Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Tips voor noemenswaardige natuurwonderen op ons route.....

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Resetovic
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 3

Tips voor noemenswaardige natuurwonderen op ons route.....

Bericht door Resetovic »

Beste mede-forum gebruikers,
mijn 1e vakantie richting Amerika en zonder enige ervaring heb ik vooral dankzij gebruikers op dit moment uitgestippeld, ik heb het eerder ook genoemd en ben dus velen heel erg dankbaar.

Ik heb nu nog 3 weken te gaan voor mijn 2e reis richting Amerika en de spanning komt er toch weer in, mijn 1e keer was vorig jaar half mei tot 1e week in juni en mijn route was vrijwel gelijk. Bryce, Monument Valley en Valley of Fire had ik niet aangedaan.

Wie o wie kan mij echte noemenswaardige natuurwonderen delen op mijn route of met een klein afwijking, meer eigenlijk bedoeld als heen rijden uitstappen en bekijken/foto-moment.

En los hier van de beste wandelroutes in nationale parken, mijn gezelschap zijn rokers, dus qua conditie ook niet 100% en voor hun zal het een eerste echte vakantie worden zoals nu het geval.

Vorig jaar had ik in Yosemite de Mist Trail gelopen tot aan Nevada Falls en was toch best zwaar eerlijk gezegd idem voor mij, is het de moeite waard door te gaan om de trail af te maken als rondje? Kan mij zo niet bedenken wat wij namelijk meer kunnen wandelen.
Yosemite Falls uiteraard ook en stelt niks voor, was door het bos heen zelfs vlak onder gaan staan in plaats van een afstand te bekijken :).
Verblijf is in Curry Village, vorig jaar was dit Wawona en was Mariposa Grove ook direct op de route.

Joshua Tree, Valley of Fire en Death Valley zit geen overnachting en in Zion verblijf ik ook niet en hopen dat ik er vroeg ben vanuit Page en dan eventueel iets gaan doen, Zion Canyon scenic route neem ik uiteraard sowieso.
In Page uiteraard Horseshoe Bend en ik heb een kano gehuurd in combinatie met een wandeling naar Antelope Canyon.

Bryce en Monument Valley heb ik wel een overnachting ingepland staan en Grand Canyon idem, Grand Canyon is uiteraard gewoon bus in en uit bij bepaalde punten.

Onderstaande is onze 1e gedeelte van ons reis San Francisco naar Los Angeles via Highway 1, deze klopt even niet omdat een stuk tussen Big Sur en San Simeon er nu nog uit ligt en dus hopen dat het tot 27 maart goed komt.

https://shorturl.at/htvG9

Dit is mijn route vanaf Los Angeles terug naar San Francisco. Google Maps geeft op dit moment geen afwijkingen aan wat dicht is op onze route en route komt dan ook overeen als planning.

https://shorturl.at/gsHM4

Los Angeles-Joshua Tree-Laughlin-Grand Canyon-Monument Valley-Page-Bryce-Zion-Las Vegas-Valley of Fire-Death Valley-Lake Isabella-Yosemite-San Francisco

Route op maps waarvan Joshua Tree, Valley of Fire en Death Valley geen overnachting is.

27-mrt-23 ma naar San Francisco
28-mrt-23 di San Francisco - San Luis Obispo (twijfel nog met San Simeon) (via Highway 1)
29-mrt-23 wo San Luis Obispo - LA (via Highway 1)
30-mrt-23 do LA
31-mrt-23 vr LA
1-apr-23 za LA
2-apr-23 zo LA
3-apr-23 ma LA - Laughlin (twijfel nog wel met Kingman) (via Joshua Tree) (zal proberen vroeg te vertrekken uit LA en vroeg in de middag arriveren in JT)
4-apr-23 di Laughlin- Grand Canyon (zal proberen vroeg te vertrekken uit Laughlin en vroeg in de middag arriveren in Bryce)
5-apr-23 wo Grand Canyon - Monument Valley (zal proberen vroeg te vertrekken uit GC en vroeg in de middag arriveren in MV)
6-apr-23 do Monument Valley - Page
7-apr-23 vr Page
8-apr-23 za Page - Bryce (zal proberen vroeg te vertrekken uit Page en vroeg in de middag arriveren in GC)
9-apr-23 zo Bryce - Zion (zal proberen vroeg te vertrekken uit Bryce en vroeg in de middag arriveren in Zion)
10-apr-23 ma Zion - Las Vegas (via Valley of Fire) (zal proberen vroeg te vertrekken uit Zion en vroeg in de middag arriveren in Valley of Fire)
11-apr-23 di Las Vegas
12-apr-23 wo Las Vegas
13-apr-23 do Las Vegas
14-apr-23 vr Las Vegas - Lake Isabella (twijfel nog wel met Ridgecrest) (via Death Valley) (zal proberen vroeg te vertrekken uit LV en vroeg in de middag arriveren in DV)
15-apr-23 za Lake Isabella - Yosemite
16-apr-23 zo Yosemite
17-apr-23 ma Yosemite - San Francisco
18-apr-23 di San Francisco
19-apr-23 wo San Francisco
20-apr-23 do San Francisco naar huis
Laatst gewijzigd door Resetovic op 06 mar 2023, 21:12, 2 keer totaal gewijzigd.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Tips voor noemenswaardige natuurwonderen op ons route.....

Bericht door Martin & Marianne »

Waarom plaats je deze vraag niet in je routetopic? Dan zie we meteen waar je overnacht en hoe lang je ergens bent.
Of zet hier je route neer per dag.

Het lijkt mij dat zelfs rokers toch wel in staat moeten zijn om enkele wandelingen te maken .... Maar misschien de komende weken toch even elke dag een ommetje maken?

Wat betreft de Mist Trail in Yosemite: je kunt een rondje maken door op de heenweg de Mist Trail te volgen en terug de John Muir Trail. Hiervoor hoef je niet helemaal naar de Nevada Fall te lopen. Het is natuurlijk wel de vraag wat er open is als jullie er zijn. Je kunt dat hier zien (onder Trails and Wilderness Conditions): https://www.nps.gov/yose/planyourvisit/conditions.htm. Het is ook al mooi om alleen naar de onderkant van de Vernal Fall te lopen, zie hier bijvoorbeeld voor onze ervaring daarmee.

De Yosemite Falls is toch wel indrukwekkend om te zien, dus loop zeker even naar de Lower Falls. En neem ook een kijkje bij Bridalveil Fall, Tunenl View en Valley View.
Een bezoek aan de Mariposa Grove lijkt me ook interessant, dat zou je kunnen doen als je het park binnen rijdt, of uitrijdt.

Voor de Grand Canyon kun je aan de oostkant op verschillende plaatsen even parkeren en het uitzicht bekijken. En in Grand Canyon Village kun je de bus nemen naar Hermits Rest. Je kunt dan op meerdere plaatsen uitstappen en met de volgende bus verder gaan. Ook leuk, en niet zwaar: een wandeling van de ene bushalte naar de volgende. Zie hier voor meer informatie.

Kijk voor (korte) wandelingen op mijn wandelsite, en zie voor bezienswaardigheden in het algemeen op www.ontdek-amerika.nl.

Marianne
ONYX666
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door ONYX666 »

bij Zion is de overlook trail goed te doen vonden wij (net buiten het park)

Bij bryce hebben wij een rondje in red canyon gedaan. Een klein rondje maar wij vonden het echt de moeite
https://www.alltrails.com/trail/us/utah ... -trail?u=m

Mocht je toch nog een halve dag over hebben is kanaraville falls een erg mooie waterwandeling (wel van te voren reserveren is vaak vol)
Resetovic
Amerikakenner

Bericht door Resetovic »

@Martin & Marianne

Heb ik gedaan in mijn route topic, maar had 1 reactie hier op gekregen.
Misschien dat het een algemene topic wordt zo gezien mijn vraag, indien er nog geen soortgelijke topic actief is.
Had wel even snel gekocht en kon het niet direct vinden.

Ik lees je bericht vanavond nog even goed door, dacht reageer even snel en mijn dank voor je uitgebreide reactie 👍
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik had in het bericht in je routetopic niet direct gezien dat er ook nog een vraag in stond. :wink: Je kunt beter wat meer to the point zijn, anders haken mensen af (ik wel in elk geval).
En als er niet direct gereageerd wordt kun je nog eens je vraag herhalen.

Zoals ik al aangaf is het wel zo handig om je route per dag neer te zetten, een plaatje in googlemaps laat wel zien wat je route is, maar niet hoeveel tijd je overal hebt. Je maakt er nu een puzzel van voor iedereen, terwijl je met zo'n schema in één oogopslag iet hoe de route is en in welk park je wel of niet een overnachting hebt.

Voor Joshua Tree is het mooi om de Park Boulevard te rijden. Di is je eerste park, dus hier kun je de America the Beautiful pas kopen.
Kijk op de park map hoe de Park Boulevard loopt (vanuit LA begin je in de plaats Joshua Tree, er is een visitor center bij de ingang). En als je tijd hebt loop dan de Hidden Valley Trail; die is erg gemakkelijk.

Voor de Grand Canyon heb ik al tips gegeven

Bij MV is het uitzicht bij The View erg mooi. Waar overnachten jullie? Als je bij de View overnacht is het erg mooi om in de ochtend de Wildcat Trail te lopen. Zie hier voor een beschrijving. Je kunt ook met de auto de Valley Drive doen.
voor Page heb je ruim de tijd; heb je een tour voor een van de Antelope Canyons geboekt? Aanraders zijn ook Horseshoe Bend, de Glen Canyon dam, en misschien varen op Lake Powell of op de Colorado River? Wij vonden ook het Powell Museum aardig.

Heb je nu wel of niet een overnachting bij Bryce en Zion? Volgens je routetopic in het schema bij 5 feb wel, maar nu zeg je dat je van Page naar Zion rijdt en daar niet verblijft?
Hier werd al de Canyon Overlook Trail genoemd; dat is inderdaad een aanrader. Wel in het park; maar niet in Zion Canyon. Je moet vlak voor de tunnel stoppen bij de parkeerplaats links. Leuke wandeling, en niet te moeilijk.
Als je ook naar Zion Canyon gaat is de wandeling naar de Emerald Pools leuk en niet te lang. Parkeer bij het park en neem de shuttlebus naar de lodge voor het beginpunt van de wandeling.

Als je tijd hebt voor Valley of Fire rij dan de Mouse tank Rd tot aan het eind; bij de White Dome Trailhead. Dit is een schitterende weg. Naar Las Vegas is de route langs de 167 een aanrader (en niet de I15).

Hou voor alle parken de NPS-sites in de gaten! In deze tijd van het jaar kunnen er nog veel afsluitingen zijn of werkzaamheden.

Marianne
Resetovic
Amerikakenner

Bericht door Resetovic »

Ik pas(zie nu dat dit niet meer wil) mijn 1e bericht in mijn route topic eerst even aan straks en plaats deze ook hier dan, praat inderdaad makkelijker en zal dan ook duidelijker zijn naar anderen toe :thumbup:

Straks nog even jouw reacties goed doorlezen

27-mrt-23 ma naar San Francisco
28-mrt-23 di San Francisco - San Luis Obispo (twijfel nog met San Simeon) (via Highway 1)
29-mrt-23 wo San Luis Obispo - LA (via Highway 1)
30-mrt-23 do LA
31-mrt-23 vr LA
1-apr-23 za LA
2-apr-23 zo LA
3-apr-23 ma LA - Laughlin (twijfel nog wel met Kingman) (via Joshua Tree) (zal proberen vroeg te vertrekken uit LA en vroeg in de middag arriveren in JT)
4-apr-23 di Laughlin- Grand Canyon (zal proberen vroeg te vertrekken uit Laughlin en vroeg in de middag arriveren in Bryce)
5-apr-23 wo Grand Canyon - Monument Valley (zal proberen vroeg te vertrekken uit GC en vroeg in de middag arriveren in MV)
6-apr-23 do Monument Valley - Page
7-apr-23 vr Page
8-apr-23 za Page - Bryce (zal proberen vroeg te vertrekken uit Page en vroeg in de middag arriveren in GC)
9-apr-23 zo Bryce - Zion (zal proberen vroeg te vertrekken uit Bryce en vroeg in de middag arriveren in Zion)
10-apr-23 ma Zion - Las Vegas (via Valley of Fire) (zal proberen vroeg te vertrekken uit Zion en vroeg in de middag arriveren in Valley of Fire)
11-apr-23 di Las Vegas
12-apr-23 wo Las Vegas
13-apr-23 do Las Vegas
14-apr-23 vr Las Vegas - Lake Isabella (twijfel nog wel met Ridgecrest) (via Death Valley) (zal proberen vroeg te vertrekken uit LV en vroeg in de middag arriveren in DV)
15-apr-23 za Lake Isabella - Yosemite
16-apr-23 zo Yosemite
17-apr-23 ma Yosemite - San Francisco
18-apr-23 di San Francisco
19-apr-23 wo San Francisco
20-apr-23 do San Francisco naar huis
BorL
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door BorL »

Ik denk dat je op deze manier vooral van viewpoint naar viewpoint gaat en de echte beleving van de natuur mist.
Zelf ook verstokte roker én natuurliefhebber (pro tip, neem een flesje water mee als asbak ;) ) maar dat staat ons niet in de weg de parken te ervaren. Op mij komt het meer over als city trips qua tijdsverdeling, prima als dat het doel is natuurlijk.

Ieder park heeft één of meerdere prachtige hikes en mi is het echt zonde om alleen langs de randjes te rijden. Soms hebben trails een pittige klim, maar dat is altijd de inspanning meer dan waard!
Bryce: Queens Garden / Navajo Loop
Zion: Alles is prachtig maar dit ervaar je hikend (Hoewel de 9 je zeker de eerste keer omver blaast met schoonheid)
GC: Stukje afdalen via de Bright Angel Trail tijdens zonsopkomst, magisch!
Yosemite: Mist Trail, heerlijk verkoelend naast de falls

Zorg voor voldoende eten en drinken en neem de tijd, start vroeg en dan is er weinig wat niet haalbaar is..
Take Nothing but Pictures, Leave Nothing but Footprints, Kill Nothing but Time.

2024 Alaska & Yukon, 2023 NorthEast & Canada, 2022 NorthWest, 2021 NYCitytrip, 2018 Coast to Coast, 2016 California, Arizona, Utah, Nevada, 2015 Florida
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer