Reis prwillemsen: rondreis zuidwest tegen de klok in

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
prwillemsen
Amerika-ontdekker
Berichten: 14
Lid geworden op: 10 aug 2022, 08:36
Aantal x V.S. bezocht: 5

Reis prwillemsen: rondreis zuidwest tegen de klok in

Bericht door prwillemsen »

beste allen,

ik zie de meeste rondreizen in zuidwest amerika met de klok mee gaan, dus vanaf san francisco naar las vegas en zo verder. we willen graag in juni over de tioga pass en denken dat het beter is tegen de klok in te rijden om zo laat mogelijk in het schema over de pass te hoeven en zo meer zekerheid te hebben dat deze open is. natuurlijk kan je zelf je route bepalen, maar is er een belangrijke reden die ik over het hoofd zou zien om het rondje tegen de klok in te maken, dus beginnend bij las vegas en zo naar san francisco. (LA willen we overslaan)
alvast dank, het is nog erg zoeken op de site en het forum, maar wat een hoop goede info te vinden ter voorbereiding!
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6639
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis prwillemsen: rondreis zuid west tegen de klok in

Bericht door Mrvanilla »

Hoi, leuke plannen! Nee, mijn inziens maakt het helemaal niets uit hoe je de route rijdt. De Grand Canyon, Zion, Las Vegas; het ziet er niet anders uit als de route links of rechtsom rijdt. Zaken als het weer en wel of niet geopende wegen kunnen wel degelijk een rol spelen in je beslissing, dus jullie afweging is een hele goede. Hoe later je in het seizoen gaat, des te groter is de kans dat de Tioga Pass open is.
Groetjes,
Daniel
prwillemsen
Amerika-ontdekker
Berichten: 14
Lid geworden op: 10 aug 2022, 08:36
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis prwillemsen: rondreis zuid west tegen de klok in

Bericht door prwillemsen »

dank je, ga ik verder met plannen....
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 856
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis prwillemsen: rondreis zuid west tegen de klok in

Bericht door Tantelotje »

Precies wat MrVanilla zegt. Wij hebben eens in september het 'standaard' rondje gedaan.
Dan met de klok mee zodat je zo vroeg mogelijk in je reis de Tioga pas hebt en wel min of meer de garantie dat die open is.
En afgelopen juni precies andersom. Dan tegen de klok in, want dan zo laat mogelijk bij de Tioga pas.

Overigens: ook al wil je LA overslaan, het zou nog steeds dienst kunnen doen als start-/eindpunt van je reis. Of als startpunt voor een rondje.
Het geeft misschien meer opties met vliegen en kan praktisch zijn als je een one-way doet.

Veel plezier met voorbereiden, het zal een prachtige reis worden!
Charlotte

2012: Rondje LA
2014: NO en Florida
2015: Rondje Denver
2016: Rondje LA
2017: Seattle - LV
2018: Hawaii SF - LV
2019: Seattle - LA
2020: Florida
2022: LA - SF
2023: SF - LV


https://jurgenencharlotte.blogspot.com/
prwillemsen
Amerika-ontdekker
Berichten: 14
Lid geworden op: 10 aug 2022, 08:36
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis prwillemsen: rondreis zuid west tegen de klok in

Bericht door prwillemsen »

dank je wel. bij sunny cars mag je auto inleveren op verschillende plekken zonder extra kosten en LA scheelt 3-4 dagen die we mogelijk ook als extra (rust) dag in schema kunnen gebruiken.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42025
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis prwillemsen: rondreis zuid west tegen de klok in

Bericht door Martin & Marianne »

Ik weet niet hoeveel tijd jullie hebben maar het is natuurlijk wel mooi om de kustroute mee te nemen. Dan kun je starten in Las Vegas en eindigen in LA. Volgens mij betaal je bij de meeste verhuurders geen drop off kosten tussen LV en Californië, dus verder kijken dan alleen sunny cars kan lonen.

Marianne
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis prwillemsen: rondreis zuid west tegen de klok in

Bericht door jojostravelusa »

En als je Hwy 1 zou rijden, dan is deze van noord naar zuid beter. Dan kom je makkelijker uit bij de viewpoints.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer