mijn 1e vakantie richting Amerika en zonder enige ervaring heb ik vooral dankzij gebruikers op dit moment uitgestippeld, ik heb het eerder ook genoemd en ben dus velen heel erg dankbaar.
Ik heb nu nog 3 weken te gaan voor mijn 2e reis richting Amerika en de spanning komt er toch weer in, mijn 1e keer was vorig jaar half mei tot 1e week in juni en mijn route was vrijwel gelijk. Bryce, Monument Valley en Valley of Fire had ik niet aangedaan.
Wie o wie kan mij echte noemenswaardige natuurwonderen delen op mijn route of met een klein afwijking, meer eigenlijk bedoeld als heen rijden uitstappen en bekijken/foto-moment.
En los hier van de beste wandelroutes in nationale parken, mijn gezelschap zijn rokers, dus qua conditie ook niet 100% en voor hun zal het een eerste echte vakantie worden zoals nu het geval.
Vorig jaar had ik in Yosemite de Mist Trail gelopen tot aan Nevada Falls en was toch best zwaar eerlijk gezegd idem voor mij, is het de moeite waard door te gaan om de trail af te maken als rondje? Kan mij zo niet bedenken wat wij namelijk meer kunnen wandelen.
Yosemite Falls uiteraard ook en stelt niks voor, was door het bos heen zelfs vlak onder gaan staan in plaats van een afstand te bekijken

Verblijf is in Curry Village, vorig jaar was dit Wawona en was Mariposa Grove ook direct op de route.
Joshua Tree, Valley of Fire en Death Valley zit geen overnachting en in Zion verblijf ik ook niet en hopen dat ik er vroeg ben vanuit Page en dan eventueel iets gaan doen, Zion Canyon scenic route neem ik uiteraard sowieso.
In Page uiteraard Horseshoe Bend en ik heb een kano gehuurd in combinatie met een wandeling naar Antelope Canyon.
Bryce en Monument Valley heb ik wel een overnachting ingepland staan en Grand Canyon idem, Grand Canyon is uiteraard gewoon bus in en uit bij bepaalde punten.
Onderstaande is onze 1e gedeelte van ons reis San Francisco naar Los Angeles via Highway 1, deze klopt even niet omdat een stuk tussen Big Sur en San Simeon er nu nog uit ligt en dus hopen dat het tot 27 maart goed komt.
https://shorturl.at/htvG9
Dit is mijn route vanaf Los Angeles terug naar San Francisco. Google Maps geeft op dit moment geen afwijkingen aan wat dicht is op onze route en route komt dan ook overeen als planning.
https://shorturl.at/gsHM4
Los Angeles-Joshua Tree-Laughlin-Grand Canyon-Monument Valley-Page-Bryce-Zion-Las Vegas-Valley of Fire-Death Valley-Lake Isabella-Yosemite-San Francisco
Route op maps waarvan Joshua Tree, Valley of Fire en Death Valley geen overnachting is.
27-mrt-23 ma naar San Francisco
28-mrt-23 di San Francisco - San Luis Obispo (twijfel nog met San Simeon) (via Highway 1)
29-mrt-23 wo San Luis Obispo - LA (via Highway 1)
30-mrt-23 do LA
31-mrt-23 vr LA
1-apr-23 za LA
2-apr-23 zo LA
3-apr-23 ma LA - Laughlin (twijfel nog wel met Kingman) (via Joshua Tree) (zal proberen vroeg te vertrekken uit LA en vroeg in de middag arriveren in JT)
4-apr-23 di Laughlin- Grand Canyon (zal proberen vroeg te vertrekken uit Laughlin en vroeg in de middag arriveren in Bryce)
5-apr-23 wo Grand Canyon - Monument Valley (zal proberen vroeg te vertrekken uit GC en vroeg in de middag arriveren in MV)
6-apr-23 do Monument Valley - Page
7-apr-23 vr Page
8-apr-23 za Page - Bryce (zal proberen vroeg te vertrekken uit Page en vroeg in de middag arriveren in GC)
9-apr-23 zo Bryce - Zion (zal proberen vroeg te vertrekken uit Bryce en vroeg in de middag arriveren in Zion)
10-apr-23 ma Zion - Las Vegas (via Valley of Fire) (zal proberen vroeg te vertrekken uit Zion en vroeg in de middag arriveren in Valley of Fire)
11-apr-23 di Las Vegas
12-apr-23 wo Las Vegas
13-apr-23 do Las Vegas
14-apr-23 vr Las Vegas - Lake Isabella (twijfel nog wel met Ridgecrest) (via Death Valley) (zal proberen vroeg te vertrekken uit LV en vroeg in de middag arriveren in DV)
15-apr-23 za Lake Isabella - Yosemite
16-apr-23 zo Yosemite
17-apr-23 ma Yosemite - San Francisco
18-apr-23 di San Francisco
19-apr-23 wo San Francisco
20-apr-23 do San Francisco naar huis