All about San Diego ?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Fleur v G
Amerika-ontdekker
Berichten: 52
Lid geworden op: 15 aug 2016, 21:36
Aantal x V.S. bezocht: 3

All about San Diego ?

Bericht door Fleur v G »

Ik heb gezocht op het forum, maar kwam nog geen topic tegen over San Diego, maar misschien moet ik nog verder terug zoeken?

Ben iig op zoek naar must sees, leuke (kindvriendelijke) restaurants, to do's en andere handige tips.

Wij (gezin met kinderen van 3 en 6) zijn Eind April 4 dagen in San Diego, waarvan 1 dag Legoland (waarschijnlijk inclusief Waterpark indien het warm genoeg is). Verder heb je natuurlijk Sea Life, Mission Bay, het strand en Belmont Park, maar ik vraag me af of er nog andere leuke dingen te doen zijn.

We weten bijv. ook helemaal niets over de binnenstad (Downtown).

En als laatste vraag: waar zouden jullie San Diego kenners gaan zitten met je hotel/airbnb?
Wij twijfelen tussen Downtown (aangezien je snel bij het strand bent), Mission Bay area of tussen het strand en het vliegveld (goedkoper en goede locatie ivm downtown/strand).

Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7969
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: All about San Diego ?

Bericht door Pete.Z »

Met kinderen van 3 en 6 weet ik me letterlijk en figuurlijk geen raad, maar San Diego Zoo is zeker een aanrader denk ik.
Verder een bezoek waard is de USS Midway, Balboa Park, Point Loma en Cabrillo NM. La Jolla is erg leuk, op childrens beach veel zeeleeuwen die daar zonnen en zwemmen.
Seaport Village is een leuk en overzichtelijk winkelcomplex(je) met leuke winkeltjes en horeca, vaste stop voor ons.
Gaslamp Quarter is ook erg leuk, maar nogmaals, geen idee of dat ook leuk is voor heel jonge kinderen.
Verder ligt in de haven nog de Star of India, het oudste varende zeilschip in de wereld.
Vaste stop voor ons zijn ook zeker de sunset cliffs om, je verwacht het niet, de zon onder te zien gaan.

Hotels heb ik geen idee van, wij zitten daar altijd bij familie in huis, maar Mission Bay is volgens mij een prima plek.
Gebruikersavatar
markro
Moderator
Berichten: 9265
Lid geworden op: 06 apr 2004, 20:58
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Hilversum, NL
Contacteer:

Re: All about San Diego ?

Bericht door markro »

Er is op het forum al wel vaker over San Diego geschreven.
Als voorbeelden:
Tips voor San Diego.
San Diego openbaar vervoer.

En op de AllesAmerikawebsite: http://www.allesamerika.com/san-diego.html

Voor hotelbeoordelingen van de forumleden (zijn al wel van iets oudere datum; kijk ook op de website van Tripadvisor):
https://beoordelingen.allesamerika.com/ ... o&staat=CA

Ons reisverslag uit 2007, wij verbleven er een paar dagen, vanaf dag 5: http://www.dutchmarco.com/reisverslag/u ... _index.htm
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42299
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: All about San Diego ?

Bericht door Martin & Marianne »

Toen onze kinderen 7 en 9 waren hebben wij 3 nachten overnacht in een cabin op de KOA camping. Wij vonden dat erg plezierig omdat er dan voor de kinderen ook veel gelegenheid om te spelen en zwemmen etc. Wij hadden toen een eenvoudige cabin maar ik zie dat ze nu meer accommodaties verhuren.
Zie hier en de volgende dagen voor ons verslag.

Marianne
KatyHG
Amerika-ontdekker
Berichten: 91
Lid geworden op: 02 mar 2022, 16:46
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: All about San Diego ?

Bericht door KatyHG »

Hoi allemaal,

Op dit forum heb ik onder 'hotels & campings' 1 review gevonden over The Kings Inn in San Diego, maar deze review was al best oud.
Reviews op Bookings.com en TripAdvisor zijn goed. Heeft iemand van jullie ervaring met The Kings Inn in San Diego?
Ik ben heel benieuwd. Zelf vind ik vooral belangrijk dat het schoon is en dat het personeel vriendelijk is.

Fijne zondag verder! Gr. Katy
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: All about San Diego ?

Bericht door IngridZw »

Een late reactie maar ik zag nu pas jouw vraag over ervaringen met Kings Inn San Diego. Wij hadden in 2017 twee overnachtingen in dit hotel. Onze ervaringen met dit hotel zijn heel positief. Mooie grote nette kamers, een heerlijk zwembad met palmbomen rondom en qua locatie ook heel gunstig. Je zit dichtbij Old Town San Diego. Heel gezellig om daar even rond te lopen vooral 's avonds. Bij het hotel zit een heel goed ontbijtrestaurant.
Toen wij het boekten was het hotel nog redelijk geprijsd. Nu zijn de prijzen overal in het hoogseizoen bijna niet niet meer te betalen al valt Kings Inn relatief nog mee vergeleken bij de andere hotels.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
KatyHG
Amerika-ontdekker
Berichten: 91
Lid geworden op: 02 mar 2022, 16:46
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: All about San Diego ?

Bericht door KatyHG »

@IngridZw nog bedankt voor het delen van je ervaring met Kings Inn! (ik ben een tijdje niet op het forum geweest, dus sorry voor dit late berichtje.. :oops: )
Gebruikersavatar
butterfly
Amerika-expert
Berichten: 1516
Lid geworden op: 23 okt 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Noord-Holland

Re: All about San Diego ?

Bericht door butterfly »

Legoland in San Diego ( of eigenlijk Carlsbad) is natuurlijk ook erg leuk op die leeftijd. En waterpark Aquatica.
KatyHG
Amerika-ontdekker
Berichten: 91
Lid geworden op: 02 mar 2022, 16:46
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: All about San Diego ?

Bericht door KatyHG »

Vandaag weer eens in de reviews voor hotels gedoken.
Er zijn natuurlijk altijd mensen die zeuren in reviews, dus als er maar een paar zijn die kritisch zijn, dan trek ik mij daar niet zoveel van aan.
Als er voor mijn idee teveel (maar goed...wat is 'teveel'?) mensen zijn die iets zeggen over de hygiene, muffe luchtjes of over 'beestjes', dan valt een hotel al af.

Volgens mij zijn we er inmiddels grotendeels uit.
We hebben voor San Diego nu 2 hotels op onze 'shortlist' staan, beiden met een klein zwembadje (ter afkoeling van de 2 zoons) en redelijk geprijsd:
- Sea Harbor Hotel (recentelijk gerenoveerd; sindsdien goede recensies)
- Best Western Plus Bayside Inn
Iemand van jullie ervaringen met deze hotels?

@IngridZw : Kings Inn is ook nog steeds een kanshebber.

Gisteren eindelijk naar Top Gun Maverick geweest, een aantal scenes zijn in San Diego opgenomen :)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer