in het vervoer-subforum, daar zitten de experts.
Marianne
Lees ook eens mee in het vervoer-subforum, daar zitten de experts.

Marianne
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Phoenix en Las Vegas zijn vaak de goedkoopste, maar het is zeker geen regel.
Ik vlieg altijd graag op Salt Lake City omdat je dan rechtsstreeks vanaf Amsterdam kunt vliegen en meteen in Utah bent
. Alleen is autohuur daar wel altijd een stuk duurder dan bijvoorbeeld in Phoenix of Las Vegas, die twee zijn altijd wel goedkoper dan de rest.

Hoewel een zeer goede vraag, is mijn persoonlijke ervaring dat flexibel zijn in de keuze van luchthaven van vertrek vaak veel meer 'winst' brengt dan flexibiliteit in de eindbestemming. Hoewel ik Privium-lid ben, vlieg ik tegenwoordig veel vaker van Brussel of Dusseldorf dan van Schiphol.
'08: NYC | '13: CA/NV/UT/AZ | '14: FL | '15: WA/ID/WY/UT | '17: MA/NH/VT/NY/PA/DC/VA | '18: WA - CA/UT/NV | '19: FL - IL/IN/OH - CO/SD/WY/NM | '20: TX - HI | '21: AZ/NV | Planned: '22: WA/OR/CA
- Tantelotje
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Ik heb niet de ervaring dat SFO 'duur' is. Ons ticket AMS-SFO, LAS-AMS van dit jaar ligt qua prijzen in lijn met AMS - LAX en SFO-AMS vorig jaar.
Maar goed, daar zit 2x SFO is, dus of dat representatief is, weet ik dan ook weer niet.
Gevoelsmatig zou ik zeggen dat LAX het meest aantrekkelijk is qua prijs, maar het is sinds 2016 dat we een retourtje LAX hebben geboekt. Dus tot zover mijn ervaring.
Autohuur neem ik (vooraf) nooit in de vergelijking mee. Ik maak een route en bepaal vertrek- en eindpunt. Daarna kijk ik pas naar autohuur.
Maar wederom gevoelsmatig zou ik denken dat je op LAX de meeste opties hebt omdat dit gewoon een groot vliegveld is.
Maar goed, daar zit 2x SFO is, dus of dat representatief is, weet ik dan ook weer niet.
Gevoelsmatig zou ik zeggen dat LAX het meest aantrekkelijk is qua prijs, maar het is sinds 2016 dat we een retourtje LAX hebben geboekt. Dus tot zover mijn ervaring.
Autohuur neem ik (vooraf) nooit in de vergelijking mee. Ik maak een route en bepaal vertrek- en eindpunt. Daarna kijk ik pas naar autohuur.
Maar wederom gevoelsmatig zou ik denken dat je op LAX de meeste opties hebt omdat dit gewoon een groot vliegveld is.
Charlotte
2012: Rondje LA
2014: NO en Florida
2015: Rondje Denver
2016: Rondje LA
2017: Seattle - LV
2018: Hawaii SF - LV
2019: Seattle - LA
2020: Florida
2022: LA - SF
2023: SF - LV
https://jurgenencharlotte.blogspot.com/
2012: Rondje LA
2014: NO en Florida
2015: Rondje Denver
2016: Rondje LA
2017: Seattle - LV
2018: Hawaii SF - LV
2019: Seattle - LA
2020: Florida
2022: LA - SF
2023: SF - LV
https://jurgenencharlotte.blogspot.com/
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
- Contacteer:
Waar heb je dat gehoord?
SFO en LAX (en ik denk LAS ook) ontlopen elkaar nooit zoveel vwb autohuuur. Prijzen liggen vaak dichtbij elkaar en zijn vaak niet de duurste verhuurlocaties.
Voor San Francisco zou je ook nog naar San Jose (SJC) kunnen kijken. Alternatief voor het westen is San Diego, Phoenix of Salt Lake City. Dan heb je wel zo'n beetje alle steden van waar je een mooi rondje in het westen kunt maken. Of aanvliegen op een stad en vertrekken vanaf een andere stad.
Overigens kijk ik naast de ticketprijzen per stad ook gelijk naar de autoverhuurprijzen. Die 2 samen bepalen vaak op welke stad ik wil vliegen.
Roland
Since 1982: 28 visits to the United States!
Volgende trip: 15 juni - 9 juli 2023, zie hier.
Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Volgende trip: 15 juni - 9 juli 2023, zie hier.
Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Mijn ervaring is dat Las Vegas vaak wat duurdere tickets en goedkopere auto’s heeft, Phoenix net andersom.
Wij vliegen best vaak op San Diego, omdat mijn vrouw daar vandaan komt en dus familiebezoek, maar dat is eigenlijk nooit de goedkoopste optie.
Maar gewoon flexibel kijken is het allergoedkoopste, zeker als je ook met vertrek luchthaven flexibel kan en wil zijn.
Wij vliegen best vaak op San Diego, omdat mijn vrouw daar vandaan komt en dus familiebezoek, maar dat is eigenlijk nooit de goedkoopste optie.
Maar gewoon flexibel kijken is het allergoedkoopste, zeker als je ook met vertrek luchthaven flexibel kan en wil zijn.
Dank jullie wel! Als ik het goed begrijp, kan het eigenlijk vooral schelen als we vanaf Düsseldorf of Brussel zouden vliegen….daar ga ik eens naar kijken
Als je in San Francisco niet meteen de auto zo huren, welk hotel gebruiken jullie dan en hoe kom je van de luchthaven naar het hotel en van het hotel naar de auto verhuurder? Taxi/Uber? OV?Martin & Marianne schreef: ↑26 mei 2023, 10:10Als je het standaardrondje maakt zijn alle genomede luchthaven een mogelijkheid. Je kunt ook nog kijken nar een one way LAX-Phoenix. Ik denk niet dat er veel te zeggen is over de prijzen voor volgend jaar. Je kunt zelf wat uitproberen voor de komende zomer, en dus zowel autohuur als tickets vergelijken. Voordeel van starten of eindigen in SF kan zijn dat je niet direct een auto hoeft te huren, zeker als je er meerdere dagen bent scheelt dat in autohuur. Maar of dat eventuele duurdere tickets compenseert is maar de vraag. Hangt er ook van af met hoeveel personen je reist natuurlijk.
Lees ook eens mee in het vervoer-subforum, daar zitten de experts.![]()
Marianne
- Frasi
- Amerika-expert
- Partner van: mezelf
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
@NaMiSe
Een voordeel van je reis starten in San Francisco is dat je ervoor kan kiezen je huurauto pas op te halen zodra je de stad verlaat. Dat scheelt een paar dagen huur én parkeerkosten. Ik heb het zelf 2x gedaan.
Je kan makkelijk met de BART naar de stad; het laatste stukje lopen of verder met de bus. Je kan voor een schappelijk bedrag een MUNI-pass kopen waarmee je de hele dag onbeperkt met bus, tram en metro kan reizen (niet met BART, maar wel met de cablecar die anders $5/rit kost).
Vervolgens bij vertrek kan je óf met de BART terug naar de autoverhuur bij het vliegveld, maar makkelijker én goedkoper is het om je auto in de stad op te halen. Als het wat verder is van het hotel gaat de chauffeur 's ochtends de auto ophalen terwijl de rest de spullen inpakt en bij het hotel wacht.
Laatste keer verbleef ik in het Handlery hotel bij Union Square. https://goo.gl/maps/KVRyPP5DhyPhgnps9?c ... 1&entry=tt
Een voordeel van je reis starten in San Francisco is dat je ervoor kan kiezen je huurauto pas op te halen zodra je de stad verlaat. Dat scheelt een paar dagen huur én parkeerkosten. Ik heb het zelf 2x gedaan.
Je kan makkelijk met de BART naar de stad; het laatste stukje lopen of verder met de bus. Je kan voor een schappelijk bedrag een MUNI-pass kopen waarmee je de hele dag onbeperkt met bus, tram en metro kan reizen (niet met BART, maar wel met de cablecar die anders $5/rit kost).
Vervolgens bij vertrek kan je óf met de BART terug naar de autoverhuur bij het vliegveld, maar makkelijker én goedkoper is het om je auto in de stad op te halen. Als het wat verder is van het hotel gaat de chauffeur 's ochtends de auto ophalen terwijl de rest de spullen inpakt en bij het hotel wacht.
Laatste keer verbleef ik in het Handlery hotel bij Union Square. https://goo.gl/maps/KVRyPP5DhyPhgnps9?c ... 1&entry=tt
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wij huren wel altijd meteen een auto, maar het nadeel daarvan is dat je goed moet kijken of je de auto bij het hotel kunt parkeren en hoeveel kosten daarmee gemoeid zijn. Zonder auto is het makkelijker om hotelprijzen te vergelijken. Als je een hotel bij Union Square hebt is het vervoer goed te doen, maar met de Bart en uber kom je overal natuurlijk.
Marianne