Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Moeten we nog op dingen letten?
Moeten we nog op dingen letten?
Over 4 maanden gaan ik en me vriendin voor het eerst het zuidwesten, we hebben alle hotels al geboekt enzo.
Maar zijn er nog dingetjes waar we op moeten letten of wijken waar je beter niet kan inrijden enzo?
Lijstje van de route:
San Francisco
Yosemite
Mono lake
Lone pine
Death valley
Las vegas
Zion
Bryce
Capitol reef
Arches
Kayenta
Grand canyon zuidzijde
Flagstaff
Bullhead city
Joshua tree
La Habra
santa barbara
Morro bay
San francisco
Alle tips zijn welkom en misschien iemand die weet waar je de route kan stippelen en uit kan printen op een kaartje ofzo?
Groetjes Jan
Maar zijn er nog dingetjes waar we op moeten letten of wijken waar je beter niet kan inrijden enzo?
Lijstje van de route:
San Francisco
Yosemite
Mono lake
Lone pine
Death valley
Las vegas
Zion
Bryce
Capitol reef
Arches
Kayenta
Grand canyon zuidzijde
Flagstaff
Bullhead city
Joshua tree
La Habra
santa barbara
Morro bay
San francisco
Alle tips zijn welkom en misschien iemand die weet waar je de route kan stippelen en uit kan printen op een kaartje ofzo?
Groetjes Jan
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Re: Moeten we nog op dingen letten?
Jan,Jan schreef:Alle tips zijn welkom en misschien iemand die weet waar je de route kan stippelen en uit kan printen op een kaartje ofzo?
Kijk eens in dit topic. Wellicht dat wij je kunnen helpen.

Roland
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Ik ken op deze route alleen Arches NP. Hier raad ik het aan om een wandeling met een ranger te maken in de Fiery Furnace. Ook The Windows zijn erg indrukwekkend, maar dit kun je individueel doen. En natuurlijk de wandeling naar Delicate Arch, houdt wel rekening met de temperatuur, je moet genoeg drinken als het warm is. Ik weet niet hoeveel tijd jullie willen besteden in dit park, maar dat zijn een paar dingen die ik je aanraad.
Groetjes,
Anneke
Groetjes,
Anneke
Noord-Amerika 2001, 2002, 2003, 2004, 2005/2006, 2009, 2011, 2012, 2013, 2016
Roland, ik zal het lijstje in het andere topic zetten dank je wel daarvoor.
Anneke, het word onze eerste reis daarheen en ik heb zelf de route uitgestippeld dus we moeten nog even ondervinden hoeveel tijd we overal hebben maar als we ijd hebben dan gebruiken we dat vooral om rond te kijken want daar gaan we voor.
Anneke, het word onze eerste reis daarheen en ik heb zelf de route uitgestippeld dus we moeten nog even ondervinden hoeveel tijd we overal hebben maar als we ijd hebben dan gebruiken we dat vooral om rond te kijken want daar gaan we voor.
Om je te kunnen helpen is het handiger om het aantal dagen te vermelden en per dag op te schrijven wat de geplande route is. Wellicht dat je bepaalde dingen dan wel of niet kunt doen of dat er iemand iets weet wat je nog niet hebt opgeschreven, maar wat wel op de route ligt.
1999: Florida
2001: California, Nevada, Arizona, Utah, Hawaii
2004: Colorado, Utah, Arizona, Nevada
2006: British Columbia, Alberta, Montana, Wyoming, Idaho, Oregon, Washington
2008: California, Arizona, New Mexico, Colorado, Utah, Nevada
Jolanneke, bij deze de lijst met dagen en plaatsen.
Ik hem even van het routekaartje gepakt die Marjan en Roland voor me hebben gemaakt.
Vertrek: 3 september 2007 – Terugkomst: 26 september
3Dag: 1 Amsterdam – San Francisco
4Dag: 2 San Francisco
5Dag: 3 San Francisco
6Dag: 4 San Francisco – Yosemite NP ± 191 mijl - 3 u. 35 min.
7Dag:5 Yosemite NP – Mono Lake ± 79 mijl - 1 u. 40 min.
8Dag: 6 Mono Lake – Lone Pine ± 124 mijl - 2 u. 50 min.
9Dag: 7 Lone Pine – Death Valley NP ± 105 mijl - 2 u. 10 min.
10Dag: 8 Death Valley NP – Las Vegas ± 124 mijl - 2 u. 40 min.
11Dag: 9 Las Vegas
12Dag: 10 Las Vegas – Zion NP ± 158 mijl - 2 u. 25 min.
13Dag:11 Zion NP – Bryce Canyon NP ± 87 mijl - 1 u. 40 min.
14Dag:12 Bryce Canyon NP – Capitol Reef NP ± 124 mijl - 2 u. 40 min.
15Dag:13 Capitol Reef NP – Arches NP ± 141 mijl - 2 u. 35 min.
16Dag:14 Arches NP – Kayenta (tussendoor naar Monument Valley) ± 175 mijl - 3 u. 20 min.
17Dag:15 Kayenta – Grand Canyon NP ± 155 mijl - 3 u. 14 min.
18Dag:16 Grand Canyon – Flagstaff ± 79 mijl - 1 u. 35 min.
19Dag:17 Flagstaff – Bullhead City ± 182 mijl - 2 u. 50 min.
20Dag:18 Bullhead City – Joshua Tree ± 158 mijl - 3 u. 10 min.
21Dag:19 Joshua Tree - La Habra ± 112 mijl - 1 u. 50 min.
22Dag:20 La Habra – Santa Barbara ± 124 mijl - 1 u. 50 min.
23Dag:21 Santa Barbara – Morro Bay ± 107 mijl - 1 u. 55 min.
24Dag:22 Morro Bay – San Francisco ± 236 mijl - 3 u. 55 min.
25Dag:23 San Francisco – Amsterdam
26Dag:24 Aankomst Amsterdam
Zoals ik al zei het word onze eerste keer en we waren niet echt wat van plan alleen rondkijken, relaxen en genieten.
De eerste paar dagen in SF hebben we geen auto, pas als we richting yosemite gaan halen we de auto op want het hotel en autoverhuur zitten in dezelfde straat en qua vervoer in SF wouden we met de cablecar doen.
Ik hem even van het routekaartje gepakt die Marjan en Roland voor me hebben gemaakt.
Vertrek: 3 september 2007 – Terugkomst: 26 september
3Dag: 1 Amsterdam – San Francisco
4Dag: 2 San Francisco
5Dag: 3 San Francisco
6Dag: 4 San Francisco – Yosemite NP ± 191 mijl - 3 u. 35 min.
7Dag:5 Yosemite NP – Mono Lake ± 79 mijl - 1 u. 40 min.
8Dag: 6 Mono Lake – Lone Pine ± 124 mijl - 2 u. 50 min.
9Dag: 7 Lone Pine – Death Valley NP ± 105 mijl - 2 u. 10 min.
10Dag: 8 Death Valley NP – Las Vegas ± 124 mijl - 2 u. 40 min.
11Dag: 9 Las Vegas
12Dag: 10 Las Vegas – Zion NP ± 158 mijl - 2 u. 25 min.
13Dag:11 Zion NP – Bryce Canyon NP ± 87 mijl - 1 u. 40 min.
14Dag:12 Bryce Canyon NP – Capitol Reef NP ± 124 mijl - 2 u. 40 min.
15Dag:13 Capitol Reef NP – Arches NP ± 141 mijl - 2 u. 35 min.
16Dag:14 Arches NP – Kayenta (tussendoor naar Monument Valley) ± 175 mijl - 3 u. 20 min.
17Dag:15 Kayenta – Grand Canyon NP ± 155 mijl - 3 u. 14 min.
18Dag:16 Grand Canyon – Flagstaff ± 79 mijl - 1 u. 35 min.
19Dag:17 Flagstaff – Bullhead City ± 182 mijl - 2 u. 50 min.
20Dag:18 Bullhead City – Joshua Tree ± 158 mijl - 3 u. 10 min.
21Dag:19 Joshua Tree - La Habra ± 112 mijl - 1 u. 50 min.
22Dag:20 La Habra – Santa Barbara ± 124 mijl - 1 u. 50 min.
23Dag:21 Santa Barbara – Morro Bay ± 107 mijl - 1 u. 55 min.
24Dag:22 Morro Bay – San Francisco ± 236 mijl - 3 u. 55 min.
25Dag:23 San Francisco – Amsterdam
26Dag:24 Aankomst Amsterdam
Zoals ik al zei het word onze eerste keer en we waren niet echt wat van plan alleen rondkijken, relaxen en genieten.
De eerste paar dagen in SF hebben we geen auto, pas als we richting yosemite gaan halen we de auto op want het hotel en autoverhuur zitten in dezelfde straat en qua vervoer in SF wouden we met de cablecar doen.
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zou een extra dag Yosemite pakken,dit is veel te kort.
Je kan makkelijk op 1 dag van Yosemite via Mono Lake naar Lone Pine rijden.
Hetzelfde gaat eigenlijk op voor de Grand Canyon,waarom dat korte stukje naar Flagstaff? Of je moet natuurlijk pas later in de middag vertrekken,dan komt het aardig uit.
Hetzelfde gaat eigenlijk op voor de Grand Canyon,waarom dat korte stukje naar Flagstaff? Of je moet natuurlijk pas later in de middag vertrekken,dan komt het aardig uit.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Helemaal mee eens! hebben jullie de overnachtingen al vastgelegd? Als je in het park wilt overnachten moet je er vroeg bij zijn. Als je bij Mono lake wilt overnachten, moet je in Lee Vining zijn; daar is hier kortgeleden het een en ander over geschreven.Pete.Z schreef:Ik zou een extra dag Yosemite pakken,dit is veel te kort.
Tips voor Yosemite:
- eerst de folders bestuderen die je bij de ingang krijgt. voor een voorproefje: kijk een de Yosemite Today en bekijk de kaar van het park, beide te vinden op http://www.nps.gov/yose
- kijk of er leuke rangerwandelingen zijn die je bij wilt wonen
- wandel naar de Vernal en Nevada Falls
- maak een fietstocht door de vallei met een picknick aan de Merced River
- ga met de auto naar Glacier Point, en vandaar of vanaf de trailhead langs de Glacier Point road naar Sentinel Dome of Taft Point
- als je een hele dag hebt: met de bus naar Glacier Point en via de Panorama Trail terug.
- ga de sequoia's bekijken in de Mariposa grove
- langs de Tioga Road: Olmsted Point, Tenaya Lake, wandeling naar Soda Springs, Dog Lake
- rijd naar Hetch Hetchy en wandel langs het meer.
Bij Lone Pine kun je langs de Alabama Hills rijden (bij de stoplichten voor de McDonalds rechtsaf als ik me niet vergis, of rijdt eerst langs het visitor center voor een kaartje).
Death Vally: ik zou voor de route naar Las Vegas niet via DV Junction gaan, maar via Shoshone. Kijk eens in ons 2006-verslag voor de route.
Jammer dat je voor Zion niet zoveel tijd hebt. Tips:
- ga met de shuttlebus naar de laatste stop en maak de wandeling langs de riier en eventueel erdoor (de Narrows)
- Angels Landing lijkt mij vreselijk eng en mooi, maar of je daar tijd voor hebt weet ik niet.
- doe de wandeling naar de Emerald Pools en naar Weeping Rock
Ga in de Grand Canyon met de shuttlebus naar Hermits rest en stap regelmatig uit. Ga ook een stuk naar beneden, gewoon om een idee te krijgen van hoe dat is. Hou er rekening mee dat de temperatuur snel oploopt als je daalt, kleed je in laagjes.
Voor alle parken geldt eigenlijk: stap eerst het visitor center binnen, en vraag wat je kunt doen in de tijd die je hebt.
Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 04 mei 2007, 13:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Op de route van Capitol Reef naar Moab ligt ook nog Goblin Valley State park. Ook de moeite van het bezoeken waard. Onderweg kun je ook een blik werpen in Canyonlands Isle in the Sky en/of Dead Horse State Park. Het uitzicht is fantastisch!
Voor Arches heb je dan na je rit uit Capitol Reef naar mijn idee nog te weinig tijd. Ik zou dus een extra dagje in Moab blijven zodat je de hele dag hebt voor de Arches.
Onderweg van Moab naar Kayenta kun je via Natural Bridges NM en Muley Point naar the Valley of Gods en/of Monument Valley. Mooie en volle route, dus ook geen tijd om vooraf even de Arches te doen.
Ik zou dus vanaf Grand Canyon ineens doorrijden naar Bullhead City en Flagstaff overslaan. Die tijd die je dan wint, kun je besteden in Moab voor de Arches/Canyonlands.... of als je dat niet wilt is die dag ook prima te vullen in Yosemite of Zion.
Voor Grand Canyon heb je na je rit uit Kayenta en door je overnachting in het park voldoende tijd.
Voor Arches heb je dan na je rit uit Capitol Reef naar mijn idee nog te weinig tijd. Ik zou dus een extra dagje in Moab blijven zodat je de hele dag hebt voor de Arches.
Onderweg van Moab naar Kayenta kun je via Natural Bridges NM en Muley Point naar the Valley of Gods en/of Monument Valley. Mooie en volle route, dus ook geen tijd om vooraf even de Arches te doen.
Ik zou dus vanaf Grand Canyon ineens doorrijden naar Bullhead City en Flagstaff overslaan. Die tijd die je dan wint, kun je besteden in Moab voor de Arches/Canyonlands.... of als je dat niet wilt is die dag ook prima te vullen in Yosemite of Zion.
Voor Grand Canyon heb je na je rit uit Kayenta en door je overnachting in het park voldoende tijd.
1999: Florida
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Bij dag 5 zou ik dan niet te vroeg vertrekken naar Mono Lake, maar nog zoveel mogelijk van Yosemite genieten die dag. Deels kun je dat natuurlijk al doen op weg naar Mono Lake, maar plan daar niet om vroeg aan te komen want er is niet echt iets te beleven lijkt mij.Jan schreef:Inderdaad staan alle overnachtingen al vast.
Mijn idee was om vroeg weg te rijden vanaf punt a om betijds aan te komen bij punt b en die tijd die we die dag overhebben om dingen te gaan bekijken en doen en dan volgende ochtend weer vroeg weg te rijden om genoeg te kunnen doen bij het volgende punt.
Waar overnachten jullie bij Yosemite en Mono Lake?
Marianne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 6 Reacties
- 7415 Weergaves
-
Laatste bericht door Big Al