Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
San Francisco veilig?
San Francisco veilig?
Hoi iedereen,
Deze zomer maken wij voor het eerst een rondreis door het zuidwesten van Amerika. We beginnen onze reis in San Francisco. Nu lees ik hier toch veel vervelende verhalen over … we hebben een hotel aan de Fisherman’s Wharf.
Wat is jullie ervaring met de veiligheid/je veilig voelen in San Francisco?
Deze zomer maken wij voor het eerst een rondreis door het zuidwesten van Amerika. We beginnen onze reis in San Francisco. Nu lees ik hier toch veel vervelende verhalen over … we hebben een hotel aan de Fisherman’s Wharf.
Wat is jullie ervaring met de veiligheid/je veilig voelen in San Francisco?
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: San Francisco veilig?
Nog nooit onveilig gevoeld daar, ik kom er al sinds 1984, nog nooit problemen gehad. Natuurlijk zullen er plekken zijn waar je niet moet gaan lopen in de avond, maar dat heb je overal.
-
ClaireVHaut
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 3
ik was er in april en wij kwamen vrij laat (tegen uur of 9 s avonds) uit de BART bij Union square.. De ongure types die daar rond liepen, rondhingen bij (en in) de Burger King vonden wij niet bepaald geweldig. Er was ook veel politie op straat.
Bij fishermans wharf waren we ook en daar vonden we het een stuk minder naar.. Kortom.. ligt beetje aan de plek.
Bij fishermans wharf waren we ook en daar vonden we het een stuk minder naar.. Kortom.. ligt beetje aan de plek.
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
-
Pascal
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 23
Ik was er laatst in 2019, hotel in Fisherman’s Wharf en geen problemen gehad.
Nu ben ik al een eindje aan het uitkijken voor volgend jaar en had ook al wat YouTube video’s gezien die niet zo rooskleurig waren. Dus idd sinds corona is de situatie echt wel verslechterd.
Nav jouw vraag nog even opnieuw gezocht en heb net deze gevonden. Een nuchter verslag https://youtu.be/3goXdQMfVXc
https://youtu.be/t6KvXASwfS8 deze vond ik een paar weken terug. Toch niet meer de stad die ik (her)ken. 1:15 &. 4:30 tot 5:00 toont echt niet het drukke fisherman’s wharf van weleer.
Langs de andere kant bij ons ga je ook niet ‘s avonds in bepaalde buurten gaan rondlopen natuurlijk.
Nu ben ik al een eindje aan het uitkijken voor volgend jaar en had ook al wat YouTube video’s gezien die niet zo rooskleurig waren. Dus idd sinds corona is de situatie echt wel verslechterd.
Nav jouw vraag nog even opnieuw gezocht en heb net deze gevonden. Een nuchter verslag https://youtu.be/3goXdQMfVXc
https://youtu.be/t6KvXASwfS8 deze vond ik een paar weken terug. Toch niet meer de stad die ik (her)ken. 1:15 &. 4:30 tot 5:00 toont echt niet het drukke fisherman’s wharf van weleer.
Langs de andere kant bij ons ga je ook niet ‘s avonds in bepaalde buurten gaan rondlopen natuurlijk.
-
SnoopyMetKids
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Wij waren er in juni en vonden het er heerlijk! Geen moment onveilig gevoeld, niet downtown en al helemaal niet in het Wharf district. WIj verbleven overigens vlakbij Golden Gate Park, maar hebben per fiets hele stukken van de stad verkend
Ik keek er echt van op hoe gentrified vooral the Mission is geworden. Ik verbleef daar 15 jaar geleden een paar maanden, en toen had dat gebied echt nog sketchy stukken. Nu vooral artisanal icecream en coffee places, ten koste van de Salvadorean en Mexican establishments. Erg jammer. Natuurlijk zijn er in bepaalde delen van downtown wel daklozen, maar niks extreems imo.
Moet er trouwens wel bij zeggen dat wij met kleine kinderen reisden en daarom ben ik niet na 22u buiten geweest
Ik keek er echt van op hoe gentrified vooral the Mission is geworden. Ik verbleef daar 15 jaar geleden een paar maanden, en toen had dat gebied echt nog sketchy stukken. Nu vooral artisanal icecream en coffee places, ten koste van de Salvadorean en Mexican establishments. Erg jammer. Natuurlijk zijn er in bepaalde delen van downtown wel daklozen, maar niks extreems imo.
Moet er trouwens wel bij zeggen dat wij met kleine kinderen reisden en daarom ben ik niet na 22u buiten geweest
Wij hadden ons hotel in Lombard Street en zijn vanaf daar naar Fisherman's Wharf gelopen (ook in het donker) en hebben ook bussen genomen in die omgeving in het donker. Geen problemen tegengekomen, wel wat daklozen, maar zonder enig probleem.
Hetzelfde geldt voor de omgeving van de GG-Bridge, niets van rariteiten gemerkt.
Ook ik had wat filmpjes gezien en was erg nieuwsgierig hiernaar, maar in de genoemde omgevingen er niets van gemerkt.
Hetzelfde geldt voor de omgeving van de GG-Bridge, niets van rariteiten gemerkt.
Ook ik had wat filmpjes gezien en was erg nieuwsgierig hiernaar, maar in de genoemde omgevingen er niets van gemerkt.
Onze zomertrip '24 naar Hawaii: Eilandhoppen op Hawaii
Bekijk ons reisverslag van ons bezoek aan het zuidwesten in 2022:
>> Kiwi's on tour<<
Bekijk ons reisverslag van ons bezoek aan het zuidwesten in 2022:
>> Kiwi's on tour<<
- HennyCox
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 17
Ik heb me er nooit onveilig gevoeld.
Wel is er in 2018 in onze auto ingebroken, ruit compleet eruit en alles wat los zat meegenomen, van koffiebekers tot laadkabel van telefoon toe.
Tsja toen was de lol van San Fransisco er snel vanaf...ik zag elke zwerver/junk als dader. Sorry, vind het gewoon nutteloos volk...Alcatraz schijnt beschikbaar te zijn hahaha
Wel is er in 2018 in onze auto ingebroken, ruit compleet eruit en alles wat los zat meegenomen, van koffiebekers tot laadkabel van telefoon toe.
Tsja toen was de lol van San Fransisco er snel vanaf...ik zag elke zwerver/junk als dader. Sorry, vind het gewoon nutteloos volk...Alcatraz schijnt beschikbaar te zijn hahaha
2019 voor het laatst geweest. Zoals altijd veel daklozen, en soms bedelen ze ook. Maar ze zijn niet opdringerig en laten je verder met rust als je duidelijk maakt dat er niets te halen valt. Nooit onveilig gevoeld (in het centrum).
2010: Zuid-Westen
2011: Noord-Oost USA & Canada
2012: Florida
2013: Chicago - Orlando (via Zuiden & Texas)
2016: Las Vegas
2018: Florida
2019: Noord-Westen
2023: Californië + ?
2011: Noord-Oost USA & Canada
2012: Florida
2013: Chicago - Orlando (via Zuiden & Texas)
2016: Las Vegas
2018: Florida
2019: Noord-Westen
2023: Californië + ?
- Tantelotje
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 14
Wij waren er afgelopen juli. Ik had me eigenlijk voorbereid op verpaupering en heel veel zwervers. Maar niets van dat al, en we zijn de stad behoorlijk kris-kras doorgetrokken. Wij verbleven (ook, ik las het hierboven al eerder) in de buurt van het GG park.
Dat betekende bijvoorbeeld na de avond tour op Alcatraz eerst een paar pieren terug moest lopen voor de parkeergarage en vervolgens nog wel 20 minuten mag rijden. Maar ook met het lopen daar (we liepen eerst nog door naar de Fishermans Wharf en toen weer terug naar Pier 39 voor eten) voelden we ons nergens onveilig ofzo.
Maar zoals in elke grote stad geldt: gebruik je verstand. En als er verder weinig toeristen zijn, heeft dat meestal een reden.
Dat betekende bijvoorbeeld na de avond tour op Alcatraz eerst een paar pieren terug moest lopen voor de parkeergarage en vervolgens nog wel 20 minuten mag rijden. Maar ook met het lopen daar (we liepen eerst nog door naar de Fishermans Wharf en toen weer terug naar Pier 39 voor eten) voelden we ons nergens onveilig ofzo.
Maar zoals in elke grote stad geldt: gebruik je verstand. En als er verder weinig toeristen zijn, heeft dat meestal een reden.
- Ruud2004
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
In 2012 (al weer 10 jaar terug) lag ons hotel aan de rand van de wijk Tenderloin, toch wel één van de minste wijken die ik heb gezien. Voor de dichtstbijzijnde metrohalte liepen we steeds een stukje door deze wijk. Op één akkefietje na geen problemen gehad, wel heel veel problemen gezien.
Veder veel zwervers, maar weinig last van gehad.
Veder veel zwervers, maar weinig last van gehad.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Zoals velen al zeggen zou ik me niet te druk maken. Je hoort nu inderdaad veel slechte verhalen, maar wij merkten hier afgelopen mei niet veel van.
Belangrijker is echter; waar zit je hotel en ben je van plan veel rond te lopen in de stad na zonsondergang?
Als je hotel in de verkeerde wijk zit en je bent avonds laat op pad kan het best vervelend worden. Echter dit is in San Francisco niet anders dan in Amsterdam, Londen of Parijs.
Belangrijker is echter; waar zit je hotel en ben je van plan veel rond te lopen in de stad na zonsondergang?
Als je hotel in de verkeerde wijk zit en je bent avonds laat op pad kan het best vervelend worden. Echter dit is in San Francisco niet anders dan in Amsterdam, Londen of Parijs.
kan me aansluiten bij bovenstaande verhalen. Veel zwervers, maar niet opdringerig. ook wel eens een wat verward, schreeuwend persoon tegengekomen, maar ja doe eens een rondje grote stad in Nederland. SF is een heerlijke stad, op zich ontspannen sfeer. Maar altijd ben ik als toerist extra alert. Doe liever mijn grote camera in een rugtas, dat dat die constant aan m'n nek hangt. Eigenlijk draag ik nooit goud/zilver op vakantie reisjes.
en tja, veel vertrouwen op je onderbuikgevoel. Denk je dit is een foute buurt volgens mij, gewoon omdraaien en niet doorlopen. Twee keer tijdens onze reizen bleek dat ook bij navraag een hele goede keuze.
Wel in SF mooie oplossing gezien over de aanpak verward persoon. wij zitten op een terras net van de taxi boot op een pier. Komt een verward persoon storen op het terras en schreeuwen. Er werd een grote mok koffie gebracht door het personeel en met zachte hand werd hij naar een bankje aan de zijkant gebracht om rustig z'n bakkie te drinken. werkte prima. Mooi om te zien hoe dit relaxed werd opgepakt. Zal niet altijd zo soepel gaan maar toch.
Maar gewoon genieten in SF komt helemaal goed.
en tja, veel vertrouwen op je onderbuikgevoel. Denk je dit is een foute buurt volgens mij, gewoon omdraaien en niet doorlopen. Twee keer tijdens onze reizen bleek dat ook bij navraag een hele goede keuze.
Wel in SF mooie oplossing gezien over de aanpak verward persoon. wij zitten op een terras net van de taxi boot op een pier. Komt een verward persoon storen op het terras en schreeuwen. Er werd een grote mok koffie gebracht door het personeel en met zachte hand werd hij naar een bankje aan de zijkant gebracht om rustig z'n bakkie te drinken. werkte prima. Mooi om te zien hoe dit relaxed werd opgepakt. Zal niet altijd zo soepel gaan maar toch.
Maar gewoon genieten in SF komt helemaal goed.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
@BonnyR Dat zagen wij in Scottsdale ook afgelopen voorjaar. Een zwerver kreeg een bakje koffie en mocht het even rustig opdrinken aan een tafeltje aan de rand van het terras. Hij was niet eerst rumoerig het terras opgelopen, maar was wel verward en zat een beetje in zichzelf te praten. Zwervers kom je overal tegen in de steden en niet alleen in de VS. Het was goed om te zien dat ze niet overal compleet genegeerd worden.
In o.a. Tucson zag een zwerver ons met boodschappen uit de supermarkt lopen en vroeg of hij een banaan mocht hebben. We hebben hem en zijn vriend toen wat bananen en druiven gegeven. Daarna vroegen ze ook nog of we wat geld konden missen, maar dat doen we dan weer niet.
We geven liever iets te drinken of eten dan dat ze drank of drugs gaan kopen van ons geld.
Tot nu toe hebben we geen vervelende reacties gehad op onze reizen waar ook ter wereld. Maar vertrouw je instinct, je ziet of voelt meestal wel aan welke persoon je beter wel of niet aanspreekt.
In o.a. Tucson zag een zwerver ons met boodschappen uit de supermarkt lopen en vroeg of hij een banaan mocht hebben. We hebben hem en zijn vriend toen wat bananen en druiven gegeven. Daarna vroegen ze ook nog of we wat geld konden missen, maar dat doen we dan weer niet.
We geven liever iets te drinken of eten dan dat ze drank of drugs gaan kopen van ons geld.
Tot nu toe hebben we geen vervelende reacties gehad op onze reizen waar ook ter wereld. Maar vertrouw je instinct, je ziet of voelt meestal wel aan welke persoon je beter wel of niet aanspreekt.
reisverslagen: 2025 rondje Denver, 2024 rondje Salt Lake City, 2023 Chicago-Las Vegas, 2022 rondje Phoenix, 2019 Noord Californië + Oregon, 2017 rondje Las Vegas, 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
- Almere vak V
- Amerika-expert
Niet alles geloven wat je ziet. En ja, als iemand iets vervelends heeft gemaakt. Is dat uiteraard vervelend maar betekent niet meteen dat alles en iedereen bagger is. SF is een normale grote stad waarvan je er tientallen in Amerika hebt. Die hebben goede buurten en minder goede buurten. En daarmee verschilt Amerika niks met de rest van de wereld. Ook in Amsterdam, Rotterdam of Den Haag zijn er wijken te vinden waar je op bepaalde momenten van de dag liever niet rondloopt.
Zwervers zijn zeker sinds corona een toenemend probleem in Amerika. Ik vind de aanblik niet altijd even prettig, maar goed niet iedereen heeft altijd zn lot in eigen handen of staat even sterk in zn schoenen. Ik geef ze nooit geld. Want we weten allemaal waar dat geld naartoe gaat. Als ik ze iets geef, of iets voor ze koop dan is het eten. Niet veel, altijd kleine beetjes. Geef je te veel dan verkopen ze het voor geld weer aan anderen. Ooit de fout gemaakt om voor een jonge gast die in NY voor mn hotel zat in een t-shirtje bij -20 om een jas te kopen. Binnen 10 minuten was de jas omgeruild tegen 1 van de bekende middelen.
Aan de andere kant, ik kom voor mn werk al jaren in Amerika en mn gezin dus ook. Hebben er inmiddels ook al weer jaren een huis. Zeker toen onze kinderen nog jong waren zagen ze alleen maar de leuke dingen van Amerika. Uiteraard veel sportwedstrijden, Disney, Las Vegas, eindeloze natuurparken en alle gave dingen die ze in de steden hebben en ga zo maar door. Toen ze oud genoeg waren heb ik ze expres met een klant van mij mee laten gaan naar de minder mooie plekken van Amerika. Om ze te laten zien dat dit ook Amerika is. Niks mis mee om ze dat ook te laten zien.
Je bent in San Francisco dus het is een kleine moeite om de brug over te rijden naar Oakland. Rij een rondje om het Coliseum (het stadion waar de Oakland A's hun honkbalwedstrijden in spelen) en je kijkt je ogen uit. Zonder dat het echt gevaarlijk wordt. Maar in een rondje van 10 minuten tijd zie je alle kanten van Amerika. De goed en de slechte...
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Je herkent foute buurten vaak aan het feit dat er veel troep in de goten van de straat ligt, vaak papier. En dat er vaak veel vaag volk op straat rondhangt. Vaak is het allemaal wat grauwig. En dat kan echt van straat tot straat verschillen.Denk je dit is een foute buurt volgens mij, gewoon omdraaien en niet doorlopen.
Maar SF vond ik echt een prachtige stad.
-
Marcopstal
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
San Francisco heeft een hogere criminaliteit dan de meeste andere steden in Californië. Dat is steeds historisch zo geweest.
Tijdens de pandemie was er een merkelijke stijging vooral inzake diefstal. Deze trend is evenwel omgekeerd en opnieuw op het pré pandemie niveau.
Wat wel nog hoger is momenteel is autodiefstal. Dit is evenwel alom en niet typisch in SF. Men vermoed dat dit het gevolg is van de hogere waarde van een tweedehandsauto.
Tijdens de pandemie was er een merkelijke stijging vooral inzake diefstal. Deze trend is evenwel omgekeerd en opnieuw op het pré pandemie niveau.
Wat wel nog hoger is momenteel is autodiefstal. Dit is evenwel alom en niet typisch in SF. Men vermoed dat dit het gevolg is van de hogere waarde van een tweedehandsauto.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
-