All about Las Vegas (LV)

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
ONYX666
Amerikakenner
Berichten: 1298
Lid geworden op: 05 jan 2005, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: All about Las Vegas (LV)

Bericht door ONYX666 »

wij doen dit jaar ook voor het eerst las vegas zonder auto (4 nachten) ondanks dat ik gratis parkeren heb.

Wij zijn niet van plan naar fremont te gaan (volgens mij is daar in Mei niet hetzelfde als in de zomer met al de concerten) an blijven waarschijnlijk dus alleen op strip.
Zijn van plan op voorhand nog eenmaal naar walmart en dan auto inleveren. Aan het eind met een uber of bus naar vliegveld
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3043
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: All about Las Vegas (LV)

Bericht door Almere vak V »

ONYX666 schreef:
27 jan 2023, 16:06
Wij zijn niet van plan naar fremont te gaan (volgens mij is daar in Mei niet hetzelfde als in de zomer met al de concerten) an blijven waarschijnlijk dus alleen op strip.
Voor Corona waren er in mei elke dag meerdere (soms tegelijk..) concerten op Freemont. Ik zou eerder de strip overslaan dan Freemont moet ik heel eerlijk zeggen. Los van het feit dat ik het liefst heel Las Vegas oversla. Maarja, daar denkt mijn vrouw dan weer anders over.
Gebruikersavatar
HennyCox
Amerikakenner
Berichten: 946
Lid geworden op: 22 aug 2012, 15:49
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: Limburg

Re: All about Las Vegas (LV)

Bericht door HennyCox »

Concerten zijn er gewoon in mei hoor, op alle 3 de podia. Net zoals @Almere vak V zou ik ook liever de Strip overslaan dan Freemont. Freemont veel gezelliger met de muziek en lachen om de mensen.
Jacobien
Amerika-ontdekker
Berichten: 96
Lid geworden op: 13 okt 2019, 18:04

Re: All about Las Vegas (LV)

Bericht door Jacobien »

Wij, een gezin van 5, maken deze zomer een rondtrip. We beginnen hierbij in Las Vegas en verblijven daar 2 nachten.

We hebben al onze accomadaties geregeld maar op een 1 of andere manier lukt het mij niet voor Las Vegas.

We hoeven niet op de strip te verblijven, wel een zwembad en een kamer waar we met ze 5-en kunnen verblijven, liefst met een keuken.

Nu zie ik bij Booking twee accomodaties:

- holiday inn club vacation at Desert Club Resort
- Desert Rose Resort.

Beide zien er prima uit. Hebben jullie ervaringen met deze twee resorts? En waar zou jullie voorkeur naar uit gaan? Maakt de afstand naar de Strip nog uit?

Ben benieuwd naar jullie ervaringen.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7732
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: All about Las Vegas (LV)

Bericht door mtl »

Heb ervaring met Desert Rose al is dat alweer 13 jaar geleden. Ik vond het een prima resort.
Gebruikersavatar
HennyCox
Amerikakenner
Berichten: 946
Lid geworden op: 22 aug 2012, 15:49
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: Limburg

Re: All about Las Vegas (LV)

Bericht door HennyCox »

Jacobien schreef:
28 jan 2023, 12:07
maar op een 1 of andere manier lukt het mij niet voor Las Vegas.
Waarom lukt het niet voor Las Vegas?
Er zijn heeeeel veel hotels in Las Vegas namelijk.
Geef eens aan voor welke data je zoekt en welke eisen je aan een hotel stelt, dan kan er gericht geholpen worden. :thumbup:
Sammy
Amerika-ontdekker
Berichten: 41
Lid geworden op: 03 feb 2005, 11:44
Locatie: Veenendaal

Re: All about Las Vegas (LV)

Bericht door Sammy »

holiday inn club vacation at Desert Club Resort
Wij gaan ook een reis met 5 maken deze zomer (zie viewtopic.php?f=36&t=78781) en hebben deze geboekt. Geen ervaring, maar het ziet er echt goed uit met meerdere zwembaden voor de kids. Ook de reviews lijken prima. Sliep zelf afgelopen oktober in Linq, en je loopt vanuit de Desert Club zo over de Linq promenade (leuk straatje) naar The Strip, heel centraal.

Tip, als je deze wilt boeken: er is een Choice Hotels Friends & Family rate beschikbaar via https://www.ihg.com/content/us/en/corpo ... endsfamily. Voor zover ik heb kunnen zien is daar geen verdere controle op, en vrij beschikbaar om te boeken via die site.
Jacobien
Amerika-ontdekker
Berichten: 96
Lid geworden op: 13 okt 2019, 18:04

Re: All about Las Vegas (LV)

Bericht door Jacobien »

@HennyCox Wij zijn van 8 aug tot en met 10 aug in Las Vegas. We zoeken een kamer waar we met ze 5-en kunnen verblijven. We willen graag een keuken en op loopafstand van de strip. Kosten max €450 / 500 voor het gehele verblijf incl resortfee en parkeren.
KW1984
Amerikakenner
Berichten: 1018
Lid geworden op: 20 jul 2010, 15:31
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: All about Las Vegas (LV)

Bericht door KW1984 »

In mijn zoektocht kwam ik Wyndham Grand Desert en Wyndham Desert Blue tegen. Misschien is dat wat voor jullie? Hebben kamers van verschillende omvang, met keuken. Goede reviews, geen resortfee, loopafstand van de strip en als je echt niet wilt lopen hebben ze ook nog een shuttle.
2010: Zuid-Westen
2011: Noord-Oost USA & Canada
2012: Florida
2013: Chicago - Orlando (via Zuiden & Texas)
2016: Las Vegas
2018: Florida
2019: Noord-Westen
2023: Californië + ?
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1172
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: All about Las Vegas (LV)

Bericht door paulr »

Wij hebben afgelopen juni in de Holiday Inn Vacation at Desert Club geslapen. Waren met 2 stellen en hadden een woonkamer, 2 badkamers en 2 slaapkamers en hadden volop ruimte. Zelf gekookt (waren moe na een dagexcursie VoF en Hooverdam) in de prima keuken. Je kan ook van de centraal opgestelde BBQ's gebruik maken. Er zijn 4 (kleine) zwembaden. Stukje langs de weg wandelen en dan door Hotel Flamingo naar de Strip. Prima !
tombourgui
Amerika-ontdekker
Berichten: 91
Lid geworden op: 21 apr 2010, 14:04

Re: All about Las Vegas (LV)

Bericht door tombourgui »

marcie216 schreef:
27 jan 2023, 14:16
Wij zijn van plan om een keer een avond naar Fremont Street te gaan, misschien 1 a 2x naar een outlet en dan de Uber naar het vliegveld. Weet iemand hoe de Deuce en de SDX geregeld zijn in Vegas? Als je een 3 dagen abonnement pakt voor bv de Deuce, is die dan ook geldig op de SDX? Of zeggen jullie, betaal die meerprijs zodat je vrij kan vervoeren want het OV in Vegas is niet top.
In een van m'n eerste trips naar Las Vegas had ik het idee om wat geld te sparen door de Deuce & SDX te nemen, nooit meer... Die deuce is zo tergend traag met al zijn stops. Ik dacht dat de SDX overigens niet meer reed sinds covid, maar misschien is die informatie wat outdated en is die service terug aan het draaien ondertussen.

My 2 cents: Met de prijzen en snelheid van uber dezer dagen (duidelijke kosten op voorhand, gewoon van creditcard af, ....) zou ik persoonlijk gewoon de meerprijs betalen en voor uber gaan. Als je gemiddeld 20 one-way pakt voor de 3 a 4 tripjes die je hierboven beschrijft zou je er met pakweg de helft van de kosten van een rental vanaf zijn. En dan moet je er ook niet naar kijken om eens een biertje ondertussen te drinken :wink:
Maxmannl
Amerikafan
Berichten: 166
Lid geworden op: 05 mei 2015, 08:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: All about Las Vegas (LV)

Bericht door Maxmannl »

SDX rijd nog steeds niet.

Heb het gevraagd aan een Uber. Tijdens corona werden al die chauffeurs ontslagen. Pakketbezorging en transport was genoeg werk dus die zijn allemaal in die sector gaan werken.

Nu is er dus geen chauffeur meer te vinden hahaha.

Zelfs Deuce is een minimale bezetting. Bijlange niet op het niveau van voor corona. Tenminste in januari. Wellicht wordt het komende tijd beter.

Ze zijn trouwens nog net zo traag als vroeger en voor de lokale daklozen is het ook transportmiddel nummer 1 :lol: .
Zelfs als ik alleen ga pak ik een Uber of Lyft. Dus als je met paar man bent en je wilt geen huurauto pak lekker Uber of Lyft.

Laat iedereen in je groep een apart account maken. Je krijgt zoveel promoties als nieuwe gebruiker dat het dan bijna helemaal niks meer kost.
De enige echte Ticketbaas
harryvb
Amerikafan
Berichten: 215
Lid geworden op: 08 mei 2013, 15:16
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Benidorm

Re: All about Las Vegas (LV)

Bericht door harryvb »

Rijd de CX Centennial Express nog?
Afbeelding
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1216
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: All about Las Vegas (LV)

Bericht door IngridUSA »

Je hebt laatst de route daarvan al gevraagd en gekregen.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7732
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: All about Las Vegas (LV)

Bericht door mtl »

@harryvb Je stelt vragen waarvan je het antwoord zelf ook kan opzoeken.
harryvb
Amerikafan
Berichten: 215
Lid geworden op: 08 mei 2013, 15:16
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Benidorm

Re: All about Las Vegas (LV)

Bericht door harryvb »

@IngridUSA inderdaad maar op de route staat niet of hij rijd of niet van SDX staat de route ook nog online maar toch rijd hij niet meer.
@mtl heb het opgezocht maar er staat nergens bij of de bus rijd of niet vandaar dan ook de vraag.
Afbeelding
dennis112
Amerika-ontdekker
Berichten: 61
Lid geworden op: 26 mar 2022, 13:43
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: All about Las Vegas (LV)

Bericht door dennis112 »

Van 22 april tot 30 April ga ik ook weer naar Vegas voor de 6de keer. Door de 2 trips van vorig jaar hebben we het grootste gedeelte van de strip wel gezien en gaan we deze keer wat rustiger zitten in de Mandalay Bay. Laatst zaten we center strip in de Bellagio. Door 3 comp nights zit ik nu in mandalay bay voor 374 dollar voor 8 nachten, niet slecht voor vegas.

We huren wel een auto voor heel de week want we willen toch wel die vrijheid hebben dat we overal naartoe kunnen. Deze keer zullen we wat meer dingen bezoeken buiten de strip om, iemand nog wat tips hiervoor? Zelf dachten we sowieso aan pinball hall of fame, area 15, fremont street en valley of fire.
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1811
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: All about Las Vegas (LV)

Bericht door Timothy555 »

Enige voorkeuren (natuur, dingen om te doen, musea, leuke bars, …?)

Ik ben zelf van 16 tot 27 april in Vegas. De laatste 4 nachten in een Suite in Mandalay Bay, dus wie weet komen we elkaar tegen :mrgreen:
Gebruikersavatar
asv60
Amerika-expert
Berichten: 1859
Lid geworden op: 15 jul 2009, 17:01
Aantal x V.S. bezocht: 40
Locatie: Noord-Holland

Re: All about Las Vegas (LV)

Bericht door asv60 »

Logeren we allemaal tegelijk bij Mandalay Bay, wij zijn er van 21-25 April!
Daarvoor 3 dagen Desert Rose Resort.
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1811
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: All about Las Vegas (LV)

Bericht door Timothy555 »

Ik doe eerst 5 nachten Cosmopolitan, dan 2 nachten Flamingo en dan 4 nachten Mandalay Bay (daar check ik zondag 23 in). Kunnen er gelijk een forum-meeting houden :D
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer