Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Vraag over parkeren in steden: camper / auto.
-
Ivon Straathof
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Vraag over parkeren in steden: camper / auto.
Wij moeten de keuze nog maken om een kleine camper te huren of een grote auto.
We zijn met 4 volwassenen.
-
Marcopstal
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Re: parkeren met Camper in steden
Een echte camper is altijd moeilijker te parkeren in de steden, hoe groter hoe moeilijker.
Soms zijn er wel parkings voor RV's, maar die liggen natuurlijk niet steeds waar je ze graag zou hebben.
Soms zijn er wel parkings voor RV's, maar die liggen natuurlijk niet steeds waar je ze graag zou hebben.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hallo Ivon,
Misschien iets meer toelichting geven? Dit is wel een erg summier bericht (en hoort ook niet thuis in dit forum-onderdeel maar in het zuidwesten algemeen). Welke steden wil je bezoeken? En wat zou je startpunt zijn (daar heb je dan geen camper nodig)?
Is het voor dit jaar of voor volgend jaar?
Marianne
Misschien iets meer toelichting geven? Dit is wel een erg summier bericht (en hoort ook niet thuis in dit forum-onderdeel maar in het zuidwesten algemeen). Welke steden wil je bezoeken? En wat zou je startpunt zijn (daar heb je dan geen camper nodig)?
Is het voor dit jaar of voor volgend jaar?
Marianne
Opmerking moderator
Topic verplaatst.
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wat is een kleine camper?
Wat is je route, en welke steden wil je dus bezoeken?
Wat is je route, en welke steden wil je dus bezoeken?
- jojostravelusa
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Re: Vraag over parkeren in steden: camper / auto.
Als je kiest voor een camper (wat ons betreft altijd doen
) moet je je afvragen of je een stadsmens of een natuurmens bent, want inderdaad, in een stad is het parkeren van een camper niet handig. Wij huren meestal een auto voor de dag(en) dat we in de stad zijn en laten de camper dan op de camping staan. Of we zoeken thuis tot in detail uit waar je kunt parkeren en hoe je dan bij de door jou gewenste plekken kunt komen.
Waar je ook over na moet denken is of je met 4 volwassenen in een kleine camper wilt zitten of dat je er 2 huurt. Dat maakt het uiteraard duurder, maar dan heb je wat meer privacy en lebensraum. Ik weet niet hoe jullie de te huren hotelkamers zien. Zou je daar 1 kamer huren met 2 queenbedden, dan maakt het niet zoveel uit, want dan zit je ook op elkaars lip, maar als je dan voor 2 kamers zou gaan, zou ik er nog eens goed over nadenken.
Waar je ook over na moet denken is of je met 4 volwassenen in een kleine camper wilt zitten of dat je er 2 huurt. Dat maakt het uiteraard duurder, maar dan heb je wat meer privacy en lebensraum. Ik weet niet hoe jullie de te huren hotelkamers zien. Zou je daar 1 kamer huren met 2 queenbedden, dan maakt het niet zoveel uit, want dan zit je ook op elkaars lip, maar als je dan voor 2 kamers zou gaan, zou ik er nog eens goed over nadenken.
deze hele summiere vraag levert meer nieuwe vragen dan antwoorden op

Met 4 volwassenen zou ik zeker geen kleine camper huren. En helemaal niet met twee stellen. Dus als je met je meerjarige kids gaat is het nog weer wat anders. Wij hadden een C30 en dan kun je de slaapgedeeltes scheiden en Smorgens ook ' apart ' wassen. Maar toch mis je verder een stuk privacy. Mijn broer zou graag ooit weer zo'n reis maken, maar dan toch met twee campers. Eigenlijk nooit problemen gehad met parkeren, gewoon omdat we met OV gingen in de grote steden.Ivon Straathof schreef: ↑15 aug 2022, 10:40Wij moeten de keuze nog maken om een kleine camper te huren of een grote auto.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
- Big Al
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 999
- Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 9 jaar in Virginia
Openbaar vervoer, auto huren, Uber/Lyft - er zijn best mogelijkheden. Ik kan me geen stad voorstellen waar je niet ergens een groot parkeerterrein zou kunnen vinden.
We hebben ook nog eens met een motorhome (30 voet) in New York City gereden en file-geparkeerd in een drukke straat...
We hebben ook nog eens met een motorhome (30 voet) in New York City gereden en file-geparkeerd in een drukke straat...
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 7 Reacties
- 2476 Weergaves
-
Laatste bericht door Corv
-
- 5 Reacties