All about LA!

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Erniebert
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 18

Re: All about LA!

Bericht door Erniebert »

$ 300,- per nacht (incl. tax) :roll:
Zuidwest '12, New Orleans - Nashville '12, Noordoost '13, Florida '13, Noordwest + Canada, '14, Florida '15, Texas '16, Florida ‘19
Big-AL
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Big-AL »

Ik zei al dat de prijzen ontploft zijn.
4 maanden geleden kon ik hier nog voor $ 175,00 een 2 persoonskamer krijgen.

Airbnb is nog erger. Ik had in 2017 een bungalow vlak onder de Ramada Inn 24 dagen voor 3100 euro, met keuken, tuin en parkeerkaart. Dit jaar dezelfde bungalow, weer 24 dagen, ook weer in september: € 4600,00!
Ik heb mijn vakantie in LA dit jaar gecancelled door deze achterlijke prijzen.
Kellyjanssens
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Parkeren downtown en shuttle naar dodgers stadium

Bericht door Kellyjanssens »

Zobdag heb ik tickets voor een baseballgame. Om 16 u.
We plannen een dagje downtown LA,
Ik dacht de auto te parkeren aan union station (als dat kan…geen idee) in een parkeergarage.
Dan wandeling dowtown om rond 15 u de gratis shuttle te nemen naar het stadion (ik dacht ergens gelezennte hebben dat dit kon?)
Na de game shuttle terug naar union.

Eerst dacht ik uber van venice beach (waar ons verblijf is) naar stadion,
Maar naar schijnt is na de game bijna geen uber terug te krijgen of heeeeel duur.

Wat lijkt mogelijk?

Ik dacht dzt parkeren hele dag 30 euro zou zijn
marcie216
Amerikafan

Bericht door marcie216 »

Big-AL schreef:
06 aug 2022, 00:03
Ik zei al dat de prijzen ontploft zijn.
4 maanden geleden kon ik hier nog voor $ 175,00 een 2 persoonskamer krijgen.

Dankjewel! Zoals hierboven al werd aangegeven vind ik 300 dollar per nacht wel echt te veel. Dan blijven we liever in het hotel waar we nu zitten, dan maar geen zwembad.

Toch bedankt voor het mededelen!
Erniebert
Amerikafan

Bericht door Erniebert »

Ja, die tax die ze berekenen, na de geadverteerde prijs, valt meestal flink tegen. $ 220,- per nacht en dan nog $ 79,- tax oid. Wat dat betreft is het in Europa beter geregeld. Prijs is all inclusive hooguit wat touristenbelasting ter plaatse van een paar euro per dag oid. USA is wel een prijzige bestemming geworden, zeker nu € = $ vrijwel 1 op 1.
Zuidwest '12, New Orleans - Nashville '12, Noordoost '13, Florida '13, Noordwest + Canada, '14, Florida '15, Texas '16, Florida ‘19
Division
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Division »

Er zijn ook ketens waar je tegenwoordig in de zoekresultaten kan aanvinken om de prijzen incl tax per nacht te zien. Oa Marriott en IHG. Veel transparanter. Het blijft toch van de zotte dat er geen Amerikaanse waakhond is die dit soort praktijken, om onvermijdelijke kosten niet op te nemen in de geadverteerde prijs, de kop indrukt.
Afbeelding
Erniebert
Amerikafan

Bericht door Erniebert »

Een ‘overheid’ die ingrijpt in bedrijfsvoering van individuele bedrijven? Dat vinden ze in de USA al gauw je reinste communisme! :lol: Nee dat zie ik er niet van komen denk ik.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Parkeren downtown en shuttle naar dodgers stadium

Bericht door PSVwally »

Kellyjanssens schreef:
06 aug 2022, 01:34
Zobdag heb ik tickets voor een baseballgame. Om 16 u.
We plannen een dagje downtown LA,
Ik dacht de auto te parkeren aan union station (als dat kan…geen idee) in een parkeergarage.
Dan wandeling dowtown om rond 15 u de gratis shuttle te nemen naar het stadion (ik dacht ergens gelezennte hebben dat dit kon?)
Na de game shuttle terug naar union.

Eerst dacht ik uber van venice beach (waar ons verblijf is) naar stadion,
Maar naar schijnt is na de game bijna geen uber terug te krijgen of heeeeel duur.

Wat lijkt mogelijk?

Ik dacht dzt parkeren hele dag 30 euro zou zijn
Little Tokyo (het drukke deel) en Union Station zelf zijn prima te bezoeken 's avonds. De rest van het gebied is vooral 's avonds echt een derde wereld gebied. Zeker alles ten (zuid-)oosten van downtown LA. Eigenlijk een no-go area. Betaal de extra centen en zet je auto gewoon in downtown bij bij pershing squ bij het stadion of pak idd de shuttlebus (https://www.metro.net/riding/dodger-stadium-express/) en parkeer in een parking bij union station. Kost $8.

Met een uber van Venice en terug. Dan ben je heen grote kans zeker meer dan 1,5 uur onderweg, zo niet langer.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer