Hulp bij hotels, meivakantie 2023.

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42306
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Hulp bij hotels, meivakantie 2023.

Bericht door Martin & Marianne »

@Miek1982 Het is niet nodig om hele berichten te quoten. Dat maakt het topic onnodig lang en onoverzichtelijk.

Marianne
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7798
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Hulp bij hotels, meivakantie 2023.

Bericht door mtl »

Miek1982 schreef:
16 aug 2022, 22:38
Ik denk dat ieder zijn eigen reis en gevoel moet volgen. Ieder heeft een ander reisdoel.
Precies! Je leest de goedbedoelde adviezen en je besluit zelf wat je ermee doet. Niks geen moeten.
Gebruikersavatar
Harry
Amerika-expert
Berichten: 5972
Lid geworden op: 06 feb 2005, 13:43
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Hulp bij hotels, meivakantie 2023.

Bericht door Harry »

Miek1982 schreef:
16 aug 2022, 22:38
Paul, mag ik vragen waarom je zo negatief doet? Ik vind de manier waarop je tegen mij communiceert niet fijn, veroordelend en aanvallend. Ik denk dat ieder zijn eigen reis en gevoel moet volgen. Ieder heeft een ander reisdoel. Ik kijk zeker naar de tips en haal eruit wat bij ons past.
Helaas zie je dit soort dingen al zolang het forum bestaat, zeker tegen nieuwe leden wordt niet altijd even aardig gedaan, waarom?, zo zijn sommige mensen nou eenmaal.
Probeer je er niet aan te storen en richt je op de leuke en goedbedoelde tips die je hier zeker gaat krijgen. Je kunt het eventueel wel melden bij de moderators door op de knop van het uitroepteken te drukken rechtsboven het bericht, dan krijgt degene die niet zo vriendelijk is eventueel een waarschuwing.

Ik weet zeker dat je met de tips die je hier gaat krijgen een fantastische vakantie gaat beleven. :thumbup:
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5875
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Hulp bij hotels, meivakantie 2023.

Bericht door roelb »

Miek1982 schreef:
16 aug 2022, 22:35
Hoi Roel, bedankt voor je mooie uitgebreide reactie. Ik ga zeker even kijken naar je tips! Hoteltip voor eventueel 2 kamers ga ik zeker meenemen. We gaan iets langer, 2,5 week, dus mogelijk tot iets langer op 1 plek.
Langer? Het schema was voor 3 weken, dus je gaat korter. Met 2,5 weken wordt dit rondje wel heel krap. Wellicht is het verstandig om dan LA en Palm Springs weg te laten.

Veel langer op een locatie is bij zo'n eerste rondje zuidwest ook niet echt aan te raden, behalve als je echt langere hikes wil gaan maken. De afstanden zijn groot, en de beste manier om dat behapbaar te houden is om die afstand te verdelen en elke dag een stukje te rijden. Je ontkomt dan overigens nog steeds niet aan een paar langere rijdagen, de afstanden zijn nu eenmaal groot. Maar als je op een plek blijft zitten en dezelfde dingen wilt zien dan rij je nog veel mijlen omdat je dan ook telkens weer terug moet naar de plek waar je zat.

In dit rondje zijn er een paar plekken waar je eventueel een nachtje langer kunt blijven.

Ik zou dit iig niet in Grand Canyon doen. Je hebt de Canyon na een paar uur wel gezien vanaf de rim. Alleen als je echt (een deel) naar beneden wilt hiken dan is het zinvol hier langer te blijven. Maar met een gezin met 2 kids is dat meestal niet het geval.

In Page kun je wellicht wel een nachtje langer blijven. Je zou dan iets op Lake Powell kunnen gaan doen of, als je het hoge bedrag er voor over hebt, eventueel een tour in Antelope Canyon. Als je echt de woestijn in wilt dan zijn er best veel korte hikes in de buurt. Bijvoorbeeld Wire Pass of de Cottonwood Narrows. Bij Wire Pass kom je langs een groot aantal cave drawings, maar let op: wel even vooraf permits kopen ($2 pp) en je inschrijven in de klapper op de parkeerplaats. De Toadstool hoodoo hike langs de 89 is ook mooi en kort.

Bryce Canyon zou ik ook maar voor een dag inplannen. Dat geeft je voldoende tijd om alle uitzichtpunten te zien en een van de hikes door de canyon te doen. En laat in de middag of 's avonds naar Kenab rijden is prima te doen.

Zion is op zich wel leuk om 3 of 4 dagen te zijn, maar je zit zodanig vroeg in het seizoen dat de Narrows niet toegankelijk zal zijn. Dan blijven er dus alleen een heel aantal langere wandelingen over nadat je de eerste dag de meeste korte hikes hebt gedaan. Ik had er daarom 2 dagen voor gepland, dat lijkt me echt voldoende tijd.

Las Vegas staan 3 nachten voor. Ook dat is prima voor een eerste trip. Het geeft je de mogelijkheid om alle hotels op de strip een keer te zien, eventueel wat te winkelen, een uitstapje naar Hoover Dam te maken en tijd om in het zwembad door te brengen. Je zou hier uiteraard nog veel langer kunnen verblijven, er is genoeg in en om Las Vegas te doen. Als je langer blijft is een dagtrip naar Red Rock canyon een idee. Een boottochtje of iets anders actiefs op Lake Mead. Uitstapje naar een shooting range.

San Francisco zou wel een nacht extra verdienen. Genoeg te doen. Maar dat moet je dan dus ergens anders vandaan halen, zeker als je maar 2,5 weken gaat ipv de 3 waarop het eerdere schema gebaseerd is.
Miek1982
Amerika-ontdekker
Berichten: 16
Lid geworden op: 15 aug 2022, 19:20
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Hulp bij hotels, meivakantie 2023.

Bericht door Miek1982 »

Harry schreef:
17 aug 2022, 09:17
Miek1982 schreef:
16 aug 2022, 22:38
Paul, mag ik vragen waarom je zo negatief doet? Ik vind de manier waarop je tegen mij communiceert niet fijn, veroordelend en aanvallend. Ik denk dat ieder zijn eigen reis en gevoel moet volgen. Ieder heeft een ander reisdoel. Ik kijk zeker naar de tips en haal eruit wat bij ons past.
Helaas zie je dit soort dingen al zolang het forum bestaat, zeker tegen nieuwe leden wordt niet altijd even aardig gedaan, waarom?, zo zijn sommige mensen nou eenmaal.
Probeer je er niet aan te storen en richt je op de leuke en goedbedoelde tips die je hier zeker gaat krijgen. Je kunt het eventueel wel melden bij de moderators door op de knop van het uitroepteken te drukken rechtsboven het bericht, dan krijgt degene die niet zo vriendelijk is eventueel een waarschuwing.

Ik weet zeker dat je met de tips die je hier gaat krijgen een fantastische vakantie gaat beleven. :thumbup:
Dank je wel Harry! Fijn bericht. Ik haal heel veel uit de tips, heerlijk om.alles te lezen. Het is gewoonweg niet haalbaar om alles te doen en te willen zien. En elk gezin is en reist anders ook.
Miek1982
Amerika-ontdekker
Berichten: 16
Lid geworden op: 15 aug 2022, 19:20
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Hulp bij hotels, meivakantie 2023.

Bericht door Miek1982 »

Hoi Roel,
Sorry verkeerd gelezen. We gaan ind korter dan jouw omschrijving. 19 dagen incl vlucht.
Vandaar we keuzes moeten maken. We willen ook niet elke dag reizen, dit ivm bewuste prive omstandigjeden. Vandaar soms meerdere nachten op 1 plek.
Tuurlijk zie ik t liefst alles tussen SF, Las Vegas en La. Maar is gewoonweg niet haalbaar. We proberen voor ons de hoogtepungen eruit te halen en zo een mooi stukje (nieuwe) wereld mee te pakken.
Florida rondreis was prachtig, nu is het Westen aan de beurt. Dn wie weet, bevalt het zo goed en komen we nog een keer terug om de rest te zien!

Nog even een vraag. Yosemite en giant forest. Is dat te doen met 1 overnachting? Dus vanauit Sf door yosemite valley, hotel, via three rivers naar Giant Forest door naar Las Vegas?(dat laatste lijkt mij wel een hele lange ruk of overzie ik het verkeerd?
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1270
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Hulp bij hotels, meivakantie 2023.

Bericht door IngridUSA »

Misschien een beetje spraak-/leesverwarring? Ik neem het hier wel even op voor @paulr want hij geeft net zulke goede tips (Roel ook; die geeft zelf de kracht van herhaling aan). Het enige wat Paul aangeeft is dat hij zich afvraagt of je de adviezen gaat volgen. Dat vind ik niet negatief. Ik vroeg het mezelf ook af omdat het op mij overkwam alsof je alleen maar tips wenste over de zwembaden. Je zegt zelf:
“Alles is al uitgeschreven, de route, dagen op locatie en dit past bij onze wensen en de tijd die we hebben. Het gaat puur om de hotels. Geschikt voor pubers en de zwembadwensen voor las vegas, palm springs en LA.”

Maar wellicht heb ik het ook verkeerd geïnterpreteerd. Veel succes met de tips en de voorbereidingen van je reis!
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5875
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Hulp bij hotels, meivakantie 2023.

Bericht door roelb »

Nee. Dat is 1300km, waarvan ca 400km of meer over bochtige bergwegen met lage snelheidslimieiten (vaak 35mph). Reken op 14 tot 16 uur echte rijtijd. Dat kun je in 2 dagen rijden, maar dan zie je niets. Dan kun je beter gewoon de I5, 58 en I15 rijden naar Vegas, dan zie je ook niets maar ben je er in de helft van de tijd. Maar wellicht is vliegen vanaf SFO naar LAS en daar starten dan slimmer.

Als je Sequoia NP en Yosemite wilt doen dan zou ik dat sowieso aan het einde van de trip doen, des te kleiner is de kans dat je er nog sneeuw ligt op de weg door Sequioa.

Qua planning is een overnachting in Three Rivers, net voor de ingang van het park, slim. Daar kun je 's avonds laat aankomen en de volgende ochtend weer weg. Trek dan een hele dag voor Sequioa NP uit en rij 's avonds door naar Oakhurst of Fish Camp en overnacht daar, net ten zuiden van Yosemite.

De dag er na zou ik dan helemaal uittrekken voor Yosemite. Je komt aan de zuidkant binnen, dus eerst naar Mariposa Grove. En dan door naar de valley met een stop bij Tunnel view onderweg. Uiteraard kun je 's avonds nog naar San Francisco rijden, maar dat is nog wel 4 uur rijden. Het is dan slimmer om die dag in Yosemite te overnachten (Valley Lodge is ideaal als er beschikbaarheid is, family room is prima voor jullie). Een goedkopere optie is een stukje richting San Francisco te rijden, en bijvoorbeeld in Merced te overnachten. Daar zit je weer in de bewoonde wereld en heb je voldoende keuze qua verblijf. Van daar de 99 naar het noorden geeft nog meer opties, en hoe verder je van Yosemite afkomt, hoe goedkoper het wordt.
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1285
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Hulp bij hotels, meivakantie 2023.

Bericht door paulr »

@Miek1982 , het was zeker niet bij bedoeling ''aanvallend'' te reageren. Ik kreeg uit jouw wantwoorden wél het idee dat je met de (gevraagde danwel ongevraagde adviezen) niet zoveel deed. Je vraagt naar de mening van hotels en daar zet ik (en volgens mij ook anderen) wel een groot aantal vraagtekens bij. Het gaat bij de hotelkeuze niet alleen om kamers, faciliteiten etc, maar vooral de ligging is belangrijk. Dit bepaalt namelijk je reis- en rij uren, het op de juiste moment op de juiste plek te zijn etc. Daar heb ik wellicht te cynisch op gereageerd. Ik denk namelijk dat de ervaring van een aantal mensen op dit forum vele malen groter is dan een ''reisadviseur'' hoe goed die ook is, kan geven. De mensen die gereageerd hebben, hebben namelijk allemaal meerdere reizen in de regio gemaakt, met verschillende vervoersmiddelen en verblijfsplaatsen. Ook ik heb me in het verleden voor de kop geslagen omdat ik te ver van een park zat, toch aan het einde van de dag nog een stuk moest rijden, lange saaie stukken gepland had of andere ''beginners'' fouten qua planning gemaakt. Mijn reactie was daarom zeker cynisch, maar niet ''aanvallend'' bedoeld, excuses daarvoor ! Succes met de voorbereiding verder ! Paul
Miek1982
Amerika-ontdekker
Berichten: 16
Lid geworden op: 15 aug 2022, 19:20
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Hulp bij hotels, meivakantie 2023.

Bericht door Miek1982 »

paulr schreef:
17 aug 2022, 12:02
@Miek1982 , het was zeker niet bij bedoeling ''aanvallend'' te reageren. Ik kreeg uit jouw wantwoorden wél het idee dat je met de (gevraagde danwel ongevraagde adviezen) niet zoveel deed. Je vraagt naar de mening van hotels en daar zet ik (en volgens mij ook anderen) wel een groot aantal vraagtekens bij. Het gaat bij de hotelkeuze niet alleen om kamers, faciliteiten etc, maar vooral de ligging is belangrijk. Dit bepaalt namelijk je reis- en rij uren, het op de juiste moment op de juiste plek te zijn etc. Daar heb ik wellicht te cynisch op gereageerd. Ik denk namelijk dat de ervaring van een aantal mensen op dit forum vele malen groter is dan een ''reisadviseur'' hoe goed die ook is, kan geven. De mensen die gereageerd hebben, hebben namelijk allemaal meerdere reizen in de regio gemaakt, met verschillende vervoersmiddelen en verblijfsplaatsen. Ook ik heb me in het verleden voor de kop geslagen omdat ik te ver van een park zat, toch aan het einde van de dag nog een stuk moest rijden, lange saaie stukken gepland had of andere ''beginners'' fouten qua planning gemaakt. Mijn reactie was daarom zeker cynisch, maar niet ''aanvallend'' bedoeld, excuses daarvoor ! Succes met de voorbereiding verder ! Paul
Bedankt voor je reactie Paul. Laten we het erop houden dat we het allemaal goed bedoelen en wij hier allemaal met 1 doel zijn, genieten en mooie herinneringen maken!
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1270
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Hulp bij hotels, meivakantie 2023.

Bericht door IngridUSA »

Quoten is niet nodig (en niet toegestaan) als je reageert op het bericht erboven :)
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42306
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Hulp bij hotels, meivakantie 2023.

Bericht door Martin & Marianne »

Miek, bovenliggende berichten quoten is inderdaad niet nodig en ook niet toegestaan. Bij andere berichten heeft het de voorkeur om alleen relevante delen te quoten, en geen volledige berichten.

Wat betreft Yosemite en Sequoia; als je beide parken wilt bezoeken kost dat erg veel tijd; ik zou voor een van beide kiezen. In het voorstel van RoelB ga je naar Sequoia én naar de Mariposa Grove, dat lijkt me niet nodig.

Zoals je het nu hebt staan doe je Sequoia tussen LA en Las Vegas; daar zie ik geen ruimte voor Yosemite. Zet het eens uit in Google Maps. Voor Sequoia voeg je dan General Sherman Tree toe, zodat Maps de weg door het park neemt.
SF staat niet in jouw overzicht, maar als je wel naar Yosemite wilt zou je dat toe kunnen voegen. Dan zou je kunnen denken aan starten in Las Vegas, rondje parken en dan via LA en Sequoia en/of Yosemite naar SF.

Mocht je het op prijs stellen om toch wel advies over de route te krijgen, dan is het niet gek om even wat basiswensen aan te geven; wij adviseren natuurlijk vooral vanuit onze eigen ervaring en wensen, maar als we weten wat voor jullie belangrijk is kan daar rekening mee worden gehouden.

Marianne
Miek1982
Amerika-ontdekker
Berichten: 16
Lid geworden op: 15 aug 2022, 19:20
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Hulp bij hotels, meivakantie 2023.

Bericht door Miek1982 »

Marianne,

Sorry moet even wennen aan het forum, geen quotes dus. check.

Wij willen inderdaad heel graag naar Sequoia. deze gaan we proberen mee te pakken. Ik heb een terug koppeling gedaan naar reisadviseuse over een hotel in Three rivers ipv Visalia, ik begrijp jullie tips over onnodig rijden hierin. Lijkt mij ook een beter plan.
Ook voor Zion gevraagd naar Opties naar Springdale ipv in Zion zelf.

Heb je een tip kwa verblijf in Three Corners? Graag voor 2 nachten, gezien wij de aankomst dag andere plekjes meenemen in onze route en wij dus pas laat op de dag aan zullen komen in Visalia of Three rivers. Dag erna dus sequoia in, slapen en vroeg op voor de reis dag naar La Vegas.
Voor de meeste hier is een hotel puur een slaap plek. Voor onze gezinssamenstelling is het ook fijn als er een mogelijkheid is tot terugtrekken/onrust kwijt kunnen. Dit kan dmv zwemmen, eigen kamer, een wandeling in de buurt van het hotel. iig geen gehaast. Dit hoeft niet op elke bestemming, maar is wel gewenst.

O enne, tips voor iets geks, bijzonder, unieks, voor bepaalde locaties?
We zijn als gezin wel in voor actie/unieke uitjes/belevenissen. (We willen de helikoptervlucht over grand Canyon doen iig.)

groetjes Marieke
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5875
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Hulp bij hotels, meivakantie 2023.

Bericht door roelb »

Nogmaals, ik zou dit echt andersom doen en pas aan /het einde van je trip/ Sequioa NP ingaan. De berg is hoog, de weg is smal, en sneeuw half april is echt niet uitgesloten. En een wegafsluiting ook niet, waardoor je onverrichter zake moet omdraaien en helemaal moet omrijden.

Hoe later je gaat, des te kleiner de kans op dit soort zaken.

Je blijft vasthouden aan een reisbureau. Dat mag, maar realiseer je dat de mensen die je hier op dit kennis advies geven vele malen, zoniet tientallen keren in dit gebied zijn geweest.

Reisbureaus maken helaas erg vaak verkeerde keuzes voor accomodatie, en de mensen die de reizen maken zijn vaak helemaal niet bekend in deze gebieden. De reden is onder andere dat reisbureau's hun kamers meestal via wholesalers inkopen en die bieden maar een beperkte selectie aan. Een ander groot nadeel is dat je alle controle kwijt bent. Je kunt niet even snel wat cancellen of wijzigen. Als het al mogelijk is moet het altijd via die reisagent, maar vaak kiezen die voor non-refundable rates. Loopt er iets net even anders? Dan heb je een probleem. Boek je zelf? Dan is het een klik en je kamer is gecancelled, en drie klikken verder heb je elders of op een andere dag een kamer.

Je houdt vast aan vliegen op LA, maar je wilt perse naar Sequioa NP. Dat mag, maar realiseer je wel dat dit onhandig is. Je kunt in dit seizoen niet over de bergen heen, de meest noordelijke route is via Kernville, maar de snelste route is gewoon onderlangs via de CA-58 (verbinding tussen I5/CA99 en de I15/I40.

Het is m.i. veel slimmer om vanaf San Francisco terug te vliegen en dit op het einde te doen, in combinatie met Yosemite. En inderdaad, je hoeft niet naar Mariposa Grove als je net in Sequioa geweest bent, maarja, als je via de zuidelijke ingang het park inrijdt kom je er langs. Auto parkeren, busje in, en ten minste het standaard rondje wandelen zou ik dan niet overslaan.

Terug vanaf LA geeft ook forse filerisico's die je niet moet onderschatten, zeker als je vanuit Vegas komt zoals in het originele plan. De ene dag rij je in een dik uur heel LA door vanaf de I15 bij San Bernardino tot LAX, maar ik heb er ook wel eens 4,5 uur over gedaan om via die route LA uit te komen.

Hoteladvies in Three Rivers: tja, een bed is een bed. Gebruik Google maps en zoek op lodging of hotel, lees de reviews en maak een keuze die past bij je budget. Aanvullend zijn de Tripadvisor reviews uiteraard ook nog altijd handig. Voor deze locatie heb je de volgende opties:

https://www.google.com/maps/search/lodg ... -12-11!2i5

Ook hier geldt weer, hoe verder je terugzakt naar de bewoonde wereld, des te goedkoper het wordt. Maar nogmaals, als je gewoon zelf je hotels boekt (direct bij de hotels zelf, reguliere non-prepaid rate) dan kun je tot een paar dagen vooraf alles gewoon nog wijzigen. En wat ook vaak werkt is met enige regelmaat even je hotelreserveringen doorlopen en kijken of het inmiddels goedkoper is of dat er een beter alternatief is. Zoja: nieuwe kamer boeken en de oude cancellen. Zeker met een trip zo ver in de toekomst kan je daarmee vaak veel besparen. De accommodatie in de National parks boek je ook het beste direct. Boekingssites:

Yosemite: travelyosemite.com
Grand Canyon: grandcanyonlodges.com
Zion: zionlodge.com

Altijd refundable tot een paar dagen vooraf, je moet wel de eerste nacht aanbetalen, dus als je cancelled kun je wat koersverlies lijden (of juist koerswinst als de dollar nog duurder wordt).

Qua simpele hotels buiten de parken kom je vaak bij dezelfde ketens uit. In volgorde van budget naar duurder is het:

- Red roof
- Econolodge
- Motel6
- Wyndham budget (Microtel, Days Inn, Super 8, Howard Johnson, Travelodge)
- Choice hotels (Comfort Inn, Quality Inn, Sleep Inn, Clarion)
- Best Western
- Wyndham mid-range (Ramada, Wingate, Wyndham Garden, Baymont, La Quinta)
- IHG budget (Holiday Inn (express))
- Hilton (Tru, Home2 suites, Motto, Hampton Inn)
- Marriott (Courtyard, Four Points, Fairfield inn, Springhull suites, Towneplace suites, Resindence Inn)

Daarnaast heb je een hoop independent hotels. Daarvoor moet je echt naar de reviews kijken om te weten wat het is.

In Vegas is het Luxor echt de laatste plek waar ik zou willen blijven mid-strip (Circus Circus, Strat e.d. reken ik dan niet mee).

Ik heb er laatst een nachtje gratis gezeten - had op het laatste moment een kamer nodig en het Luxor kreeg ik comped (complimentary, gratis). Maar wat is het toch een aftands, rokerig hotel, met een bijzonder publiek. Ik zou met je kids lekker naar een niet-casino property ergens centraal op de strip gaan. MGM Signature is top, maar het Elara, Vdara, Marriott Grand Chateau e.d. zijn ook prima. Ook hier weer: boeken direct bij de hotels zelf:

Alle MGM hotels: mgmresorts.com
Alle Ceasars hotels: ceasars.com
Hilton: hilton.com
Marriott: marriott.com
Miek1982
Amerika-ontdekker
Berichten: 16
Lid geworden op: 15 aug 2022, 19:20
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Hulp bij hotels, meivakantie 2023.

Bericht door Miek1982 »

Hoi Roel,

Ik begrijp je uitleg over de route van giant forest naar las vegas niet. We kunnen niet door het NP, we moeten onderlangs. Dat wist ik. Of bedoel je nu dat, dat ook dat niet kan?(via bakersfield, ik ken die snelweg nummers niet)

(Ik begrijp je vraagtekens betreft LA-seqouia. Heb ik ook, maar het zit nu eenmaal in mijn hoofd🤣)

Alle hotels worden wel zo geboekt dat ik op t laatste moment kan cancelen en wisselen.
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1270
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Hulp bij hotels, meivakantie 2023.

Bericht door IngridUSA »

Als je een nacht bij de Grand Canyon hebt zou ik de helicoptervlucht de volgende ochtend vroeg doen. Waarschijnlijk heeft je reisadviseur dat al genoemd? Bijvoorbeeld via Papillon in Tusayan.
Of ga je vanuit Las Vegas een (langere) vlucht maken naar de GC? Dan kom je niet over het mooiste gedeelte namelijk.
Miek1982
Amerika-ontdekker
Berichten: 16
Lid geworden op: 15 aug 2022, 19:20
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Hulp bij hotels, meivakantie 2023.

Bericht door Miek1982 »

Hoi ingrid,
Nee vanaf grand canyon, klopt.
We gaan dit soort dingen zelf boeken, even op ons gemal de opties bekijken. Zon opgang is het mooist begrijp ik?
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1270
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Hulp bij hotels, meivakantie 2023.

Bericht door IngridUSA »

Top. Ja de vroege ochtend is prachtig. Ik heb even teruggekeken en ik zie dat wij 08:25 uur hadden. Het hoeft niet voor dag en dauw, maar je kunt eens opzoeken hoe laat de zon op komt. Wij waren er namelijk hoog zomer. Half uurtje en dan ga je van zuid naar noord en terug. Geweldige ervaring. We hebben toen ook in Las Vegas een strip highlights tour via Papillon gedaan (toen het net donker was). Ook erg leuk 😊
Fleur v G
Amerika-ontdekker
Berichten: 52
Lid geworden op: 15 aug 2016, 21:36
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Hulp bij hotels, meivakantie 2023.

Bericht door Fleur v G »

Hoi Mieke, zou je niet dichterbij het strand willen zitten in LA? Wij gaan met onze 2 kids in de Meivakantie in Santa Monica zitten. Echt helemaal fantastisch daar! LA centrum vind ik niet zo denderend en als we daar heen willen pakken we de auto.
Miek1982
Amerika-ontdekker
Berichten: 16
Lid geworden op: 15 aug 2022, 19:20
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Hulp bij hotels, meivakantie 2023.

Bericht door Miek1982 »

Hoi fleur,
Ja lijkt ons zeker wel wat! LA is nog steeds een zoektocht naar de ideale plek!
Hebben nu een hotel bij Vanice beach op t oog. Welk hotel hebben jullie?
Gaan jullie ook een rondreis maken of alleen naar LA?
Gr Miek
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer