Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Wederom een route advies voor 27 daagse rondreis 13 mei

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
jjjdebrouwer
Amerika-ontdekker

Wederom een route advies voor 27 daagse rondreis 13 mei

Bericht door jjjdebrouwer »

Eerste bericht... na veel gelezen te hebben op dit forum toch ook maar even jullie advies vragen over de door ons verzonnen route. We gaan vanaf 13 Juni met z'n vieren (Twee stelletjes) voor de eerste keer naar de westkust. We willen een rustige rondreis maken, dus niet alles op elkaar proppen en op het einde het idee hebben veel gezien te hebben maar eigenlijk niet de tijd te hebben gehad hiervan te genieten. Wij hebben de volgende route bedacht:

Dag 1 Amsterdam - San Fransisco
Dag 2 San Fransisco - San Fransisco
Dag 3 San Fransisco - San Fransisco
Dag 4 San Fransisco - Monterey
Dag 5 Monterey - Santa Barbara
Dag 6 Santa Barbara - Los Angeles
Dag 7 Los Angeles
Dag 8 Los Angeles
Dag 9 Los Angeles - Prescott
Dag 10 Prescott - Flagstaff
Dag 11 Flagstaff - Grand Canyon
Dag 12 Grand Canyon - Grand Canyon
Dag 13 Grand Canyon - Monument V.
Dag 14 Monument V. - Page
Dag 15 Page - Bryce Canyon
Dag 16 Bryce Canyon - Zion NP
Dag 17 Zion NP - Zion NP
Dag 18 Zion NP - Las Vegas
Dag 19 Las Vegas
Dag 20 Las Vegas
Dag 21 Las Vegas - Death Valley
Dag 22 Death Valley - Sequoia NP
Dag 23 Sequoia NP - Yosemite NP
Dag 24 Yosemite NP - Yosemite NP
Dag 25 Yosemite NP - San Fransisco
Dag 26 San Fransisco
Dag 27 SF -Amsterdam

We hebben de route om de Tioga gepland aangezien er nog geen openingsdatum op de nps site staat, we willen echter onderweg in de
gaten houden of hij evt. wel open is want dan gaan we zeker overheen.

Wat denken jullie ervan? zijn de afstanden niet te lang?, slaan we iets over wat we zeker moeten zien? alle tips zijn welkom.

Ik hoor het graag van jullie!

Groeten

Paul
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Hallo Paul,

Allereerst :welcome: op dit forum.

Ik vind de route perfect! Sommige mensen zullen misschien liever hier of daar wat langer of korter verblijven, maar dat zijn persoonlijke keuzes. De verdeling is in elk geval uitstekend en ook de afstanden zijn prima en op een relaxte wijze te doen.

Tegen de tijd dat jullie bij Yosemite zijn, zal de Tioga Pass (normaal gesproken) zeker open zijn. Daar kun je gerust je planning op maken en de laatste twee parken zul je dan in omgekeerde volgorde kunnen doen.

Heb je verder nog vragen, stel ze hier gerust. Er is veel kennis bij de forumleden. Wellicht is het een goed idee om je even voor te stellen in het Nieuwe Forumleden introductie.

Mocht e.e.a. definitief zijn, kun je evt. de trip in dit topic plaatsen. Wij zorgen er dan voor dat je in dit rijtje wordt geplaatst.

Veel plezier met de voorbereiding!

Groetjes Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Inderdaad, prima route, met voldoende tijd overal. Je hebt je goed ingelezen hier lijkt mij zo!
Ik ga er van uit dat de Tioga Pass al open is voordat jullie vertrekken. Misschien is het dan aardig om de route in omgekeerde volgorde te maken, omdat dan de watervallen in Yosemite nog net ietsje spectaculairder zullen zijn. Maar ik weet niet hoe je dan in de weekenden zit, dat is ook wel iets om rekening mee te houden.

Zelf zou ik nog een extra dag in Yosemite doen ipv die laatste dag in San Francisco, maar dat is heel persoonlijk.

Houd er wel rekening mee dat je zoals het nu is gepland, nauwelijks tijd hebt voor Sequoia NP. Willen jullie dat park wel doen als de Tioga Pass open is? Dan moet je zeker ergens een dag besparen om voor Sequoia uit te trekken.

Hebben jullie iets gereserveerd, of gaan jullie op de bonnefooi? In dat laatste geval is het misschien toch wel verstandig om in de parken iets te reserveren.

Marianne
jjjdebrouwer
Amerika-ontdekker

Dank voor jullie snelle (en ook zo'n positieve!!)reacties!

We willen Sequoia in principe helemaal niet doen, we willen de grote bomen in Yoshemite gaan bekijken, indien de Tioga open is hebben we sowieso een dag extra is Yoshemite, de laatste dag SF is in principe ook optioneel, wie weet komen we ergens tijd te kort dan pakken we die daar.

We hebben een aantal overnachtingen etc vast liggen:

-De eerste drie nachten SF
-Alcatraz is besproken
-Hearst Castle
-Baseball wedstrijd in LA
-Drie nachten in Vegas (NYNY hotel) Er zit in een vrijdag in vandaar.
-Overnachting in Death Valley

Voor de rest op de bonnefooi! Ik kwam er pas gisteren achter dat we rond het weekend van Memorial day (28 mei) rond Bryce en Zion zitten, we hebben hier niets besproken, ik hoop dat dit niet teveel problemen oplevert....iemand ervaring hiermee?
hekkie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door hekkie »

jjjdebrouwer schreef:Voor de rest op de bonnefooi! Ik kwam er pas gisteren achter dat we rond het weekend van Memorial day (28 mei) rond Bryce en Zion zitten, we hebben hier niets besproken, ik hoop dat dit niet teveel problemen oplevert....iemand ervaring hiermee?
Dat kan inderdaad voor problemen zorgen. Ga er maar van uit dat de parken propjevol zitten. Vooral Zion kan problematisch worden, ik heb het zelf al tweemaal meegemaakt rond Memorial Day. De laatste keer konden we zelfs niet eens parkeren bij Zion. Iedereen werd tegengehouden en je mocht alleen doorrijden om over de doorgaande weg door het park te rijden.

Het is niet mijn bedoeling om je te verontrusten, maar hou wel degelijk rekening hiermee. Misschien kun je je trip nog wat aanpassen en anders zijn er wel uitwijkmogelijkheden voor een overnachting, bijv. in St. George. Je moet dan een klein uurtje rijden naar het park toe.

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Paul,
Als alles min of meer vast ligt, dan zou ik ook voor Yosemite reserveren. En het memorial day weekend zou ik ook vastleggen.
Maar ik dacht dat jullie 13 juni vertrokken? :?

Marianne
hekkie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Martin & Marianne schreef:Maar ik dacht dat jullie 13 juni vertrokken? :?
Heel scherp opgemerkt Marianne! Misschien bedoelt Paul dan Independence Day op 4 juli??

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
mrloes
Amerikafan

Bericht door mrloes »

hOi

Jullie route ziet er in mijn ogen ook prima uit. Spreek niet uit ervaring dwz nog niet maar ... wij gaan 1 juni en doen ongv dezelfde route alleen dan in 21 dagen. We slaan echter wat dingen over zoals Los Angeles, Monument Valley en blijven 2 nachten in San Fran en Las Vegas.
Dus in die zin komt het op hetzelfde neer: jullie hebben wat meer tijd en smeren die nuttig uit.

Alvast heel veel plezier en maak er 'n mooie reis van!
jjjdebrouwer
Amerika-ontdekker

Sorry moet 13 Mei zijn.... nog 8 dagen werken !!
mrloes
Amerikafan

Bericht door mrloes »

Dus jullie gaan 13 mei al? Wow, super joh!!
Vergis je op de dag v vertrek aub niet in de maand ... op dit forum kan het niet zoveel kwaad maar dan wél. :wink:
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Yes, prima route! Voor Hearst Castle verblijf je beter in San Simeon of Cambria. Dan kan je de vorige dag 's middags de PCH rijden en de volgende morgen Hearst Castle bezoeken. Het wil 's morgens nog wel een mistig zijn langs de kust en als je in Monterey verblijft rijd je wellicht in de mist langs de kust de volgende morgen en dat is nu net het mooiste gedeelte.
Yeehaw.
jjjdebrouwer
Amerika-ontdekker

Hekkie, je maakt me nu toch wel een beetje ongerust. ik had het idee: dat loopt wel los, maar blijkbaar is dus toch een verkeerde gedachte, ik denk dat ik nog een beetje teveel met de Nederlandse afstanden in mijn hoofd zit, hoteletje vol dan rijden we toch even naar het volgende plaatsje en proberen het daar nog eens.... ik begrijp nu dat het tenminste een uur rijden is naar het volgende plaatsje. Wat raden jullie aan? we bezoeken op Memorial day Bryce Canyon en willen daarna verder rijden naar Zion, zijn er tussen deze parken meerdere goede alternatieven of enkel St. George?
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

jjjdebrouwer schreef: Wat raden jullie aan? we bezoeken op Memorial day Bryce Canyon en willen daarna verder rijden naar Zion, zijn er tussen deze parken meerdere goede alternatieven of enkel St. George?
St.George ligt voorbij Zion NP (richting Las Vegas :wink: )
Als je echt tussen Bryce enZion iest zoekt kom je in Mount Carmel Junction uit.
Een ander optie voorbij Zion NP is het plaatsje Hurricane.
hekkie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door hekkie »

jjjdebrouwer schreef:Hekkie, je maakt me nu toch wel een beetje ongerust. ik had het idee: dat loopt wel los, maar blijkbaar is dus toch een verkeerde gedachte, ik denk dat ik nog een beetje teveel met de Nederlandse afstanden in mijn hoofd zit, hoteletje vol dan rijden we toch even naar het volgende plaatsje en proberen het daar nog eens.... ik begrijp nu dat het tenminste een uur rijden is naar het volgende plaatsje. Wat raden jullie aan? we bezoeken op Memorial day Bryce Canyon en willen daarna verder rijden naar Zion, zijn er tussen deze parken meerdere goede alternatieven of enkel St. George?
Een uurtje rijden is voor Amerikaanse begrippen "niks". Maar ik kan je een beetje geruststellen. De meeste mensen gaan aan het eind van die maandag (Memorial Day) weer naar huis. De problemen met overnachtingen gelden vooral voor die zaterdag- en zondagnacht.

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
jjjdebrouwer
Amerika-ontdekker

OK dan zitten we dus in Page en Monument Valley zijn deze plaatsen ook dermate populair dat hier ook grote problemen te verwachten zijn?

Ik heb op de site van een ander forum lid, (ben de naam even kwijt maar de site is http://www.case23.com), een naar mening mooi alternatief gezien om van Page naar Bryce te rijden--> via de Cottonwood road. Ik zoek naar dit alternatief omdat je volgens mij anders een heel gedeelte dezelfde weg rijdt als je van Bryce naar Zion rijdt. Zij vonden dit echt geweldig, wij hebben een Jeep gehuurd en ons lijkt deze Dirtroad ook leuk. Iemand anders ervaring met dit alternatief? en weet iemand of verzekerd bent offroad? (we hebben een pakket waar volgens het reisbureau alle verzekeringen in zitten, gold pakket).
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

jjjdebrouwer schreef:Dank voor jullie snelle (en ook zo'n positieve!!)reacties!

We willen Sequoia in principe helemaal niet doen, we willen de grote bomen in Yoshemite gaan bekijken, indien de Tioga open is hebben we sowieso een dag extra is Yoshemite, de laatste dag SF is in principe ook optioneel, wie weet komen we ergens tijd te kort dan pakken we die daar.
Verkijk je daar niet op; het is wel korter via de Tioga Pass maar als je niet een overnachting voor Yosemite neemt, ben je echt een hele dag aan het rijden, zeker als je buiten (ten westen van) het park overnacht. Jullie hebben niets in Yosemite geboekt, dus waarschijnlijk zal het moeilijk worden om nog iets in het park te vinden. De dichtsbijzijnde locatie is dan El Portal; dat is bijna 8 uur non stop vanaf Furnace Creek, zonder stop bij Mono Lake, en zonder de bezienswaardigheden langs de Tioga Road.
jjjdebrouwer schreef: ..Yoshemite ..
Ik heb al aardig wat verschillende spellingen van Yosemite voorbij zien komen, maar deze is weer helemaal nieuw :wink:

Marianne
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

jjjdebrouwer schreef:Hekkie, je maakt me nu toch wel een beetje ongerust. ik had het idee: dat loopt wel los, maar blijkbaar is dus toch een verkeerde gedachte, ik denk dat ik nog een beetje teveel met de Nederlandse afstanden in mijn hoofd zit, hoteletje vol dan rijden we toch even naar het volgende plaatsje en proberen het daar nog eens.... ik begrijp nu dat het tenminste een uur rijden is naar het volgende plaatsje. Wat raden jullie aan? we bezoeken op Memorial day Bryce Canyon en willen daarna verder rijden naar Zion, zijn er tussen deze parken meerdere goede alternatieven of enkel St. George?
Waarom ga je niet in Springdale zitten, dan kun je ook de shuttle pakken naar Zion, dus geen parkeerproblemen. Kijk eens bij de Pioneer Lodge, daar is nog wel wat vrij.
Voor Bryce is de Bryce View Lodge gunstig gelegen en geprijsd.

Marianne
jjjdebrouwer
Amerika-ontdekker

Dan is het misschien beter om in Lee Vining te overnachten en de volgende dag de pass pas over te steken.

Dank je voor de correctie..........
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Ik ben er wel achter dat de weekenden overal behoorlijk druk zijn, afgelopen weekend stonden wij langs de kust in Pismo Beach en de camping was afgeladen! Ik zou dus zeker voor Memorial Day-weekend reserveren.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Memorial Day wordt als het eerste officiele zomerweekend gezien en zal overal druk zijn. Ik zou sowieso in die week niet op de bonnefooi reizen, maar ja, wij hebben daar meerdere malen ons hoofd aan gestoten, dus ik ben er niet zo'n voorstander van. Wij bespreken altijd logeerplekken, waar we tot 16 of 18 uur de dag van aankomst kunnen annuleren, op die manier hebben we wat, maar als de plannen veranderen kan dat ook.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer