Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Bosbrand Yosemite National Park (Hwy 41) - 9 juli 2022.

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Bosbrand Yosemite National Park. (Hwy 41)

Bericht door Pete.Z »

Dat wilde ik ook al zeggen, is Sequoia geen leuk alternatief? Ook ik denk dat dat qua natuur het mooiere park is, en zeker rustiger dan Yosemite.
kwarktaart
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 57

Bericht door kwarktaart »

Ik zie bij het Ahwahnee hotel staan dat we tot 7 dagen voor aankomst mogen annuleren, anders zijn we de deposit kwijt (die erg hoog is, meer dan een kwart van de totaalprijs). Zou het veilig zijn dit sowieso te boeken en er vanuit te gaan dat we hier sowieo kunnen verblijven? Ik ga er vanuit dat als het park moet sluiten wegens de brand we wel geld terugkrijgen, toch?

Het hotel ziet er prachtig uit, ik boek het graag voor de drie nachten in Yosemite.

Oh jongens, wat wordt het lastig. Is sequoia echt net zo mooi (zelfs mooier wordt gezegd) dan Yosemite? Dan is het ook nog een optie… edit. Ik zie dat de afstand tussen sequoia en mammoth lakes zes uur is. Dan gaat toch de voorkeur uit naar Yosemite zelf.
IngridUSA
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door IngridUSA »

Wat je ook kiest, zelfs zonder Yosemite wordt het een waanzinnig mooie reis! Wij waren er in 2018 en hebben toen ook vanwege bosbranden het park over moeten slaan. Jammer maar echt geen ramp. Alles is voor jullie nieuw en dus mooi en leuk. Geen zorgen maken!
kwarktaart
Amerikakenner

Dankje @IngridUSA, ik weet ook absoluut zeker dat het hoe dan ook een prachtige reis wordt.

Heel vervelend, ik probeer twee kamers in het Ahwahnee hotel te boeken en krijg keer op keer een error. Hetzelfde als ik Yosemite valley lodge probeer te boeken.
Pepito
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Pepito »

Het error bij meerdere kamers boeken had ik ook, voor Wawona wel eens waar, dus dacht dat dat een bescherm engeltje was omdat de dag erna het nieuws van de branden kwam.

Je kan proberen om het per kamer te boeken, en lukt de 2de niet, of niet voor alle dagen, dan misschien toch weer wat annuleren.

Of voor een deel een slaapplek op de camping of in El Portal of Mariposa regelen.
Op naar de twaalfde keer, het blijft leuk! Familiebezoek met Kerst en de jaarwisseling in LA
kwarktaart
Amerikakenner

Ik heb nu 1 kamer kunnen boeken, een tweede los daarna geeft weer een error. Zouden jullie gewoon een luchtbed meenemen voor de vijfde persoon? Scheelt ook lekker in de kosten.

Edit, tweede kamer telefonisch geboekt.
Pepito
Amerikakenner

Bericht door Pepito »

Wat goed dat het toch gelukt is!
Op naar de twaalfde keer, het blijft leuk! Familiebezoek met Kerst en de jaarwisseling in LA
kwarktaart
Amerikakenner

Ja, erg blij mee @Pepito. Geeft rust dat we dit nu geboekt hebben en toch Yosemite kunnen zien.

Jij gaat vrijdag he? Alvast een hele goeie reis gewenst en een heerlijke vakantie!
Pepito
Amerikakenner

Bericht door Pepito »

Ik hoop dat jullie er naar toe kunnen en kunnen genieten, mijn eigen relatie met Yosemite wil nog niet zo vlotten. De eerste keer zouden we vanuit de schoonfamilie in LA een aantal dagen, en toen kwam er verrassingsbezoek vanuit Peru, en ben ik alleen maar op en neer naar Mammoth Lakes geweest, en de 2 de keer hadden we 4 dagen gepland, en daarvan lag ik er 2 ziek op bed.
En nu had ik vanuit Mammoth Lakes eigenlijk nog 2 nachten in Wawona gepland, en komen de bosbranden.
We moeten nog even zien wat we gaan doen nu, maar ik kijk over een dag of 10 wel naar het brand en rookkaartje en de berichten die er dan zijn om te kijken wat het wordt.
Maar jullie alvast veel plezier! En inderdaad we gaan vrijdag, klaar met werk nu, morgen beetje pakken en vrijdag vroeg op en op tijd naar Schiphol.
josea
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door josea »

@kwarktaart , fijn dat je nog twee kamers hebt kunnen boeken! Anders had ik inderdaad gewoon een luchtbedje gedaan :wink: Jullie willen toch heel graag Yosemite zien, en zo haal je waarschijnlijk het meeste eruit dat mogelijk is.
kwarktaart
Amerikakenner

@josea ik ben er ook erg blij mee. We zitten nu verder van de brand af en hoeven niet om te rijden wat we vanuit de Tenaya Lodge wel hadden moeten doen. Nu kunnen we vroeg in de ochtend en in de avond hopelijk van de uitzichten genieten zonder al teveel rookontwikkeling.

@Pepito wat een gedoe zeg de relatie tussen jou en Yosemite. Maar, de aanhouder wint! Ik hoop dat je over een dag of tien toch kan besluiten te gaan dit jaar. Ik zal laten weten hoe het was als wij er geweest zijn, misschien helpt dat je nog wat met beslissen tegen die tijd.
jhoning
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door jhoning »

Hi allemaal,

Afgelopen dagen hebben wij het volgende schema gehad.
- Oakhurst (Airbnb)
- Yosemite Valley (Curry Village)
- Tioga Road naar Virginia Creek Settlement

Wij hebben op al deze plekken geen last gehad van de rook of slecht zicht. In Oakhurst wilden we naar Mariposa Grove, alleen is dit een middagje aan het meer bij Bass Lake geworden. De dag erna zijn we om 7 uur naar Yosemite Valley gereden. Hier eerst naar Tunnel View gereden, dit uitzicht was heiig. Dit was niet vervelend en verder adembenemend. Vervolgens konden we zonder files het park in en was er om 09:30 voldoende parkeergelegenheid bij Curry Village. Hierna de wandelingen naar Vernal Fall gemaakt. Bovenaan weer teruggegaan, het is behoorlijk warm. Toen nog even naar Mirror Lake en vervolgens overnacht in Curry Village in de tent.

De Tioga Road daarna heeft ons verbaasd hoe prachtig die is. Gehiked naar Tuolomne Grove, toch een sequoia gezien en vervolgens door naar Soda Springs in Tuolomne Meadows! De route is alleen maar genieten. Daarna door naar Bodie en overnacht bij Virginia Creek Settlement.

Nu verblijven we in Olancha, net onder Lone Pine, morgen naar LV!
Fam. Rosmalen
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Fam. Rosmalen »

Wat goed om te horen!! Een opsteker voor de vakantiegangers die de komende dagen naar Yosemite afreizen.
Fijne vakantie verder nog.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

@jhoning Fijn om te horen dat het goed te doen was. Ik zou denken dat je in Oakhurst wel iets van de rook zou merken maar dat was dus niet zo.
Ook fijn dat de drukte meevalt. Waarschijnlijk zijn er toch mensen geweest die hun bezoek geannuleerd hebben. Maar de toegangsreservering zal ook een rol spelen.
En ja, de Tioga Road is prachtig. En er zijn nog veel meer mooie wandelingen dan die jullie gedaan hebben, het is echt niet gek om daar een volle dag voor uit te trekken.
Veel plezier verder!

Marianne
kwarktaart
Amerikakenner

Wat goed om te horen dat het meeviel. We zijn er van donderdag tm zondag. Ik heb nu goede hoop dat het prachtig wordt!
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Men voorziet om op 23 juli de Hwy 41 opnieuw open te stellen voor normaal verkeer.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Goed nieuws!

Marianne
mikekiwi
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door mikekiwi »

Oh, dat zou mooi zijn!
Onze zomertrip '24 naar Hawaii: Eilandhoppen op Hawaii

Bekijk ons reisverslag van ons bezoek aan het zuidwesten in 2022:
>> Kiwi's on tour<<
Chantal27
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door Chantal27 »

Voor degenen die er geweest zijn…. Zijn de zwembaden open?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Volgens www.travelyosemite.com is het zwembad bij Curry Village het hele jaar gesloten maar kan er gebruik gemaakt worden van het zwembad bij de Lodge.
Ik weet niet of er vanwege de brand iets gesloten is, maar dat lijkt me niet.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer